To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

komarsnk - 16-11-2012, 13:04

Owczar napisał/a:

To raczej nie sprzęgło terkocze tylko źle złożona skrzynia.

Owczar - ale jak są nowe dwa łożyska na wałku sprzęgłowym to co może tam tak terkotać?
Owczar napisał/a:
Poproś kogoś żeby zerknął pod maską co się dzieje z łapą sprzęgła jak puszczasz pedał hamulca. A w zasadzie zamiast go puszczać ciągnij go do siebie. To powinno zassać tłok wysprzęglika. Jeśli łapa nie będzie nadążała za wysprzęglikiem tzn że problem tkwi w sprzęgle.

Dokładnie na taki eksperyment dziś wpadłem :)
Dam znać tylko muszę poczekać aż wystygnie...
Zauważyłem dziś, że sprzęgło zaczyna dobrze pracować dość szybko - niedługo po przełączeniu się na LPG (30 st. C) więc wątpię, żeby pompa zdążyła złapać temperaturę...

Owczar - 16-11-2012, 14:13

komarsnk napisał/a:
Owczar - ale jak są nowe dwa łożyska na wałku sprzęgłowym to co może tam tak terkotać?


Wyrobiona podkowa podtrzymująca łożysko główne wałka sprzęgłowego. Czy strzał sprzęgłem ucisza skrzynie?

komarsnk - 16-11-2012, 14:23

Owczar napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Owczar - ale jak są nowe dwa łożyska na wałku sprzęgłowym to co może tam tak terkotać?


Wyrobiona podkowa podtrzymująca łożysko główne wałka sprzęgłowego. Czy strzał sprzęgłem ucisza skrzynie?

Sprecyzuj proszę co oznacza strzał sprzęgłem :)
Skrzynia terkocze jak silnik się dobrze zagrzeje i na LPG zaczyna nierówno pracować na niskich obrotach biegu jałowego (ok 600/min). Jak są momenty, że równo pracuje to wtedy skrzynia (lub cokolwiek tam) siedzi cicho...

Owczar - 16-11-2012, 14:26

Stojąc na luzie wciśnij sprzęgło i gwałtownie puść. Jeśli nie zadziała to zrób tak ze 3 razy. Jeśli ucichnie to potwierdzi się wyrobiona podkowa i łożysko które umożliwia przesuwanie wałka sprzęgłowego.
Jaki zalałeś olej?

komarsnk - 16-11-2012, 14:55

Owczar napisał/a:
Stojąc na luzie wciśnij sprzęgło i gwałtownie puść. Jeśli nie zadziała to zrób tak ze 3 razy. Jeśli ucichnie to potwierdzi się wyrobiona podkowa i łożysko które umożliwia przesuwanie wałka sprzęgłowego.

Ok zrobię tak ale z tego co pamiętam jeszcze lecie tak robiłem i wciąż terkotało. Sprawdzę jeszcze.
Owczar napisał/a:
Jaki zalałeś olej?

Mobilube 1 SHC 75W-90

m6riano - 17-11-2012, 07:41

komarsnk, d1690, tez mam takie,jest gitara.
komarsnk - 18-11-2012, 13:15

Zrobiłem obserwację łapy sprzęgła podczas pracy. Ładnie wraca razem z wysprzęglikiem więc muszę znów zbadać odcinek hydrauliczny układu :/
Może faktycznie wleję wtedy coś lepszego niż K2.
Co macie u siebie?

m6riano - 18-11-2012, 16:35

Textar bodajże
misjonarz. - 18-11-2012, 18:07

ja na k2 tez tak miałem ale przy te peraturze ponizej - 5. Pomogła wymiana na ferodo
komarsnk - 18-11-2012, 19:46

misjonarz. napisał/a:
ja na k2 tez tak miałem ale przy te peraturze ponizej - 5. Pomogła wymiana na ferodo

O widzisz... To może będzie ten trop :)
Dzięki

qbis87 - 11-12-2012, 21:07

Witam!!! Przeczytalem wszystkie 35 str. w temacie ale nadal nie wiem co jest z moim sprzeglem :/ Posiadam galanta 2.5 v6 1997r. Moj problem wyglada tak: wszystkie biegi wchodza ogolnie dobrze ale pedal musi byc docisniety do podłogi, mimo docisniecia podczas wpinania biegu czasem cos chrobocze, przewaznie podczas wrzucania 3-go biegu ale nie zawsze (jest to lekki zgrzyt tylko wyczuwalny na galce absolutnie nie słyszalny). Dodam ze dzieje sie tak tylko podczas jazdy (na postoju czy to z włączonym czy wyłączonym silnikiem objawy nie wystepuja). Dodam rowniez ze sruba regulacyjna przy pedale sprzegla jest wykrecona na maksa :/. czy da sie w inny sposob poprawic wysprzeglenie?? takie chrobotanie moze powodowac wysprzeglik czy pompa? czy raczej szykowac sie powoli do wymiany kompletnego sprzegla??? auto posiadam od kilku dni i nie wiem od czego zaczac, to moj perwszy galant i poza tym jednym mankamentem wrazenie super!!!
m6riano - 11-12-2012, 22:13

qbis87, pompa i wysprzęglik raczej nie hałasują..wysprzęglik może popiskiwać..
kiedy wymieniałeś płyn w układzie sprzęgła(a przy okazji gumki na pompce sprzęgła)?

Owczar - 11-12-2012, 23:15

qbis87 napisał/a:
wykrecona na maksa :/


Ale w którą stronę? Zrób zdjęcie.

qbis87 - 12-12-2012, 07:45

auto kupilem pare dni temu i jeszcze nie wymienialem plynu, jutro bede to robil bo bede mnial dzien wolniejszy od pracy. wymiana plynu i odpowietrzenie ukladu moze poprawic wysprzeglanie??? sruba wykrecona na maksa, tzn ze ten trzpien (sruba) jest wydluzony maksymalnie (wykrecona z uchwytu przy pedale). Sprzeglo lapie nisko przy podlodze ale ogolnie biegi dobrze wchodza nie ma problemu z 1-ka i wstecznym tylko czasem czuc chrobolenie na galce od biegow przewaznie przy trzecim biegu tak jakby do konca nie wysprzeglalo. moze tak ma byc hehe
Hugo - 12-12-2012, 19:59

qbis87 napisał/a:
czasem czuc chrobolenie na galce od biegow przewaznie przy trzecim biegu tak jakby do konca nie wysprzeglalo
Jak chrobocze tylko na jednym biegu to raczej będzie uszkodzony synchronizator tego biegu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group