Nasze Miśki - Historia mojego upartego Miśka czyli Projekt C58/3A
Hubeeert - 19-11-2011, 11:28
Ja też, frajda z jazdy bezcenna i nie do porównania z żadnym samochodem którym jeżdżę/jeździłem oprócz Mirage.
W głowie dojrzewa plan tego co dalej. Kompletowanie gratów musi jeszcze zaczekać bo wiadomo - mieszkanie ważniejsze, ale pewne jest to, że jeździć będzie z kompletnym swapem wszystkiego z Mirage.
Xsystoff - 19-11-2011, 11:35
Co tam teraz siedzi u Ciebie 4g67? Bo sie pogubilem juz
Hubeeert - 19-11-2011, 11:40
W tej chwili mam ori GTi - 4G67 w niezłym stanie.
Będę zmieniał na lekko zmotane 4G61T
Xsystoff - 19-11-2011, 14:36
Zazdroszcze dobrego stanu silnika, u mnie reaktor ma dol skopany, znaczy panewki juz slabe :/
4g61T to chyba rodzynek w Europie? Da sie to jakos podkrecic?
rosomak1983 - 19-11-2011, 15:20
Xsystoff napisał/a: | Da sie to jakos podkrecic? |
no z pewnoscia
Hubeeert - 19-11-2011, 16:15
4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże.
rosomak1983 - 19-11-2011, 17:23
Cytat: | 4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże. |
W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ??? Bo kiedys o tym pisałes, jesli tak to musi to ładnie isc od dołu i byc bardzo elastyczne...
Z drugiej strony mogłbys miec duzo wyzszy moment na dole z 4g67 ale wtedy dochodzi strojenie itp... Seryjny dół 6 boltowy wytrzymałby na tłokach NA
Jako ciekawostke moge dodac ze w 4g67 sa tłoki garbate doprezajace, w 4g63 sa płaskie. Ktos zna wartosc sprezania 4g67 ???
Hubercie jesli to nie problem mogłbys nam przyblizyc budowe i osprzet 4g61T nop jestem ciekaw jaka tam siedzi turbina (jakas niestandardowa pewnie jaki potencjał). Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ???
A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ???
nabassu - 19-11-2011, 17:33
mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony czekamy na biorce
mirc23 - 19-11-2011, 21:55
Kibicuje i czekam na efekty przekładki, oby jak najszybciej
Zielu - 20-11-2011, 14:25
4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę
rosomak1983 - 20-11-2011, 15:36
Zielu175 napisał/a: | 4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę |
w koncu to 6 bolt , pancerniak
Hubeeert - 21-11-2011, 08:26
rosomak1983 napisał/a: | W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ??? |
Pisałem juz o tym kilka razy ale wyjaśnię jeszcze raz.
Róznica pomiędzy tymi silnikami sprowadza się do innych tłoków i zaworów - te w 4G61T są odprężające co daje stopień sprężania 8:1. Cała reszta tak naprawdę jest taka sama, wał, korby itd. Z zewnątrz co oczywiste są różnice w osprzęcie i elektronice.
Silnik 4G61 w porównaniu do 4G63/7 ma o 7 mm mniejsza wysokość co daje mniejszy skok tłoka i w rezultacie wyższe obroty do jakich można go rozkręcić. Tak dokładnie to ma mniejszy skok tłoka niż jego średnicę.
Kolejną różnicą jest głowica - ta od 4G61/T ma mniejsze kanały do i wylotowe niż te z 4G63/7.
W USA nie montowano do 4G61T intercoolera z prostego powodu - chłodnica w Cyborgach znajdowała się w prawym nadkolu za zderzakiem pod którym w wersji USDM jest potężna belka stalowa. Stąd "tylko" 135KM. Turbinka jest bardzo mała TD04-11b4 i jej dmuchanie kończy się około 6000-6500 obrotów. Jej potencjał jest mały 150-160KM to wszystko co da się na niej wyciągnąć bez szybkiego jej zarżnięcia. Upgrade najprostszy to przekładka kompletu z 4G63T tzn dolot z przepustnicą i wtryskami, głowica, kolektor wydechowy, turbina. To przy dołożeniu IC powinno dać moc w okolicach 190KM na bezpiecznych ustawieniach bez gigantycznego laga.
Seria dmucha pełne 0,86 bara przy 2800 obrotów. Po upgradzie pełne ciśnienie będzie dostępne przy około 3500 obrotów.
Hubeeert - 21-11-2011, 17:05
nabassu napisał/a: | mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony czekamy na biorce | A i owszem bo w środku jest tyle mela, że nie ma miejsca na nic więcej
Biorca czeka na kasę.
Niestety, ale składanie jednego z dwóch będzie odsunięte w czasie aż się wprowadzę do nowego mieszkania...
Hubeeert - 21-11-2011, 17:11
rosomak1983 napisał/a: | Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ??? |
Kolektor wydechowy wygląda bardzo podobnie, ale z racji tego, że w 4G61/T są mniejsze kanały w głowicy to zarówno dolotowy jak i wydechowy mają mniejsza średnicę. rosomak1983 napisał/a: | A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ??? |
Trzeba by rozwiercić cylindry o 1mm, ale na tym mi niespecjalnie zależy. Nawet przy ori turbince i bez IC sa duże problemy z trakcją ze względu na mała masę i wysoki moment obrotowy dostępny już przy 3000 obr. Po zmianie wydechu "problem" się powiększył
Xsystoff - 22-11-2011, 19:40
Bedziesz musial zapakowac semi slicka jak Federal czy Toyo R1R zeby miec trakcje. Ja mam wolnossacy silnik, ktora w porownaniu z turbo generuje malo momentu na dole, a mimo wszystko jest tragedia na mokrym, na suchym tez tak sobie na jedynce i dwojce :/ Oponki to Bridgestone Turanza ER300 jeszcze swieze z miechem Btw widziales szpere phantom grip`a za 349$?
|
|
|