To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

Anonymous - 02-08-2011, 17:51

QwiateQ napisał/a:
nie wiem czy temat był poruszony, ale co powiecie o ilości, czynnika i oleju do układu klimatyzacji. JPG pochodzi z biuletynu serwisowego. Jest jedna inna sprawa, zastanawiająca ale dopowiem później, żeby nie sugerować.
740-790 czynnika i 160+-20 oleju
Pozdrawiam


nie wiem skąd masz ten manual ale mój pokazuje 690-710g oczywiście czynnik r134a

edit:

rzeczywiście w serwisówce jest to co napisałem wyżej a w biuletynie to co wkleiłeś Ty... :rolleyes:

katalogi dołączane do maszyn nabijających pokazują wartości 690-710g...

ja i znajomi którzy wiem że nabijali w galantach ładowali właśnie 690-710 i klima chłodzi aż miło. :)

Zhan - 02-08-2011, 22:44

Podepnę się pod temat choć mój problem nie dotyczy klimy lecz ogrzewania. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że z kratek nawiewu dmucha ciepłe powietrze. Jest to zauważalne szczególnie w upalne dni w jeździe miejskiej. Wiem, że wtedy wszystko się nagrzewa i raczej bez klimy nie ma co liczyć na wianie chłodem ale właśnie wydaje mi się, że to powietrze jest cieplejsze niż kiedyś i za ciepłe jak na wyłączone ogrzewanie. A wyje mi łożysko od kompresora i ogólnie jakoś nie lubię nadużywać klimatyzacji więc kiedy tylko się da staram się jej nie włączać. Efekt jest taki, że jak wystawię rękę za okno jadąc to czuje chłód a jak przytknę do kratki to jest ciepło, czyli powietrze z zewnątrz nagrzewa się w kanałach. Nawet jeśli schłodzę kanały wentylacyjne włączając na chwilę klimę to po kilkunastu sekundach od jej wyłączenia znowu dmucha ciepłe powietrze. Jak nie zapomnę termometru to zmierzę jutro temperatury i podam więcej konkretów. Na razie zastanawiam się czy nie mógł się rozszczelnić zawór włączający obieg ciepłej wody przez nagrzewnicę bo trochę tak to wygląda ale nie wiem jak to można zweryfikować. Od czego zacząć rozwiązywanie problemu?
Anonymous - 03-08-2011, 00:13

dobij klimę na początek.
Zhan - 03-08-2011, 00:18

Derpin, to do mnie?
Kamil_Ziomek - 03-08-2011, 00:35

A w galu jest zawór czy klapka w nagrzewnicy? Na początek to wymień te łożysko jeśli chodzi o te na kole pasowym sprężarki bo się rozleci i narobi kłopotu w drodze i samochodzie.
Anonymous - 03-08-2011, 00:37

Zhan, tak, jeżeli za słabo chłodzi to prawdopodobnie czynnika już mało. a co do wiania ciepłem z nawiewów to zawsze będzie wiało ciepłem w lato, szczególnie w mieście ruch powietrza za mały a otwory zasysające powietrze są w podszybiu, więc maska zasłania większość pędzącego powietrza, dlatego gdy otworzysz okno powietrze jest zimniejsze bo pęd powietrza większy.
Zhan - 03-08-2011, 08:30

Derpin, ale moja klima dobrze chłodzi. Dla tego nie zrozumiałem sugestii o uzupełnieniu czynnika bo nie pisałem, że coś jest nie tak. Wiem też, że podczas jazdy miejskiej w dużych temperaturach otoczenia nie da się w nawiewach uzyskać tej samej temperatury co na zewnątrz. Chodzi jednak o to, że w ostatnim okresie zauważyłem pogorszenie w tej kwestii. Nigdy wcześniej mi to nie dokuczało a jeżdzę Galantem już kilka lat. Chodzi po prostu o to, że czuję istotną różnicę w porównaniu z ubiegłorocznymi upałami.
QwiateQ - 05-08-2011, 21:10

Cytat:
katalogi dołączane do maszyn nabijających pokazują wartości 690-710g

dokładnie ale już się spotkałem z informacją że galantów po 2000 nie ma, tak widniało z jednego z katalogów.

Ta ciekawostka to oznaczenie kompresora MSC105 jest w biuletynie, MSC90C w manualu i zazwyczaj zamontowane. Oba wyglądają identycznie.

spidernet - 19-08-2011, 22:04

Czy ktoś z was może wrzucić na forum fotkę z widocznymi przewodami "biegnącymi" od osuszacza?
Owczar - 19-08-2011, 23:37

Zhan, możliwe, że klapa sterująca przekierowaniem powietrza na nagrzewnicę nie działa jak trzeba. Zdarzają się uszkodzenia zabków i się zacina.
Konop44 - 24-08-2011, 08:54

Jako ze musze wymienic sprezarke klimy, prawdopodobnie padniete sprzeglo - kompresor wogole sie nie wlacza,prad dochodzi,moze ktos bedzie w stanie odpowiedziec na kilka pytan :
1. Czy beda pasowaly sprezarki od innych wersji silnikowych 2.5, 2.4 gdi lub VR4? Znalazlem kilka na necie, niestety roznia sie mniej lub bardziej w oznaczeniach ( P/N, MMsc albo serial number). Na pierwszy rzut oka wygladaja niby tak samo ale wiadomo jak to jest.
2. Jaka jest roznica w modelach do 2002 i po ?
3. Od jakich innych modeli moga podpasowac? Wiem ze od V/S 40 i Sonaty. Tylko jak nie widzac sprezarki moge sie upewnic ze pasuje, jakie oznaczenia?
4. Jaka jest zywotnosc owego elementu, kupilem ze zepsuta, mam 250kkm. Czy kupilibyscie z anglika (takiej potrzebuje, jesli jest roznica - kolejne pytanie? ) z przebiegiem 140kkm czy o polowe tansza z niewiadomym z Polski.

Owczar - 24-08-2011, 09:13

Sprezarki w galach sa bardzo podobne. Ja mam swoim 2,5 sprezarke od diesla, ale z podstawa od 2,5. Ale zamiast zmieniac sprezarke, lepiej zmienic sprzeglo.
Konop44 - 24-08-2011, 09:48

Orientujesz sie gdzie to mozna dostac i mniej wiecej za ile? Szukam po necie i lipa, nawet nie znam oznaczenia sprzegielka.
A jesli po wymianie wyjdzie cos jeszcze, ze jest zatarta albo cos innego? :?

Owczar - 24-08-2011, 10:57

Sprzeglo mozna dostac uzywane na allegro. Ale jesli nie wieszczy Twoja sprezarka poza tym jest ok to lepiej szukac uzywki z gwarancja rozruchowa. Sprezarka od 2,5 lub GDi mechanicznie powinna podejsc. Moze miec jedynie inne kolo pasowe, ale nie ma 100 procentowej pewnosci. Ja mialem obie w reku wiec przerzucilem. Najlepiej szukac od 2.0. Szukaj na allegro 2.0 na czesci i dzwon.
Konop44 - 24-08-2011, 11:28

Owczar, dzieki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group