To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Historia mojego upartego Miśka czyli Projekt C58/3A

Hubeeert - 19-11-2011, 11:28

Ja też, frajda z jazdy bezcenna i nie do porównania z żadnym samochodem którym jeżdżę/jeździłem oprócz Mirage.

W głowie dojrzewa plan tego co dalej. Kompletowanie gratów musi jeszcze zaczekać bo wiadomo - mieszkanie ważniejsze, ale pewne jest to, że jeździć będzie z kompletnym swapem wszystkiego z Mirage.

Xsystoff - 19-11-2011, 11:35

Co tam teraz siedzi u Ciebie 4g67? Bo sie pogubilem juz :)
Hubeeert - 19-11-2011, 11:40

W tej chwili mam ori GTi - 4G67 w niezłym stanie.
Będę zmieniał na lekko zmotane 4G61T

Xsystoff - 19-11-2011, 14:36

Zazdroszcze dobrego stanu silnika, u mnie reaktor ma dol skopany, znaczy panewki juz slabe :/

4g61T to chyba rodzynek w Europie? Da sie to jakos podkrecic? :)

rosomak1983 - 19-11-2011, 15:20

Xsystoff napisał/a:
Da sie to jakos podkrecic? :)

no z pewnoscia

Hubeeert - 19-11-2011, 16:15

4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże.

rosomak1983 - 19-11-2011, 17:23

Cytat:
4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże.

W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ??? Bo kiedys o tym pisałes, jesli tak to musi to ładnie isc od dołu i byc bardzo elastyczne...
Z drugiej strony mogłbys miec duzo wyzszy moment na dole z 4g67 ale wtedy dochodzi strojenie itp... Seryjny dół 6 boltowy wytrzymałby na tłokach NA
Jako ciekawostke moge dodac ze w 4g67 sa tłoki garbate doprezajace, w 4g63 sa płaskie. Ktos zna wartosc sprezania 4g67 ???
Hubercie jesli to nie problem mogłbys nam przyblizyc budowe i osprzet 4g61T nop jestem ciekaw jaka tam siedzi turbina (jakas niestandardowa pewnie jaki potencjał). Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ???
A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ???

nabassu - 19-11-2011, 17:33

mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony :) czekamy na biorce
mirc23 - 19-11-2011, 21:55

Kibicuje i czekam na efekty przekładki, oby jak najszybciej :D
Zielu - 20-11-2011, 14:25

4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę :)
rosomak1983 - 20-11-2011, 15:36

Zielu175 napisał/a:
4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę

w koncu to 6 bolt , pancerniak :D

Hubeeert - 21-11-2011, 08:26

rosomak1983 napisał/a:
W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ???

Pisałem juz o tym kilka razy ;-) ale wyjaśnię jeszcze raz.
Róznica pomiędzy tymi silnikami sprowadza się do innych tłoków i zaworów - te w 4G61T są odprężające co daje stopień sprężania 8:1. Cała reszta tak naprawdę jest taka sama, wał, korby itd. Z zewnątrz co oczywiste są różnice w osprzęcie i elektronice.

Silnik 4G61 w porównaniu do 4G63/7 ma o 7 mm mniejsza wysokość co daje mniejszy skok tłoka i w rezultacie wyższe obroty do jakich można go rozkręcić. Tak dokładnie to ma mniejszy skok tłoka niż jego średnicę.

Kolejną różnicą jest głowica - ta od 4G61/T ma mniejsze kanały do i wylotowe niż te z 4G63/7.

W USA nie montowano do 4G61T intercoolera z prostego powodu - chłodnica w Cyborgach znajdowała się w prawym nadkolu za zderzakiem pod którym w wersji USDM jest potężna belka stalowa. Stąd "tylko" 135KM. Turbinka jest bardzo mała TD04-11b4 i jej dmuchanie kończy się około 6000-6500 obrotów. Jej potencjał jest mały 150-160KM to wszystko co da się na niej wyciągnąć bez szybkiego jej zarżnięcia. Upgrade najprostszy to przekładka kompletu z 4G63T tzn dolot z przepustnicą i wtryskami, głowica, kolektor wydechowy, turbina. To przy dołożeniu IC powinno dać moc w okolicach 190KM na bezpiecznych ustawieniach bez gigantycznego laga.

Seria dmucha pełne 0,86 bara przy 2800 obrotów. Po upgradzie pełne ciśnienie będzie dostępne przy około 3500 obrotów.

Hubeeert - 21-11-2011, 17:05

nabassu napisał/a:
mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony czekamy na biorce
A i owszem bo w środku jest tyle mela, że nie ma miejsca na nic więcej :P

Biorca czeka na kasę.
Niestety, ale składanie jednego z dwóch będzie odsunięte w czasie aż się wprowadzę do nowego mieszkania...

Hubeeert - 21-11-2011, 17:11

rosomak1983 napisał/a:
Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ???

Kolektor wydechowy wygląda bardzo podobnie, ale z racji tego, że w 4G61/T są mniejsze kanały w głowicy to zarówno dolotowy jak i wydechowy mają mniejsza średnicę.
rosomak1983 napisał/a:
A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ???

Trzeba by rozwiercić cylindry o 1mm, ale na tym mi niespecjalnie zależy. Nawet przy ori turbince i bez IC sa duże problemy z trakcją ze względu na mała masę i wysoki moment obrotowy dostępny już przy 3000 obr. Po zmianie wydechu "problem" się powiększył :twisted:

Xsystoff - 22-11-2011, 19:40

Bedziesz musial zapakowac semi slicka jak Federal czy Toyo R1R zeby miec trakcje. Ja mam wolnossacy silnik, ktora w porownaniu z turbo generuje malo momentu na dole, a mimo wszystko jest tragedia na mokrym, na suchym tez tak sobie na jedynce i dwojce :/ Oponki to Bridgestone Turanza ER300 jeszcze swieze z miechem :shock: Btw widziales szpere phantom grip`a za 349$?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group