To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Hugo - 04-01-2011, 07:55

idas będzie dobry, ale nie przesadzaj niepotrzebnie.
idas - 04-01-2011, 09:07

Hugo napisał/a:
ale nie przesadzaj niepotrzebnie.

Możesz rozwinąć myśl?:-) Za rzadki? W sumie chyba niewiele rzadszy od 5W30, a w wysokich temperaturach nawet gęstszy... Teraz nic mi nigdy nie wyciekało, przed wymianą chcę dodatkowo zrobić płukankę. Czy w takim razie 5W40 będzie lepszy? Np. taki:
http://moto.allegro.pl/ol...1389305365.html
lub taki:
http://moto.allegro.pl/mo...1389703394.html
Przy okazji czym one się różnią? Który lepiej wybrać?

tosztotomasz - 04-01-2011, 10:10

idas napisał/a:
Hugo napisał/a:
ale nie przesadzaj niepotrzebnie.

Możesz rozwinąć myśl?:-) Za rzadki? W sumie chyba niewiele rzadszy od 5W30, a w wysokich temperaturach nawet gęstszy... Teraz nic mi nigdy nie wyciekało, przed wymianą chcę dodatkowo zrobić płukankę. Czy w takim razie 5W40 będzie lepszy? Np. taki:
http://moto.allegro.pl/ol...1389305365.html
lub taki:
http://moto.allegro.pl/mo...1389703394.html
Przy okazji czym one się różnią? Który lepiej wybrać?


Specific -
Cytat:
Specjalnie zaprojektowany do samochodów z silnikami TDi, które maja stały okres wymiany
oleju (15.000km w Europie), do silników Diesla z turbodoładowaniem z lub bez
pompowtryskiwaczy (Volkswagen PD), bez filtra czastek stałych. Tak)e do silników
benzynowych. Do ka)dego rodzaju paliwa.

Tak więc raczej ten drugi.
A jakie jest zalecenie producenta dla Twojego motoru (API ACEA SAE)?

idas - 04-01-2011, 10:24

tosztotomasz napisał/a:
A jakie jest zalecenie producenta dla Twojego motoru (API ACEA SAE)?

W instrukcji obsługi (z 92 roku:D) jest tylko tyle:
"Użyj oleju silnikowego odpowiadającego następującej klasyfikacji API: "For service SG", co do lepkości to tylko tyle żeby dobrać odpowiednią do temperatury otoczenia:D
jak wiadomo oleje poszły dość znacznie naprzód więc tamte zalecenia to chyba nie do końca poważnie trzeba traktować... Teraz miałem olej ACEA A5/B5.
Chyba jednak zdecyduję się na ten Motul Xcess szczególnie że mam go pod nosem we Wrocławiu za 105zł (5l).

m6riano - 04-01-2011, 18:05

idas napisał/a:
tosztotomasz napisał/a:
A jakie jest zalecenie producenta dla Twojego motoru (API ACEA SAE)?

W instrukcji obsługi (z 92 roku:D) jest tylko tyle:
"Użyj oleju silnikowego odpowiadającego następującej klasyfikacji API: "For service SG", co do lepkości to tylko tyle żeby dobrać odpowiednią do temperatury otoczenia:D
jak wiadomo oleje poszły dość znacznie naprzód więc tamte zalecenia to chyba nie do końca poważnie trzeba traktować... Teraz miałem olej ACEA A5/B5.
Chyba jednak zdecyduję się na ten Motul Xcess szczególnie że mam go pod nosem we Wrocławiu za 105zł (5l).


nie zastanawiałbym się...

Tomek - 04-01-2011, 18:07

ja 10 minut temu za Motul x-cess 8100 5w40 dalem 100 zł
m6riano - 04-01-2011, 18:16

http://allegro.pl/olej-mo...1386858394.html
kurde skąd wy takie ceny bierzecie...?;-)
ps. z 10w40 który lepszy:
http://allegro.pl/motul-t...1389664858.html
czy
http://allegro.pl/motul-s...1389664976.html

Tomek - 04-01-2011, 18:51

m6riano napisał/a:
http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-xcess-x-cess-5w40-synt-5l-i1386858394.html
kurde skąd wy takie ceny bierzecie...?;-)


a prosze:
http://allegro.pl/olej-mo...1381357904.html
ja wlasnie u nich dzis kupilem, otworzyli teraz duza hurtownie
wczesniej (nadal) sprzedawali na allegro jako JapanAuto2007, czy jakos tak

ale sa tez inne po 100

http://allegro.pl/motul-8...1388647461.html
http://allegro.pl/olej-mo...1389307438.html

to wychodzi mi grubo taniej niz Valvo, za który musze dać 120 za 4 l

m6riano - 04-01-2011, 19:07

Ja sie narazie boje wlać 5w40 zamiast tego co mam 10w40 więc może wezmę któryś z tych 10w40 Motula, tylko który?
Może ten 6100??

ps. U mnie w sklepie ze zniżkami maxlife 10w40 mam za 23,5zł/l, więc ten motul 6100 za "piątke" bardziej by mi sie opłacało

