To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

marine88f - 22-04-2018, 21:50

Dzięki. Orientujecie się ile mogłaby kosztować wymiana elektrozaworów? Macie jakiś sprawdzony warsztat na terenie śląska bądź opolszczyzny? I jeszcze jedno pytanie. Zwykły mechanik poradzi sobie z wymianą, czy szukać zakładu specjalizującego się w automatach?

[ Dodano: 29-05-2018, 08:10 ]
Napiszę, co dalej w kwestii mojej skrzyni. W zasadzie niewiele. Oddałem auto do zakładu w Opolu specjalizującego się w naprawach automatów. Stoi już u nich miesiąc. Mówią, że samochód nie łączy się z komputerem (w celu przeprowadzenia diagnozy). Próbowali kilku oprogramowań i nic. A ja czekam i czekam. Ponoć w tym tygodniu mają jeszcze inne sprawdzić. Nie wiecie dlaczego mają taki problem? Może znacie nazwę jakiegoś oprogramowania diagnostycznego, które połączy się z moim Galantem? Podpowiedziałbym chłopakom z warsztatu.

Bizi78 - 29-05-2018, 09:00

marine88f napisał/a:
Może znacie nazwę jakiegoś oprogramowania diagnostycznego, które połączy się z moim Galantem?

MUT3

francuz83 - 17-12-2018, 15:27

Witam

Skrzynia bez TT. 2002r. V6. Od jakiegoś czasu jak załączę D lub R to potrafi zgasnąć silnik. Nie zawsze, ale dzieje się to coraz częściej. Dodatkowo podczas jazdy ze stałą prędkością np. po autostradzie skrzynia potrafi czasem pod szarpnąć parę razy. Całkowicie losowo.

Czasem jadę 500 km i nic a czasem występuję to notorycznie co parę minut jazdy. Olej niedawno zmieniany dynamicznie. Poza tym jeździ ok, biegi zmienia normalnie.

Ma ktoś jakieś sugestie? Już niedawno skończyłem na lawecie bo się przegub zmielił i bardzo bym nie chciał tego powtórzyć.

Ajron - 21-12-2018, 12:36

Bez TipTronic z 2002 roku? Były takie produkowane w ogóle?
Co do gaszenia, to może coś z przepustnicą, ale te szarpnięcia... Chyba jednak regeneracja/wymiana ratuje, nie wiem.

madakelus - 28-12-2018, 19:05

po przeczytaniu ca lego wątku... mogę dodać że chyba lekko odczuwalnym objawem padania wieloklinu jest lekkie drganie przy przyspieszaniu (dwie osoby tez się tak wypowiedziały)... myślałem że to przegub wewnętrzny bo w poprzednim Galu mi padł aczkolwiek dziwiło mnie że tak słabo były odczuwalne te drgania/wibracje aż tu nagle po ok 2-3 tygodniach -> laweta
p.s. Galant ma na liczniku prawie 360 tyś przebiegu, co prawda nie mam go od nowości ale raczej nie wydaje mi się żeby ktoś wcześniej regenerował konwerter - aczkolwiek jak go wyciągnę to ocenie ;)
Pozdrówki :)

Edit`
wyjąłem skrzynie... konwerter ma zmielony wieloklin więc idzie do regeneracji ale... w temacie poruszone było że powinno się także wymienić/regenerować wałek. U mnie ewidentnie też są przytarte zęby na wałku, więc moje pytanie; da się dokupić ten wałek nowy? regenerować?
A po drugie czy ktoś go wyciągał/wymieniał i jest w stanie powiedzieć czy to bardzo skomplikowane?

misza116 - 11-04-2019, 15:57

Czytając ten wątek wnioskuję, że zbliża się grubsza operacja z moją skrzynią.
Gwizdanie przy przyspieszaniu, poszarpuje przy zmianie z 1 na 2...
Pytanie, czy do takiego nietypowego zestawu jak 2.0 z tiptroniciem można przeszczepić graty ze skrzyni z 2.5 tiptronic (konwerter)?

