To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

mazin - 17-03-2009, 18:32

apikus napisał/a:
mazin napisał/a:
ale nie sądzę, żeby wychodziło taniej, jeżeli trzeba produkowćkilka rodzajów tego samego elementu.


Monter pobiera lub nie daną rzecz z magazynku. Jedna operacja mniej i jeden element zostaje. Zaoszczędzony czas i wydanie pieniedzy na element. Jest oszczędność. Suma wszystkich oszczędności daje zysk. Nie masz głośniczka, nie masz maty nie masz przycisków w kierownicy, nie masz zmieniarki , aluminiowych felg i w sumie oszczędność jest duża. Po co to montować jak ktoś nie chce za to zapłacić? A klient ma możliwość wyboru. Jakby montowali wszystko, to co w najlepszej wersji, to miałbyś wybór kupić za ponad 100 tyś. albo nie kupić. A jak jednak zdecydujesz się doposażyć samochód później to zapłacisz ileś razy więcej.
Kto nie oszczędza kilkuset dolarów w miesiącu upada w wyniku kryzysu.

Ale ja nie poddaję w wątpliwość oszczędności wynikajacych z braku zmieniarki, czy felg. Mogę nawet zrozumieć, że tweetery (pi razy drzwi po 3$ za sztukę) pozwalają zaoszczędzić. Ale mata grzejna w lusterku? Dlatego pisałem o PIERDÓŁKOWYCH oszczędnościach.

apikus - 17-03-2009, 19:44

mazin napisał/a:
Dlatego pisałem o PIERDÓŁKOWYCH oszczędnościach.


Ziarnko do ziarnka.

Radassss - 18-03-2009, 07:54

racja ziarnko do ziarnka... przy produkcji masowej kazdy $ ma znaczenie...
a co do lakieru to przy zakupie dealer mi doradzil wlasnie szary bo powiedzial ze jest trwalszy np od czarnego, chcialem najpierw czarny... tzn najpierw byl bialy, ale kazali czekac 4 miechy i mowili ze w okolicach marca moze bedzie ;)
a czy szary jest trwalszy jeszcze nie wiem, ale narazie zadnych ubytkow nie zaobserwowalem...

jaca71 - 18-03-2009, 08:45

mazin napisał/a:
Ale ja nie poddaję w wątpliwość oszczędności wynikajacych z braku zmieniarki, czy felg. Mogę nawet zrozumieć, że tweetery (pi razy drzwi po 3$ za sztukę) pozwalają zaoszczędzić. Ale mata grzejna w lusterku? Dlatego pisałem o PIERDÓŁKOWYCH oszczędnościach.

Ale już ci ktoś pisał że to chodzi o pozycjonowanie. Mundre głowy stwierdziły że dana wersja od niższej będzie się różniła audio i czymś tam. Bo im z badań wyszło (niekoniecznie poprawnych na Polskim rynku) że osoby kupujące najniższe wersje na to nie patrzą a ci, którzy kupują wyższą wersję chcą mieć lepsze audio. To taka sprzedaż wiązana. Ile jest słuszności w tym? Kto wie...
Ale swoją drogą Opel seryjnie nawet do najniższych modeli wsadzał 6 głośników a w hondzie było raptem 2 i to beznadziejnych. Efektem jest to że kupienie średniego a raczej słabego radia do corsy zaowocowało przyzwoitym dźwiękiem a w civku - przyzwoite radio ale szkoda go włączać bo masakrycznie się słucha...
Pamiętam jak w firmie kupili megane 1 po lifcie i tam nawet w wypasionej wersji 1,6 z klimą i różnymi bajerami nie było seryjnie instalacji antenowej. Co marka to obyczaj...

mazin - 18-03-2009, 08:53

jaca71 napisał/a:

Ale już ci ktoś pisał że to chodzi o pozycjonowanie. Mundre głowy stwierdziły że dana wersja od niższej będzie się różniła audio i czymś tam. Bo im z badań wyszło (niekoniecznie poprawnych na Polskim rynku) że osoby kupujące najniższe wersje na to nie patrzą a ci, którzy kupują wyższą wersję chcą mieć lepsze audio. To taka sprzedaż wiązana. Ile jest słuszności w tym? Kto wie...


Nie, nie przekona mnie argument, że to normalne, że ktoś płaci 60 tys. za auto, na którym producent zaoszczędził na macie grzejnej za 0,25$. Podobnie jest w EVO - i pewnie to potwierdza tezę o pozycjonowaniu (ktos im daje 140 tys PLN, a oni mu "żałują" maty za 0,25$) - sorry, ale to normalne ani mądre nie jest. Mundre raczej :-)

apikus - 18-03-2009, 10:02

mazin napisał/a:
Nie, nie przekona mnie argument, że to normalne, że ktoś płaci 60 tys. za auto, na którym producent zaoszczędził na macie grzejnej za 0,25$.


