To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

fuegos - 23-12-2012, 19:02

Panowie,

Probowalem dzisiaj odpowietrzyc uklad sprzeglowy lecz z wysprzeglika leci tylko piana. Gumowa oslona po kilku wcisnieciach pedalu jest doslownie wsysana do srodka wysprzeglika.
Diagnoza - wysprzeglik do wymiany.

Pytanie jest nastepujace. Jak to wszystko wymienic zeby nie narozlewac plynu za duzo?Zna ktos moze jakis skuteczny sposob na zatkanie przewodu?

Kupilem wysprzeglik firmy PAGID bo to jedyny dostepny od reki - spotkal sie juz ktos z ta firma?

Jakies konkretne wskazowki co do wymiany zeby poszlo bezbolesnie?

Dzieki.

robertdg - 23-12-2012, 19:38

fuegos, Pagid to dobra marka, jak odkręcisz przewód metalowy od wysprzeglika to załóż na niego kapturek z wysprzęglika
fuegos - 27-12-2012, 19:36

Po wymianie wysprzeglika, odpowietrzeniu i wyregulowaniu pojawil sie kolejny problem. Mianowicie przy szybkiej zmianie biegu np. z 1 na 2 podczas agresywnego rospedzania sprzeglo slizga sie przez 1-2 sek po puszczeniu pedalu. Pozniej trzyma prawidlowo. Jezeli np. jade na 2 i gwaltownie dodam gazu sprzeglo sie nie slizga. Mam wrazenie jakby zbyt wolno odbijalo i ogolnie jest takie oporne, ciezkie do wyczucia. Spotkal sie ktos z czyms takim?
Arson88 - 28-12-2012, 06:38

fuegos napisał/a:
Panowie,

Probowalem dzisiaj odpowietrzyc uklad sprzeglowy lecz z wysprzeglika leci tylko piana. Gumowa oslona po kilku wcisnieciach pedalu jest doslownie wsysana do srodka wysprzeglika.
Diagnoza - wysprzeglik do wymiany.

więc zassanie owej gumki jest powodem awarii wysprzęglika? pytam bo mam też zassaną cały czas jakby to nie zabrzmiało:D i faktycznie problemy z odpowietrzaniem mam. problemów ze ślizganiem raczej nie mam ale wlasnie przy szybkim starcie po wbiciu 2 sprzęgło tj minimalnie się uślizgnęło jednak myślałem że to brak mocy silnika takie zachowanie:) ktoś może potwierdzić?

fuegos - 29-12-2012, 13:41

Powodem awarii sa zuzyte uszczelniacze wewnatrz wysprzeglika. Zasysanie oslony jest tego efektem. Na brak mocy raczej bym tu winy nie zwalal. W przyszlym tyg. bede mial mozliwosc inspekcji sprzegla endoskopem to mam nadzieje znalezc przyczyne i oby nie byla to zuzyta tarcza bo szczerze mowiac nie chce mi sie wyciagac skrzyni...
qbis87 - 10-01-2013, 10:53

Witam ponownie.
Sprzeglo wymienione na daikin exedy (kompletne), stare bylo spalone. Po wymianie zrobilo sie miekkie ale to chyba norma przy nowym docisku. Pozatym aby wbic bieg musi byc docisniete prawie do konca a zeby auto zaczelo powoli ruszac musze puscic pedal ok 3cm od podlogi. CZY TO MIESCI SIE W NORMIE? pozatym pedal pod koniec cofania sie jakby "zwalnia" ale nie przeszkadza to podczas jazdy w płynnej zmianie biegow. Dodam ze sruba regulacyjna przy pedale jest wykrecona (wydluzona) prawie na maksa, nie skracalem jej po wymianie sprzegla. CZY TAK MOZE ZOSTAC??? Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie... Przy okazji ze skrzynia byla zwalona mechanik wymienil mi olej w skrzyni i weszlo mu 2,4 litra. Podobno wchodzi 2,2 wiec czy moglo tyle wejsc??? CZY MOZE TAK ZOSTAC???
Z gory dzieki za podpowiedzi od doswiadczonych mitsumaniakow!!

