To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)

rosomak1983 - 01-07-2012, 10:30

Wojciech Bogacz napisał/a:
Corteco złe, NOK złe,

Corteco to jest NOK tak jakby.

Piwor - 01-07-2012, 10:55

rosomak1983, to że w Corteco jest NOK, to nie znaczy, że to to samo. To dwie osobne firmy.
rosomak1983 - 01-07-2012, 11:24

Piwor napisał/a:
rosomak1983, to że w Corteco jest NOK, to nie znaczy, że to to samo. To dwie osobne firmy.

Piwor ja wiem dlatego napisałem
rosomak1983 napisał/a:
Corteco to jest NOK tak jakby.


W kazdym pudełki uszczelniaczy corteco widziałem na uszczelniaczu wybite NOK, wiec w tym wypadku mówinie corteco/nok jest tożsame.

Wojciech Bogacz - 01-07-2012, 11:40

Ok - to co do uszczelniaczy już wiem ogólnie :)

Teraz pytanie znowu z natury mocno technicznych heh.

Co by tutaj przy silniku zrobić, żeby wykrzesać z niego ostatnie soczki, a może nawet coś więcej jak mitsu_pl.

Zaznaczam, że wydechu nie ruszam bo brzmi świetnie i jest cichy, EGR mam już zaślepione (o ile to coś dało...).

Czekam na propozycje 8)

areksz121 - 01-07-2012, 12:35

Wojtek, przede wszystkim WunderBaum do środka, = 3KM :mrgreen:

Ale nawiązując do mitsu_pl to musiałbyś odchudzić skutecznie Gala, a pewnie tego nie chcesz :wink:

BTW, tak czytam i nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać?

rosomak1983 - 01-07-2012, 12:54

areksz121 napisał/a:
nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać

mi te Ajusa wygladaja porzadnie i jakies ciasniejsze od Corteco. Niebawem bede sie mógł wypowiedziec z praktyki.

deejay - 01-07-2012, 13:35

areksz121 napisał/a:
BTW, tak czytam i nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać?


THO ( Japonia ) Dostepny w IC pod nr. N15013

Krzyzak - 01-07-2012, 13:48

albo POS - hyundai zakłada na pierwszy montaż, Mitsu w ASO na wymianę równie często wkłada POSa
Piwor - 01-07-2012, 18:09

rosomak1983, Corteco nie robi uszczelniaczy do tych motorów, więc "odkupują" NOKi. Wiele firm tak robi.
rosomak1983 - 01-07-2012, 18:18

Piwor, żadne odkrycie, od poczatku o tym pisze.
A gdzie robia najwieksza kase na przepakowywaniu ??? :wink:
W ASO. :D

Wojciech Bogacz - 02-07-2012, 08:53

areksz121 napisał/a:
Ale nawiązując do mitsu_pl to musiałbyś odchudzić skutecznie Gala, a pewnie tego nie chcesz

U mnie raczej odchudzanie nie wejdzie w grę - niestety muszę iść drogą zwiększania mocy jeżeli chcę poprawić osiągi. Pożyjemy zobaczymy :)
deejay napisał/a:
THO ( Japonia ) Dostepny w IC pod nr. N15013

W takim razie sobie taki kupię i może będzie spokój. Dzięki za info.

Wojciech Bogacz - 12-07-2012, 18:55

No i wreszcie nadeszła pora na zmianę tego cieknącego uszczelniacza wału korbowego - nieźle napsocił, co ? Poza tym, żeby zdjąć to koło pasowe z wału trzeba było użyć klucza pneumatycznego 1800Nm ! I to jeszcze nie tak od razu śruba się poddała. Na szczęście gwinty całe.
Niestety winą za tak mocne dokręcenie śruby ponosi poprzedni mechanik - nie wiadomo czemu użył jakiegoś białego kleju (na pewno nie do śrub), który to tak napsuł nerwów mojemu sąsiadowi. Zresztą widać całą artylerię do odkręcania na zdjęciu wraz z tą śrubą.... Ale po co ten klej był ???? Zresztą - nieważne - uszczelniacz odbieram jutro w IC.
Do tego jeszcze wymienię obydwie rolki od paska napędzającego sprężarkę klimatyzacji i alternator. Jedną mają w IC a co do drugiej to się okaże - będziemy mierzyć. Chyba, że wyciągnę z drugiego auta jakby były w miarę OK.
P.S. - silnika nie wyjmowałem hehe - fotka jest poglądowa z neta - tak tylko dla oznaczenia rolek :)

jacek11 - 12-07-2012, 19:38

Wojciech Bogacz napisał/a:
P.S. - silnika nie wyjmowałem hehe - fotka jest poglądowa z neta - tak tylko dla oznaczenia rolek :)

Ja podczas wymiany tegoż uszczelniacza,miałem parę razy taki właśnie pomysł.miejsca tam starcza tylko na małe żółte rączki........ :mrgreen:

fj_mike - 12-07-2012, 22:31

Wojciech Bogacz napisał/a:
Ale po co ten klej był ????

Taka technologia, tylko klej nie ten :mrgreen:

Wojciech Bogacz - 13-07-2012, 18:56

fj_mike napisał/a:
Taka technologia, tylko klej nie ten

W sumie kompletnie bym to zignorował lub potraktował jako fanaberię albo fetysz mechanika ale żeby trzeba było uzywać klucza 1800 Nm ???? Niestety mój sąsiad posiada zwykłe 300Nm i trzeba było większy kombinować jakoś...

Wracając do rzeczy - dziś zakupiłem Galowi jedną z rolek napinacza alternatora - akurat tą, co mniej szumiała - ale jutro albo w poniedziałek zamówię u Japaneze tą drugą i się włoży. Niech będą obydwie nowe i z głowy. W razie jakbym zmienił silnik nawet na 3.0 Turbo to i tak rolki te same więc się przełoży :) Straty więc nie będzie hehe. Dodatkowym plusem tej sytuacji jest fakt, że zamiast przepić kasę to zainwestowałem w samochód :) ))



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group