To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

Budrys - 13-11-2012, 20:40

volve napisał/a:
Budrys napisał/a:
O dzięki, napisz jeszcze przy jakich obrotach na jałowym ma być 14.7
Z jednego z logów na zagrzanym silniku mam 650obr i stały AFR 31/1


Przez pierwsze 4 minuty na jałowych będziesz miał AFR powyżej 14.7(oczywiście mówię o rozgrzanym silniku itp). Po 4 minutach nastąpi zmiana AFR na 14.7. Nie wiem, czy w wersjach z przepustnicą na linkę też występuje lekkie podbicie obrotów do 750. W przepustnicach z elektromagnesem po 4 minutach następuje lekkie domknięcie przepustnicy i wydłużenie się czasu wtrysku z 256ms do 512 ms.

No to tu jest podobnie, zdaje się, że obroty muszą być 750 tak zakłada "target idle" w evoscanie. No nic pojeżdżę trochę i zobaczymy. Resztę mam ustawione jak trzeba, ale ostanio bawiłem się sas'em który chyba tylko służy do regulacji obrotów, ponieważ jak pokręciłem to mogłem sobie ustawić prędkość jaką chciałem. Ecu nie reagował na zmiany a "target idle" zadane było na 750rpm.

MKonrad - 20-11-2012, 09:38

volve napisał/a:
MKonrad napisał/a:
Logi zrobie zgodnie z instrukcją Arena.


Nie do końca. Powinieneś zrobić takie logi:

1) silnik rozgrzany, 6 minut na wolnych obrotach
2) log z jazdy, tzn. pojedź na powiedzmy 3 biegu do odcinki



Witam,
jako że Carisma wciąż lekko poszarpuje/zamula przy na niskich obrotach - podpiąłem ją pod Evoscan.
Na starcie wymrugało mi błąd 56 - pompa WC ??
link do filmu: http://www.sendspace.pl/f...a2c8f3b87ef9905

Wg. Evoscana pompa WC trzyma cały czas ok 5Mpa. Zarówno na postoju jak i przy ciśnięciu do ok 7000obr/min

Volve zrobiłem logi zgodnie z Twoją instrukcją:
- log na postoju (rozgrzany) - http://www.sendspace.pl/f...60470ac76b7b55e
- log z jazdy (poranny dojazd do pracy, na końcu but do odcięcia) - http://www.sendspace.pl/f...f4c7becb5a6783e

Wymieniałem świece (NGK do GDI), filtr w baku, filtr powietrza.
Do wymiany pozostały te mini filterki w pompie WC.

Zerknijcie proszę w te logi - może coś ewidentnie jest nie tak czego nie widze.
Denerwujące jest to poszrpywanie - wystepuje nieregularnie.

Czy aby skasowac błąd musze odpiąć akumulator czy wystarczy 'Clear DTC' w Evoscanie ?

Pozdrawiam

volve - 20-11-2012, 10:11

Zerknę dzisiaj po południu, ale jutro odpiszę.

MKonrad napisał/a:
Czy aby skasowac błąd musze odpiąć akumulator czy wystarczy 'Clear DTC' w Evoscanie ?


Wystarczy Clear DTC, ale nie jestem pewien, czy nie musisz przestawić na MUTII.

[ Dodano: 21-11-2012, 08:45 ]
Wczoraj nie miałem dużo czasu, ale to co zauważyłem:

- Octan Level na poziomie 76%. Nisko...zacznij od paliwa. Tzn. zalej dobrym paliwem i pojeździj dość ostro. Ja ostatnio mialem kiepskie paliwo, Octan spadł mi do 60% i na zimnym silniku potrafil troszkę zamulać. Wlałem jakiś dodatek do paliwa(uszlachetniacz) i pojeździłem przez 20 km dość ostro(obroty prawie cały czas minimum 3500 rpm). Po przejażdzce Octan Level = 91% ;)

- Ewentualnie sprawdź, czy nigdzie nie dostaje Ci się lewe powietrze.

