To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer [C66A] 1.6 16V - przemiana w GTi.

Mithrill - 05-08-2012, 22:11

Podczas urlopu w Wiśle przypomniałem sobie o tym panu ze Skoczowa.
Poszukałem w necie, podjechałem do niego, zostawiłem mu samochód i dzięki temu można już zamawiać rozpórki do naszych Lanców. :lol:
Trzeba tylko sprawdzić, czy po wsadzeniu silnika np. 2.0 nie będzie elementów, które kolidują z prostą linia rozpórki. Raczej nie.

Foto zrobiłem przed chwilą. Telefonem, przy zachodzie słońca, więc słabo widać... no ale mniej więcej jest pogląd jak to się prezentuje. Może później zrobię fotę aparatem, jak należy.



Zielu - 05-08-2012, 22:27

Mithrill napisał/a:
Podczas urlopu w Wiśle przypomniałem sobie o tym panu ze Skoczowa.
Poszukałem w necie, podjechałem do niego, zostawiłem mu samochód i dzięki temu można już zamawiać rozpórki do naszych Lanców. :lol:
Trzeba tylko sprawdzić, czy po wsadzeniu silnika np. 2.0 nie będzie elementów, które kolidują z prostą linia rozpórki. Raczej nie.


Super! W końcu solidne rozpórki do Lancera czwórki :D
Nie chcę Cię absolutnie straszyć, ale możliwe że przy silniku dohc może być minimalnie za nisko..Porównaj na oko wysokości obu rozpórek..ta aluminiowa ma wysokie mocowania przy kielichach i jest prawie na stykz kolektorem, z kolei ta druga jest niższa jak u Ciebie, ale z kolei wygięta w łuk... W najgorszym wypadku musiałbyś minimalnie przerobić..ale mierzenie na oko to wiadomo.. Tfu, oby nie zapeszyć, musi pasować :wink:


Mithrill - 05-08-2012, 22:32

Wiesz co, na oko wygląda, że ta moja także będzie pasowała.
ECI na pewno nie wystaje bardziej, a ja mam pod swoją jeszcze duuużo miejsca. Zrobię foty za dnia. ;)

Teraz widzę pierwszą fotkę. Nie będzie problemu, rozpórka leci tak samo.

Zielu - 05-08-2012, 22:43

To dobrze :wink:

btw. nadal chętny na poliuretany? W tygodniu będę ogarniał w końcu temat, zobaczymy jakie zniżki zaproponują chłopaki z Olkusza.

Mithrill - 05-08-2012, 22:44

Jeżeli nie będą chcieli jak za matkę, to bardzo chętnie. Ile to może kosztować?
Mniej więcej...

Zielu - 05-08-2012, 22:51

Za cały full zestaw poliuretanów zawieszenia, przód plus tył, tak jak opisane w temacie +/- 300/400zł. Dokładnej ceny nawet oni sam inie wiedzą. Rzecz w tym że niektóre gumki są trudniejsze do wykonania i stąd różnica może wynosić parę zł.
rosomak1983 - 06-08-2012, 02:13

Mithrill napisał/a:
Rosomak, myślisz, że w Lancerze V i IV odległości między tylnymi kielichami (śrubami) będą takie same? Może na tył do mojego przypasuje rozpórka z EVO IV?
Jakbyś miał chwilę, to zmierz proszę...

ale co to da w mojej budzie były EVO I-III. :wink:

Mithrill - 06-08-2012, 05:58

No chyba nie zmienili szerokości w następnej budzie (EVO IV), jedynie dupsko inaczej wygląda...
areksz121 - 06-08-2012, 12:16

Widać zmiany w Lancerku idą wciąż na duży + :wink:

Co do rozpórki, też bym chciał do swojego E5...nie ma tam nikogo w okolicy z Galem E5, coby pomiary choć zrobić? Czy można jakoś mailowo omówić sprawę z tą firmą? Bo w sumie prawdopodobnie u mnie będzie troszkę inaczej przy nowym serduchu, ale rozstaw kielichów się nie zmienia :wink: Chodzi mi dokładniej o to, że dolot będzie raczej wychodził pod samą maskę...

