To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Owczar - 09-06-2011, 19:31

mar111cin, zasiliłeś komputerek prądem po zapłonie, ale na rozruchu ten prąd jest wyłączany i podejrzewam, że przez to ten problem.
pipi_ja - 09-06-2011, 19:33

Owczar ja mam zrobione tak samo i nie mam tego problemu. (Zasiliłem z kostki od zegarka). Mam za to inny problem o którym pisałem wczoraj.
Owczar - 09-06-2011, 19:35

To być może problem jest z sygnałem z gazu.
tws - 09-06-2011, 19:46

po przekręceniu samego zapłonu na ekranie nie powinno być G tylko P

znaczy to, że podłączyłeś nie ten przewód od gazu (daje napięcie wtedy kiedy jest przekręcony sam zapłon).

sygnał z lpg powinien dawać napięcie stałe tylko wtedy, kiedy auto pracuje na gazie.

Pewnie się podłączyłeś pod przełącznik i sygnalizacje gazu i dokładnie nie sprawdziłeś jaki sygnał kiedy wystepuje (nie we wszystkich sygnalizatorach/przełącznikach gazu jest wymagany sygnał). Podłącz się bezpośrednio pod elektrozawór.

Jeżeli chodzi o zasilanie UKP, to tam gdzie jest +12V BAT to musi być STAŁE ZASILANIE z akumulatora niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma. Inaczej za każdym wyłączeniem zasilania będziecie resetować UKP.

deejay - 09-06-2011, 21:52

Dzisiaj po założeniu komputerka od Wtorku , pierwszy raz wyjezdziłem paliwo do końca i według komputera , jesli chodzi o sam dystans na ile starczy paliwa w zbiorniku sam komputer pomylił sie tylko o 100m :) , ale szacowane paliwo w zbiorniku było okreslane na oko :wink: . Auto zostało juz zatankowane po korek ( LPG ) i
do zrobienia jest teraz 100km i ponowne tankowanie po korek .
Więc za pare dni jak wyjerzdze zbiornik bedzie chwila prawdy jak zostal skalibrowany komputerek i ile w tym prawdy, jak na razie widac jest w miare dokładnie :wink:

tws - 09-06-2011, 22:32

deejay napisał/a:
Dzisiaj po założeniu komputerka od Wtorku , pierwszy raz wyjezdziłem paliwo do końca i według komputera , jesli chodzi o sam dystans na ile starczy paliwa w zbiorniku sam komputer pomylił sie tylko o 100m :) , ale szacowane paliwo w zbiorniku było okreslane na oko :wink: . Auto zostało juz zatankowane po korek ( LPG ) i
do zrobienia jest teraz 100km i ponowne tankowanie po korek .
Więc za pare dni jak wyjerzdze zbiornik bedzie chwila prawdy jak zostal skalibrowany komputerek i ile w tym prawdy, jak na razie widac jest w miare dokładnie :wink:


hehe, aż za dokładnie jak na tak krótki dystans po kalibracji ;) W lpg trzeba uśredniać z dużego dystansu i kilku tankowań bo wiele czynników ma wpływ, np:
- tankowanie w różnych temperaturach = w innym momencie odbicie dystrybutora (różnica nawet kilku litrów) - co ma ogromne znaczenie jak w ukp wybierasz opcje "zatankowałem do pełna" zamiast wpisyać "ile litrów zatankowałeś",
- w momencie jak Ci się kończy paliwo to przełącza się na benzyne.. sterownik od gazu poznaje ten moment (kiedy się kończy gaz) po znaczącym spadku ciśnienia na listwie, więc założmy taki wariant, zostały Ci 3 litry w zbiorniku lpg, wciskacz mocno gaz i ciśniesz do 6000 obrotów - przełączy się na benzyne i powie że nie ma gazu. Jak przełączysz na gaz ręcznie i będziesz jechał delikatnie to jeszcze z 2 litry wyjeździsz

Także dopiero po kilku tankowaniach będziesz miał dokładne wskazania. No chyba że ktoś ma szczęście i od razu dopasuje stałą wtrysku ;)

deejay - 09-06-2011, 22:38

U siebie mam sygnał dzwiękowy jak skończy się gaz , wiec wiem co i jak :wink: Dzisiaj akurat weszło tylko 33.86 L gazu , komp jest ustawiony na 34 wiec tak zostawiłem , teraz zrobie 100 km i bede wiedział ile jest ew. do poprawki w czasach wtrysku .
Juiceman - 09-06-2011, 22:43

deejay napisał/a:
U siebie mam sygnał dzwiękowy jak skończy się gaz , wiec wiem co i jak :wink:


