To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi

easide - 07-01-2010, 23:12

Ja juz drugi sezon uzywam Michelin Primacy Alpin PA3 sa znakomite... w sniegu bardzo dobrze sie sprawują a wode super odprowadzają - nie to co te badziewne dunlopy(letnie) z ktorymi zostal kupiony samochod. Na dunlopach z salonu to samochod pływał na mokrej nawierzchni :/
Me-Tsu - 08-01-2010, 22:17

potwierdzam slowa kolegi przedmowcy. tez mam PA3 i jezdzi sie calkiem niezle. dobrze trzymaja w zakretach i przy hamowaniu (oczywiscie na osniezonej drodze abs sie wlaczy, ale "na miescie" gdzie jest breja, jezscze mi sie nie zdazylo.
jaca71 - 18-01-2010, 13:55

Tak mnie naszło żeby poszukać opon na wymianę. Otworzyłem stronę GoodYear'a i wpisałem swój samochód w wyszukiwarkę opon.
Oto co mi WYSKOCZYŁO
I tak patrzę i patrzę i patrzę... Po co kupować opony zimowe skoro całoroczne są lepsze? Chyba że ja nie umiem odczytać podanych tam danych ;)

Edit: Dopatrzyłem się zdrady ;) W zimowych zamiast oceny komfortu jazdy jest ocena zachowania na lodzie :)
Pewnie ważne jest też zdanie:
Note When Comparing Tires
Tires are only tested against other tires in the same category. Do not compare the ratings of tires in different categories.

Ale dalej nie bardzo widzę po co się w dwa komplety ubierać?

Student - 18-01-2010, 14:13

Zawsze to powtarzałem i zawsze tak wychodzi w testach że całoroczne generalnie lepiej wypadają.

Nie ma sie czemu dziwić, są przystosowane do ogólnych warunków a takie właśnie mamy przeważnie na drodze.

Dwie zmiany opon to marketing i nic więcej.

Jak zasypało śniegiem to żadne zimówki nie pomogły, wszyscy stali w zaspach.

jaca71 - 18-01-2010, 14:25

No ja mam OEMowe opony całoroczne i jestem zadowolony. W weekend musiałem pojeździć po podkrakowskich okolicach po drogach w 100% ośnieżonych z prześwitującym od czasu do czasu lodem. Nie było najmniejszych problemów z zachowaniem samochodu. Prowadzenie na zakrętach tak samo. Trakcja przy ruszaniu, hamowanie na porządnym poziomie.
krzychu - 18-01-2010, 19:12

Student napisał/a:
Jak zasypało śniegiem to żadne zimówki nie pomogły, wszyscy stali w zaspach.


Gdzie stali? Bo ja w tym roku żadnej drogi zablokowanej nie widziałem a to w terenie górzystym chyba jest największy problem z przejechaniem? W końcu po prostym nie trzeba takiego uciągu jak pod górę. A to o czym mówisz raczej nie zdarzyło by się jak by wszyscy mieli zimówki (lub chociaż całoroczne w dobrym stanie), trochę umiejętności i kapeńkę wyobraźni.

Tercel - 21-01-2010, 09:01

kaeres napisał/a:
Tercel napisał/a:
Jeśli przekonam się do tego zakupu to podzielę się swoimi uwagami. W moim przypadku nie chodzi mi o jakieś oszczędności tylko o wygodę. Prawda, że tylko 2x w roku ale ... jak można sobie poprawić to czemu nie.

Na codzień podbramkowych sytuacji nie będziesz miał więc znam już Twoją relację.


Nie jesteś jasnowidzem podbramkowych sytuacji odpukać nie miałem, ale kupiłem GOODYEAR Vector 4Seasons 205/60R16 i uważam je za rewelacyjne. Na śniegu ubitym i puszystym zachowują się nienagannie, żadne ASP czy kontrolka poślizgów przy "normalnej" jeździe nawet pod górki mi się nie włącza. Przy mocniejszych depnięciach lub tych "kontrolowanych" poślizgach trzyma dobrze. na mokrych nawierzchniach też idealnie. Zobaczę co będzie w lecie czy zamienię na letnie oryginalne Dunlopy, które według mnie może są stabilne i dobre, ale ten szum i hałas jest makabryczny. GOODYEAR Vector 4Seasons są cichutkie i przy ponad 100 km/h słuchać szum powietrza z bocznych lusterek i pomruk silnika , a nie szum opon lub nawet łożysk które za ten szum też podejrzewałem.
Pozdrawiam

jaca71 - 21-01-2010, 15:45

Tercel napisał/a:
ale kupiłem GOODYEAR Vector 4Seasons 205/60R16

Te opony całoroczne maja dopuszczenie by były sprzedawane jako zimowe - to jest wzór i ideał opon całorocznych :)

