To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

plecho1 - 10-10-2012, 18:14

Nie wiem czy to coś daje czy nie, ale nie chciałem Ci go na 100% polecić bo nie miałem pewności czy na pewno będzie działał, ale jak volve napisał, że takiego używa, to spokojnie możesz kupować. Ja kupiłem taki za około 120zł, żeby można było podłączyć więcej aut. Jeśli planujesz podłączać tylko swoje auto, to spokojnie bierz ten.
magnat1977 - 11-10-2012, 14:22

Wszystko ładnie pięknie ,ale skad tego evoscana dorwac
plecho1 - 11-10-2012, 14:25

Albo kupić albo pogrzebać w necie dla celów edukacyjnych. Tylko pamiętaj, że nielegalne oprogramowanie możesz mieć chyba do 24 godzin na dysku.
magnat1977 - 11-10-2012, 15:14

OK znalazlem evoscan v2.6 mysle za starczy ta wersja nowsza to 2.7 aczkolwiek moj angielski jest w miare dobry ,ale te techniczne slowa nie zabardzo rozumie ,ale spróbujemy :D

[ Dodano: 13-10-2012, 12:52 ]
Witam ponownie :)
Czy możecie mi napisać jakie sterowniki do tego evoscan i gdzie je mogę znaleźne Windows XP

Z góry dziękuje za info

[ Dodano: 13-10-2012, 16:40 ]
plecho1 napisał/a:
Albo kupić albo pogrzebać w necie dla celów edukacyjnych. Tylko pamiętaj, że nielegalne oprogramowanie możesz mieć chyba do 24 godzin na dysku.




Wydaje mi sie ze wszystko zrobilem ok a tu nie wiem co sie dzieje

[ Dodano: 13-10-2012, 16:46 ]
http://www.fotoload.pl/in...d2d662c6408d661

[ Dodano: 13-10-2012, 16:47 ]
http://www.fotoload.pl/in...f95dad3e137b949

Co jest nie tak??????

[ Dodano: 13-10-2012, 17:07 ]
volve napisał/a:
Jak dobrze pamiętam to jest ten sam kabel, który ja zakupiłem, od tego samego sprzedawcy ;)


Myślałem ze wszystko zrobiłem ok atu

http://www.fotoload.pl/in...d2d662c6408d661

http://www.fotoload.pl/in...f95dad3e137b949


co jest nie tak?????????????????????

Darko - 13-10-2012, 17:28

aren195612 napisał/a:


[url=http://up.programosy...020.gif]Obrazek[/url]

Nazwy parametrów i ich nr jest tu zgodny z tym co w manualu piszą, w oknie po prawej po kliknięciu na parametr wyskoczy mała podpowiedź w ojczystym języku. Powinno to uprościć obsługę softu.

Dla chętnych do testowania „podrobiony” config do pobrania tutaj: http://www.sendspace.pl/f...0fb6812170db43d
Zawartość tej paczki, plik Data.xml podmieniamy z oryginalnym który znajduje się domyślnie w katalogu:
C:\Program Files\EvoScan\EvoScan v2.6\DataSettings /dla Xp/. Stary radzę zarchiwizować.

Po podmianie pliku Evoscan odpali się z takimi ustawieniami jak na fotce.
Zostały zmienione tylko nazwy wyświetlane, ustawiona kolejność i dodano opisy, stare logi będą czytane. Doedytowałem to co dla GDI niezbędne.
Jak już ktoś zdecyduje się na użycie mojego "configa", tyle parametrów co na zrzucie wystarczy, resztę odhaczamy.
Najnowsza wersja Evoscana instaluje się inaczej. Katalog DataSettings znajduje się w profilu użytkownika. Ja używam wersje 2.6, nie zauważyłem żeby nowsze wersje softu wnosiły dla nas cokolwiek. Wersje 2.8 trzeba edytować "z ręki", tej wersji nie polecam. Jeszcze jest temat Visty/Win7 i uprawnień do plików. Ale tu niech wypowiedzą się ci co używają te systemy.


podmieniłeś configa od Arena?

magnat1977 - 13-10-2012, 18:11

Posługuje się tym przewodem http://allegro.pl/vag-kkl...2668283785.html

Czy tu tez trzeba zlaczyc te dwa piny 1 i 4?

plecho1 - 13-10-2012, 20:26

W Twoim aucie trzeba bo inaczej Evoscan nie połączy się z autem.
Darko - 17-10-2012, 07:20

