To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

wojzi - 18-10-2011, 23:18

Nie werbować tylko porwać. A jak się będzie bronił to ja sobie z nim pogadam :twisted: .

A jak nick kolegi to go od razu przyjmę do regionu. Dobijamy do 600.

sveno - 19-10-2011, 09:44

Wczoraj zabrałem się wreszcie za zegary. Kiedy je zakładałem we wrześniu na szybko zabrałem brakujące kontrolki ze starych zegarów, nie wglądało to zbyt estetycznie, ale myślałem, że ciemna szybka HC zasłoni moje niedoróbki-myliłem się:


kiedy słoneczko zaświeciło w zegary widać było wszystkie łatki, 2 godziny docierania szlifowania i cięcia i efekt jest taki:


nie sprawdzałem, jak to będzie wyglądało za dnia, ale podejrzewam, że też będzie widać w słońcu, bo nie da się tego dokładnie dopasować, a i kolor starych tarcz jest wyraźnie inny, muszę chyba bardziej przyciemnić szybkę zegarów, albo wymyślę coś innego, bo tak nie może być.

Musiałem dorobić zasilanie do tych kontrolek i tak: tylne przeciwmgielne-problemu nie było, bo wszystkie ścieżki były.
CRUISE MAIN, (sterowana plusem, minus z 9c) kontrolkę umieściłem nad żarówką sterowaną z pinu 16a, a w samochodzie sygnał jest w pinie 10c, więc poprowadziłem kabel z kostki C do kostki A:

CRUISE SET, kontrolkę dałem nad żarówką sterowaną z pinu 12c, w samochodzi i w starych zegarach też tak jest, w HC problem był taki, że nie było plusa przy tej żarówce i trzeba było poprowadzić go z pinu 4a, ja znalazłem ten sam plus (ta kontrolka sterowana jest minusem) w wejściach do wskaźnika ilości paliwa:

OIL LEVEL, w oryginale sterowanie jest na pinie 5a, ja włożyłem tą kontrolkę nad żarówkę 12a, więc modyfikacje ograniczyły się do przełożenia pinu w kostce A ( plus z 4a)
A tak świecą:


wojzi kolega ma nick szklarz i już chyba jest w grupie świętokrzyskiej :) a tu zdjęcie z młodszym (2000r) bratem:


wczoraj miałem okazję obejrzeć go dokładnie i przewieść się. Auto super, poza jedną rzeczą: tiptronic, bij, zabij, ale chyba nikt i nigdy nie przekona mnie do automatu, wydaje mi się, że auto bardzo dużo traci na dynamice. Tak poza to bajer: czarna skóra :rolleyes: , tempomat, szyberdach :walk: niestety nie będzie go na Orawie tzn samochodu, bo jedzie do mechaniora na wymianę nierządu i innych, ale szklarz z dziewczyną może zabiorą się z nami :)

wracając do tematu zegarów, chciałem tez naprawić obrotomierz, bo jako, że pochodzi z VR4 to mu nie pasują sygnały z wolnossącej V6 wygląda to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=UKthBc0mYm8
przetestowane na niemieckiej autobanie (przy okazji sprawdzone co się stanie jak wskazówka wyjdzie za zakres, odpowiedź-nic :) )
Kolega trawkins przerabiał już te zegary i powiedział, że muszę przelutować jeden kondensator (zaznaczony przez niego strzałką):


niestety nie pomogło, obrotomierz dalej żyje swoim życiem i pokazuje co mu się podoba.
Ktoś ma jakiś pomysł? Jak nie to rozbieram obydwa obrotomierze i rozrysuję sobie całe układy i sprawdzę czym się różnią.

sveno - 19-10-2011, 13:36

uff ogarnąłem zegary do końca, tzn zrobiłem obrotomierz, teraz działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=ydxHuLfBXWM

trawkins się pomylił o jeden kondensator :) jakość filmu słaba, bo z telefonu, ale widać gdzie są teraz kontrolki :)

