[92-96]Galant E5xA - Luźne rozmowy o naszych galantach 7 generacji
jacek11 - 28-05-2013, 22:24
Tak coś mi mówi,że skoro są satelity,to wirnik powinien się kręcić w drugą stronę ale pewności nie mam.....
Kuba59 - 29-05-2013, 14:11 Temat postu: Różnica między E52A 1.8, 116 KM a 126 KM GLSI. ? Cześć wszystkim Mitsumaniakom!
Jestem tu nowy na Forum. Często korzystałem z Waszych cennych rad a teraz postanowiłem się zarejestrować i zintegrować.
Piszę do Was od razu z pytaniem bo nie mogę znaleźć na forum ani w internecie odpowiedzi:
Jaka jest różnica między silnikiem benzynowym Galanta E52A 1.8, 116 KM a 126 KM GLSI.
Wiem że w mocy i walorach użytkowych to pewnie żadna ale nurtuje mnie czym technicznie się różnią te wersje.
A o moim Miśku:
Galant 1.8, 116KM z 1995 r. Kupiłem go rozbitego z przodu, pół roku stojącego w garażu ale na chodzie (silnik był OK, dojechałem do blacharza). Po naprawie blach i świateł (niezbyt udanej) jeżdżę nim od lutego 2010 roku.
Jak to ze starym autem od czasu do czasu inwestuję: w zawieszenie (ciągle robię wahacze), amortyzatory tylne (ze sprężynami), robiłem też wydech, pompę wody, końcówki drążków kierowniczych, uszczelkę pod głowicą, hamulce przednie, nowe opony na dwa sezony, nowy akumulator, regeneracja rozrusznika, palec, kopułka (i nawiercenie zerwanej śruby mocującej), nowe przewody WN Kager, sprzęgło + wysprzęglik.
W lutym 2013 zainstalowałem mu LPG sekwencyjny bo dużo teraz jeżdżę po Polsce.
Teraz już będzie czas na: tylne hamulce, przekaźnik świateł (drogowe padły), ABS (po zimie padł), sprężynę z przodu, no i blachy (zaczyna rdzewieć a kolega mi go też nieźle poobijał kiedy przez rok współużytkował).
Stan licznika obecnie: 357 500 km. Znam historię samochodu od początku ; )
Kuba
jacek11 - 29-05-2013, 17:23
Kuba59 napisał/a: | Jaka jest różnica między silnikiem benzynowym Galanta E52A 1.8, 116 KM a 126 KM GLSI. |
Ten słabszy jest odprężony.Znaczy ma płaskie tłoki
Kuba59 - 30-05-2013, 11:50
Dzięki,
Czyli 116KM ma stopień sprężania 9.5:1 ? płaskie tłoki.
a ten mocniejszy 126KM ma 10.5:1 ? wypukłe tłoki?
Planowanie głowicy zwiększa stopień sprężania, moc silnika?
Ja nie myślę o modyfikacjach silnika (mam jeszcze pilnie zawieszenie i hamulce do remontowania) ale pytam tak teoretycznie o te silniki 1.8 4G93 16V.
Wydaje mi się też że 116KM ma głowicę SOHC a 126KM DOHC? Prawda?
jacek11 - 30-05-2013, 12:10
Kuba59 napisał/a: | Wydaje mi się też że 116KM ma głowicę SOHC a 126KM DOHC? Prawda? |
Nie oba są SOHC. Jest 1,8 4G93 DOHC,i ma moc 140 km.
Według mnie,nie opłaca się modzić tego silnika.Za słaby ma dół,i zwyczajnie nie pochodzi za długo.Jak już chcesz coś kombinować,to pakuj do niego 2.0 V6,i będziesz się cieszył jakiś czas,dopóki się nie przyzwyczaisz.
Po za tym,jak masz zamiar opisywać swoje auto,to zakładaj temat z Naszych Miśkach.Mile widziane fotki
marycjusz - 06-06-2013, 13:06
Jakby ktoś chciał przygarnąć to cacko, mogę oblukać bo stoi w moim mieście
http://otomoto.pl/mitsubi...-C29373145.html
Wszyc - 06-06-2013, 17:36
4G63T rozsprzedany nie będzie Ryo-ohkiego popatrze jak wasze projekty się rozwijają jeszcze tylko skocze do Wojtka po napędy 4WD może mi się przydać komplet do przekładki 4x4 do Galanta do silnika 4G na pewno bardziej niż nie kompletny tylko zakonserwować odmalować napędy i niech leżą może ktoś będzie się kiedyś chciał o nie zabić
jacek11 - 06-06-2013, 18:56
Wszyc napisał/a: | może ktoś będzie się kiedyś chciał o nie zabić |
No,jak położysz pod nogami,to zapewne ktoś się kiedyś o nie zabije
kaczka81s - 06-06-2013, 20:13
Wszyc napisał/a: | popatrze jak wasze projekty się rozwijają |
Mój na razie stoi tyram w UK ale silnik odpaliłem w między czasie może brat z kumplem wezmą się trochę za budę.
Wszyc - 07-06-2013, 07:38
kaczka81s napisał/a: | tyram w UK |
Ja podobnie w Wyboston nie opodal Cambridge ale dziś wracam
kaczka81s - 08-06-2013, 00:05
Wszyc napisał/a: | ale dziś wracam |
Ale Ci dobrze, też bym chciał wrócić, ale dopiero przyjechałem i muszę tu posiedzieć, zresztą Gal pochłonie jeszcze trochę złociszy.
rsx - 11-06-2013, 21:46
ktos ma moze pomysl skad wytrzasnac biale klosze bocznych kierunkow?
marycjusz - 12-06-2013, 10:20
Chłopaki , jaki pasek idzie do klimy i pompy wspomagania do mojego Gala ?
Bo mam problem z odczytaniem kodu na moim już deczko zmęczonym pasku.
Wydaje mi się że to 5PK 1050 - ale nie jestem pewien
Wszyc - 12-06-2013, 22:10
rsx napisał/a: | ktos ma moze pomysl skad wytrzasnac biale klosze bocznych kierunkow? |
Dopasować od innego auta nie ma innej opcji
Jak chłopaki z tego rocznym zlotem mitsumaniaków? ja bojkotuje bo nie mam Galanta jak reszta?
kaczka81s - 13-06-2013, 00:33
marycjusz, do klimy i alternatora masz 6PK 1050, a do wspomagania 4PK 925. 1050 i 925 to jest długość w milimetrach, może być niewielka różnica, ja kupiłem 1053 akurat, 3 mm da się naciągnąć. A te PK oznaczają ilość rowków. A najlepiej na ruskiej stronie sprawdzić jak VIN wklepiesz.
[ Dodano: 13-06-2013, 00:35 ]
Wszyc napisał/a: | Jak chłopaki z tego rocznym zlotem mitsumaniaków? |
A ja będę raczej w Londynie.
|
|
|