Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
xluki - 12-09-2012, 21:12
volve, napisałem do sprzedającego zapytanie "czy kabel będzie w 100% działał z evoscanem?" otrzymałem taką oto odpowiedź : "nie , trzeba zewrzeć piny i z tego co pamiętam niektórzy użytkownicy mitsu programowali ftdi" o zwarciu 1 i 4 Pinu wiem... na czym polega programowanie FTDI? Wgranie sterowników z pierwszej strony?
volve - 12-09-2012, 21:19
xluki napisał/a: | i z tego co pamiętam niektórzy użytkownicy mitsu programowali ftdi" |
Pierwszy raz słyszę...może gościu coś pokręcił i chodziło o sterowniki. Bo nie instalujesz sterowników od niego z płytki, tylko te które są podane bodajże na pierwszej stronie.
Ja u tego samego gościa kupowałem ten sam kabel, link do archiwum aukcji, na której kupiłem kabel:
http://archiwumallegro.pl...-957661404.html
U mnie działa bez problemu.
xluki - 12-09-2012, 22:11
volve, w takim razie kabelek zamawiam... dzięki wielkie za pomoc.
mlun - 13-09-2012, 10:51
Czasem końcówką w nazwie się różnią i wtedy trzeba przeprogramować ale aren wszystko gdzieś umieszczał do tej operacji.
malysz86 - 13-09-2012, 18:09
Witam
Mam pomysł. Nie mogłem nigdzie znaleźć jakie prawidłowe parametry powinny mieć określone podzespoły. (Tylko niektóre parametry w pojedynczych postach)
Może warto zrobić jakąś tabelę gdzie było by wszystko jasne i każdy by mógł sobie porównać ze swoimi. Niestety moja wiedza jest bardzo skromna ale widzę że są tu takie osoby które znają je perfekcyjnie i pewnie mogli by się z nami w taki tabelkowy sposób podzielić???
majo - 02-10-2012, 21:38
Witam.
W zakupionym kablu połączyłem pin 1-4 z wyłącznikiem, wpiąłem do swojego misia i laptopa.
Wszystko poszło bez problemu.
Pozwolę sobie podać linki do 3 logów z pracy mojego MSS GDI '99.
http://www.sendspace.pl/f...caac557cb3c0cec
http://www.sendspace.pl/f...23d1d94995169e2
http://www.sendspace.pl/f...499ad0dd43caf85
Bardzo proszę o opis.
2tys. obr. - spadek i wzrost obr to moja ingerencja ( w evoscanie obroty dochodza mi do 1989 i stop)
Budrys - 02-10-2012, 21:53
"Podana strona nie istnieje"
majo - 03-10-2012, 19:55
Wrzuciłem jeszcze raz
http://www.sendspace.pl/f...f1a19fdbc4b0c91
http://www.sendspace.pl/f...7a20c024ed5df7f
http://www.sendspace.pl/f...3798e0d5bd7b9d9
malysz86 - 04-10-2012, 18:27
Witam
Taka praca sondy jest normalna na biegu jałowym?
Budrys - 06-10-2012, 14:21
Chętnie popatrzę na logi z Cari przed liftowej, jak ktoś ma to proszę wrzucać.
rysiul - 07-10-2012, 21:57
malysz86 napisał/a: | Taka praca sondy jest normalna na biegu jałowym? |
Jak najbardziej - wtedy silnik pracuje na ubogiej mieszance (AFR ~1:30) i sonda to wychwytuje.
magnat1977 - 10-10-2012, 14:18 Temat postu: Re: Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
aren195612 napisał/a: | Zainspirowany eksperymentami naszego forumowego kolegi „demeone” link do posta
przekopałem różne fora- szczególnie kolegów zza wschodniej granicy /ocean informacji- oni więcej dłubią/ napotkałem informację iż do współpracy z Evoscanem wyjątkowo nadaje się kabel VAG KKL-USB.,pracuje jako Openport 1,3u /oczywiście tylko do odczytu, jedyny warunek – musi być zbudowany na chipie FTDI.
Jak i gdzie kupić kabel?.
[ Dodano: grudzień 2010 ]
Temat jest rozwojowy, obecnie / grudzień 2010/ sprzedawcy z Allegro w swoich ofertach zapewniają kompatybilność oferowanych kabli diagnostycznych z Evoscanem.
Link do takich aukcji: tutaj
Oczywiście kabel trzeba lekko zmodernizować.
Konkretnie musi być połączony pin 1 z pinem 4 we wtyczce. Po tej operacji podłączamy go do Lapa i instalujemy sterowniki.
Link
Można także skorzystać z sterowników zawartych w katalogu programu, domyślnie: C:\Program Files\EvoScan\EvoScan v2.6\USB Drivers. Tytaj wybieramy właściwą platformę. Opis dotyczy Windows XP.
Pozostaje zainstalować Evoscana - koszt 25 USD :link
===================================================
Efekt taki:
[url=http://img193.images...mny.gif]Obrazek[/URL]
===================================================
Opis:
Po trzydziestu sekundach od połączenia się autkiem /kluczyk na poz. załączony zapłon/
-Uruchomiłem silnik.
-Obroty około 1800 potem spadły do 1200 i powoli spadają
-Sonda Lambda zaczyna pracować w 110 sekundzie –musi się nagrzać
-Opcja Oxygen Feedback Trim informuje że sonda zaczyna oddziaływać cytat: ” Trimy - poprawki wyrażone w procentach, gdy są większe od 0% ECU dodaje paliwa, gdy mniejsze ujmuje. Korekty są nakładane na "podstawową" mapę wtrysku: tutaj widać że jest minus 2,252%
-Przepustnica w pierwszym momencie uchylona do 75% stopniowo domyka się do 87,451%.
-Koniec wykresu -silnik wyłączony
Silnik odpalałem zimny, po nocy z rana.
=====================================================
Silnik na postoju- cieply
[url=http://img525.images...004.gif]Obrazek[/URL]
=====================================================
Jak widać zachowanie lambdy całkiem inne, do 270 sekundy 0 Volt, wtryskiwacze otwarte na 0,133%- chyba ECO , lampka tego nie wskazuje.
Po tym czasie lekkie podniesienie obrotów- sonda zaczyna sie odzywać.
=====================================================
Trochę się rozpisałem. Byłoby miło jakby temat się rozwinął. Bawię się tym od rana, opcji bez liku. Dobrze byłoby powymieniać sobie całe logi celem porównania. Interesuje mnie GDI "idealne"- celem wyłapania ochyleń od normy w moim. |
Witam
Czy ten oto kabel podejdzie po Carisma 1.8 GDI 125KM 98r. http://allegro.pl/vag-kkl...2668283785.html
..........i co ewentualnie trzeba w nim zmienić by wszystko chodziło ok
Z góry dzieki za info
plecho1 - 10-10-2012, 15:11
Jedynie trzeba zrobić zworkę po między pinami 1 i 4 i zainstalować sterowniki nie te które będą na płytce od kabla a te które są wskazane na pierwszej stronie tego tematu. No i oczywiście będzie potrzebny program Evoscan.
Wydaje mi się, że ten kabel powinien działać, ale niech się jeszcze ktoś wypowie, bo nie wiem, co oznaczają te dodatkowe dwie literki RL w oznaczeniu układu.
volve - 10-10-2012, 15:29
Jak dobrze pamiętam to jest ten sam kabel, który ja zakupiłem, od tego samego sprzedawcy
magnat1977 - 10-10-2012, 16:08
To jak?
To RL ma jakieś znaczenie jeśli tak to jakie?
|
|
|