To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

Trik - 12-11-2012, 14:20

RalfPi, Spraw sobie zawczasu reperturki (uszczelki) tłoczków i tłoczki tylnych hamulców. Gdzieś już opisywąłem wymiar tłoczka. Na mój gust to przycina sie tłoczek. Miałem z tym przygodę i z racji braku zamienników zapłaciłem za wymianę prawie 1200pln w ASO. :lol:
mazin - 12-11-2012, 14:23

Trik napisał/a:
RalfPi, Spraw sobie zawczasu reperturki (uszczelki) tłoczków i tłoczki tylnych hamulców. Gdzieś już opisywąłem wymiar tłoczka. Na mój gust to przycina sie tłoczek. Miałem z tym przygodę i z racji braku zamienników zapłaciłem za wymianę prawie 1200pln w ASO. :lol:


A coś więcej można prosić - rozmiary, numery oem tłoczków i reperaturek etc.? Mnie w najbliższym czasie będzie czekać przegląd hamulców (mam wrażenie, że tył nierówno łapie) i przy okazji może powymieniam.

Trik - 12-11-2012, 15:57

http://japancars.ru/index...B534404&mft=555
http://old.japancars.ru/c...L6&mg=35&bg=160
Jak znajde opakowania w garażu to uściślę. Warto przypilnować płynu hamulcowego. IMO wygląda na to że wymiana płynu co 2 lata to obowiązek.

Tłoczki OEMMB534404
Reperturki 4605A262

mjsystem - 12-11-2012, 19:10

mazin napisał/a:
A coś więcej można prosić - rozmiary, numery oem tłoczków i reperaturek etc.? Mnie w najbliższym czasie będzie czekać przegląd hamulców (mam wrażenie, że tył nierówno łapie) i przy okazji może powymieniam.
_________________


Przeczyść z tyłu zaciski, bo potrafią się zapiekać. Sam czyściłem, to wiem co piszę :wink:

mazin - 12-11-2012, 19:37

Trik, dzieki, poszukam po numerach w pobliskich sklepach i internecie

mjsystemA takie przeczyszczenie na czym polega? rozebranie na czynniki pierwsze zacisków, tj. demontaż, przesmarowanie itp a potem odpowietrzanie, czy też coś mniej skomplikowanego?

mjsystem - 13-11-2012, 09:02

Mazin jak zdejmujesz zacliski w celu wymiany klocków i okładzin to wszystko ładnie czyścisz szczotką drucianą opukujesz nalot młotkiem a uwierz jest tego sporo. Na koniec smarowanie zacisku na prowadnicy klocków.
mazin - 13-11-2012, 09:13

mjsystem napisał/a:
Mazin jak zdejmujesz zacliski w celu wymiany klocków i okładzin to wszystko ładnie czyścisz szczotką drucianą opukujesz nalot młotkiem a uwierz jest tego sporo. Na koniec smarowanie zacisku na prowadnicy klocków.


OK, dziękuję, tyle potrafię samodzielnie ;-)

zagubiek - 13-11-2012, 11:57

takie pytanko czy halmulce da sie w jakiś sposób regulować? ponieważ po przeglądzie mam tak że ledwo co dotknę pedału hamulca, to zaczyna dość ostro hamować ?? Czy może mieć na to wpływ regulacja hamulca ręcznego, bo teraz maksymalnie go jestem w stanie zaciągnąć na drugi ząbek.
krzychu - 13-11-2012, 13:07

zagubiek - przejdzie samo.
Luk - 13-11-2012, 15:58

zagubiek napisał/a:
ponieważ po przeglądzie mam tak że ledwo co dotknę pedału hamulca, to zaczyna dość ostro hamować ??

