To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1,8 GDI] Spalanie

mlun - 29-03-2011, 13:39

Tak tylko jak zacząłem pisać swój post to Twojego jeszcze nie było. Jednym słowem byłeś szybszy :mrgreen:
DarthMario - 29-03-2011, 14:50

SHARK1979 napisał/a:
DarthMario napisał/a:
W jaki sposób wg Ciebie mam to sprawdzić? Nalać pod korek i jeździć aż auto stanie?

No raczej nie bo będziesz miał na sumieniu pompę za kilka tysi :wink: zalej do pierwszego strzału pistoletu na stacji przejedź 100km i zalej ponownie tak samo i zobaczysz ile spaliła na 100tkę :mrgreen:


To oczywiście była ironia z mojej strony :twisted:

Dzięki za radę. Nie pomyślałem o tym sposobie.



mlun napisał/a:
Zalać pod korek np. do pierwszego odbicia. Przejechać 100km i zalać na tej samej stacji i najlepiej z tego samego dystrybutora do pierwszego odbicia. I masz realne spalanie.
No ale jeśli faktycznie Ci tyle spali to ja bym szukał tego przyczyny bo to jak dla mnie za dużo. Może sonda umarła już?


Też myślałem, by w pierwszej kolejności sprawdzić sondę. Tylko muszę poszukać kogoś kto mi to sprawdzi. Lokalni mechanicy z mojej miejscowości nie mają jakichś rewelacyjnych opinii.

Czy może awaria sondy nie jest jakąś trudną sprawą do stwierdzenia? I nie ważne do kogo się udam?

Jakie jest Wasze zdanie?

plecho1 - 29-03-2011, 18:58

DarthMario
Jeśli nie ufasz mechanikom w swojej okolicy i masz i masz trochę pojęcia o mechanice, to polecam zapoznać się z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

marcinmadozu - 03-04-2011, 19:44

Tak czytam o tym zalewaniu do pierwszego odbicia i powiem tak.2,5 roku pracowałem na orlenie 3 stopien hermetyzacji najnowszy osprzet jezeli chodzi o dystrybutory i raz strzeli wczesniej raz pozniej. Wystarczy podmuch wiatru w kierunku wlewu paliwa, zawirowanie oparow odbije pistolet, wiec i to nie jest wiarygodne jesli juz to po sam korek tak zeby bylo widac paliwo.POZDRo
lubidubi - 07-04-2011, 22:21

Witam! w zime miałem spalenie wg wskaznika średniego spalania - 9,6 l /100 . W tej chwili zeszło do 8,5l /100. Jeżdże na wysokim biegu na niskich obrotach bez gwałtownego wciskania pedału gazu. Staram się mieć jak najczęściej podzielnik przez 0 np. zjazd ze wzniesienia na biegu 3 lub 4. Gdy ją kupiłem w listopadzie miała spalanie 8,2 . Grudziądz jaki jest - każdy widzi :mrgreen:
SHARK1979 - 08-04-2011, 11:23

lubidubi napisał/a:
Jeżdże na wysokim biegu na niskich obrotach bez gwałtownego wciskania pedału gazu. Staram się mieć jak najczęściej podzielnik przez 0 np. zjazd ze wzniesienia na biegu 3 lub 4.

Szkoda że nie masz jeszcze 60 lat był by komplet :biggrin:
Jak jeździłem po dziadkowemu jak ty by sprawdzić auto to wyszło średnie latem 6,6 pozdro

daron64 - 13-04-2011, 08:33

u mnie przy normalnej(dla mnie jezdzie), tzn nie jezdze raczej szybko, ale lubie go troche pokrecic na poszczegolnych biegach to po, jak narazie 700km(bardzo malo po miescie, moze z 10%, moze nawet nie) to komp(sami lepiej wiecie o ile moze przeklamywac) pokazuje spalanie 7,2 L. A przy, jak to SHARK1979 napisal "dziadkowej" jezdzie, czyli wszedzie przepisowo, bez szarpani etc spalanie, jak mowi komp, ponizej 6L(5,5-5,7)
lodzy - 20-05-2011, 23:10

