To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

kris80 - 25-02-2011, 07:27

[ Dodano: 25-02-2011, 07:28 ]
kamir napisał/a:
kris80, Wielkie dzięki za odpowiedź, trochę mi to wyjaśniło, ja niestety nie muszę kupować paska od klimy...

Dlaczego niestety? Poprostu będziesz miał taniej bez paska.

bumbum - 27-02-2011, 21:06

Niestety, bo może nie ma klimy :wink:
a ja tak sobie spytam, czy ten pasek od klimy to należy przy rozrządzie ruszać czy można go pominąć i łatwo wymienić w innym terminie?
bo rozumiem ze pompe wody to lepiej wymienić bo z tym to trudny dostęp, jak z wymianą rozrządu

kamir - 27-02-2011, 22:43

Dokładnie, niestety ponieważ moja Cari nie została wyposażona w klimę ale na szczęście posiada szyberdach ( pomaga w upały ).
sterydzik - 16-03-2011, 16:55

hmmm..... to moze podpowiecie mi gdzie w Wawie (najlepiej poludnie miasta) wymienie rozrzad w normalnej cenie ??
mlun - 17-03-2011, 13:13

Jedź do Piwora albo Maretzky-ego.
MichuGdy - 26-03-2011, 12:33

Zbieram klocki do wymiany rozrządu, będę je dostarczał mechanikowi.

W IC jest kilka rodzajów pasków rozrządu rzekomo pasujących do mojej carismy 1.8 gdi 122km
Oto one:

Mitsuboshi E35044 cena:167.01
Mitsuboshi E35052 cena:149.22

SUN E35052SUN cena:95.99

Który pasek będzie właściwy ? Jeśli SUN nada się byłbym zadowolony, gdyż tańszy a myślę że jakością nie ustępuje Mitsuboshi.

Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie uszczelniaczy wału korbowego i wałka rozrządu. Kiedy to wymienia się, i czy to wymienia się podczas wymiany rozrządu ? Ile tego potrzeba ?

Pozdrawiam

[ Dodano: 30-03-2011, 17:15 ]
Doradziłby ktoś ?

[ Dodano: 30-03-2011, 23:02 ]
Prosiłbym również o podpowiedź w sprawie uszczelniaczy, jakie są potrzebne ile sztuk, gdyż kompletnie nie orientuję się w temacie. Pytanie kieruje do osób które wymieniały rozrząd w swoich Carismach II 1.8 GDI po liftingu.

[ Dodano: 31-03-2011, 02:16 ]
Pytanie jeszcze jedno bo według Intercarsa pasują dwie pompy wodne:

GMB D15040
GMB D15008

Którą wybrać ?

szmero - 01-04-2011, 04:02

co należy wymienić mam namyśli kompletny rozrząd w carismie 1,8glx o co chodzi z pompą wodną, lata na tym samym pasku co rozrząd>
SHARK1979 - 01-04-2011, 11:56

szmero napisał/a:
o co chodzi z pompą wodną, lata na tym samym pasku co rozrząd>

Ano lata i wymieniasz pompę co 2 wymianę rozrządu
szmero napisał/a:
co należy wymienić mam namyśli kompletny rozrząd w carismie

Czyli właśnie wsio pasek,rolki,napinacz, pompę :wink:

Maretzky85 - 01-04-2011, 21:36

I względnie uszczelniacze :P
fuegos - 09-04-2011, 11:07

zastanawiam sie miedzy 2 producentami napinacza: koyo i gmb. ktory jest pewniejszy?
xluki - 09-04-2011, 11:22

Również przymierzam się do wymiany rozrządu. Mam kilka pytań.
1. Jaki pasek?

MITSUBOSHI
E35044 167.01 zł
E35052 149.22 zł

czy

SUN
E35052 95.99 zł

2.Jaka rolka zwrotna? GMB 73zł , Ruville 94zł ?
3. Jaka rolka napinająca? Koyo 96zł , Ruville 100zł ?