Jak znajdę czas, to jeszcze się przyjrzę ;)

Misiuwisi - 21-11-2012, 10:02

Cześć, widzę tu dużą aktywność na EVOSCANie. Używam go poszukując przyczyn dużego spalania w moim SW2.0MPI 2001. Jeżdżę na LPG. Ustawienia sprawdzałem u kilku gazowników. ECU zachowuje się z grubsza poprawnie.
Odczyty Evoscana są w zasadzie poprawne. Serwisowa lista referencyjna dla silnika 4G6...MPI w jest spełniona. Sprawdzałem i ustawiałem przepustnicę (IPS), jest OK.
Diabeł tkwi więc w szczegółach. Zdziwiło mnie np. że silnik wolno schodzi do jałowych obrotów. Osiąga je, ale owszem, po dłuższej chwili.
Wykryłem ostatnio że ECU z reguły (nie zawsze) nie odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem mimo, że zamknięcie przepustnicy generuje odpowiedni sygnał. Odczyt tego faktu w Evoscanie nie jest jednoznaczny (opóźnia lub ignoruje). Wtryskiwacze przy hamowaniu silnikiem pracują wciąż powyżej 0% i podają paliwo bez sensu. Wyłączają się sporadycznie. Zacząłem mieć wątpliwości, co zczytuje Evoscan w SW, bo również np. włącznik klimy odczytuje chaotycznie. Czy możliwy jest gdzieś brak masy lub kontaktu na wejściu?

Raz po raz wyskakuje znany błąd
BAROMETRIC PRESSURE, choć odczyt daje poprawną wartość ok. 97 oraz błąd
SPEED SENSOR.
Obydwa są wymieniane na forach, jako dziwne i nie mające przyczyny.
Wielu kolegów od razu wymienia ECU - najczęściej bezskutecznie. Czy ktoś miał tu coś podobnego? Zanim przejrzę wszystkie złącza i masy lub wymienię ECU może uda się wykryć jakiś błąd wynikający wprost z wieku autka. Przerabiałem to już kilka razy.
Pozdrawiam

[ Dodano: 21-11-2012, 10:09 ]
Dodam, że evoscan na ASUS eeePC1000H nie odrazu mi zaskoczył. Po zwarciu 1-4 w kabelku musiałem jeszcze wpaść na to, że komunikacja zadziała tylko na ustawieniu w PC: High Performance. Inne ustawienia wydajności kompa nie umożliwiają komunikacji.
Pozdrowienia

MKonrad - 21-11-2012, 19:41

Cytat:
Zerknijcie proszę w te logi - może coś ewidentnie jest nie tak czego nie widze.
Denerwujące jest to poszrpywanie - wystepuje nieregularnie.


Czy kąt wyprzedzenia zapłonu może przyjmować wartości ujemne ??
[44. Ignition advance (deg) ]
Tak się zdarza przy niskich obrotach np. w 224sekundzie i dalej

mice66 - 12-12-2012, 21:37

Wiem że to może głupie ale nie mogę zainstalować sterowników na swoim Win XP. Naprawdę już kombinowałem lecz nie daje już rady, po podłączeniu kabelka który jest pożyczony i wczoraj z laptopa kumpla diagnozowana była moja Cari pokazuje się okno z instalacją sterowników "Viaken FiatScan USB interface" klikam "zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji (zaawansowane)", dalej, podaje ścieżkę do sterowników z tej strony w wersji 2.08.24 dla mojego systemu,dalej, myśli, myśli, "nie można zainstalować tego sprzętu". Podawałem też lokalizacje do sterowników z folderu evoscana i też lipton. Co może być nie tak?
carismax - 12-12-2012, 23:04

Wejdź do managera urządzeń, kliknij na niezainstalowany kabel, klawisz ppm, pokaż właściwości, następnie zakładka szczegóły i pokaż identyfikator sprzętu. Wklej dane z pola informacyjnego a na pewno jakoś Ci pomożemy
mice66 - 13-12-2012, 07:43

USB\VID_0403&PID_A077&REV_0600
USB\VID_0403&PID_A077

carismax - 13-12-2012, 14:13

Poniżej sterowniki od podanego przez ciebie urządzenia:
http://dl.dropbox.com/u/1...-XP-VISTA-7.zip

