[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi
mkrawcz1 - 03-12-2009, 16:45
jaca71 napisał/a: | krzychu napisał/a: | Koła się zatrzymują po utracie przyczepności. |
Ja nie mówię o kołach tylko o zapalonych stopach w ujęciu od góry |
W hamulce cisną już po zerwaniu przyczepności i wejściu w boczny poślizg, żeby nie zostać na ścianie (czerwonemu i tak nie wyszło ).
jaca71 - 03-12-2009, 16:51
A tutaj proponuję zobaczyć film od 1:50 a potem cofnąć się do 1:00 Też ciekawe.
BTW. Nie twierdzę że ol-sezon są lepsze od zimowych tylko że na moje potrzeby są idealne.
[ Dodano: 10-12-2009, 01:28 ]
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a: |
No właśnie, a kiedyś zostałem zakrzyczany jak zaproponowałem opony całoroczne. Ja mam właśnie OEMowe całoroczne yokohamy i nie narzekam ani na głośność ani na prowadzenie.
|
Kolege wczoraj na prostej drodze zastał lud na wielosezonowych... Zrobił 3 kontry i podobno zatrzymał się na drodze. |
Wczorajszy a właściwie przedwczorajszy ranek. Czyli 08.12.09.
Godzina 7 rano z minutami. Na zewnątrz mgła, temperatura około 0C czasami pokazało się -1C. Droga czarna błyszcząca. Ja musiałem zrobić około 80km w tych warunkach. Po drodze widziałem 307 w czyimś ogródku na rozwalonym ogrodzeniu, kawałek dalej dwa samochody zczepione na skrzyżowaniu. Potem jeszcze jeden z tylnym błotnikiem i tylnym kołem przytulonym do drzewa. I dopiero jak kolo przede mną nie skręcił w boczna uliczkę upewniłem się że jest jednak ślisko. Co ciekawe jak ja za nim hamowałem to nawet ABS nie zaterkotał. Po wyjściu z samochodu nogi mi się rozjechały. I teraz pytanie na jakich oponach byłem?
Trik - 14-12-2009, 09:40
No tak.
W wielu regionach spadł śnieg. Intersuje mnie wasze zdanie na temat opon, które kupiliście, głównie NOKIAN, DUNLOP, PIRELLI. Jak prowadzenie na śniegu, zwłaszcza w zakretach i łukach (np. prędkości przy których traci się kontakt z rzeczywistością). Prowadzenie na błocie pośniegowym.
Mimo że posiadam zimowe Maragoni już 3 sezon, to niestety muszę je wymienić. Niestety brakuje im stabliności przy prędkościach 15-20km/h na zakrętach.
PS. Wiem, że mogę jeździć jeszcze wolniej.
krzychu - 14-12-2009, 09:54
Ja w sobotę miałem szklankę na drodze (w sumie bardzo nie pozorną bo były takie zawirowania wyglądały na sól a to był śnieg rozjedzonych). W każdym razie przetestowałem trochę UG7+ i wytargały na dość stromą górę gdzie często ludzie mają problem. Potem próbowałem wyprowadzić auto z równowagi na ABS-ie symulując wymijanie i się nie udawało. Z góry też potrafiły się dość szybko zatrzymać a tam nieraz auta ściąga do tyłu. Ludzie chyba albo mieli szczęście albo po prostu wprawieni w takich warunkach bo w rowach nie widziałem ludzi. W sumie droga nie przelotowa więc mały ruch w weekend był.
macior - 14-12-2009, 11:17
Kleber Krisalp HP2 - co sądzicie?
mkm - 14-12-2009, 14:21
macior, od tygodnia mam wlasnie te opony, ale zrobione dopiero 500km.
185/60/14
Dosc glosno „hucza”.
Na feldze wygladaja „baloniascie” (ja wole opone „kwadratowa”).
Bardzo dobrze trzymaja na mokrym zarowno przy hamowaniu jak i rozpedzaniu.
Mimo, ze jest bardzo miekka nie kladzie sie w zakretach.
Bardzo duzo naciec na biezniku.
Na sniegu i lodzie jeszcze nie sprawdzone z powodu braku zimy...
Zanim opona stracila swoje „gumowe kolce” lekko „plywaly” i byly bardzo glosne.
