[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
fz1 - 15-05-2016, 17:21 Temat postu: [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód Właśnie jestem po swapie zacisków z Cari -tarcze 281x24 docieram heble no i zobaczymy czy będzie na plus
milo - 15-05-2016, 17:35
Jest róznica w hamowaniu ?
fz1 - 15-05-2016, 18:12 Temat postu: [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód jest ok ale więcej napiszę jak ten zestaw hamuje po dotarciu się klocków do tarczy bo teraz muszę lajtowo deptać
Pieraś - 01-08-2017, 21:42
I jak efekty? Napisz co musiałeś zmienić i gdzie kupowane
Hugo - 01-08-2017, 22:30
Pieraś, jak chcesz założyć zaciski z Cari to musisz też zmienić zwrotnice.
Pieraś - 01-08-2017, 22:31
A to lipa, wydawało mi się że ktoś pisał, że jarzmo ma ten sam rozstaw w Caro
wecha - 02-08-2017, 06:37
Hejka
Właśnie też muszę coś zrobić z "hamulami", bo tłucze mi lewa strona przód, akurat mam dwu tłoczkowe na rozstaw śrub 13cm i z tego co przeczytałem to z "cari" zaciski pasują p&p (oczywiście inne tarcze i klocki), no chyba że miałby ktoś na sprzedaż lewe jarzmo lub cały zacisk na rozstaw 13cm to bym był chętny
Marcino - 02-08-2017, 09:02
Z carismy pasują na stare jednotłoczkowe mały rozstaw.
InVictum - 01-06-2020, 07:52 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Zmiana hamulców na większe Witam,
Niedawno zakupiłem galanta viii z silnikiem 2.5 z roku 99
Panuje opinia o średnich hamulcach w tym modelu i faktycznie nie są one za dobre
Dlatego zacząłem szukać informacji z czego mogły by pasować większe tarcze, zaciski itd
Widziałem kilka tematów na tym forum jednak większość tyczyła się polifta z piastami na 5 śrub, ja niestety mam 4
Czy mógłby mi ktoś doradzić co mogłoby pasować do mojego auta w miarę p&p z przodu i z tyłu
Ewentualnie podrzucić linka do takowego tematu jeśli już był
Bizi78 - 01-06-2020, 08:36
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3704&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ewentualnie poczytaj temat miśka Hugo.
Hugo - 01-06-2020, 12:02
Nie było czegoś takiego jak piasty 5x114,3 w poliftach, wszystkie wersje "zwykłe" miały rozstaw 4x114,3. Wyjątkiem była wersja VR-4, która miała piasty 5x114,3.
Jeśli chcesz większe tarcze założyć to musisz zmienić zwrotnice na przedliftowe (10.1996-połowy 1998 r.). One mają rozstaw otworów na jarzma zacisków 130 mm, a Ty masz 160 mm. Montujesz wtedy zaciski dwutłoczkowe z jarzmami od Outlandera I lub II generacji (możesz same jarzma kupić, bo zaciski powinieneś mieć takie same w swoim) i tarcze 294/24 mm (teraz masz tarcze 276/24 mm) lub zaciski jednotłoczkowe od Mitsubishi ASX po 2009 r. z tarczami też od ASX, czyli 294/26 mm). Druga opcja jest lepsza, bo tarcze o 2 mm grubsze. Jeśli nie chciałbyś zmieniać zwrotnic to zaciski 4-tłoczkowe Brembo z tarczami 320/32 mm z Lancera Evo IV-IX generacji, ale tutaj są już duże koszty. To tyle jeśli chodzi o przód.
Co do tyłu to tarczobębny wentylowane 284/20 mm z zaciskami od Space Wagona z lat 1998-2004. Wszystko pasuje P&P.
Jeśli chcesz mieć piasty na 5x114,3 to montujesz przednie i tylne piasty z Eclipse 2g z lat 1995-1999 w wersji z napędem na przód. Pasują P&P, jeśli chcesz możesz zostać przy obecnych piastach, ale wtedy musisz wszystkie tarcze nawiercić, czyli zrobić w każdej po 3 otwory, co jest bardzo proste.
Marcino - 01-06-2020, 12:05
To ześ doradził chłopakowi na jego pierwszy post. A on na FB pisał i chciał gotowca na 2 zdania.
Hugo - 01-06-2020, 16:18
Walę prosto z mostu jak to wygląda żeby za dużo pytań wyciągających nie było
Krystiansz - 21-06-2020, 20:19
Hej, jak by ktoś szukał to mam do opchnięcia całe kompletne hamulce przednie z 2 tłoczkowymi zaciskami i zwrotnicami wyciągnięte z jeżdżącego gala, tyle że tarcze trzeba lekko liznąć bo trochę stał i zardzewiały a tak to wszystko ok
madluke - 19-07-2020, 18:13
Ostatnio zrobiłem P&P swap na 294mm (zwrotnice 160mm). Przymierzałem się do czterotłoczkowych P&P Brembo pod 320 (też 160mm), ale felgi opierały się na zacisku i jednak sobie darowałem (mam ten komplet). Temat nie jest krótki, ale jak ktoś chce, to mogę opisać co i jak.
Tu są wszystkie numerki, które zamontowałem:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Dodam, że wcześniej zmieniłem piasty na 5x114,3, więc tarcze pod 4x114,3 będą miały inny numer.
|
|
|