Na ile te skrzynie są do siebie podobne?
Przy okazji - ile oleju do takiej skrzyni wchodzi?
Może jakimś ratunkiem jest przeszczep automatu bez tiptronica z 2.0?

Hugo - 11-04-2019, 20:36

misza116, po pierwsze sprawdź poziom oleju w skrzyniu, a po drugie skrzynia i konwerter z 2,4 GDI, stawiasz skrzynię w pionie, zamieniasz "dzwon", czyli element przykręcany do bloku silnika i masz skrzynię na wieki :wink:

[ Dodano: 11-04-2019, 20:36 ]
madakelus, który masz rocznik Galanta?

[ Dodano: 11-04-2019, 20:57 ]
Przy okazji czy ktoś wie na 100% od kiedy wprowadzono w 2,5 V6 ten niby poprawiony konwerter, który miał być wieczny, czy to już od 04.2000 r., nr MR567633, czy to dopiero od 09.2002 r., czyli MR983439? I dlaczego w przypadku mojego Galanta dekoder podaje oba numery konwertera: http://www.auto-parts.spb...i_6cRagfimjEvI=

misza116 - 11-04-2019, 21:17

Hugo dużo rzeźby z tym? Tylko dzwon do przełożenia, a bebechy wszystkie te same? To jednak 2.0, sporo mniejszy, przełożenia pewnie też się różnią.
Bizi78 - 12-04-2019, 05:32

Hugo, u ciebie jeśli nic nie wymieniałeś jest MR567633.
Ten drugi był zastosowany dopiero pod koniec 2001r.

Hugo - 12-04-2019, 08:41

misza116, gadałem kilka dni temu z kolesiem. Nie wiem czy bebechy te same są i przełożenia, ale wymienił sam dzwon, zamontował i lata aż miło. Bizi78, nic nie robiłem, wszystko siedzi jeszcze oryginał. Jak widać były 3 typy konwerterów, mój ma ten drugi, ciekawe co w nim zmienili względem pierwszego, wadliwego.
misza116 - 12-04-2019, 09:59

Hugo dzięki za info, może się odezwę po namiary na gościa, jak operacja się będzie zbliżać. Na razie jedzie, gwiżdże, szarpie, ale jedzie.
rapart - 13-10-2020, 08:45

Witam ponownie. W naszym Galu rowniez ukrecil sie wielowpust, ale przy skladaniu do kupy napotkaly nas 2 problemy. Delikatnie cieknie simering na walku skrzyni (do wymiany) oraz szukamy nowych 4 srub do przykrecenia kinetyki do blachy walu. Czy ktos z dostepem do katalogu moglby prosze podac numery czesci? Ewentualnie inne dopasowanie. Simering skrzyni wymienie bez praski?
Bizi78 - 13-10-2020, 10:05

rapart, tutaj masz katalog po vinie auta.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi

rapart - 13-10-2020, 11:23

Dziekuje bardzo. Srubki znalazlem w katalogu, ale nie widze ich nigdzie na sprzedaz... Zadzwonie do ASO. Prosba tylko o potwierdzenie - simering to MD707575, tak? Gal 98, 2,5 z auto.

Edit:
Sprzeglo wymienione, nowy simering (kod sie zgadza), Gal znowu smiga 😁 Nie obylo sie bez problemow - za plytko wlozona kinetyka, ponowne zrzucanie skrzyni, zla kolejnosc montowania typnej lapy, znowu luzowanie skrzyni, wyciek przy chlodnicy oleju... Skrzynie wyciagalem bez zdejmowania sanek, tylko rozpiete lewe zawieszenie. Dzieki Panowie za pomoc, bez forum bym sobie nie poradzil.

SeXy.KosA - 25-07-2021, 11:35

Witam, u mnie niedawno pojawił się metaliczny dźwięk takie jarmolenie przy przyspieszaniu w okolicy od 2000 do 2100 obrotów, na postoju z wbitym P przy przygazowaniu do tej wartości nie ma tego dźwięku. Poprzedni właściciel wspominał że wymieniał skrzynie, stan oleju w normie. Ktoś ma jakąś sugestie? Auto Galant 2.5 99r. automat. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group