W moim rozmiarze podobno stosunek cena-jakosc w tej chwili najkorzystniejszy.
macior - 14-12-2009, 14:24
dzięki mkm
mam je naciagnięte już na kóka
tylko jeszcze nie mam ich do czego dokręcić
jak już ruszę w drogę podzielę się odczuciami
mkrawcz1 - 14-12-2009, 14:33
macior napisał/a: |
mam je naciagnięte już na kóka
tylko jeszcze nie mam ich do czego dokręcić
jak już ruszę w drogę podzielę się odczuciami |
Znam to uczucie
U mnie Nokiany WR G2 leżały ponad miesiąc i czekały na Lancerka
A tak BTW: o 1 cm węższe od fabrycznych, a kręcą się przy starcie i potrafią dać zadziałać ABS, czego na letnich nie zaznałem... Choć letnie deszczu w sumie nie widziały
macior - 14-12-2009, 14:36
to w dużej mierze zależy od szorstkości nawierzchni jezdni
są takie miejsca, szczególnie przed liniami zatrzymania na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną gdzie jak popada deszcz to nawet moja micra CVT buksuje
leszekny - 15-12-2009, 01:03
witam
mozliwe ze temat juz gdzies zostal poruszony, ale niestety nie dogrzebalem sie do niego.
pierwszy snieg pod kolami mojegpo Lancera GTS 2.0 (wersja USA) , pierwszy strach w oczach.
szukam zamiennikow - alufelgi np 16 + opony zimowe. oryginalnie 215/45R18. Wiem, ze tarcze hamulcowe sa ciut wieksze. pytanko czy dam rade zalozyc felgi 16?
Gdzie najlepiej zakupic online alu + opony?
pozdrawiam Leszek
bastek - 15-12-2009, 09:04
Trik napisał/a: | Intersuje mnie wasze zdanie na temat opon, które kupiliście, głównie NOKIAN, DUNLOP, PIRELLI. |
mogę napisać nokian vs goodyear UG 6
jedne na lancerku, drugie na almerce(nissanku)
obie przy 40 km/godz na rondzie się nie slizgały
obie test z górki w garazu na tym samym odcinku 3 x zatrzymałem samochód (prędkosci "parkingowe" - toczy się-hamulec-stop;toczy się-hamulec-stop;toczy się-hamulec-stop - koniec górki)
pod górke obie rano troche buksowały, ale niewiele
obie jak kręciłem bączki na ręcznym, to auto zrobiło 3/4 obrotu (prędkosci "rozsądne" na pustym placu przed marketem)
na trasie błota posniegowego nie maiłem. UG są na to rewelacyjne - szerokośc 175 mm, snieg rozbijaja pięknie, nic nie myszkują
lancerek sporo cięższy, ale ma abs-a. almerka lzejsza, bez ABS-u
pewniej czuje się w almerce - ale to raczej kwestai nauczenia się samochodu(lancerek I-sza zima, jeszcze nie opanowany) niz opon
jeszcze raz napiszę UG6, a nie UG7
wczesniej miałem kormorany - tragedia. z górki garazowej auto wogóle się nie zatrzymało, cały czas się ślizgało. tyle, ze to było 10 lat temu.....
a na marginesie - myślełem, ze jak zaciągne reczny do robienia bączka, ESP mi na to nie pozwoli.... a nawet się nie włączył. jak się śnieg utrzyma - nocą zrobię "test łosia".
UG nie zdały tego testu - wyszedł piękny bączek
[ Dodano: 15-12-2009, 09:05 ]
leszekny napisał/a: | pytanko czy dam rade zalozyc felgi 16? |
takie pytanko było na poczatku watku, odpowiedzi były niepewne
podjechałem do oponiarzy, wzieli pierwszą z brzegu felge 16, załozyli - mieści się
polecam ten sposób:)
Trik - 15-12-2009, 11:17
Dzięki bastek1. Ja wczoraj na tych swoich Maragoni próbowałem zrobić bączka na pustym parkingu z prędkości ok 20-30km/h to auto po ok 1/2 obrotu szło bokiem jak na sankach, coś strasznego. W ubiegłym roku na rondzie na mokrym asfalcie przy ok 3stC i przy 40km/h włączał się ESP. Inna sprawa, że wyglądają raczej na cało roczne, brak tak dużej ilości lamelek niż na prawdziwych zimówkach, co skutkuje kiepską kierowalnością i przyczepnością w mokrych i osnieżonych zakrętach. Na suchym niema problemów.
krzychu - 15-12-2009, 11:58
leszekny napisał/a: | Wiem, ze tarcze hamulcowe sa ciut wieksze |
Ale czy to nie jest tak że większe są dopiero w 2,4 i 2,0T?
leszekny napisał/a: | pytanko czy dam rade zalozyc felgi 16?
|
Jeśli faktycznie masz większe niż w "normalnym" Lancerze to masz te co w Outku powinno bez problemu wejść 16 cali.
leszekny - 15-12-2009, 12:12
to jest wersja GTS 2.0, nie jestem pewien czy sa naprawde wieksze.
No to teraz pytanko gdzie i jakie zamowic felgi 16 z oponami (mysle o 205/60r16)?
fargo - 15-12-2009, 12:40
Leszekny masz info na PW
|
|
|