To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

del toro - 08-04-2013, 20:44

trudno powiedzieć...
pojeżdżę jeszcze trochę, zrobię jeszcze ze 100-200 km i wtedy zobaczę czy coś się zmieni wizualnie, bo technicznie nie mam zastrzeżeń, specjalnie nasłuchiwałem czy coś nie piszczy i nie trze przy hamowaniu ale wszystko jest ok... samochód hamuje, nie ściąga, może z tej strony tarcza była bardziej nierówna i teraz musi się klocek dopasować.........poczekam, zobaczę, w razie czego podjadę na sprawdzenie...

pytam z ciekawości może ktoś już miał coś podobnego....

krzychu - 08-04-2013, 21:35

del toro - spokojnie raczej normalne. Sprawdź po 500km. Teraz hamuje coraz mocniej ale ogólnie krótko i z odstępami czasowymi żeby nie przegrzewać miejscowo tarczy.
pablo diablo - 05-07-2013, 11:58

czy w naszych lancerach jest kontrolka zużytych klocków ?
fargo - 05-07-2013, 15:25

Jest dźwiękowy sygnalizator :D blaszka która ociera o tarczę jak klocek się kończy.
Mika - 10-11-2013, 13:14

Witam Szanownych Kolegów

Muszę podjąć decyzję co do wyboru klocków na przód do lancera i mam problem bo nie wiem co wybrać. Przebieg 45 tys. km.

TRW podobno bardzo pylą
Ferodo są twarde (nie wiem czy to wada czy zaleta)

Styl jazdy zazwyczaj dynamiczny, głównie miasto (czyli częste hamowania z 80 - 90 do zera)

Możecie coś doradzić ? Będę z góry wdzięczny.

Pozdrawiam

Arczi89 - 10-11-2013, 14:23

Mam TRW u siebie i pylą baaaardzo.

Kupiłem ATE i czekam aż te się skończą żeby zmienić ;)

Na tył już założyłem ATE i nie pylą.

W poprzednim aucie miałem ATE po 30 000 km nadal dobrze się sprawowały ;)

Jeżdżę głownie w mieście.

krzychu - 10-11-2013, 16:42

Kolega ma ATE co prawda w Oplu do tego tarcze ATE PD (te z nacięciami) i po niecałym roku widać wyraźnie rant na tarczy więc dość agresywnie ją konsumują... Coś za coś, ja tam wolę miękkie klocki. Twarde warto założyć wtedy jak miękkie płyną (kilka hamować po kolei czyli ogólnie jazda na wariata wtedy miękkie się nie sprawdzą).
Mika - 11-11-2013, 21:55

Rozumiem. A nie wiecie, czy orginalne klocki pylą jak TRW czy są twarde jak ATE ?

A ferodo ?

Arczi89 - 11-11-2013, 22:13

oo dopiero zauważyłem że jesteś z Kielc ;)

ja mam nowy komplet ATE do założenia. TRW założył poprzedni właściciel ale chyba jakoś niedawno bo ich sporo jest ;)

Myślę nad zdjęciem TRW i założeniem ATE ;)

CO do oryginałów gdzieś czytałem, że też pylą ale mogę się mylić ;)

April77 - 12-11-2013, 10:55

Jak zmieniałem tarcze to założyłem ebc green stuff. W tedy różnicy nie widziałem. Teraz zmieniłem na klocki TRW i jest dużo gorzej.TRW o wiele słabiej hamują i bardzo pylą. POLECAM ebc green stuff.
tomaszekk7 - 12-11-2013, 11:41

Ja założyłem Ferodo FDB 1621. Hamowanie jest o wiele skuteczniejsze niż na oryginalnych klockach. Pylenia większego nie stwierdziłem.
waldinio - 27-12-2013, 15:25

Mam pytanie, czy ktoś zakładał

1. Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
2. Tarcze Hamulcowe SP Performance Drilled Slotted

Mam je od 500km i mam dziwny efekt, przy hamowaniu z prędkości > ~80km/h najpierw słychać jakieś buczenie a potem mam odczuwalne wibracje przodu samochodu, jest tak od momentu założenia, kierownica nie bije, tarcze krzywe nie są, byłem w ASO i mówili ze to wina tarcz albo klocki za twarde.

Najlepiej czy ktoś z małopolski je ma założone to bym sobie u kogoś porównał z moimi.

tyku - 27-12-2013, 19:15

waldinio napisał/a:
byłem w ASO i mówili ze to wina tarcz albo klocki za twarde

Mylili się na 100%. Wina to jest, ale niewiedzy :!:
Zobacz sobie montaż na youtube : http://www.youtube.com/watch?v=Enxp-38Zpbo#t=434
:shock:
Czy jakiś zakład lub ASO w naszym kraju tak zakłada tarcze :?:
Instrukcja:
http://www.raceshopper.co...nstallation.pdf

Beny_s - 06-01-2014, 16:24

waldinio napisał/a:
..mam dziwny efekt, przy hamowaniu z prędkości > ~80km/h najpierw słychać jakieś buczenie a potem mam odczuwalne wibracje przodu samochodu


Też występowało coś podobnego - "montażowego" bicia niestety na 100% nie mogę wykluczyć, także jak sprawdzisz daj znać - sam montaż przebiegał zgodnie z instrukcją i filmikiem, jednakże nie byłem obecny przy całości i sprawdzania bicia nie widziałem - ustne zapewnianie dostałem;

Ciekawe jest, że jak lekko odpuścisz hamulec i znowu depniesz nie będzie efektu. A i z kkm efekty będą coraz mniejsze.

Niemniej jestem z nich zadowolony (ew. można próbować miększy klocek - może będzie lepiej), zawsze pewny pedał bez drżenia kierownicy - jak to było na oryginalnych;
Ostre nie są, ale siła hamowania proporcjonalna do wciśniętego pedału. Oryginały też ostre nie były - chyba że po przeglądzie do pierwszego hamowania - to raczej zależy od specyfiki samochodu (np. MB z podobnego rocznika po dziesiątkach kkm nadal na oryginalnych tarczach i klockach ma ostrzejsze). Co do pylenia, to jest niewielkie (mniejesze niż oryginał).

A tak wyglądaj po 30kkm

tyku - 06-01-2014, 16:42

Beny_s, Co to za tarcze? Efekt dźwiękowy jest podczas hamowania, ale bicia i wibracji to ja nie odczuwam. Jak ktoś kiedyś jechał ze mną to zaciekawił go odgłos podczas hamowania, pewnie myślał że lancer się kończy :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group