Panowie zaczynam znów zabawę z Evoscanem :)
Zrobiłem wczoraj wieczorem dwa logi, jeden na luzie, Cari stała 2h z hakiem
http://www63.zippyshare.com/v/67279116/file.html
i drugi jazda do pracy, pod koniec dość agresywnie
http://www4.zippyshare.com/v/60858910/file.html

czy widzicie coś niepokojącego w tych logach, z samochodem nic się nie dzieje
zero błędów, tylko czasami nie chce odpalić za pierwszym razem,
muszę pokręcić stacyjką z 2-3 razy on/off i wtedy łapie, ale czasem go zamuli zanim
wskoczy na obroty, filtr w baku ostatnio wymieniałem, więc sam nie wiem już.
logi zrobiłem profilaktycznie, z tego co widzę ciśnienie na pompie dość wysokie.
a tak to zauważyliście coś niepokojącego? :P

volve - 17-10-2012, 07:41

Jak wrócę do domu i obejrzę mecz(jeśli będzie :D ) to zerknę na logi. Pytanie:

log na luzie zrobiłeś według instrukcji ? Tzn. rozgrzewasz silnik(bez podłączonego EvoScana) do minimum 80 stopni, gasisz, stacyjka na on, załączasz EvoScana, odpalasz auto i tak niech stoi minimum 6 minut (po 4 minucie jest moment przejścia z mieszanki ubogiej na stechiometryczną).

Darko - 17-10-2012, 08:00

kurde to musiałem coś popaprać :D silnik miał tak ze 35 stopni, odpaliłem go na ponad 7 minut i tak stał, gazu nie ruszałem. więc dzisiaj zrobie już poprawne logi oczywiście też po meczu :P
turasss - 04-11-2012, 22:04

Witam
Zrobiłem dzisiaj swoje pierwsze logi. Chciałbym aby je ktoś obejrzał jeśli ma trochę czasu
Z tego co widze problem z alternatorem bo niedoładowywuje, no i ciśnienie na pompie WC tez nie jest idealne.
Nie zapisał mi się aby log 2000 rmp który robiłem 3 min zrobię jutro i wrzucę.

http://www.sendspace.pl/f...7459196772432bb

Budrys - 13-11-2012, 16:40

Zastanawia mnie parametr 5A.Lrn A/F B/B1 niestety u mnie po kilku dniach normalnego zachowania Cari znów zaczęła wariować. Tym razem przy dojeździe na skrzyżowaniu dwa razy szybko podbija w do 2tyś obr i powoli spada. W Evoscanie zauważyłem fatalne parametry fuel trim low +5% i 5A.Lrn A/F B/B1 +10 :) . Po resecie ecu samochód zaczął normalnie pracować. Czy 5A.Lrn A/F B/B1 może zależeć od śrubki SAS ? Pozostałe parametry mam ok.
volve - 13-11-2012, 18:37

Ogólnie nie znam się na przepustnicach na linkę, ale w elektromagnetycznych właśnie mi podbijało obroty, gdy miałem przestawioną śrubkę SAS. Sprawdź napięcie na TPS przy zamkniętej przepustnicy.

Co do fuel trim to polecam lekturę:

http://translate.google.p...t_2.htm&act=url

http://translate.google.p...t_3.htm&act=url

Niestety google translator, ale i tak co nieco da się zrozumieć. 10+ na fuel trim low może właśnie oznaczać, że masz korektę paliwa właśnie poprzez źle ustawiony TPS lub śrubkę SAS. Może to też być błędny odczyt z sondy labmda, "zanagarzony" silnik itp.

Budrys - 13-11-2012, 19:08

volve napisał/a:
Ogólnie nie znam się na przepustnicach na linkę, ale w elektromagnetycznych właśnie mi podbijało obroty, gdy miałem przestawioną śrubkę SAS. Sprawdź napięcie na TPS przy zamkniętej przepustnicy.

Co do fuel trim to polecam lekturę:

http://translate.google.p...t_2.htm&act=url

http://translate.google.p...t_3.htm&act=url

Niestety google translator, ale i tak co nieco da się zrozumieć. 10+ na fuel trim low może właśnie oznaczać, że masz korektę paliwa właśnie poprzez źle ustawiony TPS lub śrubkę SAS. Może to też być błędny odczyt z sondy labmda, "zanagarzony" silnik itp.

O dzięki, napisz jeszcze przy jakich obrotach na jałowym ma być 14.7
Z jednego z logów na zagrzanym silniku mam 650obr i stały AFR 31/1

volve - 13-11-2012, 20:03

Budrys napisał/a:
O dzięki, napisz jeszcze przy jakich obrotach na jałowym ma być 14.7
Z jednego z logów na zagrzanym silniku mam 650obr i stały AFR 31/1


Przez pierwsze 4 minuty na jałowych będziesz miał AFR powyżej 14.7(oczywiście mówię o rozgrzanym silniku itp). Po 4 minutach nastąpi zmiana AFR na 14.7. Nie wiem, czy w wersjach z przepustnicą na linkę też występuje lekkie podbicie obrotów do 750. W przepustnicach z elektromagnesem po 4 minutach następuje lekkie domknięcie przepustnicy i wydłużenie się czasu wtrysku z 256ms do 512 ms.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group