No i przyszła paczka od kaczarta :) niedługo montaż UKP

szklarz - 19-10-2011, 17:40

Nie sveno racji nie masz region mam Małopolski :) auto właśnie wyruszyło w drogę do mechanika i przy okazji do przykombinowania opłat - co by nie przepłacać :) wraca do mnie w niedzielę wieczorem oddałem go w ręce dobremu kierowcy więc wierzę że wróci cały i zdrów poza tym to mój najlepszy kumpel wiec dopilnuje żeby mechanik zrobił wszystko jak należy. Co do Orawy sveno mi mówił miałem mu dać znać ale dziś okazało się że muszę jechać na weekend z narzeczoną do domu więc troszkę lipa bo też byłem chętny jechać poznać wszystkich :/ No ale trudno następnym razem jak już GALardo (dobra ksywka ciekawa historia z nią jest :D ) będzie na rodzimych blachach i odpicowane to się wszystkim pochwalę. Tymczasem jak wróci z weekendu go umyję, wysprzatam zrobię fotki i założę temat żeby się z wami podzielić całą historią od samego początku :)
SPIDER-ek - 23-10-2011, 18:20

sveno napisał/a:
tiptronic, bij, zabij, ale chyba nikt i nigdy nie przekona mnie do automatu, wydaje mi się, że auto bardzo dużo traci na dynamice


Bo z tipem trzeba nauczyć się jeździć i można wymiatać. Ja jak pierwszy raz jezdziłem to też wydawało mi się że coś jest chyba nie tak. A to nieprawda, długa jada sprawiła że mam wyczute auto i wiem co w trawie piszczy. Po jednej jeździe nie można naprawdę nic konkretnego powiedzieć, tym bardziej jak nie jest to twój samochód i nigdy nie jeździłeś takim automacikiem :) Na swoim naprawdę dużo rzeczy po pewnym czasie potrafisz zrozumieć jak ten TIP działa.

sveno - 23-10-2011, 18:44

SPIDER-ek, moje subiektywne odczucia popierają także fakty: tylko 4 biegi co sprawia, że przełożenia są większe a to się równa mniejszemu momentowi na kołach, a po drugie sprawność automatu jest niższa niż sprawność manualu, więc choćbyś nie wiem jak dobrze znał swój Tiptronic to i tak fizyka skazuje Cię na porażkę w starciu z manualem i to na całej linii bo i osiągi masz gorsza i spalanie wyższe, coś za coś bo zyskujesz "wygodę".
SPIDER-ek - 23-10-2011, 18:56

Też zawsze chciałem tylko manuala, odkąd jeżdzę dłużej automatem, tym już nie myślę że następny to będzie manual a tylko automat.

Sprawność manuala w dużej części zależy od osoby która takim samochodem jedzie, i umiejętności wciśnięcia sprzegła przelączenia biegu i tak dalej. Wiec naprawdę trzeba się postarać manualu, czyli nauczyć jeździć. Podobnie masz w automacie też tym trzeba się nauczyć jeździć.
Co do spalania to nie jest to takie oczywiste, tu też umiejętności człowieka są istone tak samo w automacie jak i w manualu.

Chcę Ci tylko uświadomić że jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej. Zapytaj osoby ktore jeżdzą automatem długi czas, to się przekonasz jakie sa ich opinie.

szklarz - 23-10-2011, 19:15

Zgadzam się co do kwestii że manualem objedzie się spokojnie automat - w przypadku dwóch takich samych silników. Ale jazda tym tiptronikiem to poezja a ja już powoli zaczynam sobie go obczajać i umiejętnie operując pedałem gazu czy też recznie przerzucajac biegi nie traci wiele na dynamice w porównaniu do manuala. A spalanie to tylko kwestia czasu jak się do niego przyzwyczaję bedzie duuuużo niższe. Gdy nim wracaliśmy spod granicy spalił mi 11,5 benzyny a jechaliśmy cały czas lewym pasem co chwilę go deptając z prędkościami rzędu 150-170 (miejscami 200) km/h bo nam się troszkę spieszyło. Wiadomo manual zawsze mniej spali ale różnice są nieodczuwalne aż tak bardzo :) A dla mnie to auto ma i tak wystarczającą moc a w porównaniu z wyposażeniem to nie żałuję ani trochę że go wziąłem :)
sveno - 23-10-2011, 19:17

