To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

PiotrKw - 07-01-2014, 18:49

and napisał/a:
Chodzi właśnie o tę kosmiczną technologię jaką miał nawet Fiat 125 p i SkodaFavorit. Chodzi o to,żeby można było ustawić sobie w sposób dowolny,niezależny od kierunku również siłę nawiewu.


Nie bardzo mogłem załapać o czym dyskutujecie , i teraz dopiero do mnie dotarło . :shock: To na poważnie w OIII nie ma tej regulacji ???? Miałem juz w swoim życiu kilka pojazdów ale ..... każdy to miał , nawet Fiat 126p w którym "klamotyzacja" działała jak działała .
Z każdym krokiem dalej OIII mnie zadziwia . :wink: :wink:

Trik - 07-01-2014, 21:27

PiotrKw napisał/a:
To na poważnie w OIII nie ma tej regulacji
Ogólnie to ma. W postaci żaluzji. To o czym pisze and to też były/są żaluzje tylko głębiej schowane, przez co mniej widoczne. Aż się upewnię w Lupo żony :biggrin: .
PiotrKw - 07-01-2014, 22:05

Trik napisał/a:
to też były/są żaluzje tylko głębiej schowane


Ok , ale wtedy jedne są używane do regulacji ilościowej , drugie do kierunku . Jednymi żaluzjami obu tych funkcji nie da się zrealizować . Chyba że w oczach księgowego :wink: :wink:

rezon - 07-01-2014, 22:22

Trik napisał/a:
Ogólnie to ma. W postaci żaluzji.
Nie ma
Trik - 07-01-2014, 23:58

Jeśli nie ma, to nie ma. W lupo jest pokrętełko które steruje, czymś w rodzaju przepustnicy, przypomina trochę szyber obrotowy. Pewnie o to chodzi.
Googlarz - 08-01-2014, 07:17

Sorry ale ja nie widzę sensu regulacji wylotu przy klimatyzacji automatycznej. Ustawisz temperaturę i masz. Ewentualnie regulujesz siłę nadmuchu przyciskami czy kierunek samym wylotem.
Tego typu pokrętła przy wylotach mają sens gdy samochód nie ma klimy a zwykły nawiew i wtedy możesz regulować jego "dwustrefowość". Oldschool.

xylen - 08-01-2014, 07:47

Googlarz napisał/a:
Ustawisz temperaturę i masz.


No właśnie , tak jest normalnie ale nie dotyczy to np OII :) w tym modelu do kitu działa regulacja temperatury stad kombinacje z silą nawiewu itp. Teraz padają pytania czy zostało to poprawione w O III.

elektri - 08-01-2014, 09:00

xylen napisał/a:
No właśnie , tak jest normalnie ale nie dotyczy to np OII

To tłumaczy problem nierozumienia problemu przez "większość".
Myślę, że Googlarz ma rację, że przy "zwykłm nawiewie" to może być potrzebne, a klimatyzacja i inteligentniejsze sysytemy nawiewowe eliminują potrzebę takiej regulacji.
xylen napisał/a:
Teraz padają pytania czy zostało to poprawione w O III

Wydaje mi się, że na to pytanie mogą tylko odpowiedzieć znawcy problemu z OII, którzy pojeżdżą OIII.
Dla mnie utrzymanie komfortu na obecną chwilę działa ciszej niż w mojej Octavce, w której też mam klimę automatyczną (jak ktoś chce kupić, to proszę info na priv).

Jak będzie wyglądała sytuacja przy mniej komfortowych temperaturach, gdy trzeba będzie bardziej ingerować w temperaturę nie wiem. Dodam, że samochód zarówno w domu, jak i w pracy stoi w garażu, więc nie ma też okazji "złapania" większej ilości wilgoci. Jeżeli aura będzie "łaskawa", to będę mógł to zobaczyć podczas ferii zimowych.

xylen napisał/a:
teraz właśnie masz super warunki żeby zauważyć różnicę, podczas jazdy na mokrej nawierzchni pod górkę przełącz na auto 4x4 z trybu normalnego poczujesz różnicę

Obawiam się, że masz na myśli coś większego, niż podjazd na wiadukt...
Jak będe miał chwilkę to poszukam czegoś "ambitniejszego", by spróbować AWD...
Mając do dyspozycji ECO, AUTO i LOCK mogę chyba mieć problem z wyczuciem różnic, ale dopóki nie znajdę chociażby błotka, nie powiem jak to jest :(

xylen - 08-01-2014, 12:48

elektri napisał/a:
Mając do dyspozycji ECO, AUTO i LOCK mogę chyba mieć problem z wyczuciem różnic, ale dopóki nie znajdę chociażby błotka, nie powiem jak to jest :(


na ECO jeździsz normalnie, AUTO- ja mam włączone cały czas jak jest mokro, ślisko, błoto śnieg itp, a LOCK to chyba jeszcze nigdy nie musiałem załączyć aż tak ciężkiego terenu misiek nie musiał pokonywać, zresztą to działa do max 40km/h potem automatycznie wchodzi tryb AUTO

elektri - 08-01-2014, 13:15

xylen napisał/a:
na ECO jeździsz normalnie, AUTO- ja mam włączone cały czas jak jest mokro, ślisko, błoto śnieg itp

Czyli miałeś na myśli przełączenie z ECO na AUTO...