Potwierdzam, przejdzie, ale ciekawi mnie, co oni robią, że jest taki efekt?

krzychu - 13-11-2012, 18:05

Luk - podejrzewam, że jak wyciągniesz klocek wyczyścisz rowki na klocku i przetrzesz go poprzecznie papierem ściernym to parę razy chwyci mocniej.
gvizdek - 01-12-2012, 14:06

od kilku dni codziennie rano wyjeżdzając z garażu tyłem po wciśnięciu hamucla do końca pojawia się głośny pisk jak w starym autobusie - problem dotyczy tylko cofania

po czym problem mija i w dalszej eksploatacji w ciągu dnia hałas już się nie pojawi..

ok. 1,5 miesiąca temu wymieniłem tarcze i klocki z przodu, tył był sprawdzony i nie wymagał żadnych wymian

troche to dziwne :roll:

Lewian - 03-12-2012, 10:57

Być może to przez nalot który o tej porze roku przy tej wilgotności powietrza tworzy się praktycznie w ciągu jednego dnia. Tym bardziej, że skoro po chwili to ustaje dalej jest ok to po prostu powierzchnia tarczy się przetrze i jest cisza. Zwróc uwagę rano przed jazdą czy na tarczach nie ma czasami takiego nalotu jakby rdzawego koloru.


Pozdrawiam

Me-Tsu - 25-12-2012, 12:08

To teraz moj przydlugi wywód, zebyscie sie w Swieta nie Nudzili :)

Zblizam sie powoli do kolejnej wymiany klockow z przodu i tym razem z tarczami (przy okazji corocznego przegladu na wiosne).
Z moich doswiadczen - po zalozeniu zamiennikow klockow TRW w ASO, nie dosc ze droga hamowania jest dluzsza niz byla na oryginalach (w normie ,ale to juz nie to samo), to felgi mam wiecznie rude. Szukam wiec czegos co najmniej tak dobrego jako oryginaly lub lepszego.

Po przeczytaniu calego watku, mam wiec 2 faworytow:
SP Performance (ew DBA jak znajde, w brakes.pl chwilowo brak) + Hawki (czy posiadacze moga cos napisac w ramach uaktualnienia jak sie sprawuja po lilkunastu tysiacach- chodzi o zuzycie) lub cos BluePrinta (z ADC443119).
Do TRW mam juz awersje.

Zastanawiam nie jeszcze 3cie rozwiazanie sugerowane pare razy, tj wrzucenie tarcz klockow i zaciskow od O II. (tu licze na zwiekszona powierzchnie tarcia = lepsza skutecznosc vs standard w Lancerze).
Robil ktos z was juz taka operacje? Jesli tak, to jakie czesci i ew koszt (poza tarczami i klockami, jeszcze dochodza zaciski, itp).
Fela standardowa 16" alu (zima stalowa 16").

I pytanie bonusowe- czy do naszych CY2A/3A pasuja tarcze klocki od starszych modeli Mitsu, niekoniecznie lancera? Widzialem na forum proponowanych pare rozwiazan ktore po przeszukaniu netu po kodzie podaja ze to czesci do innych modeli. Jesli jest cos co pasuje bez zbednych modyfikacji (tj zmieniam tylko tarcze + klocki), to moze warto zglebic temat, bo do nowych Lancerow jest niestety nadal stosunkowo malo zamiennikow na rynku (np nie znalazlem tarcz ATE, itp).

z gory dzieki za info no i Wesolych Swiat! :)

krzychu - 25-12-2012, 22:26

Me-Tsu - same tarcze i klocki poza tymi co wymieniłeś to masz jeszcze EBC np. Turbo Grove. Ciężko stwierdzić które najlepsze. ATE na pewno są ale w wersji standard (nie PD). Jak chcesz to mogę poszukać numeru. ATE na pewno będą dobre w miarę rozsądnej cenie. Są też brembo standard... Jak stać to można wymienić na zaciski (i jarzma?) od Outlandera + tarcze DBA na przód i tył. Może zacznie się zatrzymywać w miejscu? :twisted: Ale przy silniku 1,5 to nie wiem czy jest taka potrzeba.

Odnośnie innych modeli to w moim (CS 2003-2006) są te same tarcze (silnik 2.0 bo 1,6 ma 4 śrubki) z przodu i klocki (tył inny). Z tego co pamiętam to któryś z MPV chyba space runer miał podobne ale zamiast 26mm mają 24mm.

Ciekawi mnie też Twoja opinia o gorszej skuteczności hamowani na TRW.... Ja jeżdżę i są ok. Znaczy po 4-5 hamowaniach jak się spieszyłem to pedał zmięknął i skuteczność o połowę spadła... Zapaszek też był dobry.... + 2 mocne zwichrowania... raz toczyłem drugi raz przegrzałem jeszcze raz i pomogło. Tak że większa tarcz jak najbardziej by się przydała, skuteczność moim zdaniem bardzo dobra co wielu potwierdza..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group