To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Hugo - 19-07-2020, 23:32

madluke napisał/a:
więc tarcze pod 4x114,3 będą miały inny numer
Nie ma tarcz 294 mm z rozstawem 4x114,3
madluke - 20-07-2020, 08:38

Idzie to dostać, ale jest tak samo łatwo, jak z jarzmami :)

https://freakyparts.co.uk/products/mitsubishi-evo-4-front-discs-4x114-3-pcd

piaga - 25-04-2021, 21:14

Witam, odświeżę temat. Wiele osób swapuje od Santa Fe ll 320mm. tarcze zaciski do poliftowego Galanta.
Jak to przechodzi na przeglądzie technicznym? :roll: Jeszcze dochodzi adapter, nie czepiają się?
Jednak to już spora modyfikacja. :roll:

szwagierr - 26-04-2021, 13:59

No nie powinno. Żadna ingerencja w konstrukcję układu hamulcowego nie powinna przejść badania. Nawet ta polegająca na wymianie przewodów stalowych na miedziane.
MichciuGT - 26-04-2021, 15:29

szwagierr, nie zgodzę się w pełni z Tobą, w Niemczech ponoć tak jest że nie przejdzie na miedzianych przewodach, ale w Polsce nikt z tym niema problemu, nie chce mi się dokładnie szukać momentu, ale w tym filmiku jest to wyjaśnione:
https://www.youtube.com/watch?v=lDc9KyLYxiY

szwagierr - 26-04-2021, 17:24

Nie mówię że nie przejdzie przeglądu, lecz że nie powinien. A bardziej od filmików z jutuba przekonuje mnie to:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zakres-i-sposob-przeprowadzania-badan-technicznych-pojazdow-oraz-wzory-17568864

piaga - 26-04-2021, 21:10

Czyli, powinien ,, nie podbić'' dowodu.
Hugo - 26-04-2021, 22:03

Po swapie hamulców z Santa Fe byłem u znajomego diagnosty sprawdzić siłę hamowania i mówiłem, że mam założone większe hamulce z przodu. Od razu powiedział, że to jest nielegalne.
MichciuGT - 26-04-2021, 23:04

szwagierr, która część dokładniej? bo w filmiku do którego dałem link mówią o rozporządzeniu i można je interpretować w sposób że przewody miedziane są w porządku.
szwagierr - 27-04-2021, 07:35

MichciuGT napisał/a:
szwagierr, która część dokładniej?

5.1.1 Konstrukcja.
Cytat:
2. Samodzielne zmiany konstrukcyjne jakiejkolwiek części układu hamulcowego, z wyłączeniem pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne oraz pojazdów modernizowanych przez uprawnione jednostki.

MichciuGT napisał/a:
bo w filmiku do którego dałem link mówią o rozporządzeniu i można je interpretować w sposób że przewody miedziane są w porządku.

Czy zmianę materiału, z którego wykonany jest dany element można nie uznać za zmianę konstrukcyjną? Skoro przy konstrukcji elementu bierze się pod uwagę własności materiału (a bierze, wiem bo obliczałem takie rzeczy), to nie da się tego inaczej zinterpretować.

MichciuGT - 27-04-2021, 18:01

szwagierr, a akt który jest aktualny?, ten który podałeś utracił moc.
obejrzałem filmik jeszcze raz, na samym początku (pierwsze 4 minuty) jest wytłumaczone o co chodzi, a dokładniej od drugiej minuty mówi o tym że nie wolno samowolnie dokonywać zmian konstrukcyjnych układu hamulcowego i jest to często błędnie interpretowane, bo zmiana konstrukcyjna pojazdu lub jego układu zmienia jego przeznaczenie, rodzaj, rozkładu mas, niema tam informacji o zakazie używania części z powodu innego materiału, niestety nie umiem znaleźć tego rozporządzenia o którym mówi z kwietnia 2015r.

nie jestem inżynierem, ani prawnikiem więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć co jest zmianą konstrukcyjną pojazdu, dla mnie nie jest wyjaśnione w prost czy sztywne przewody hamulcowe miedziane mogą zastępować stalowe które są tańsze w masowej produkcji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group