Witam , kupiłem Cari miesiąc temu i zauważyłem że komputer ( w moim przypadku) wcale nie kłamie bo zalałem do pełna , przejechałem 123 km i znowu zalałem do pełna i wyszło mi spalanie 10,9 (bo trochę cisnąłem) a na kompie pokazywało 10,8. Jeśli chodzi o średnie spalanie po mieście to jak bym oszczędnie nie jeździł to pokazuje mi 9,6 a chciał bym żeby zeszło poniżej 9 :) , więc proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby mniej autko paliło. Na razie wyczytałem żeby wymienić świece? I jeszcze jeden mankament to falujące obroty miedzy 500 a 900 obr. na zimnym silniku a na ciepłym czasem się stabilizują
daron64 - 21-05-2011, 07:21

lodzy
Takie spalanie nie jest az tak wysokie. Zalezy jaki ruch masz w miescie czy wiecej pod gorke itd itd itd. Ponizej 10 w miescie to mysle, ze akceptowalny wynik. A co do falujacych obrotow to popatrz troche na forum, bo tematow o tym milion-standardowa przypadlosc gdi.

lodzy - 21-05-2011, 10:37

No nie jest źle poniżej 10 litrów ale niektórzy tu piszą ze spala im po 8 wiec myślałem ze może jest jakiś sposób ale w sumie to nie narzekam :) A jeszcze pytanie a propo gazu. Wiem że ciężko jest założyć go do GDI i wcale nie zamierzam ale ciekawość mnie zżera , bo każdy pisze że to drogie bo trzeba fabryczny gaz założyć? Moje pytanie brzmi ile kosztuje mniej więcej taka operacja i czy trzeba to robić w jakimś punkcie Mitsubishi?

Edit:
I jeszcze o co chodzi z tym trybem ECO?

daron64 - 21-05-2011, 11:11

mi np dzis na zimnym silniku na krotkim szarpanym odcinku spalil 9,9. Dobrze sie nie znam, ale co do gazu to instalacja wedlug tego co ludzie na forum pisali to koszt ~7000 zl/gdzies czytalem, ze za 5kk mozna/ a jest to problematyczne bo taka instalacja nie podaje tylko gazu ale gaz/benzyne (80/20%) bo musi wtrysk dostawac benzyne, ktora go chlodzi. A tryb eco to auto chodzi na ubozszej mieszance(nie 1/15 tylko 1/40, jak cos pomieszalem to nie krzyczcie tylko poprawcie). W cari po lifcie jest kontrolka, ktora sie zapala i informuje Cie ze chodzi na ubozszej mieszance, a przed lift to wystarczy rzucic okiem na spalanie chwilowe-jedziesz i pokazuje powiedzmy ~8l, lekko popuszczasz gaz i tak jedziesz a spalanie spada na np.: <5. Moze troche chaotycznie to opisalem ale wszystko jest na forum.
gogan1 - 21-05-2011, 12:53

a ja mam takie pytanie mam cari 1.8GDI 2000R i mam taki problem że na zimnym silniku pali mi około 14-15l na 100km ale po około 5-10 min jak się nagrzeje silnik spada spalanie do około 8l hmm też tak macie ?? czy mozę coś jest nie tak i trzeba coś wyminić naprawić itp
lodzy - 21-05-2011, 13:18

Nie znam się ale pewnie na zimnym silniku jezdzi na ssaniu i dlatego tyle pokazuje.

A teraz news:
Dziś postanowiłem sprawdzić czy jest możliwe tak małe spalanie jak niektórzy tu piszą. A więc jest :) Maksymalnie średnie na sto spadło mi do 7,6 L po mieście oczywiście (Warszawa) tylko wiązało się to z dziadkową jazdą tj: biegi zmieniałem max do 2000 obr/min i nie przekraczałem 60 km/h , do swiateł dojeżdżałem na biegu i dopiero mniej więcej przy 800obr/min wrzucałem luz. Średnie spalanie powiedzmy wyszło 8L na 100km , ale nie wiem czy dam rade długo tak jeździć bo straszna zamułka :/ Ale jak by co to jest możliwe tak małe spalanie

Morfi - 21-05-2011, 13:52

Instalacja 5500 zł VSI prins taki mi proponowano jak pytałem z ciekawości montują go do silników TSI i FSI
daron64 - 21-05-2011, 14:49

no ja po miescie jezdze bardzo malo, wiec ile mi spali w korku nie robi mi roznicy skoro 80% robie w trasie i srednie po 1szym tysiacu wyszlo 7,2 a po 2gim 6,9 przy normalnym traktowaniu pedalu gazu. A zakladanie instalacji za >5kk zl do auta, ktore kosztowalo nie duzo wiecej to chyba bez sensu(przynajmniej dla mnie-nieco ponad tysiac km miesiecznie)

[ Dodano: 21-05-2011, 21:27 ]
forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26707 tu masz adres tematu o lpg w gdi (sorry, ze tak dalem a nie link ale nie moge cos na tym telefonie wkleic :/)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group