Oj i tu się zdziwisz, jak masz już rezerwę gazu w zbiorniku dajmy na to z 5litrów i wciśniesz kickdown i do oporu jedziesz to potrafi Ci w trakcie wyprzedzania zapiszczeć i się przełączyć na benzynę xD, a jak już jedziesz normalnie to spokojnie jeszcze ujedziesz trochę km :) Ale czekam na dalsze wyniki kalibracji u Ciebie jak chyba reszta osób :)

deejay - 09-06-2011, 22:44

Juiceman napisał/a:
Oj i tu się zdziwisz, jak masz już rezerwę gazu w zbiorniku dajmy na to z 5litrów i wciśniesz kickdown i do oporu jedziesz to potrafi Ci w trakcie wyprzedzania zapiszczeć i się przełączyć na benzynę xD


to wiadomo ze w tym momencie jest Pb i pomiar zakonczony

tws - 09-06-2011, 22:46

no ale właśnie chodziło mi o to że w różnych momentach może Ci dać ten sygnał że skończył się gaz

jak już zrobisz taką kalibrację z pełnego tankowania, to dobrze jest potem sprawdzać wskazania na przestrzeni kilku uśrednionych tankowań zamiast na jednym

ja na gazie zrobiłem z 20tyś z ukp i czasem przy tankowaniu błąd wynosi 0,1l/100km, innym razem z +0.5l/100km na plus, a czasem z -0.5l/100km na minus.. po uśrednieniu z kilku tankowań u mnie błąd jest rzędu 1-2% (ciekawe ile jeszcze w tym błędu jest dystrybutorów lpg na stacjach.. czasem kantują tak że do zbiornika 40litrów wchodzą mi 42 litry ;)

mar111cin - 09-06-2011, 22:50

Owczar i Kaczart jednocześnie, komputerek zasiliłem tak jak pokazałem na fotkach z zegarka. Z tego miejsca wziąłem stałe 12V oraz 12V po stacyjce i wszystko się zgadza, bo pamięć trzyma, a wraz z wyłączeniem kluczyka ekran gaśnie.

Przed chwilką byłem sprawdzić ten kabelek co się podłączyłem pod instalacje lpg i z nim też jest wszystko w porządku. zawsze jak centralka pracuje na gazie jest tam napięcie 11-13,8V. Spada oczywiście w momencie rozruchu auta, ale to przecież normalne wtedy wszystko przygasa i zegarek gasł i radio itp.


a więc jest tak (mówię o sytuacji z rozgrzanych silnikiem gdzie od razu odpala na gazie) :
-wkładam kluczyk do stacyjki i szybkim ruchem odpalam auto, wszystko jest ok, jest na G
-wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam bez odpalenia i jest dalej ok - centralka się włacza na gaz, a na ekranie jest G. odpalam i po odpaleniu centralka jest na gazie, ale na ekranie jest już P i się nie zmienia. Gaszę auto ale tak żeby nie zgasła centralka i dalej jest P. ponownie odpalam auta i wciąż jest P, gaszę -centralka pokazuje gaz, a na ekranie jest P.

ewidentnie coś źle odczytuje :/

tws - 09-06-2011, 22:52

odpalasz auto z gazu??
mar111cin - 09-06-2011, 22:57

a co w tym dziwnego ? xD najwidoczniej moja instalacja tak robi jak jest rozgrzana xD
tws - 09-06-2011, 22:59

generalnie auto zawsze się odpala na benzynie a potem (jak jest rozgrzany) od razu się przełącza na gaz - zapobiega to zapiekaniu się wtryskiwaczy benzynowych.. no ale może w prinsie jest inaczej, to i tak nie istotne.

Musisz mieć coś nie tak z sygnałem od gazu, ukp go tutaj sprawdza w prosty sposób, jest napięcie 3V i wyższe przez dłużej niż 1 sekunde to wyświetli G, kiedy napięcie jest 0V to wyświetli P - żadnej filozofii tu nie ma.

mar111cin napisał/a:
Gaszę auto ale tak żeby nie zgasła centralka i dalej jest P. ponownie odpalam auta i wciąż jest P , gaszę -centralka pokazuje gaz, a na ekranie jest P.
- w tym miejscumasz już na linii sygnałowej od gazu mniej niż 2V (pewnie 0V), podczas gdy powinieneś 3V i więcej.
mar111cin - 09-06-2011, 23:14

ale tam cały czas jest napięcie w granicach jak podałem 11V-13,8V (w zależności czy silnik pracuje czy też nie) jak jest włączone zasilanie gazem.

ale co to za różnica że go zgaszę i jest dalej te 12V?

jak pracuje ładnie na G i go zgaszę, to centralka dalej mi pokazuje że jest praca na gazie, a na ekranie jest dalej G, czyli wszystko ok.
Błąd się pojawia przy opalaniu jeżeli podczas odpalania cały czas jest 12V na centralce... to wtedy na ekranie nie wiedzieć czemu zmienia się z G na P i wtedy jak go zgaszę a na centralce dalej będzie 12V to dalej pokazuje P. odpalam go, na centralce jest 12V a na ekranie dalej P xD Jak masz model testowy to spróbuj tak zrobić (o ile masz sposób na zasymulowanie momentu startu silnika)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group