To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Diody LED do jazdy dziennej

tomko - 24-10-2011, 18:17

dla zainteresowanych sluze fabryczna instrukcja zza Odry :

Montageanleitung
LED-Tagfahrlicht-Set Outlander CWB AB MY10
MMD - Teile Nr.: Z5019134

Co prawda we wrogim jezyku ale dostatek obrazkow pomoze rozwiac watpliwosci jak to jest fabrycznie podlaczane.
Zainteresowanym wysle na maila.

I jeszcze dla wszystkich co uslyszeli "kosmiczna" cene :

http://allegro.pl/lampy-d...1866547364.html

Komandor - 24-10-2011, 20:21

Czy ktoś się natknął na ledy dedykowane do O2 sprzed liftu? Pomijam rozwiązanie ze światłami dziennymi w orurowaniu (13zbyszek 13).

pozdro

jmpdesign - 24-10-2011, 20:53

Tak to wygląda u mnie:


michu300 - 25-10-2011, 11:34

tomko, dzięki za instrukcję ! Szczerze mówiąc rozczarowała mnie. Spodziewałem się jakiegoś włączania pod gotową instalację itp. Niestety Panowie - zasilanie Mitsubishi proponuje pociągnąć z zapalniczki... wiązek nie ma, a zabawa ze skrzynką bezpiecznikową pominięta w ogóle. Sam spróbuję coś pokombinować. Oryginalne DRL-e różnią się od innych dostępnych na rynku tylko ładną zaślepką na wycięty otwór pod zderzakiem. :shock:
mitsu00 - 25-10-2011, 11:45

michu300 napisał/a:
tomko, dzięki za instrukcję ! Szczerze mówiąc rozczarowała mnie. Spodziewałem się jakiegoś włączania pod gotową instalację itp. Niestety Panowie - zasilanie Mitsubishi proponuje pociągnąć z zapalniczki... wiązek nie ma, a zabawa ze skrzynką bezpiecznikową pominięta w ogóle. Sam spróbuję coś pokombinować. Oryginalne DRL-e różnią się od innych dostępnych na rynku tylko ładną zaślepką na wycięty otwór pod zderzakiem. :shock:
Zaraz, zaraz...... Jak zatem sterowany jest sygnal zapalenia diod? Trzeba to pociagnac z postojowek albo ze swiatel mijania. W przypadku xenonow 2 opcja odpada z powodu wysokiego luku napiecia w momencie zapalenia. Pozostaje rowniez kwestia przyciemnienia ledow po zapaleniu swiatel mijania. Jakos to tez musi byc sterowane?
Podaj linka do schematu to oblukamy :wink:

michu300 - 25-10-2011, 12:06

mitsu00 napisał/a:
Zaraz, zaraz...... Jak zatem sterowany jest sygnal zapalenia diod?

Sygnał sterowania oczywiście z postojówek. Tylko bardziej kulturnie rozwiązane, bo zestaw ma gotowe wtyczki - trzeba wypiąć, wpiąć i wpiąć i gotowe. Można sobie wybrać czy DRL ma się świecić lekko razem z pozycjami czy ma być wyłączony i koniec (podpinając się do kabelka białego albo do szarego)

Aha, jeszcze ciekawa informacja - DRL mogą być przyciemnione i palić się z pozycjami jak są wyżej niż 35cm od ziemi, a jak są niżej to muszą być wyłączone.

mitsu00 - 25-10-2011, 12:13

michu300 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Zaraz, zaraz...... Jak zatem sterowany jest sygnal zapalenia diod?

