[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
Krzyzak - 20-05-2016, 14:42
Wszystko zależy jak bardzo jesteś pedantyczny. Jak nie cieknie to można jeździć.
Ja bym dał klej uszczelniający do gwintów i skręcił. Zalewać skrzynię można przez każdy otwór - nie będzie tylko można ustalić poziomu. Ale można przyjąć, że 2 litry wchodzą.
Przed zaklejeniem można wymienić i będzie spokój na prawie 100 000 km.
piotr28 - 07-06-2016, 21:54 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego Witam serdecznie.Czeka mnie wymiana tego uszczelniacza i od razu jak skrzynia bedzie zdjęta i wszystko na wierzchu to od razu wymiana uszczelniacza wału korbowego.Sprzegło do wymiany bo tarcza zaolejona.Natomiast mam do Was pytanie własnie o uszczelniacz wałka sprzegłowego-jak to jest z jego wymiana?Czy jest zakładany od zewnatrz skrzyni czy tez trzeba skrzynie rozbierac bo uszczelniacz wchodzi od środka?
Dzięki z góry za odpowiedz,pozdrawiam.
[ Dodano: 07-06-2016, 22:29 ]
Ale kolego serdeczny,jak jezdzic?pedał w podłodze a auto prawie nie jedzie bo sprzegło sie slizga przeciez....
Jest wyciek i to spory,inaczej nie wiedział bym ze mam uszczelniacz do wymiany..
Poza tym taka tarcza nadaje sie do wyrzucenia,a Galant to nie seicento do niedzielnej jazdy.Pozdrawiam.
milo - 07-06-2016, 22:59
piotr28 napisał/a: | Czy jest zakładany od zewnatrz skrzyni czy tez trzeba skrzynie rozbierac bo uszczelniacz wchodzi od środka? |
Uszczelniacz wymienia sie od zewnatrz tylko wczesniej odkrecasz prowadnice łozyska oporowego
Krzyzak - 08-06-2016, 08:10
milo napisał/a: | Uszczelniacz wymienia sie od zewnatrz | to prawda i chciałoby się powiedzieć: na szczęście, bo w starszych skrzyniach Mitsu wymieniało się od wewnątrz
piotr28 - 08-06-2016, 20:17
Wielkie dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam Was
MKV - 22-07-2016, 08:14
Pytanie na szybko apropos 2.5 V6. Po odpaleniu gdy samochód jest na luzie chyba ze skrzyni dochodzi takie jakby lekkie "chrobotanie" cyklicznie co chwilę jak w oscyloskopie i dźwięk trwa powiedzmy 2s i na 2s znika i tak w kółko a po wciśnięciu sprzęgła jest kompletna cisza.
Ktoś miał coś takiego?
Owczar - 22-07-2016, 10:39
A jak wciśniesz sprzęgło do połowy?
MKV - 22-07-2016, 10:55
Owczar napisał/a: | A jak wciśniesz sprzęgło do połowy? |
To jeszcze słychać- dopiero przy prawie pełnym wciśnięciu cichnie całkowicie.
Owczar - 22-07-2016, 10:58
Kilka osób miało już ten problem, ale jednoznacznie nie można było wskazać przyczyny. Generalnie jest jakiś luz, który powoduje takie zachowanie. Często pomagał u mnie strzał ze sprzęgła. ostatecznie wymiana łożysk i wykasowanie luzów na mechaniźmie różnicowym rozwiązały problem.
MKV - 22-07-2016, 13:39
To może Ceramizera dolać do skrzyni albo coś i liczyć na cudowne wyciszenie? ;>
Owczar - 22-07-2016, 14:41
Ja bym nic nie kombinował z ceramizerem Zerknij jeszcze czy np poruszanie drążkiem biegów bez wciskania sprzęgła zmienia dźwięk.
milo - 22-07-2016, 14:50
MKV napisał/a: | "chrobotanie" cyklicznie co chwilę jak w oscyloskopie i dźwięk trwa powiedzmy 2s i na 2s znika i tak w kółko a po wciśnięciu sprzęgła jest kompletna cisza. |
Mozliwe łozysko na wałku i wszelkie luzy wzdłuzne itp
Owczar napisał/a: | wykasowanie luzów na mechaniźmie różnicowym rozwiązały problem. |
Na luzie mechanizm różnicowy nie pracuje więc mozna go wykluczyć
Owczar napisał/a: | Często pomagał u mnie strzał ze sprzęgła. |
Zgadza sie lub kilka razy wcisnąc sprzęgło normalnie
MKV napisał/a: | To może Ceramizera dolać do skrzyni albo coś i liczyć na cudowne wyciszenie? |
Lepiej wymienić olej wystarczy 75W90
Owczar napisał/a: | czy np poruszanie drążkiem biegów bez wciskania sprzęgła zmienia dźwięk. |
Najlepszy efekt daje wsteczny jest zdecydowanie ciszej
artufcb - 11-09-2016, 23:07
Galant EA2A.
Wyje coś na czwartym biegu, na innych biegach nie słychać (może delikatnie na piątce ale nie jestem pewny). Biegi wchodzą idealnie wszystkie. Wrzucam czwórkę, wciskam gaz i wyje, jak startujący samolot ale bardzo cicho, trzeba się wsłuchać. Co prawda nie za każdym razem, ale w 70% przypadków tak.
Łożysko wałka któreś? Czy jest jakieś łożysko czwartego biegu?
stojąc w miejscu na biegu jałowym nic nie słychać, wciskając sprzęgło nic się nie zmienia.
Owczar - 12-09-2016, 11:06
Łożyska były już wymieniane? Jaki przebieg? Możliwe, że łożysko wejściowe wałka sprzęgłowego ma spory luz. Podczas jazdy na 4 biegu działa duża siła wzdłużna na ten wałek.
Marcino - 12-09-2016, 12:14
Bo 4 ty bieg jest bezpośredni nie idxie przez wałek pośredni
|
|
|