To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Owczar - 15-12-2013, 14:48

U mnie po 180kkm grafitu było jeszcze bardzo dużo. Palec w też dużo lepszym stanie.

Kopułkę kupiłem ori w inter cars za 170zł ze zniżkami brata.

Hugo - 15-12-2013, 20:20

Owczar napisał/a:
U mnie po 180kkm grafitu było jeszcze bardzo dużo. Palec w też dużo lepszym stanie.
No i to jest bardzo ciekawe, bo widziałem kopułkę i palec aparatu zapłonowego od 2,5 z przebiegiem 430 000 km i grafitu wystawało ok. 7 mm, a palec wyglądał niemal jak nowy... W takim przypadku mój musiałby mieć przejechane z 2 000 000 km albo lepiej, a znając blacharkę tych aut byłby już rudy od progów po dach. No a jak na razie nie widzę żadnej korozji na nadwoziu. W takim przypadku podejrzewam, że z grafitem stało się coś dziwnego (np. zaciął się) i doszło do jego starcia. On ma się obracać razem z palcem czy stać w miejscu? W efekcie całkowitego starcia się grafitu powstało słabe przejście prądu na styku grafit-palec i jeszcze słabsze przejście prądu na styku palec-styki kopułki co spowodowało przyśpieszone upalenie się palca... Taką mam teorię :D
Owczar napisał/a:
Kopułkę kupiłem ori w inter cars za 170zł ze zniżkami brata.
Cholerka, żebym wiedział wcześniej to też bym wziął. Ori to zawsze ori, a ja dokładnie 170 zł dałem za Blue Printa.
Owczar - 15-12-2013, 20:31

No ale trzeba wziąć pod uwagę, że ori nie oznacza od nowości, mogła być zmieniona. Takie kopułki zwykle robią coś w okolicach 200-240kkm z tego co czytam na forum. Ale piewnie nie ma na to reguły.
fj_mike - 15-12-2013, 20:35

Owczar napisał/a:
Takie kopułki zwykle robią coś w okolicach 200-240kkm z tego co czytam na forum.

Potwierdzam :mrgreen:

Moja po 198tys

Hugo - 15-12-2013, 21:12

fj_mike, nie widzę zdjęć.
fj_mike - 15-12-2013, 21:15

Już.
Hugo - 21-12-2013, 23:30

Nie moglem już patrzeć na ten zadarty przód i wiszący tył. Wyjąłem tylnego amorka ze sprężyną i porównałem do NIVO. I szok :shock: Amorek KAYABA GTS ze sprężyną H&R -30 mm jest dokładnie tej samej długości co NIVO z kombi ze standardową sprężyną... Długo się nie zastanawiałem i wrzuciłem NIVO do Avance'a. Efekt: auto stoi idealnie równo z przodu i z tyłu. Prowadzi się wspaniale. Kompletny setup zimowy gotowy :wink: Jutro jadę w ciężki teren, bo teraz ma prześwit jak SUV :wink: Dzisiaj wymieniłem w sklepie nie pasujący palec aparatu zapłonowego na EPS (35 zł), ale nie zdążyłem zamontować. Poza tym pomierzyłem oporność zapasowego czujnika temperatury silnika z Gala 2,5 w 20 i 80 st. C i jest książkowa, także może za tydzień wymiana w/w czujnika przy okazji wymiany palca.
Marcino - 22-12-2013, 16:22

Hugo napisał/a:
Nie moglem już patrzeć na ten zadarty przód i wiszący tył.


Jak swojego na swieta załadowałem to tak mam - siadły mi lekko tyne sprężyny dorabiane (PO 1/2 zwoja się urwało:) jakiś czas temu).
To co piszesz o Nivo jest ciekawe:) Jak sprawne to pewnie fajnie się jedzie.

Hugo - 22-12-2013, 20:37

Marcino napisał/a:
Jak sprawne to pewnie fajnie się jedzie
Jedzie się świetnie, bardzo pewnie, ale mam wrażenie, że jest trochę za sztywno. Czuć każdą nierówność. To może mieć sens, bo kombi ma cięższy tył, więc sprężyny będą sztywniejsze zapewne.
komarsnk - 22-12-2013, 21:41

Hugo napisał/a:
mam wrażenie, że jest trochę za sztywno. Czuć każdą nierówność. To może mieć sens, bo kombi ma cięższy tył, więc sprężyny będą sztywniejsze zapewne.

Z tego co wiem to sprężyny w NIVO są bardzo miękkie bo nivo trzyma poziom - muszę aż sprawdzić ile ma zwojów i jakiej średnicy :) a co do sztywności to porównaj sobie jeszcze średnicę stabilizatora - może w sednie masz grubszy niż był w przedliftowym kombi. On też ma duże znaczenie jeśli chodzi o sztywność w zakrętach. Ja po zmianie na sprężyny z kombi + poliuretany to mam tył sztywny jak Batorego korzeń :D :D

Hugo - 22-12-2013, 21:45

Dawcą Nivomatów było kombi Avance z 2000 r. Drążki stabilizatora chyba są tej samej średnicy, ale w wolnej chwili zmierzę dla pewności.
wicek - 22-12-2013, 21:47

Hugo, czy to twój piękny misiek stal dzisiaj o 16:14 pod Auchan w ZG?
Hugo - 22-12-2013, 21:54

wicek, ja wiem czy taki piękny, ale stał :mrgreen: Często jeżdże tam na zakupy, a dzisiaj, mimo, że tłumy na zakupach to zająłem miejsce jak prezes. Pod samym wejściem :D Również widziałem srebrnego sedana od strony lasu na wjeździe, oczywiście musiałem obczaić z bliska, to Twój?
wicek - 22-12-2013, 21:57

Tak mój, nic specjalnego ;) ale Twojego tez obczaiłem, moja Kobieta powiedziała "piękny" :)
Gdzie masz naklejki rozpoznawalne? ;)

Hugo - 27-12-2013, 22:06

Dzisiaj wymieniłem palec aparatu zapłonowego na EPS (pasuje) :wink: Sprawdziłem jeden z posiadanych używanych czujników 2 pinowych z silnika 2,5 wg manuala (w 20 i 80 st. C) i pokazał wzorowe wartości, więc go podmieniłem. Czy pomoże na pulsacyjne przyśpieszanie okaże się za jakiś czas, bo auto potrafi przez kilka dni rano startować jak rakieta, a następnego dnia pulsować... I tak bez żadnej reguły.
Ponadto naciągnąłem pasek alternatora bo raz zapiszczał podczas rannego odpalenia. Okazało się, że był luźny jak szmata :wink: Dziękowałem Bogu, że podczas wymiany rozrządu podłożyłem pod nakrętkę mocującą rolkę tego paska zwykłą, płaską podkładkę o grubości 1 mm, po to aby nakrętka bardziej wystawała i klucz się nie smykał. 2 minuty, zero przekleństw i po robocie :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group