Sygnał sterowania oczywiście z postojówek. Tylko bardziej kulturnie rozwiązane, bo zestaw ma gotowe wtyczki - trzeba wypiąć, wpiąć i wpiąć i gotowe. Można sobie wybrać czy DRL ma się świecić lekko razem z pozycjami czy ma być wyłączony i koniec (podpinając się do kabelka białego albo do szarego)
dawaj ten schemat bo nie do konca zrozumialem z tym bialym i szarym kabelkiem.
michu300 - 25-10-2011, 12:17

Prosz:
http://img97.imageshack.u...matdrlmitsu.jpg

mitsu00 - 25-10-2011, 12:53

michu300 napisał/a:
Prosz:
http://img97.imageshack.u...matdrlmitsu.jpg
Dzieki. Fajna ta funkcja palenia ledow z wlaczonymi swiatlami mijania. Philipsy tego nie maja. A pozatym pobranie zasilania z zapalniczki to overkill. Bezposrednio z akku mozna pobrac, oczywiscie z bezpiecznikiem :P Latwiej i bez potrzeby przeciagania przewodow do wnetrza auta.
michu300 - 25-10-2011, 13:29

mitsu00 napisał/a:
Fajna ta funkcja palenia ledow z wlaczonymi swiatlami mijania.

Zwróć tylko uwagę na to co napisałem wcześniej, że ledy nie mogą występować jako pozycyjne jeżeli są niżej niż 35 cm od ziemi. Przynajmniej takie zastrzeżenie jest w tej instrukcji.
A co do podłączenia bezpośrednio do akumulatora, to przecież będą się palić cały czas ?

mitsu00 - 25-10-2011, 13:36

michu300 napisał/a:
Zwróć tylko uwagę na to co napisałem wcześniej, że ledy nie mogą występować jako pozycyjne jeżeli są niżej niż 35 cm od ziemi. Przynajmniej takie zastrzeżenie jest w tej instrukcji.
A co do podłączenia bezpośrednio do akumulatora, to przecież będą się palić cały czas ?
Nie beda sie palic caly czas, bo to wlasnie reguluje automat sterujacy sygnalem z pozycyjnych (nie mylic z czujnikiem zmierzchu :P ). Taki sam jest w komplecie z Philipsami np i z tymi z ASO. Ten ostatni ma jednak ta dodatkowa funkcje Dimmer. Co do wysokosci montazu, to znam przepisy i zamontowalem swoje zgodnie z nimi.
tomko - 25-10-2011, 13:39

z ta zapalniczka chodzi zapewne o to ze instalacja jest odlaczana po wylaczeniu zaplonu
mitsu00 - 25-10-2011, 13:44

tomko napisał/a:
z ta zapalniczka chodzi zapewne o to ze instalacja jest odlaczana po wylaczeniu zaplonu
Chyba jednak nie do konca. Philipsy zapalaja sie i gasna tez po wlaczeniu zaplonu. Na wylaczonym silniku nie pala sie. Jest to zatem chyba kwestia sterownika.
tomko - 25-10-2011, 14:12

lecz przy podlaczeniu do aku instalacja do modulu sterujacego jest "goraca" a w tej opcji jest odlaczana po przekreceniu kluczyka.
Ja mam zamontowana Helle i tez mam pod aku, ale to rozwiazanie z instrukcji bardziej mi sie podoba. Zawsze to mniejsze ryzyko przypadkowego zwarcia na postoju.

mitsu00 - 25-10-2011, 14:31

tomko napisał/a:
lecz przy podlaczeniu do aku instalacja do modulu sterujacego jest "goraca" a w tej opcji jest odlaczana po przekreceniu kluczyka.
Ja mam zamontowana Helle i tez mam pod aku, ale to rozwiazanie z instrukcji bardziej mi sie podoba. Zawsze to mniejsze ryzyko przypadkowego zwarcia na postoju.
To cala elektryka auta tez jest podpieta na "goraco"...... :wink: Bez przesady. Mialem te ledki tak podpiete, zgodnie z instrukcja, prawie 2 lata i wszystko hulalo jak ta lala bez najmniejszego problemu. W koncu Philips, Hella wiedza co pisza sugerujac taki a nie inny montaz. Zreszta, jakby cos teoretycznie mialo rypnac, to instalacja jest przeciez podlaczona poprzez bezpiecznik, wiec ten padnie, a nie cale ECU :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group