Anonymous - 21-01-2010, 19:09

GOODYEAR Vector 4Seasons 205/60R16 fajne te oponki,tylko ponad 500zł za 1 szt. to nieco za wysoka cena, mając ori dunlopy, lepiej chyba kupić dobre zimówki, chociaż mogę się mylić:)
sylb - 21-01-2010, 22:23

Polecam DUNLOP SP Winter Sport 3D, opona bardzo, bardzo cicha i to bez znaczenia czy po suchym, mokrym czy w śniegu. Do tego wysoko oceniana w testach.
filippoz - 22-01-2010, 00:00

sylb napisał/a:
Polecam DUNLOP SP Winter Sport 3D, opona bardzo, bardzo cicha i to bez znaczenia czy po suchym, mokrym czy w śniegu
podpisuję się pod tym swoimi 4rema oponami ;)
Beny_s - 22-01-2010, 13:36

to i się dorzucę DUNLOP 3D całkiem fajne oponki..
.. ostatni nawet jakiś passacik na dość stromym podjeździe musiał zrezygnować - co prawda nie wiem jakie miał oponki/umiejętności, ale Dunlopy poradziły sobie bez problemu

grzes - 30-01-2010, 13:59
Temat postu: ALUFELGi
Mam pytanko, zima za pasem i przymierzam się do kupna na lato felg ENZO H, rozważam jeszcze DEZENTY L lub L DARK. Macie może jakieś doświadczenia z tymi felgami.
Dodam jeszcze ze ENZO ma ET 45 a DEZENTY 48, oryginalnie w Lancerze jest 46, ale chyba nie powinno to mieć większego znaczenia. Pozdrawiam

mazin - 30-01-2010, 15:09
Temat postu: Re: ALUFELGi
grzes napisał/a:
Mam pytanko, zima za pasem i przymierzam się do kupna na lato felg ENZO H, rozważam jeszcze DEZENTY L lub L DARK. Macie może jakieś doświadczenia z tymi felgami.
Dodam jeszcze ze ENZO ma ET 45 a DEZENTY 48, oryginalnie w Lancerze jest 46, ale chyba nie powinno to mieć większego znaczenia. Pozdrawiam

Jeśli rozważasz felgi o oryginalnej szerokości, to ET z pobliża oryginalnego nie ma większego znaczenia,jeśli zaś szersze, to pamiętaj, że trzeba jeszcze uwzględnić połowę różnicy pomiędzy 6,5 cala a tym co kupujesz. Innymi słowy, jeśli kupisz felgę o szerokości 7,5, to będzie 25 mm szersza - zatem będzie głębiej i szerzej o 12-13 mm w obie strony - i do tej wartości trzeba odnosić zmiany ET względem oryginalnego, bo przesunięcie ET o 4 mm to tylko 1/3 tego co wynika z szerokości felgi.

grzes - 30-01-2010, 15:26
Temat postu: Re: ALUFELGi
mazin napisał/a:
grzes napisał/a:
Mam pytanko, zima za pasem i przymierzam się do kupna na lato felg ENZO H, rozważam jeszcze DEZENTY L lub L DARK. Macie może jakieś doświadczenia z tymi felgami.
Dodam jeszcze ze ENZO ma ET 45 a DEZENTY 48, oryginalnie w Lancerze jest 46, ale chyba nie powinno to mieć większego znaczenia. Pozdrawiam

Jeśli rozważasz felgi o oryginalnej szerokości, to ET z pobliża oryginalnego nie ma większego znaczenia,jeśli zaś szersze, to pamiętaj, że trzeba jeszcze uwzględnić połowę różnicy pomiędzy 6,5 cala a tym co kupujesz. Innymi słowy, jeśli kupisz felgę o szerokości 7,5, to będzie 25 mm szersza - zatem będzie głębiej i szerzej o 12-13 mm w obie strony - i do tej wartości trzeba odnosić zmiany ET względem oryginalnego, bo przesunięcie ET o 4 mm to tylko 1/3 tego co wynika z szerokości felgi.

Dzięki, planuje oryginalne tzn, 16x6,5 ,a tu wybór nie jest zbyt duży.
P.S. Kolega sadząc po miejscowości z tego samego salonu ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group