To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 23-12-2012, 00:13
Temat postu: Koniec świata więc alternator postanowił ze sobą skończyć...
Wczoraj jechałem po narzeczoną i nagle radio zaczęło mi migać przestało grać. Chwilę potem pojawiła się ikonka informująca mnie o awarii ABSu - i faktycznie przestał działać. Następnie światła zaczęły świecić słabowitym żółtawym światłem zamiast mocnym białym, przestał działać obrotomierz, pojawiła się kontrolka awarii poduszek powietrznych (SRS) a następnie podświetlenie zegarów zaczęło migać i całkowicie zniknęło. Następnie silnik ledwo miał siłę przyspieszać.
Okazało się, że na koniec świata - 21 grudnia 2012 - alternator postanowił zakończyć swój żywot i przestał ładować akumulator...

Na szczęście miałem wykupione assistance więc po godzinie zjawiła się laweta i Misiek pojechał do oficjalnego Serwisu MitsuManiaków - i tak się tam wybierałem na wigilię.

Atmosfera super, Misiek zgodził się dać mi swój świeżo odnowiony alternator w zmian za mój + koszty regeneracji a Maretzky i Maciek mimo wigilii klubowej mi go wymienili abym dziś rano mógł z narzeczoną jechać do jej rodziny na święta.

Swoją drogą to miałem ogromnego farta, że altek padł wczoraj w Warszawie a nie dziś w 500 kilometrowej trasie!!
Pozdrawiam ze Strzelec Krajeńskich i...

!!! Dzięki Wam !!!


ps. małe deja vu - w Swifcie kilka lat temu na zlocie, podczas wyjazdu na tor Lublin padł mi po drodze alternator - Denso, przebieg okł 240tys (tak jak w Miśku), piątek późne popołudnie ;)



Z pozdrowieniami przesyłam fotkę z dzisiejszej trasy - dziś Biały Miś już jak widać miał siłę sam "zapalić" ;)

Owczar - 23-12-2012, 00:21

No to chłopaki się spisali :) A kontrolka ładowania się nie zapaliła? ;>
MKV - 23-12-2012, 00:27

Owczar napisał/a:
No to chłopaki się spisali :) A kontrolka ładowania się nie zapaliła? ;>


Zapaliła się właśnie o dziwo pod sam koniec jak napięcie wynosiło chyba poniżej 7V i silnik sam zdychał ;)
Jakby się zapaliła ikonka akumulatora to od razu bym wiedział, że coś to jest nie tak a tak prawie mi samochód na drodze zdechł :/

Owczar - 23-12-2012, 00:54

No właśnie się zastanawiam czemu się nie zaświeciła...
MKV - 23-12-2012, 00:59

Owczar napisał/a:
No właśnie się zastanawiam czemu się nie zaświeciła...


Może padła jedna z diód regulujących napięcie w alternatorze i coś tam dawał za napięcie ale stanowczo zbyt niskie (Maretzkiemu pomiary wskazały niecałe 7V) - alternator ładował więc nie wyskoczył błąd... tak bym przynajmniej obstawiał.

Po wymianie alternatora Misiek odpalił o własnych siłach więc akumulator nie był rozładowany do zera...

fabryka24 - 23-12-2012, 06:18

ja miałem tak samo , kontrolka ładowania zapaliła się dopiero ,jak misiek ledwo już jechał ,,akumulator miał 9v.
robertdg - 23-12-2012, 08:34

A jak paska osprzętu nie będzie to konrolka odrazu będzie świrować :P Tzw sposób na Leona :lol:

Wesołego Końca Świata ;-)

MKV - 28-01-2013, 17:02

Zimowe fotki Białego Misia z brudnym futerkiem ;)


major - 28-01-2013, 17:23

Efekciarsko :mrgreen:
wookash83 - 28-01-2013, 19:57

brudny a fajnie wygląda ;)
MKV - 29-01-2013, 14:49

wookash83 napisał/a:
brudny a fajnie wygląda ;)


No zaraz potem pojechałem go umyc więc chwilowo był potem cąły w soplach ale już za ciemno było na robienie zdjęć...
A to że brudny pokazuje jakie sa polskie drogi zimą - brudne ;P

MKV - 30-01-2013, 12:37
Temat postu: Cylinder 3 Missfire
Na LPG nawet jak mi się już ładnie płyn chłodniczy rozgrzeje po mocniejszym wciśnięciu gazu silnik lubi się zdławić i wywalić check engine (nie ma tego jednak po dłuższej jeździe).
Zastanawiam się nad możliwymi powodami - padający wtryskiwacz MagicJet od LPG po okł 70tys km??

Dziś gadałem ze znajomym z Energy Gaz Polska i mówi, ze to może być cewka zapłonowa... no ale jak podjadę w piątek to zobaczymy co i jak.

Jak w Galancie jest to rozwiązane z cewkami?? Jest jedna i aparat zapłonowy czy na każdy cylinder oddzielna cewka?? Bo szczerze to się nie przyglądałem bo pogoda nie zachęca na zaglądanie pod maskę pod chmurką ;)

Tomek - 30-01-2013, 12:40

MKV napisał/a:

Jak w Galancie jest to rozwiązane z cewkami?? Jest jedna i aparat zapłonowy czy na każdy cylinder oddzielna cewka?? Bo szczerze to się nie przyglądałem bo pogoda nie zachęca na zaglądanie pod maskę pod chmurką ;)


1 cewka, palec rozdzielacza, kopułka, i 6 kabli

sprawdź czy ci dławi w tych samych warunkach na PB
obstawiam bardziej problem z zasilaniem LPG

Marcino - 30-01-2013, 12:42

MKV napisał/a:
Jak w Galancie jest to rozwiązane z cewkami?? Jest jedna i aparat zapłonowy czy na każdy cylinder oddzielna cewka?? Bo szczerze to się nie przyglądałem bo pogoda nie zachęca na zaglądanie pod maskę pod chmurką

Zajrzyj do tematu owczara... tam ostanio wąkują o ukadzie zapłonowym.

Owczar - 30-01-2013, 13:40

MKV napisał/a:
Na LPG nawet jak mi się już ładnie płyn chłodniczy rozgrzeje po mocniejszym wciśnięciu gazu silnik lubi się zdławić i wywalić check engine (nie ma tego jednak po dłuższej jeździe).


Zainwestuj w kabelek do staga i zgraj oscylogram w takich warunkach jak opisałeś.
Ale w tej chwili sprawdź kod błędu, bo będzie można coś więcej powiedzieć. Zobacz, czy dostaniesz błąd multiple misfire czy misfire na danym cylindrze, bo to wiele powie. Jeśli zawsze ten sam cylinder to nie cewka.

Marcino napisał/a:
Zajrzyj do tematu owczara... tam ostanio wąkują o ukadzie zapłonowym.


Już kilka stron, ale w tej chwili temat stoi przez pogodę :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group