SPIDER-ek, mówiąc o sprawności mam na myśli stosunek mocy na wyjściu ze skrzyni do mocy na wejściu, a nie to jak ktoś sprawnie miesza lewarkiem. Starty energii (mocy) w skrzyni automatycznej są większe. Co do spalania to też nie zrozumieliśmy się, bo nie chodzi mi tu o styl jazdy konkretnego kierowcy, tylko fakt, że przez wspomniane starty i dłuższe przełożenia auto fizycznie z góry skazane jest na większe zużycie paliwa.
SPIDER-ek napisał/a:
jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej
Kolejna kwestia: nie ganie, nie krytykuje osób które kochają automaty, szanuje ich zdanie i pogląd na sprawę i proszę Cię uszanuj moje, bo mam wrażenie, że chcesz na siłę przekonać mnie do tej skrzyni. Jak szukałem Gala to testowałem też egzemplarz z automatem, w pracy też zdarzało mi się jeździć automatami no i kilka razy znajomego autem, więc miałem styczność z tymi skrzyniami i żadna mnie nie przekonała do siebie, bo ja po prostu cenię sobie możliwość decydowania na którym biegu chcę jechać (wiem, że w Tipie też jest to możliwe, a w zwykłym automacie tylko do pewnego stopnia) i najnormalniej w świecie lubię mieszać tym lewarkiem :) no i jeszcze jedna kwestia, czasami brakuje mi szóstki w Galancie i nawet nie chcę pomyśleć jak by mnie denerwował brak piątki!!!
pitbu77 - 23-10-2011, 19:19

SPIDER-ek napisał/a:
Chcę Ci tylko uświadomić że jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej. Zapytaj osoby ktore jeżdzą automatem długi czas, to się przekonasz jakie sa ich opinie.

Potwierdzam mimo, iż nie mam tiptronika to automat jest bardzo dobry w Galach... W końcu grzebali przy nim inżynierowie z Porsche, a w autach Porsche automaty z tipem są naprawdę wzorowe... Sam Hołek tak twierdzi :)

sveno - 23-10-2011, 19:26

aaaaaa zaraz mnie zlinczują w moim własnym temacie za to, że nie lubię automatów :)
Zmiana tematu
kilka fotek ze spotu na Orawie:




było grubo :) kto nie dojechał niech żałuje, jak tylko otrzymam dvd od mayday'a biorę się za montaż jakiegoś filmiku z tego spotu, będzie wesoły :)

fj_mike - 23-10-2011, 20:14

sveno, ustrzeliłem w ogłoszeniach Avanca bordo ;)


Niestety nie ma jedynego słusznego silnika :|
Co nie zmienia fakty, że jest wyjątkowoooo rzadko spotykany ;)

SPIDER-ek - 23-10-2011, 20:51

:) sveno, spox nie stresuj się, nikt do tipa Cię nie przekonuje i nie ma zamiaru, tylko bronię swojego stanowiska bo napisaleś żeby Cię nie zabijać:) że nigdy w życiu itd:):)

Faktycznie ten bordowy kolorek ładnie wyglada,

sveno, kiedy kompa zakładasz?

sveno - 23-10-2011, 21:49

fj_mike napisał/a:
ustrzeliłem w ogłoszeniach Avanca bordo ;)
świeci się jak psy.... na wiosnę :)
fj_mike napisał/a:
Co nie zmienia fakty, że jest wyjątkowoooo rzadko spotykany ;)
i wyjątkowo piękny :) z tego co wiem, to jest jeden taki na śląsku (widziałem na fotkach z jakiegoś spotu grupy śląskiej)
SPIDER-ek napisał/a:
nie stresuj się
dzisiaj jestem wyjątkowo wylajtowany :)
SPIDER-ek napisał/a:
bronię swojego stanowiska bo napisałeś żeby Cię nie zabijać:) że nigdy w życiu itd:):)
a czy ja atakuje Twoje stanowisko, że musisz go bronić? :) wyraziłem tylko swoją subiektywną opinie: nie lubie automatów, nie lubię także kaszy i proszę jak Cie lubie nie zaczynaj mi udowadniać wyższości krupniku nad pomidorową :) jedni wolą to drudzy co innego :)
SPIDER-ek napisał/a:
Faktycznie ten bordowy kolorek ładnie wygląda,
ludzie jak go widzą toczącego się po ulicy wyglądają mniej więcej tak:

co do kompa to nie wiem, bo czasu brak :(

fj_mike - 23-10-2011, 21:53

sveno napisał/a:
ludzie jak go widzą toczącego się po ulicy wyglądają mniej więcej tak:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group