Ja póki co, cały czas mam ECO...
Auto planowałem włączać jak będzie śnieg, albo błoto.... Ale go nadal nie ma :(

Myślami objechałem całą moją okolicę i dostępnego podjazdu choć błotnistego nie kojarzę :(
Pozostaje poczekać aż spadnie śnieg (na przyszły tydzień awizuja jakąś dostawę), albo wybrać się na błotnistą wiejska drogę....
Co do LOCK, to planuję traktować jako as w rękawie, oraz do wyjeżdżania z zasp ;)

Googlarz - 08-01-2014, 14:49

Outlander Fischer: http://www.outlanderfischer.pl/ :-)
elektri - 08-01-2014, 15:02

Ja słyszałem dziś w radiu jakąś o obniżce o 23% bez kratki....
Nie wiem jednak o jakie modele Mitsubishi chodziło.

Dziś słyszałem ponownie i nie dotyczyła konkretnego/konkretnych modeli....
Natomiast na stronie jednego z dealerów znalazłem "Pajero z rabatem 23%"

Googlarz - 10-01-2014, 08:12

Wczoraj widziałem na żywo Outlander Fischer i mimo, że nie jestem fanem brandingu to muszę przyznać, że wreszcie Intense Plus został wykończony tak jak być powinien - porządnie obszyty skórą i alcantarą (nawet podłokietnik!).

"Obniżka 23%" oznacza, że dają obniżkę o (VAT - 2500zł kosztów homologacji)/2 (z czego drugą połowę odbijasz sobie w zwrocie VAT 50% rejestrując na firmę auto osobowe (od 1 marca). W skrócie kupujesz Intense Plus za ok 105tys i odliczasz jeszcze 50% VAT.

elektri - 10-01-2014, 09:33

I znów przyszedł "ten dzień", w którym należy dostawić pistolet do baku...
Nie wiem na ile wpłynęły na to święta, ale średnia zeszła mi na 9,0 l/100km.

Ponieważ przekroczyłem już 1 000 km., a pogoda w dalszym ciągu nie pozwala na bardziej wyrafinowane testy ;) ...
Postanowiłem poeksperymentować inaczej ...
Do tej pory jeździłem z włączonym przyciskiem ECO....
Z racji że jestem spokojnym człowiekiem ;) , nie przeszkadzało mi, że nie jestem pierwszy z pod świateł ...
Po wyłączeniu ECO, samochód stał się dużo żywszy, co również oznacza, że jeżeli nie chcemy aby "szarpało", musimy delikatniej operować pedałem gazu.
Natomiast jeżeli chcemy nagle przyspieszeć, następuje to zdecydowanie energiczniej....

Co do spalania, to póki co nie przewalczyłem, żeby komputer zerował się ręcznie, więc mam wyniki półdzienne ;)
Wychodzi mi, że nie widzę różnicy pomiędzy przejazdem na ECO i bez ECO...
Ale nie jest to 100% miarodajne.

Z kolejnych odczuć, to w dalszym ciągu utwierdzam się w przekonaniu, że dokonałem dobrego wyboru.
Zwrotność jest niewątpliwą zaletą tego samochodu.
Druga zaletą, jest trzymanie drogi w sytuacji jazdy jednym kołem po gruntowym poboczu...

Na minus jest twardość podłoketnika i ubogość komputera (w Octavce miałem bogaciej).
Poza tym sterowanie zestawem głośnomówiącym...
Brakuje mi (a może nie znalazłem) możliwości zdefiniowania kilki numerów do szybliego wybierania bez konieczności (rozmowy z samochodem) ;)

13zbyszek13 - 10-01-2014, 09:36

Googlarz napisał/a:
Wczoraj widziałem na żywo Outlander Fischer i mimo, że nie jestem fanem brandingu to muszę przyznać, że wreszcie Intense Plus został wykończony tak jak być powinien - porządnie obszyty skórą i alcantarą (nawet podłokietnik!).

"Obniżka 23%" oznacza, że dają obniżkę o (VAT - 2500zł kosztów homologacji)/2 (z czego drugą połowę odbijasz sobie w zwrocie VAT 50% rejestrując na firmę auto osobowe (od 1 marca). W skrócie kupujesz Intense Plus za ok 105tys i odliczasz jeszcze 50% VAT.


Środek wygląda ładnie a szczególnie kontrast między czarną skórką a żółtymi wykończeniami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group