To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

m6riano - 16-01-2013, 19:58

te 1,1 sa niezłe..ale myśle że chyba te 0,8 będą lepsze..
arturj123 - 17-01-2013, 16:37

Co ile km jest zalecana wymiana świec ??
Obecne Denso K20PR-U11 przejechane na LPG nieco ponad 30k km

Tomek - 17-01-2013, 16:40

arturj123 napisał/a:

Co ile km jest zalecana wymiana świec ??
Obecne Denso K20PR-U11 przejechane na LPG nieco ponad 30k km
_________________


te świece do LPG się nie nadają za bardzo
tak czy tak, takie świeczki to na 10-15 tys

arturj123 - 17-01-2013, 16:42

Planuje zmienić na K20TT, choć na obecnych nie ma problemu
m6riano - 17-01-2013, 21:01

Ja zrobiłem raz maksymalnie ok 56tys. i też sie nić nie działo...teraz mam właśnie TT ale dopiero jak zrobie ze 30tkm to coś napisze..narazie nic sie nie dzieje...wszystko w normie
Krzyzak - 18-01-2013, 08:50

ja mam na K20PR zrobione już prawie 80 tkm, ale nie mam lpg
jules - 18-01-2013, 13:39

cześć wszystkim :)
Mam gaz od 4 miesięcy i troche szarpie, czasem jest lepiej czasem gorzej. I teraz nie wiem czy to tylko wina świec czy może czegos jeszcze, dlatego głupie pytanie czy świece trzeba wymieniać razem z kablami WN? czy same można?

no i po przeczytaniu całego wątku nadal nie jestem przekonany w 100% jakie wybrać te świece.

raczej Denso ... raczej IK ... IK20?, IK22? - druga opcja raczej ze wskazaniem do gazu, ale czy to konieczne?

powiedzcie jeszcze czy od niesprawnych świec może zapalać się kontrolka "check engine"? bo miałem tak niedawno przez jakiś czas ...

Tomek - 18-01-2013, 13:45

jules napisał/a:

raczej Denso ... raczej IK ... IK20?, IK22? - druga opcja raczej ze wskazaniem do gazu, ale czy to konieczne?


IK22 lub VK22
konieczne, niekonieczne
mniejsza przerwa pomaga lepiej spalić, iskra jest "mocniejsza"

jules napisał/a:


powiedzcie jeszcze czy od niesprawnych świec może zapalać się kontrolka "check engine"? bo miałem tak niedawno przez jakiś czas ...


może
a obserwujesz inne objawy?
zwiększone spalanie, szarpanie, mulenie, spadek mocy ?

Krzyzak napisał/a:
ja mam na K20PR zrobione już prawie 80 tkm, ale nie mam lpg


m6riano napisał/a:
Ja zrobiłem raz maksymalnie ok 56tys. i też sie nić nie działo...


oczywiście można i pincet tysięcy zrobić na jednych świecach i może być dobrze
oleju też można nie wymieniać, filtrów też, a auto będzie jechać

jules - 18-01-2013, 14:05

Cytat:
może
a obserwujesz inne objawy?
zwiększone spalanie, szarpanie, mulenie, spadek mocy ?


tak, co jakiś czas szarpie dość mocno, pamiętam pewnego razu to tak się dławił i ksztusił, że nie dało rady jechać.
co być może ważne, tak zachowuje się na gazie, na benzynie było dobrze, ale od jakiegoś czasu na benie też czuć lekkie wibracje i drgania.
to jak myślicie, świece same w sobie czy coś jeszcze?

Tomek - 18-01-2013, 14:11

jules napisał/a:

tak, co jakiś czas szarpie dość mocno, pamiętam pewnego razu to tak się dławił i ksztusił, że nie dało rady jechać.


to zmień świece, bo pewnie któraś, albo kilka czasem nie daje iskry i stąd problemy

jules napisał/a:
co być może ważne, tak zachowuje się na gazie, na benzynie było dobrze, ale od jakiegoś czasu na benie też czuć lekkie wibracje i drgania.


na benzynie może być nawet dobrze
na gazie szybciej poczujesz problemy WN

jules napisał/a:
to jak myślicie, świece same w sobie czy coś jeszcze?


mogą to być zużyte albo uszkodzone kable
albo też aparat zapłonowy

jules - 18-01-2013, 14:21

czyli radzisz tomek kompleksowo wymienić świece+kable WN?

bo mechanik mówił mi, żebym najpierw świece sprobował, no to teraz w sumie nie wiem

Tomek - 18-01-2013, 14:29

jules napisał/a:
czyli radzisz tomek kompleksowo wymienić świece+kable WN?

bo mechanik mówił mi, żebym najpierw świece sprobował, no to teraz w sumie nie wiem


jak masz wolne 130 zł, to od razu kable
jak masz potem czas i sposobność potem jeszcze raz zrzucać kolektor, to najpierw świece, a potem jak będzie nie halo, to kable

jules - 18-01-2013, 14:34

ok, zobaczę jak będzie z finansami ;)
bo na razie to jeszcze sprzęgło kompletne muszę zmienić, więc troche wydatków się szykuje.

Krzyzak - 18-01-2013, 18:06

tomek84 napisał/a:
można i pincet tysięcy zrobić na jednych świecach
ale te świece są na min. 90 tkm - po co zmieniać, gdy są dobre?
w przeciwieństwie do oleju, to ich padaczkę od razu czuć

Tomek - 18-01-2013, 18:21

Cytat:
ale te świece są na min. 90 tkm - po co zmieniać, gdy są dobre?


K20PR ??
w którym katalogu takie informacje?

to po co ja ładowałem IK22 za 45 zł, jak mogłem wrzucić świece po 7 złoty sztuka :D

[ Dodano: 18-01-2013, 18:24 ]
Krzyzak napisał/a:
w przeciwieństwie do oleju, to ich padaczkę od razu czuć


może być czuć a może nie
na LPG to się jeszcze zgodzę
ale na PB tak nie czuć, co prawda performance idzie w dół cały czas, ale idzie to tak płynnie, że się człowiek przyzwyczaja, a potem po zmianie, po takim długim czasie - szok, że auto potrafi tak jechać

[ Dodano: 18-01-2013, 18:24 ]
Krzyzak napisał/a:
w przeciwieństwie do oleju, to ich padaczkę od razu czuć


może być czuć a może nie
na LPG to się jeszcze zgodzę
ale na PB tak nie czuć, co prawda performance idzie w dół cały czas, ale idzie to tak płynnie, że się człowiek przyzwyczaja, a potem po zmianie, po takim długim czasie - szok, że auto potrafi tak jechać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group