To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant EA2A Tomii'ego

Hugo - 18-09-2015, 20:56

Z geometrią chyba gorzej niż u mnie, co?
Tomii - 18-09-2015, 21:02

Hugo napisał/a:
Z geometrią chyba gorzej niż u mnie, co?


znaczy mam duże pochylenie kół tylnych - na to mechanik zwrócił uwagę, a tak to chyba nie jest źle.

deejay - 19-09-2015, 20:24

Tomii napisał/a:
znaczy mam duże pochylenie kół tylnych - na to mechanik zwrócił uwagę, a tak to chyba nie jest źle.


Jest na to rada i rozwiązanie .

http://www.andysautosport...spc__73600.html

Tomii - 19-09-2015, 20:58

deejay napisał/a:
Tomii napisał/a:
znaczy mam duże pochylenie kół tylnych - na to mechanik zwrócił uwagę, a tak to chyba nie jest źle.


Jest na to rada i rozwiązanie .

http://www.andysautosport...spc__73600.html


Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ?

Hugo - 19-09-2015, 21:32

Tomii napisał/a:
Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ?
Zmieni, ale masz śruby mimośrodowe zapieczone? deejay, a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół?
Tomii - 19-09-2015, 21:43

Hugo napisał/a:
Zmieni, ale masz śruby mimośrodowe zapieczone?


Na pewno ;-)

deejay - 19-09-2015, 21:46

Hugo napisał/a:
deejay, a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół?


Za PK odpowiada zwrotnica i górny wahacz przede wszystkim , tam musisz szukac przyczyny .

Shockwave - 19-09-2015, 23:35

deejay napisał/a:
Jest na to rada i rozwiązanie .

http://www.andysautosport...spc__73600.html


Tylko trzeba pierw policzyć i wyliczyć czy po odpowiednim ustawianiu kąta Pk kolo schowa się w nadkole.
Bo jak liczyłem u siebie ( mam podobne wartości jak Tommi) to dam np podkładki pod mocowanie wahacza i rozwalę oba nadkola albo opony na pierwszej koleinie.
Hugo napisał/a:
a masz jakiś sposób na regulację kąta pochylenia przednich kół?

Na przód do starszej wersji galanta były cambery. Wiec może do EA tez coś jest
http://www.roadraceengine...pc/spc2garm.htm
Tomii napisał/a:
Myślałem o czymś podobnym np podkładki pod górny wahacz ale czy nie zmieni to również zbieżności kół ?

Zmieni ;) miałem e36, calibre i celowo robiłem negatyw na obu osiach i zawsze zbieżność się rozjechała
Jak chcesz ruszać tył to trzeba zrobić całość na tip top. Katy i zbieżność, czyli nowe mimośrody i tuleje. A później się okaże ze jeszcze w pozostałych wahaczach trzeba wymienić tuleje bo nie ma sensu robić polowy zawiasu a resztę zostawić "na zaś" jak to ruszysz to szykuj się na wydatki. 99% galantów ma wszystkie tule do wymiany na tylnej osi
Ja się negatywem 2' osobiście nie przejmuje bo nie ścina opon a jeździłem na większym i trakcja pojazdu nie uległa znaczącemu pogorszeniu.

deejay - 20-09-2015, 00:57

Shockwave napisał/a:
Bo jak liczyłem u siebie ( mam podobne wartości jak Tommi) to dam np podkładki pod mocowanie wahacza i rozwalę oba nadkola albo opony na pierwszej koleinie.


Po to własnie sa podkładki w zestawach sprężyn Eibach .

Tomii - 20-09-2015, 07:34

Shockwave napisał/a:

Jak chcesz ruszać tył to trzeba zrobić całość na tip top. Katy i zbieżność, czyli nowe mimośrody i tuleje. A później się okaże ze jeszcze w pozostałych wahaczach trzeba wymienić tuleje bo nie ma sensu robić polowy zawiasu a resztę zostawić "na zaś" jak to ruszysz to szykuj się na wydatki. 99% galantów ma wszystkie tule do wymiany na tylnej osi
Ja się negatywem 2' osobiście nie przejmuje bo nie ścina opon a jeździłem na większym i trakcja pojazdu nie uległa znaczącemu pogorszeniu.


No właśnie, dlatego nie ruszam tego, wahacze mam sztywne, opon jakoś bardziej nie ścina od środka, auto się dobrze prowadzi dopóki nie ma bocznego wiatru :)
Jedynie można sprężyny wymienić na nowego Eibacha lub zwykłe bo tył u mnie mógł by tak z 2 cm pójść do góry i pewnie kąty PK też by się wtedy poprawiły.

ps.
Chyba zdecyduję się na ten zestaw do skrzyni co ma booohal ;)

Zapytam jeszcze raz, czy ktoś walczył z tym problemem ? bo mnie to strasznie irytuje w lecie (ostatni post na tej stronie):
http://forum.mitsumaniaki...=3797&start=765

Tomii - 30-01-2016, 17:19

No i galant zaczął pechową serię, najpierw w grudniu poszło lusterko bo jakiś cwel w Mazdzie 323F ( kto wie czy nie pod wpływem % ) rozpychał sie na wąskiej drodze i niestety zwiał a dziś rano idę do auta i widzę to :shock:







jakiś nocny miszcz parkowania w czymś dużym bo uszkodzenie jest od listwy do powyżej klamki :evil: raczej przyjezdny bo u nas pod blokiem nikt nie ma takiego dużego auta. Oczywiście zero informacji.

Naprawiać to czy wymieniać całe drzwi ?

robertdg - 30-01-2016, 17:23

Wymieniaj drzwi, w kolorze jak kupisz to pozostanie przekrecić srubki ;-)
Tomii - 30-01-2016, 17:27

robertdg napisał/a:
Wymieniaj drzwi, w kolorze jak kupisz to pozostanie przekrecić srubki ;-)


No nie tylko, drzwi miałem w części wytłumione, inne głośniki, szyba przyciemniona, ahh, brak słów...

Podejdą drzwi od Legnuma ? tam chyba jest mniej kabli we wiązce (Anglik). Jakie jeszcze będą różnice ?

robertdg - 30-01-2016, 17:32

Podejdą, prosćiej przezbroić drzwi niż oddać do naprawy i liczyć na to, że bedzie to dobrze zrobione a szpachla nie peknie po czasie.
Tomii - 30-01-2016, 17:49

robertdg napisał/a:
Podejdą, prosćiej przezbroić drzwi niż oddać do naprawy i liczyć na to, że bedzie to dobrze zrobione a szpachla nie peknie po czasie.


Dzięki Robert. Chyba zamontuję kamerkę za oknem w pokoju...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group