Tomek - 04-01-2011, 19:09

m6riano napisał/a:
Ja sie narazie boje wlać 5w40 zamiast tego co mam 10w40 więc może wezmę któryś z tych 10w40 Motula, tylko który?
Może ten 6100??


nie mam pojecia czym sie roznia, zwlaszcza, ze na obu aukcjach co podales linki jest opisany ten sam olej, zdaje sie 6100
ale poszukaj, poczytaj, moze sie jednak czyms roznia

m6riano - 04-01-2011, 19:12

tomek84 napisał/a:
m6riano napisał/a:
Ja sie narazie boje wlać 5w40 zamiast tego co mam 10w40 więc może wezmę któryś z tych 10w40 Motula, tylko który?
Może ten 6100??


nie mam pojecia czym sie roznia, zwlaszcza, ze na obu aukcjach co podales linki jest opisany ten sam olej, zdaje sie 6100
ale poszukaj, poczytaj, moze sie jednak czyms roznia


nie, jeden jest 4100 a drugi 6100

Tomek - 04-01-2011, 19:17

m6riano napisał/a:
tomek84 napisał/a:
m6riano napisał/a:
Ja sie narazie boje wlać 5w40 zamiast tego co mam 10w40 więc może wezmę któryś z tych 10w40 Motula, tylko który?
Może ten 6100??


nie mam pojecia czym sie roznia, zwlaszcza, ze na obu aukcjach co podales linki jest opisany ten sam olej, zdaje sie 6100
ale poszukaj, poczytaj, moze sie jednak czyms roznia


nie, jeden jest 4100 a drugi 6100


niby tak, ale opis ten sam:

Kod:


WŁASNOSCI
STANDARDY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00-505.00, MB 229.3
SWIATOWA NOWOSC: [b]Motul 6100 Synergie Plus 10W-40[/b] jest pierwszym olejem na swiecie,
który posiada aprobate MB 229.3 w klasie lepkosci 10W-40.
• Standard MB 229.3 jest bardziej wymagajacy ni ż MB 229.1 w zakresie odpornosci oleju na starzenie sie (dłuż sze przebiegi
miedzy wymianami oleju), wymaga wiekszej mocy czyszczacej/rozpuszczajacej (ACEA B4) i zmniejszenia zużycia paliwa..
• Standard ACEA B4 wymaga doskonałych własciwosci czyszczących/rozpuszczajacych i lepszej lepkosci oraz odpornosci na
sadze gwarantującej doskonałe smarowanie najnowszych silników Diesla z bezposrednim wtryskiem paliwa. (Z wyjatkiem
silników VW z pompowtryskiwaczami wymagajacymi oleju co najmniej Motul Specific 505.01 5W-40).
Klasa lepkosci 10W-40 w pełni odpowiada wymaganiom stawianym przez współczesne silniki benzynowe i Diesla. Wzmocniona
syntetyczna baza zapewnia bardzo wysoka moc smarowania zmniejszajaca tarcie, zmniejsza lotnosc i zapewnia odporność na
wysokie temperatury jakie osiągają współczesne silniki.
Zawiera dodatki przeciwutleniaczowi, antykorozyjne,przeciwzużyciowe i antypienne.


i na obu aukcjach to samo
no chyba, ze na aukcji z 4100 jest opisany 6100 tylko dla reklamy

sampler - 04-01-2011, 22:27

6100 to nastepca 4100
Kalitus - 08-01-2011, 23:53

Ja właśnie się zastanawiam co zalać, Galant jeszcze przed wymianą rozrządu i paru drobiazgów. Z tabliczki wynika, że mam zalany Veedol Powerton SAE 5W-30, ale po zakupie i dość mało wiarygodnym przebiegu, myślę że priorytetem jest wymiana oleju. Tylko co mu teraz zalać, na silniku nie widać żadnych wycieków, tylko delikatne "pocenie" przy uszczelkach. Dość irytującą sprawą jest dziwny zapach spalin, taki trochę gryzący w nos, niestety nie potrafię tego bardziej sprecyzować.
Arturro-86 - 09-01-2011, 13:31

Kalitus napisał/a:
Ja właśnie się zastanawiam co zalać, Galant jeszcze przed wymianą rozrządu i paru drobiazgów. Z tabliczki wynika, że mam zalany Veedol Powerton SAE 5W-30, ale po zakupie i dość mało wiarygodnym przebiegu, myślę że priorytetem jest wymiana oleju. Tylko co mu teraz zalać, na silniku nie widać żadnych wycieków, tylko delikatne "pocenie" przy uszczelkach. Dość irytującą sprawą jest dziwny zapach spalin, taki trochę gryzący w nos, niestety nie potrafię tego bardziej sprecyzować.

A jaki masz ten licznikowy przebieg :?:
Czy możesz zaobserwować "nieprawidłowy" kolor spalin (w sensie - niebieski) :?:
Jeśli trochę się "poci", to ja bym może nie ryzykował z syntetykiem (chociaż masz tam taki zalany - ale jak sam mówisz, nie wiadomo, czy w to wierzysz)... półsyntetyk z Valvoline (MaxLife 10W40) to też bardzo dobry olej.
Niech się jeszcze inni wypowiedzą :roll:
A z tym poceniem - gdzie dokładniej się "poci" :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group