To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

muscle_car - 23-06-2016, 10:13

Mandrake napisał/a:
Jakoś od października.

Zauważyłeś jakąś różnicę w hamowaniu, w jeździe (np, bicie kół)?

Mandrake - 23-06-2016, 11:13

Żadnej. Jest 100% ok. Ale był kompleksowy remont, nowe jarzmo, drugie regenerowane, nowe prowadnice i zestawy naprawcze z aso. Żałuje, że wcześniej nie wiedziałem o możliwości takiej naprawy. Zaoszczędziłbym trochę kasy :roll:
adm78 - 27-06-2016, 09:31

Witam

Byłem u speca od hamulców i ogólnie po przeglądzie stwierdził że wszystko do wymiany, tarcze, klocki, zły smar rozwalił gumke prowadnicy itp jednak widze że chce zwyczajnie mnie naciągnąć na komplet. Jarzma i zaciski są ok, to jednak nie prowadnica stuka, tarcze mają niecałe dwa lata a klocka jeszcze dużo zostało chociaż to jakaś tanizna. Dlatego sam chce skompletować kilka rzeczy i pojade do swojego zaufanego warsztatu. Klocki wezme textara, jednak poprosze was o pomoc, jakiś link, w dobraniu blaszek montazowych i zestawu prowadnic z gumką i smarem, mój gal to rocznik 99 listopad, zaciski dwu-tłoczkowe.
Tarcze zostały zmierzone czy nie są krzywe, jedna jest tuż za granicą tolerancji więc pytanie czy faktycznie ją musze zmieniać (a właściwie to dwie) kiedy mają dopiero ze 20 tys przebiegu?

czy zestaw prowadnic z tego linku podejdzie: LINK

dzięki za pomoc

Hugo - 27-06-2016, 10:57

adm78, musisz zmierzyć średnicę prowadnicy w Twoim Galu i znać średnicę tych z aukcji, bo były 2 rodzaje prowadnic do dwutłoczkowych zacisków.
adm78 - 29-06-2016, 09:12

Hugo napisał/a:
adm78, musisz zmierzyć średnicę prowadnicy w Twoim Galu i znać średnicę tych z aukcji, bo były 2 rodzaje prowadnic do dwutłoczkowych zacisków.


a na to bym nie wpadł że może być wymieniona zła prowadnica, dzisiaj robie hamulce więc sie okaże, dzięki Hogo za ważny szczegół.

[ Dodano: 01-07-2016, 07:53 ]
adm78 napisał/a:
Hugo napisał/a:
adm78, musisz zmierzyć średnicę prowadnicy w Twoim Galu i znać średnicę tych z aukcji, bo były 2 rodzaje prowadnic do dwutłoczkowych zacisków.


a na to bym nie wpadł że może być wymieniona zła prowadnica, dzisiaj robie hamulce więc sie okaże, dzięki Hogo za ważny szczegół.


No i hamulce zrobione. Wystarczyło dobrze wyczyścić całe jarzmo, dać odpowiedni smar w odpowiedniej ilości i założyć wszystkie nowe gumki, zacisk był w pełni sprawny. Jakiś debil po ostatniej naprawie nie dość że wcisnął i nie wyjał z jarzma starej, napuchniętej gumki prowadnicy to jeszcze dał smar do łozysk w ilości przeogromnej i wszystko złożył na siłe. Skutek tego to walenie w jarzmie klocka i nie odbijanie klocka, który sie grzał razem z tarczą. Drugi zakład zalecił wymiane wszystkiego bo tak najłatwiej, a koszty oczywiście ponosi klient. Tym sposobem sprawdził sie zaufany warsztat i mechanik z głową co kosztowało mnie tylko 70 zł a nie kilka stów. Tarcze dobre, klocka ponad połowe ferrodo i nic nie trzeba wymieniać.

Hugo - 01-07-2016, 23:18

adm78 napisał/a:
wcisnął i nie wyjał z jarzma starej, napuchniętej gumki prowadnicy
Standard, bardzo często mam z tym do czynienia :?
nerus - 03-07-2016, 00:34

Hugo napisał/a:
adm78 napisał/a:
wcisnął i nie wyjał z jarzma starej, napuchniętej gumki prowadnicy
Standard, bardzo często mam z tym do czynienia :?

Dla takich atrakcji zawsze wolę hamulce zrobić sam :P
Ostatnio jak kupiłem Grandis miałem rachunki z przed 3 miesięcy na wymianę tarcz i klocków na tylnej osi
a po 2 miesiacach użytkowania tarcza na jednym kole się zrobiło fioletowa,zacisk jeszcze chodził jak należy mimo to,ze była gumka na tloczku całą przerwana, ale winne były klocki które nawet młotkiem miałem problem wybić z jarzma :evil:
i gość zapłacił za taką przyjemność £300 :twisted:
morał taki że jak sam nie zrobisz porządnie,nie wiesz co cię czeka

Bizi78 - 05-07-2016, 14:57

Spytam tutaj bo większe grono specjalistów :D .
Czy tłoczek Frenkita można brać w ciemno :?: .
Z ASO dostałem info, że OE na przód do MSS kosztuje tylko 209zł :shock: .

nerus - 05-07-2016, 21:27

Bizi78, ja na Frenkitach jeżdżę w Grandisie i s80 w Grandku dopiero 2 miesiące w s80 ponad rok
I nic nie dzieje się niepokojącego

Bizi78 - 06-07-2016, 07:04

Marcin, dzięki za info :D .

[ Dodano: 19-07-2016, 08:30 ]
Szybkie pytanie, wymienić taki tłoczek czy usunąć rudzielca i zabezpieczyć wnętrze :?: .
Tłoczek jest gładki jak pupa niemowlaka a rdza siedzi tylko na górnej krawędzi i w środku.



Hugo - 19-07-2016, 09:53

Bizi78, ten tloczek jest OK.
Pieraś - 19-07-2016, 13:27

Wręcz bdb :)
Bizi78 - 20-07-2016, 20:46

Dzięki za utwierdzenie 8) .

[ Dodano: 15-08-2016, 20:58 ]
Kolejne pytanie, czy tłoczek powinien ciężko wchodzić w korpus zacisku :?: .
Dzisiaj złożyłem moje pierwsze w życiu zaciski i sporo siły musiałem użyć aby go wcisnąć :evil: .
Dodam, że ATE bremszy... zastosowałem podczas montażu :wink: .

Wiem, że to nie dział MSS ale tutaj więcej userów przeprowadza takie naprawy i konserwacje :rolleyes: .

robertdg - 15-08-2016, 21:06

Powinien wejśc lekko i pracować w palcach, zwłaszcza po użyciu Bremszylinder paste
Bizi78 - 15-08-2016, 21:19

No to u mnie tak nie chodzi :? .
Lekko to chodził tłoczek ale bez uszczelki w środku :wink: .
Czyli chyba czeka mnie ponowny demontaż i sprawdzenie na starych tłoczkach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group