rosomak1983 - 06-08-2012, 12:41

areksz121, u Ciebie w domu taki warsztat
a Ty gdzies po Polsce szukasz rozpórek :P

areksz121 - 06-08-2012, 20:13

To dobra, zaczekam do świąt, jak na podkarpacie zajadę :P Chyba, że na miejscu coś ładnie uda mi się zrobić :wink:
Mithrill - 11-09-2012, 12:34

Update:

Trwają poszukiwania zdolnego lakiernika, który odświeży Misiaka.
Opcji jest parę, ale trudno wybrać kogoś, kto porządnie wszystko ogarnie.
Do likwidacji jest trochę rdzawych punktów, parchle na dachu no i oczywiście wszelkie wgniotki "pogradowe" (pewnie szpachla pójdzie w tany).

Kolor dobierzemy tak, żeby Lancerek wyglądał jakby dopiero opuścił fabrykę.
Zostaje oryginalny bordo/czerwony Windsor Red Metallic R48.
Idealna próbka znajduje się na tylnej klapie pod plastikowym obiciem ("półka").
Ten lakier 20 lat temu był przepiękny i mam nadzieję, że już wkrótce znów będzie zachwycał. :P

Silnik prawdopodobnie dam do ogarnięcia chłopakom z Serwisu MitsuManiaków.
Wsadzą 2.0T i mam nadzieję, że uda się przeszczepić napędy z 4x4 (EDIT a jak nie, to zostanie przód).
Ostro zbieram kasę i za jakiś rok, lub troszkę więcej, projekt powinien być gotowy (obstawiam raczej wiosnę 2014).
Dla mnie zostanie zabawa z wnętrzem i z ogólnie pojętą stylistyką.


PS. Niebawem wlecą do środka fotele Recaro, więc jak już je zamontujemy, to będę miał (w zależności od tego, którego kompletu użyjemy do przełożenia szyn) albo standardowy komplet kanapy foteli w super stanie, albo przednie fotele z GTi. Zainteresowani są proszeni o śledzenie wątku. Zamieszczę info w tej sprawie.
Kupiłem jakiś czas temu grill od Colta GTi, ale zastanawiam się, czy nie lepszy byłby zwykły, czarny...
Jeżeli ktoś ma taki bajerek na sprzedaż, to proszę o PW. Dzięki!

rosomak1983 - 11-09-2012, 14:57

Mithrill napisał/a:
Wsadzimy 2.0T i mam nadzieję, że uda się przeszczepić napędy (bez 4x4 nie robię - najwyżej wejdzie zwykłe 2.0).

czemu? własnie seryjne 4g63T ten z turbina t25 badz 14g bedzie idealny na FWD. Inaczej mówiac ok 200KM FWD bedzie ok. :D Na codzien nawet lepiej masz lzejsze auto z duzo mniejszymi stratami na napedzie w dodatki palace ok 20-30% benzyny mniej :wink:

Mithrill - 11-09-2012, 15:17

Mam dziwne wrażenie, że wóz FWD z takim stosunkiem mocy do wagi będzie strasznie nieprzewidywalny (chociaż przednionapędówką dość trudno jest fiknąć niekontrolowanego bączka). Może się mylę, ale nie mam jak tego sprawdzić.
Dlatego pomyślałem, że wsadzę 4x4 i będzie łatwiej/pewniej.
A zimą może nieco bezpieczniej. Ale w sumie... to jest jeszcze kwestia sporna, bo jak opłacalność będzie zerowa, to oleję czterołapa (chociaż marzy mi się taki napęd w C6).

Bardziej interesuje mnie co trzeba będzie jeszcze zmienić. Sprzęgło, skrzynię?
Lepsze heble raczej się przydadzą...

rosomak1983 - 11-09-2012, 15:21

Mithrill napisał/a:
Bardziej interesuje mnie co trzeba będzie jeszcze zmienić.

do fwd turbo ??? skrzynie niekoniecznie ale sprzegło juz tak, ostatecznie wzmocniony docisk.
Heble z GTi na te mase sa w miare... Wszystko jest kwestia wyobrazni i wyczucia, a takze stylu jazdy... Jak nie wystarczy dajesz dwa tłoczki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group