Ciebie nic nie przekona. Zrozum, ze to jeden z elementów, których nie wkładają do tej wersji, a ty uczepiłeś się mat. :wink:

macadoshis - 18-03-2009, 10:46

mazin napisał/a:

Nie, nie przekona mnie argument, że to normalne, że ktoś płaci 60 tys. za auto, na którym producent zaoszczędził na macie grzejnej za 0,25$. Podobnie jest w EVO - i pewnie to potwierdza tezę o pozycjonowaniu (ktos im daje 140 tys PLN, a oni mu "żałują" maty za 0,25$) - sorry, ale to normalne ani mądre nie jest. Mundre raczej :-)


Ale producent nie oszczędza tylko zarabia ponieważ oferuje wyższą wersję za którą klient tak naprawdę przepłaca w porównaniu do kosztów produkcji, jak sam policzyłeś te dodatkowe rzeczy napewno nie są warte 6tys a taka jest różnica między inform a invite. Tak samo potem zarabia na orginalnych akcesoriach które ludzie dokupią do niższej wersji.

krzychu - 18-03-2009, 12:02

mazin - ale..... Nie no bez jaj tam jest sporo mądrych głów a księgowych bez liku na 100% więc im się na pewno opłaca. Klientowi pewnie nie bardzo jak zawsze ale to nie tylko Mitsu trapi.

A co do EVO to się chyba zrehabilitować od jakiegoś czasu z tymi matami (ale nie jestem pewien na 100%) to znaczy montują w każdej wersji.

Krzychu

mazin - 18-03-2009, 12:58

Hmm, OK, jeżeli uważacie, że oszczędzanie w ten sposób ma racjonalne (ekonomicznie) wytłumaczenie i że to pozycjonowanie (innymi słowy - że klient podejmie decyzję o zakupie tej a nie innej wersji, bo ma ona podgrzewane lusterka (i jakby może "nie zauwazyć", alufelg, systemu audio, xenonów i wszelki wizualnych "udogodnień") - to jest to Wasza sprawa. Ale dlaczego takie rozumowanie nazywacie mądrym, to ja naprawde nie mam pojęcia... :shock:
jaca71 - 18-03-2009, 12:59

Nie byłbym taki pewny że dają do wszystkich :) Na USA raczej nie dają, bo tam poza Alaską grzane lusterka to rzadkość :P
apikus - 18-03-2009, 13:03

mazin napisał/a:
Ale dlaczego takie rozumowanie nazywacie mądrym, to ja naprawde nie mam pojęcia...


Patrzysz ze złej strony. Mądre jest nie dla Ciebie tylko dla producenta samochodów. Jemu zależy, abyś Ty kupił najdroższą wersję. Dlatego czasem się nie opłaca dodać coś za 1 centa, abyś zapłacił więcej biorąc wyższą wersję. Proste?

Luk - 18-03-2009, 13:57

mazin, Dlaczego ja kupiłem Invite a nie Inform? A właśnie dlatego że ma ogrzewane lusterka (bo można szybko wysuszyć), sterowanie radiem z kierownicy (bo chciałem), automatyczną klimę (bo mi się nie chce gałką kręcić), chromowane wstawki w środku (bo ładne). No i dlatego, że alufelgi, ale to między innymi. Gdyby te drobiazgi były w Inform, to pewnie bym kupił właśnie jego, a fele sobie dokupił gdzieś indziej. Czyli z punktu widzenia producenta zapłaciłem mu 6000 więcej za coś wartego może 1000. Mądre? Bardzo mądre.
Radassss - 18-03-2009, 14:19

a ja tak czytam i temat zrobil sie zupelnie OT...
jak ktos wejdzie na forum zeby przeczytac opinie o Lancerze i zobaczy ze o problemach z autem jest 36 stron to chyba sobie daruje zakup ;)

krzychu - 18-03-2009, 14:31

A potem wejdzie na inne forum jakiejś europejskiej marki i zobaczy że problemów jest 36 topiców a w każdym 36 stron :finga:

Krzychu

Anonymous - 18-03-2009, 14:37

Zakładając ten wątek nie przewidziałem że tu będą rozmowy o wszystkim. Może założyc nowy "rozmowy o lancerze". :D :D :D :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group