To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

glowkamario89 - 26-09-2015, 00:28

Co w tej cenie Ci wymienił?
Koszt jest związany z tym co trzeba zrobić, czy to raczej jakiś standard te 1200 do 1500 jak u japaneze za skrzynie po regeneracji

robertdg - 26-09-2015, 07:58

glowkamario89 napisał/a:
To czy muszę szykować 2 tysiące???
Trzeba zacząć od weryfikacji skrzyni, bez tego ani rusz, na upartego koszty możesz pomniejszać kupując tańsze odpowiedniki łożysk oryginalnych (byleby nie chińskie i nei koreańskie) jak będziesz miał szczęsci to wymienisz 2 łożyska i zmieścisz się w 1000zł za częsci i robocizne
artufcb - 26-09-2015, 09:39

Kilka miesięcy temu zalalem skrzynie takim olejem http://www.autochemia24.p...aBKJhoCMIrw_wcB

I sączy się teraz z pomiędzy łączenia dwóch części skrzyni.

Ogólnie mam wrażenie jakby biegi na zimnej skrzyni wchodziły lepiej niż na ciepłej.

Czyżby był za rzadki? Wymienić na inny? Jaki?

booohal - 26-09-2015, 10:50

glowkamario89 napisał/a:
Co w tej cenie Ci wymienił?

Wyjątkowo nie pytałem. Na pewno minimum 2 synchro, łożyska, uszczelniacze.

bialyjayz - 26-09-2015, 18:01

Panowie zagadka.....z 2-ego na trzeci bieg są pewne problemy ze skrzynią tzn. czasem zacharczy czuć że coś jest na rzeczy bo inne biegi w każdych konfiguracjach wchodzą bez najmniejszego problemu. Przy redukcji np. z 4 i 5 na 3-jkę niema już niczego, gładziutko jak po maśle.
Co tam się kończy?

arturj123 - 27-09-2015, 10:30

Wg mnie wybierak - Może pada gumowy element łączeniowy linek?
glowkamario89 - 27-09-2015, 20:58

Miałem ten sam problem. Wymieniłem płyn w pomoce, do tego dobre odpowietrzenie układu i problem zniknął. Przy tej okazji warto o zmianę płynu w układzie hamulcowym. Idzie ten sam. :D
bialyjayz - 27-09-2015, 22:01

arturj123 napisał/a:
Wg mnie wybierak - Może pada gumowy element łączeniowy linek?

ale dlaczego tylko z dwójki na trójke i tylko gdy bieg do przodu przy redukcji jest spokój.
glowkamario89 napisał/a:
Miałem ten sam problem. Wymieniłem płyn w pomoce, do tego dobre odpowietrzenie układu i problem zniknął

"w pomoce" :shock: a co to takiego.....
glowkamario89 napisał/a:
Przy tej okazji warto o zmianę płynu w układzie hamulcowym. Idzie ten sam.

jeśli to odnośnie mojegu postu nie rozumiem zależności

glowkamario89 - 28-09-2015, 01:39

Pisałem na szybko :lol:
Jak wiadomo- sprzęgło jest sterowane hudraulicznie, wymieniłem stary płyn na nowy (DOT-4) Przepłukałem układ, odpowietrzyłem wszystko (sporo bombelków) i problemy z trójką znikneły. A objawy miałem identyczne jak Ty, zgrzytał z dwójki na trójke, inne biegi gładko wchodziły. Przy zmianie w dół też bez problemów. U mnie najczęściej haczyło przy niskich obrotach, zmiana przy 2-2,5tys. jak go podkręcałem wyżej to nie było aż tak wyczuwalne. A przy okazji zmieniłem płyn w układzie hamulcowym (idzie ten sam), warto to zrobić bo hamulce znacznie się poprawiły. Jeśli nie jesteś zdecydowany na wymiane to sprawdź kolor płynu w dwóch zbiorniczkach, jeśłi będą przybrudzone to znaczy że już na nie pora. We dwóch cała operacja zajeła około godziny. Proponuje zacząć od zmiany płynu, to najmniejszy koszt, u mnie efekt na 100% Tobie też może pomóc

bialyjayz - 28-09-2015, 11:09

glowkamario89 napisał/a:
Jak wiadomo- sprzęgło jest sterowane hudraulicznie, wymieniłem stary płyn na nowy (DOT-4) Przepłukałem układ, odpowietrzyłem wszystko (sporo bombelków) i problemy z trójką znikneły

a jak to zrobić; gdzie jest zbiorniczek sprzęgła, ile chodzi płynu i jak odpowietrzać?
glowkamario89 napisał/a:
A przy okazji zmieniłem płyn w układzie hamulcowym (idzie ten sam), warto to zrobić bo hamulce znacznie się poprawiły

niedawno wymieniałem kompletne tylne hamulce z tarczami i płynem+odpowietrzanie
glowkamario89 napisał/a:
roponuje zacząć od zmiany płynu, to najmniejszy koszt, u mnie efekt na 100% Tobie też może pomóc

spróbuje wkońcu dot-4 to koszt ok 25 zł/litr :)

glowkamario89 - 28-09-2015, 23:58

W temacie sprzęgła cała instrujcja jest na forum, jak wymienić płyn i odpowietrzyć układ. Bez problemu znajdziesz wszystko. Nie jest to trudne, potrzeba tylko dwóch ludzi :lol: co do hamulców ciekawostka, przegoniłem płyn dwa razy i dopiero wtedy zrobiły się naprawde mocne. zalecił mi to diagnosta, nowy płyn w dawno nie płukanym układzie potrafi sie szybko zestarzeć i traci swoje właściwości. Po pierwszej wymianie tylko jedno koło mi wyskoczyło z rolek. Po miesiącu i drugiej wymianie wyskoczyły już wszystkie :shock:
milo - 29-09-2015, 07:44

Płyn hamulcowy jest higroskopijny chłonie wilgoć z atmosfery spada skuteczność hamulców sprzęgła trzeba wymieniać co jakiś czas jak przewiduje producent nie którzy jeżdżą nic nie robiąc a potem się dziwią
luckyluck - 30-04-2016, 14:07

Kochani, w którym miejscu jest nabity numer skrzyni biegów?
SETHU - 30-04-2016, 15:07

Nie czytam tematu od początku. Mój (problem?) wygląda tak iż podczas wrzucania trzeciego biegu na określonych obrotach potrafi lekko zawarczeć i ciężej wchodzi niż inne. Co o tym myślicie? Galant 2.4 GDI
milo - 30-04-2016, 16:30

luckyluck napisał/a:
w którym miejscu jest nabity numer skrzyni biegów?

Nad łapą sprzegła bliżej silnika jest nadlewek na skrzyni i tam znajduje sie numer
Cytat:
wygląda tak iż podczas wrzucania trzeciego biegu na określonych obrotach potrafi lekko zawarczeć i ciężej wchodzi niż inne. Co o tym myślicie? Galant 2.4 GDI

Stan oleju jest ? mozliwe że synchronizator



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group