mateusz8230 - 13-12-2012, 17:21

Witam wszystkich serdecznie!! Nastąpił przełom w dzisiejszym dniu, zakupiłem jeszcze jeden kabel kkl-usb od viakena (http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i2797479375.html) i udało sie połaczyć z ecu-evoscan,plik config wziełem od Arena zrobiłem porządną mase na pinach 1-4 i telemetria idzie pięknie,proszę wszystkich o przeanalizowanie logów,wszystko jest jak narazie robione na postoju,jutro postaram się zrobić logi podczas jazdy i podczas butowania ale powoli, to co dziś wyszło, wstawiam fotki,jeśli będzie trzeba coś do edytować to piszcie,wstawiam fotki z jednego pomiaru na kazdej inne parametry.
https://www.aukcjoner.pl/...o/11706478.html

mice66 - 13-12-2012, 22:33

carismax napisał/a:
Poniżej sterowniki od podanego przez ciebie urządzenia:
http://dl.dropbox.com/u/1...-XP-VISTA-7.zip


Wielkie dzięki sterowniki zainstalowane... Teraz tylko czekać czy rano się zdiagnozuje:]

volve - 14-12-2012, 20:09

mateusz wrzuć logi, nie screeny. Tak bedzie latwiej. Poza tym zmien jednostki na stopnie Celsjusza itp.
mateusz8230 - 14-12-2012, 20:48

http://www.sendspace.pl/f...0b3606b5d30589f tutaj,logi ze wczoraj na postoju.Spakowane w RAR
A żeby zmienić na stopnie to w programie? bo przeliczając z Farenheita na celciusza to powinno sie zgadzac.

[ Dodano: 15-12-2012, 12:08 ]
dzisiaj wstawie jeszcze logi z agresywnej jazdy,może to coś podpowie

[ Dodano: 15-12-2012, 15:20 ]
http://www.sendspace.pl/f...52bba549de06eb0
Wklejam logi z jazdy (miejska jazda,3 bieg do konca,bieg jałowy i stałe 2tys obr),Dodam że dziś niemogłem znowusz połączyć się z ECU, odinstalowałem i zainstalowałem od nowa kabel i ruszyło,coś chyba mam z laptopem nie tak,gdzieś na innym forum czytałem że problemy z komunikacją może powodować automatyczna zmiana taktowania procesorów (trzeba ją wyłączyć),ja mam lapka 2 2 prockami i win 7 64bit może dlatego są takie problemy...Wczoraj zmniejszyłem trochę przerwe na świecach (w celach badawczych) z 0,50mm (seryjnie) do 0,40mm po przejechaniu może 3km auta nie dało się odpalić,auto staneło mi na światłach i musiałem je pchać:( zdenerwowało mnie to strasznie i jak wkońcu odpaliło to mu po garach potrzymałem i ruszyłem,prędkość max 120km/h a szarpało niesamowicie,to wyglądało jakbym jechał 20km/h na 5biegu.Mam w domu prawie nowe świece (6tys km przejechane) więc dziś je zakładam z powrotem.U mnie na tych logach widać że te trimy są bardzo wysokie,może coś jest z wtryskami...Strasznie zakręcone to autko;) ale Evoscan rzecz nie oceniona:) super.

[ Dodano: 15-12-2012, 20:08 ]
co do cisnienia na logach ( z jazdy) na początku miałem wysokie ciśnienie,które potem w czasie jazdy zmniejszyłem,co widać na ostatnim logu,chyba jest dobrze.

mice66 - 16-12-2012, 00:12

mice66 napisał/a:
carismax napisał/a:
Poniżej sterowniki od podanego przez ciebie urządzenia:
http://dl.dropbox.com/u/1...-XP-VISTA-7.zip


Wielkie dzięki sterowniki zainstalowane... Teraz tylko czekać czy rano się zdiagnozuje:]


Sterowniki zainstalowane... Evoscan połączył i nawet łączy co 3 sekundy:/ ciągle łączy i rozłącza... Ciekawe dlaczego:/

mateusz8230 - 16-12-2012, 09:39

spróbuj może inne stery http://www.ftdichip.com/D...20Certified.zip ,u mnie problem leżał po stronie kabla tzn na starym ftdi 232bm nie było połączenia, teraz mam vag kkl 232rl i w evoscanie przedstawia się jako uart,ale program odpalił wkońcu.Popraw masę pin 1i4 u mnie też to było powodem zrywania, ja rozciełem kabel przed pinem chyba 4 w wtyczce diagnostycznej w aucie i założyłem zwykły włącznik między mase, i teraz gdy chce odpalać program albo czytać błędy wystarczy nacisne przycisk i już jest:) połączenie pewne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group