To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

tws - 09-06-2011, 23:29

testuje taki wariant, nawet z zakłóceniami i dużymi spadkami napięcia (do 8V na zasilaniu) i wszystko jest ok.

Moim zdaniem, wtedy kiedy się pali "P" na wyświetlaczu na sygnale nie masz stanu wysokiego (+3....12V) tylko stan niski (0V...2V). Nie podpiąłeś się pod diodę led tylko pewnie pod sygnał cyfrowy który steruje tą diodą i wyłącza się po wysterowaniu kontrolki od gazu. To sprawdzanie stanu w UKP na lini sygnałowej od gazu jest tak banalnie proste, że nie ma tutaj miejsca na pomyłkę ;)

Możesz mięc również taki sygnał że przez 0.9 sekundy jest stan wysoki, a potem jest impuls niski.. potem znów wysoki przez większość czasu a potem niski. Na gaz się przełączy tylko wtedy jak conajmniej 1 sekunde jest stan wysoki.

Podłącz się pod elektrozawór, jak nadal będzie ten problem to dopiero będzie zagadka.

Czy ktoś ma podobny problem?

mar111cin - 09-06-2011, 23:47

ale ja serio mówię że ja multimetrem to sprawdzałem i on nawet nie drgnął żeby był jakiś spadek napięcia... cały czas stabilnie napięcie zgodnie z kontrolkami na centralce... i normalnie mogę sobie przełączać i komputerek to wykrywa, tyko w tej jednej sytuacji (a jest ona baaaardzo często w normalnym użytkowaniu samochodu) komputerek wariuje.. jak auto pracuje na gazie, a na ekranie jest P, to mogę przełączyć auto na Pb (Wtedy napięcie na kabelku spada ) a następnie przełączyć na lpg (napięcie się pojawia ) i na ekranie jest już G.

Dziwne...

tws - 09-06-2011, 23:52

tylko że multimetrem nie wykryjesz sygnału który jest sterowany cyfrowo w przykładowy sposób który przedstawiłem wcześniej - dostaniesz wartość uśrednioną

zostaje oscyloskop, zobaczyć co jest faktycznie na sygnale wejściowym - moim zdaniem błąd wynika ze sposobu sterowania. To że w większości przypadków jest oczekiwany sygnał, wcale nie znaczy że w każdym przypadku taki jest, dlatego najpewniejszy będzie sygnał z elektrozaworu.

ktoś kto jeszcze ma gaz może przetestować sytuacje którą przedstawiłeś

podłącz się pod elektrozawór, moim zdaniem rozwiąże twój problem.

Jutro się jeszcze temu problemowi przyjrzę w warunkach laboratoryjnych że tak powiem.

mar111cin - 10-06-2011, 00:07

sprawdzę jutro ;)


a co do komputerka. Narazie mam problem z ustaleniem stałej wtrysku, bo dwa razy miałem średnią o litr mniejszą, a raz o litr większą, ale to może wynikać z tego że nie przyuważyłem od razu tej akcji z zasilaniem pb/lpg.

za to o stałem drogi powiem że ustawiajac na 0.394 błąd na dystancie lekko ponad 100km, był ok 150metrów . (wcześniej na 3.93 błąd był ok 300m na tym samym dystansie) Tak że postanowiłem końcowo ustawić na 0.395 i musi być dobrze. Oczywiście mówię o porównaniu z dystansem pokazywanym przez drogomierz galanta :) jak ktoś chce to zgrać z GPSem to pewnie każdy będzie miał inny wynik. A co u was powychodziło?

Do tego jak już błąd dystansu jest bardzo mały, to widać jak rozbiega się licznik samochodu z tym z UKP. jadąc 90-91km/h na UKP było 85km/h ; ) widać jak fabryka tuninguje liczniki xD

tws - 10-06-2011, 00:33

miałem iść spać ale nie dał mi spokoju ten problem, aż się w końcu natknąłem na opisaną przez Ciebie sytuacje - także zwracam honor, masz racje.

Na pewno jest to powiązane z bezpośrednim odpalaniem na gazie, jutro zbadam problem dokładnie i wprowadzę takie poprawki aby taka sytuacja nie miała miejsca. Będę musiał Ci zaktualizować później firmware.

