To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

pitloju - 03-11-2012, 12:45

tomaszekk7, dzięki!

w takim razie, jeśli nie było tych pisków to jeszcze troszkę uda się przejechać na tych klockach
zresztą za dwa tygodnie będę na przeglądzie to się dowiem ile faktycznie ich zostało

tyku - 11-11-2012, 18:54

Szukałem na forum, ale w tym temacie cisza, jakie najlepsze szczęki hamulcowe na tył ? Czego i gdzie szukać z najwyższej półki?
Luk - 11-11-2012, 19:56

tyku napisał/a:
jakie najlepsze szczęki hamulcowe na tył

Masz na myśli klocki czy zaciski? Jak klocki, to ja mam TRW (cena poniżej 100 zł) i jestem zadowolony, nic nie piszczy, pyli chyba w normie, nie zużywa się za szybko.
tyku napisał/a:
Czego i gdzie szukać z najwyższej półki?

A tego to już nie wiem, nie przyszły mi do głowy klocki z najwyższej półki... Pamiętaj, że tył dużo mniej hamuje niż przód.

tyku - 12-11-2012, 10:55

Mam na myśli szczęki hamulcowe. Mam zamiar wymienić tarcze z tyłu i nie wiem, czy przy okazji wymiany tarcz nie trzeba będzie wymienić szczęk, aby dotarły się do nowych tarcz jak należy? Tarcze i klocki już mam(SP Performance Drilled Slotted + Hawk Performance HPS).


krzychu - 12-11-2012, 10:57

tyku - weź pierwsze lepsze. TRW też powinno robić takie szczęki.
RalfPi - 12-11-2012, 11:02

damn.. byłem na wymianie oponek dzisiaj i mówię Mechanikowi, że mi coś piszczy czasami z lewego tylnego koła.. A jak delikatnie wcisnę chebelek, to na jakiś czas przestaje..
Co się okazało - klocek dobrze nie odbijał i mam jedną część klocka startą(3mm).. a druga ma jeszcze z 8mm :O
Mechanik rozkręcił hamulec - tam są takie prowadniczki i ala śruby - niby wszystko ok.. przeczyścił, zamontował z powrotem.

Co to może być?

krzychu - 12-11-2012, 11:08

Zablokowana prowadniczka...

Za słabo naciskasz na hamulce... Ale mocne butowanie co jakiś czas i tak może nie przeciwdziałać problemom... Na przeglądach w ASO chyba mają czyszczenie hamulców, ale z tego co można przeczytać chyba tego w większości nie wykonują.

Luk - 12-11-2012, 11:17

tyku napisał/a:
Mam na myśli szczęki hamulcowe (zaciski - na tył). Mam zamiar wymienić tarcze z tyłu i nie wiem, czy przy okazji wymiany tarcz nie trzeba będzie wymienić szczęk, aby dotarły się do nowych tarcz jak należy?

Po pierwsze, to strasznie mylisz pojęcia.
A więc jeszcze raz:
Z tyłu masz hamulce tarczowe + bębnowe ale tylko do ręcznego (tzw. tarczobębny). Klocki, to jest to, co dociska się do tarczy i hamuje. Klocki wymienia się ja się zużyją, albo OBOWIĄZKOWO JAK WYMIENIASZ TARCZĘ. Nowa tarcza-nowe klocki.
Zacisk, to to, w czym klocki siedzą (widoczne przez felgę). Tego się nie wymienia, chyba że się zepsuje, albo przebudowujesz cały układ hamulcowy (np. bierzesz z Outlandera).
Rysunek jaki załączyłeś, to są hamulce bębnowe. Tak działa u Ciebie tylko ręczny.

PS. Teraz zrozumiałem, że chodzi Ci chyba właśnie o okładziny od ręcznego? Moim zdaniem nie trzeba wymieniać, no chyba, że ostro dawałeś zakręty na ręcznym.

tyku - 12-11-2012, 11:26

Luk, Chodzi mi o to : http://www.mitsubishi-par...97,2209%29.aspx

Czy przy wymianie tarcz z tyłu wymienia się szczęki ?

RalfPi - 12-11-2012, 11:27

krzychu napisał/a:
Zablokowana prowadniczka...

Za słabo naciskasz na hamulce... Ale mocne butowanie co jakiś czas i tak może nie przeciwdziałać problemom... Na przeglądach w ASO chyba mają czyszczenie hamulców, ale z tego co można przeczytać chyba tego w większości nie wykonują.

Jest taka opcja- jeżdżę raczej delikatnie - widzę, że ponownie muszę wrzucić tryb Paweł Dytko - regularne ostre hamowanie + normalne (bardziej dynamiczne jak hamowanie silnikiem :D ) hamowanie powinno pomóc?
Dzięki.

Luk - 12-11-2012, 11:35

tyku napisał/a:
Luk, Chodzi mi o to : http://www.mitsubishi-par...97,2209%29.aspx

Czy przy wymianie tarcz z tyłu wymienia się szczęki ?

Ale to są szczęki od ręcznego, tak? Cały czas rozmawiamy o hamulcu ręcznym?

Moim zdaniem nie wymienia się szczęk od ręcznego, jeżeli używasz ręcznego jako hamulca postojowego (nie w czasie jazdy). Tu się nic nie musi docierać, bo działa statycznie.

tyku - 12-11-2012, 11:40

Luk, Dzięki za cierpliwość :) Tak, o ręcznym mowa. Czyli nie ma sensu tych szczęk wymieniać na nowe?
krzychu - 12-11-2012, 11:44

RalfPi - co jakiś czas wystarczy

tyku - inwestujesz sporo w drogie tarcze i klocki, te szczeki to parę groszy kosztują. Ja bym wymienił.

Luk - 12-11-2012, 11:53

krzychu napisał/a:
te szczeki to parę groszy kosztują. Ja bym wymienił.

Jak się bawi i często zakręty z ręcznego bierze, to tak, w przeciwnym razie nie widzę sensu... Najczęstsze awarie ręcznego to zapieczona linka, albo mechanizm, a nie zużyte okładziny... Przecież to się w ogóle nie zużywa. Natomiast przy wymianie tarczobębnów bym dokładnie mechanizmy ręcznego sprawdził i przeczyścił.
Nie wiem ile to kosztuje, ale na stronie MMC jest 355 zł, to ja nie wiem, czy takie grosze... :D

krzychu - 12-11-2012, 11:56

Luk napisał/a:

Nie wiem ile to kosztuje, ale na stronie MMC jest 355 zł, to ja nie wiem, czy takie grosze... :D


W intercarsie do "Waszego" nie ma, do mojego (chyba z tyłu są trochę inne tarcze, nie wiem czy te szczęki też) kosztują niecałe 140zł (TRW) - coś koło 27% rabatu na klub.

Ja tam czasem przyciągnę w ostatniej fazie hamowania (jak samochód już prawie stoi - wtedy odpuszczam roboczy) i trochę się mi tam przycierają te okładziny...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group