Pompę wody biorę GMB za 157zł.

4. Czy od razu wymienić pask klinowy? SUN 35zł czy Mitsuboshi 28zł?
5. Co ile wymienia się hydrauliczny napinacz?

Bardzo proszę o wszelkie sugestie posiadaczy Cari z silnikiem GDI

mefju - 10-04-2011, 20:47

Sam niedanwo wymieniałem, także ile mogę to pomogę.

Ad.1 Jesli chodzi o paski to zdecydowanie polecane i chwalone są paski mitsuboshi, co do oznaczenia to musisz popatrzec w workshop manualu. Raczej omijaj gates'a.

AD.2 i 3
Ja brałem rolki koyo, genralnie to wydaje mi się, że warto brać taki komplet - mitsuboshi z rolkami koyo - w wielu sklepach tak sprzedają w jednym pudełku cały komplet, w stosunkowo dobrych pieniążkach.

Ad. Pompy wody gmb są często montowane wsród mitsumaniaków i raczej nie czytałem by się ktoś skarżył na nie, ja sam kupiłem AISIN również dobra firma z tego co orientowałem sie na forum i w sklepach.

Ad 4. Sam się zastanawiałem nad tym wieloklinowym, w sklepie mowili lub na forum czytałem, że jak nie słychać paska to nie ma na razie sensu wymieniać, no i nie wymieniałem. Brałem też pod uwage, ze auto było serwisowane w aso wiec moze wymienili wcześniej.

Ad.5 Napinacz hydrauliczny wymienia się co drugą wymianę rozrządu. Wymiana rozrzadu na oryginalnych czesciach nastepuje co 90 tys km , na zamiennikach powinna co 60 tys. km. Napisz jaki masz przebieg lub kiedy ostatnio był wyemianiny rozrząd. Generalnie zaleca się, że jesli nie wiadomo na 100% kiedy był wymieniany rozrządu, to żeby wymieniać cały komplet wraz z napinaczem i pompą.

Nie zapomnij o uszczelniachach - mają być trzy.

Na pewno specjaliści maniacy Ci jeszcze poradzą.
Radze Ci się też zorientować w kilku sklepach by nie przepłacać, ja za cały taki komplet - pasek,rolki,napinacz,pompa wody i uszczelniacze zapłaciłem 641zł, nie brałem tylko wspomnianych wieloklinowych.

Pozdr

xluki - 13-04-2011, 20:29

Przebieg aktualny to 194tyś. km i nie wiem kiedy był wymieniany rozrząd. Dzisiaj kupiłem takie klocki:

Pasek rozrządu Contitech CT941
Rolka napinająca Koyo E55035
Rolka zwrotna GMB E55030
Pompa wody GMB D15040

Cały ten komplet kosztował mnie 347zł

Zastanawiam się cały czas nad tym hydraulicznym napinaczem...
Znalazłem w katalogu IC coś takiego:
E45041
Napinacz paska rozrządu
Producent: NTN
Opis:
NAPINACZ HYDRAULICZNY MITSUBISHI COLT CA5 C69
Cena: 184zł
Wybrałem autko i w rolka napinających taki coś mi wyskoczyło... Pasuje ten napinacz?

tomek_tom - 13-04-2011, 20:37

xluki napisał/a:
NAPINACZ HYDRAULICZNY MITSUBISHI COLT CA5 C69
Cena: 184zł
Wybrałem autko i w rolka napinających taki coś mi wyskoczyło... Pasuje ten napinacz?
coś tani ten napinacz ja za napinacz dałem ponad 350 PLN :evil:

http://allegro.pl/napinac...1541982714.html

xluki - 13-04-2011, 20:39

NO coś mi też nie pasuje tylko, że to jest zamiennik. Sam już nie wiem. Kurcze ten napinacz drugie tyle co reszta gratów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group