Dzięki za znalezienie i drążenie problemu mimo mojego przekonania że musi być ok!

mar111cin - 10-06-2011, 00:38

tak jak napisałem na PW. Jutro pierwsze co zrobię, to odłączę ten kabelek od centralki gazowej, a podłączę pod gniazdo zapalniczki i będę próbował zachowania :)
tws - 10-06-2011, 12:25

czy ktoś z tych osób które już zamontowały mógłby mi zrobić zdjęcie odpalonego wyświetlacza (np. z ekranem temperatur, godziny, prędkości) na którym widać jak ładnie on jest wpasowany w miejsce zegarka? Zdjęcie chciałbym wykorzystać w instrukcji obsługi jako jeden z dobrych przykładów montażu lcd, więc dobrze by było gdyby było dobrej jakości.
mar111cin - 10-06-2011, 14:37

w słoneczny dzień trochę ciężko zrobić dobre zdjęcia, ale coś tam mam.
Niektóre również jak się to prezentuje na tle całości.
a kilka stron wcześniej wrzucałem fotki jak to montowałem, tam ładnie widać jak pasuje w to miejsce.


http://imageshack.us/g/64/img3375yt.jpg/

[ Dodano: 10-06-2011, 14:41 ]
a i ściągnełem dzisiaj na chwile tą szybke. Faktycznie wtedy widać elegancko nawet w słońcu, ale.. nie jest już wtedy tak estetycznie, bo widać: wycięcie naokoło wyświetlacza i jego nierówności, dwa bez szybki tworzą się dość szerokie szczeliny w dolnych zaokrągleniach pod zegarem :/

Owczar - 10-06-2011, 14:42

mar111cin, zimno tam u Ciebie :D

Nie podłączyłeś jeszcze czujników temp?

tws - 10-06-2011, 14:46

można kupić takie chromowane naklejane paski i zrobić z nich ramkę dookoła LCD - będziesz miał i estetycznie i dobrze widoczny ;)
mar111cin - 10-06-2011, 14:54

Owczar - nie i w sumie nie mam zamiaru ; ) galant ma fabryczny czujnik który bardzo dobrze pokazuje, a ja wątpię żebym używał tych ekranów na których są temperatury podane ;)

Kaczart - można by i tak zrobić, ale zawsze jeszcze te otwory w dolnych narożach :/ Może by nie było tak źle, gdyby nie to że szybka odbija refleksy, przez to w sumie słabo widać w dzień ekran. Narazie szybka zostaje bo tak jest bardziej dyskretnie i elegancko. Dodałem jeszcze jedną fotkę jak to wygląda "w nocy".

W ogóle podejrzewam że ekran zmienia barwy od temperatury, bo wczoraj w nocy ustawiałem i był ciemniejszy, a dzisiaj jest widocznie dużo jaśniejszy. Jeszcze się temu przyjrzę, ale jak coś to chociaż w dobrą stronę idzie że jest jaśniejszy po nasłonecznieniu.

deejay - 12-06-2011, 21:42

Na komputerze juz przejechane ponad 300km i trzy razy tankowane do odbicia LPG :wink:
Wszystko wskazuje ze jest ustawiony prawie idealnie , dzisiaj rano przy temp. otoczenia ok 18*C roznica miedzy wskazaniami komputera i obliczeniami wg. licznika różniła sie ok 3 litrów LPG , po południu po kolejnych 100km przejechanych i zatankowaniu do odbicia różnica wynosiła 0,2 l :wink: .
Dokładnie na przejechane 98 km po trasie wg komputera spalanie srednie LPG wyniosło 8,8L /100 km , a weszło do butli 8,68 L do odbicia , dalsze pomiary trwają... , niedługo wyjazd na zlot do Niemiec wiec pare km do przejechania i weryfikacji wskazań .

mar111cin - 12-06-2011, 23:43

mi się wydaje że jak tak ustawiałem do tej pory, to na trasie musiałbym dawać większą stałą wtrysku, a jeżdżąc po mieście dość sporo mniejszą, jeszcze nie wiem czym to spowodowane, ale dojdę i do tego, po wgraniu nowego softu, żeby już nie było pomyłek ;)
diabelll - 13-06-2011, 19:12

A czy nie dało by sie go podpiąć pod panel klimatronika ? pod jego wyświetlacz ?
mar111cin - 13-06-2011, 19:37

w tym miejscu kiepsko by to wyglądało


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group