Krzyzak - 10-01-2013, 13:57

qbis87 napisał/a:
CZY TO MIESCI SIE W NORMIE?
nie, za mało, reguluj
qbis87 napisał/a:
to chyba norma przy nowym docisku
norma, zahartuje się, to stwardnieje (a exeedy jest twarde :) )
qbis87 napisał/a:
wchodzi 2,2 wiec czy moglo tyle wejsc??? CZY MOZE TAK ZOSTAC???
którą dziurką wlewał? - jak prawidłową, to nie może; odkręć korek wlewowy i sprawdź poziom, spuść nadmiar, jeśli występuje
qbis87 - 10-01-2013, 16:31

Jutro bd mial dostep do kanalu to zobacze czy nie za duzo tego oleju w skrzyni. Jaka jest norma tego sprzegla??? Czyli musze wkrecic ta srube przy pedale sprzegla (skrocic dzwignie) i wkrecic ten czujnik jako odbojnik pedala (tak jak owczar przedstawil to na zdjeciu na czwartej stronie tego tematu)???
Krzyzak - 10-01-2013, 21:58

Norma to ok. 4cm od podłogi zaczyna brać.
Wg mnie, to musisz go wydłużyć - wtedy będziesz wciskał docisk głębiej i później powinno brać.

qbis87 - 11-01-2013, 06:34

Wydluzyc to moge max o centymetr bo juz gwint sie skonczy, widocznie tak ma byc wykrecone na maksa tylko troche mnie to dziwi bo na nowym sprzegle to powinienem raczej cofac ta srube bo powinno wyzej brac. Moze wysprzeglik troche dupy daje. narazie dopuki dziala to nie bd kombinowal z wysprzeglikiem widocznie ten typ tak ma :)
dzieki za porady!

Krzyzak - 11-01-2013, 08:23

masz rację - trzeba skrócić, wtedy tłoczek w pompie sprzęgła się cofnie bardziej na brzeg tulei a jego skok się wydłuży - dzięki temu docisk bardziej odepchnie tarczę
musiałem to przemyśleć po wyspaniu się :)

komarsnk - 28-01-2013, 15:14

komarsnk napisał/a:
Wie ktoś może co jest przyczyną słabo odbijającego sprzęgła jak temperatura spadnie poniżej zera? Wymieniałem już wysprzęglik i gumki na tłoczysku pompy sprzęgła (dwie). Płyn jest nowy... Co za cholerstwo? Czyżby faktycznie też kompensator drgań pomiędzy pompą a wysprzęglikiem?

Zagadka wyjaśniona. Zmieniłem płyn na Ferrodo i jest znaczna poprawa :)
Nie lejcie K2 - syf taki że głowa mała :(

AteC - 03-02-2013, 14:15

Koledzy, ja mam taki problem. Moje sprzęgło tak po prostu praktycznie z dnia na dzień zaczęło łapać zaraz przy podłodze, pojawił się jakby delikatny luz około 3cm w górnej pozycji. Wcześniej te 3cm luzu było na dole czyli łapało 3-4cm od podłogi. Sprzęgło się nie ślizga sprawdzane na 3, 4 i 5 biegu. Regulacja przy pedale wystarczy czy odpowietrzać, a może wysprzęglik regenerować?
deejay - 03-02-2013, 14:30

AteC napisał/a:
Koledzy, ja mam taki problem. Moje sprzęgło tak po prostu praktycznie z dnia na dzień zaczęło łapać zaraz przy podłodze, pojawił się jakby delikatny luz około 3cm w górnej pozycji. Wcześniej te 3cm luzu było na dole czyli łapało 3-4cm od podłogi. Sprzęgło się nie ślizga sprawdzane na 3, 4 i 5 biegu. Regulacja przy pedale wystarczy czy odpowietrzać, a może wysprzęglik regenerować?


Kiedy ostatnio był zmieniany płyn w układzie ?
Zalecam wymiane płynu jesli nie ma wycieków i dobrze odpowietrzyc układ i ew. wyregulowac pedał sprzegła i powinno byc ok .

AteC - 03-02-2013, 14:48

deejay napisał/a:
Kiedy ostatnio był zmieniany płyn w układzie ?

Tego nie wiem :) Gala posiadam od 8 miesięcy i ja go nie wymieniałem, ale przypuszczam, że albo w ogóle albo przy którymś z serwisów w niemcowni skąd przyjechał. W przyszłym tygodniu wymianę płynu zrobię. Ale do tego czasu muszę przejechać do stolicy i z powrotem. Odnośnie regulacji to popychacz wkręcić czy wykręcić?

Teraz jeszcze byłem sprawdzić, wysprzęglik suchy, guma nie wciągnięta, pompka sucha nie widać wycieków. Ale przy wciskaniu sprzęgła słychać metaliczne pojedyncze kliknięcie przy odpuszczaniu też... Jakieś pomysły co to może klikać skoro układ jest hydrauliczny?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group