Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)
rosomak1983 - 01-07-2012, 10:30
Wojciech Bogacz napisał/a: | Corteco złe, NOK złe, |
Corteco to jest NOK tak jakby.
Piwor - 01-07-2012, 10:55
rosomak1983, to że w Corteco jest NOK, to nie znaczy, że to to samo. To dwie osobne firmy.
rosomak1983 - 01-07-2012, 11:24
Piwor napisał/a: | rosomak1983, to że w Corteco jest NOK, to nie znaczy, że to to samo. To dwie osobne firmy. |
Piwor ja wiem dlatego napisałem
rosomak1983 napisał/a: | Corteco to jest NOK tak jakby. |
W kazdym pudełki uszczelniaczy corteco widziałem na uszczelniaczu wybite NOK, wiec w tym wypadku mówinie corteco/nok jest tożsame.
Wojciech Bogacz - 01-07-2012, 11:40
Ok - to co do uszczelniaczy już wiem ogólnie
Teraz pytanie znowu z natury mocno technicznych heh.
Co by tutaj przy silniku zrobić, żeby wykrzesać z niego ostatnie soczki, a może nawet coś więcej jak mitsu_pl.
Zaznaczam, że wydechu nie ruszam bo brzmi świetnie i jest cichy, EGR mam już zaślepione (o ile to coś dało...).
Czekam na propozycje
areksz121 - 01-07-2012, 12:35
Wojtek, przede wszystkim WunderBaum do środka, = 3KM
Ale nawiązując do mitsu_pl to musiałbyś odchudzić skutecznie Gala, a pewnie tego nie chcesz
BTW, tak czytam i nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać?
rosomak1983 - 01-07-2012, 12:54
areksz121 napisał/a: | nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać |
mi te Ajusa wygladaja porzadnie i jakies ciasniejsze od Corteco. Niebawem bede sie mógł wypowiedziec z praktyki.
deejay - 01-07-2012, 13:35
areksz121 napisał/a: | BTW, tak czytam i nikt nie wysunął się z konkretną propozycją jakie uszczelniacze najlepiej wybrać? |
THO ( Japonia ) Dostepny w IC pod nr. N15013
Krzyzak - 01-07-2012, 13:48
albo POS - hyundai zakłada na pierwszy montaż, Mitsu w ASO na wymianę równie często wkłada POSa
Piwor - 01-07-2012, 18:09
rosomak1983, Corteco nie robi uszczelniaczy do tych motorów, więc "odkupują" NOKi. Wiele firm tak robi.
rosomak1983 - 01-07-2012, 18:18
Piwor, żadne odkrycie, od poczatku o tym pisze.
A gdzie robia najwieksza kase na przepakowywaniu ???
W ASO.
Wojciech Bogacz - 02-07-2012, 08:53
areksz121 napisał/a: | Ale nawiązując do mitsu_pl to musiałbyś odchudzić skutecznie Gala, a pewnie tego nie chcesz |
U mnie raczej odchudzanie nie wejdzie w grę - niestety muszę iść drogą zwiększania mocy jeżeli chcę poprawić osiągi. Pożyjemy zobaczymy
deejay napisał/a: | THO ( Japonia ) Dostepny w IC pod nr. N15013 |
W takim razie sobie taki kupię i może będzie spokój. Dzięki za info.
Wojciech Bogacz - 12-07-2012, 18:55
No i wreszcie nadeszła pora na zmianę tego cieknącego uszczelniacza wału korbowego - nieźle napsocił, co ? Poza tym, żeby zdjąć to koło pasowe z wału trzeba było użyć klucza pneumatycznego 1800Nm ! I to jeszcze nie tak od razu śruba się poddała. Na szczęście gwinty całe.
Niestety winą za tak mocne dokręcenie śruby ponosi poprzedni mechanik - nie wiadomo czemu użył jakiegoś białego kleju (na pewno nie do śrub), który to tak napsuł nerwów mojemu sąsiadowi. Zresztą widać całą artylerię do odkręcania na zdjęciu wraz z tą śrubą.... Ale po co ten klej był ???? Zresztą - nieważne - uszczelniacz odbieram jutro w IC.
Do tego jeszcze wymienię obydwie rolki od paska napędzającego sprężarkę klimatyzacji i alternator. Jedną mają w IC a co do drugiej to się okaże - będziemy mierzyć. Chyba, że wyciągnę z drugiego auta jakby były w miarę OK.
P.S. - silnika nie wyjmowałem hehe - fotka jest poglądowa z neta - tak tylko dla oznaczenia rolek
jacek11 - 12-07-2012, 19:38
Wojciech Bogacz napisał/a: | P.S. - silnika nie wyjmowałem hehe - fotka jest poglądowa z neta - tak tylko dla oznaczenia rolek |
Ja podczas wymiany tegoż uszczelniacza,miałem parę razy taki właśnie pomysł.miejsca tam starcza tylko na małe żółte rączki........
fj_mike - 12-07-2012, 22:31
Wojciech Bogacz napisał/a: | Ale po co ten klej był ???? |
Taka technologia, tylko klej nie ten
Wojciech Bogacz - 13-07-2012, 18:56
fj_mike napisał/a: | Taka technologia, tylko klej nie ten |
W sumie kompletnie bym to zignorował lub potraktował jako fanaberię albo fetysz mechanika ale żeby trzeba było uzywać klucza 1800 Nm ???? Niestety mój sąsiad posiada zwykłe 300Nm i trzeba było większy kombinować jakoś...
Wracając do rzeczy - dziś zakupiłem Galowi jedną z rolek napinacza alternatora - akurat tą, co mniej szumiała - ale jutro albo w poniedziałek zamówię u Japaneze tą drugą i się włoży. Niech będą obydwie nowe i z głowy. W razie jakbym zmienił silnik nawet na 3.0 Turbo to i tak rolki te same więc się przełoży Straty więc nie będzie hehe. Dodatkowym plusem tej sytuacji jest fakt, że zamiast przepić kasę to zainwestowałem w samochód ))
|
|
|