To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

Krzyzak - 20-05-2016, 14:42

Wszystko zależy jak bardzo jesteś pedantyczny. Jak nie cieknie to można jeździć.
Ja bym dał klej uszczelniający do gwintów i skręcił. Zalewać skrzynię można przez każdy otwór :) - nie będzie tylko można ustalić poziomu. Ale można przyjąć, że 2 litry wchodzą.
Przed zaklejeniem można wymienić i będzie spokój na prawie 100 000 km.

piotr28 - 07-06-2016, 21:54
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego
Witam serdecznie.Czeka mnie wymiana tego uszczelniacza i od razu jak skrzynia bedzie zdjęta i wszystko na wierzchu to od razu wymiana uszczelniacza wału korbowego.Sprzegło do wymiany bo tarcza zaolejona.Natomiast mam do Was pytanie własnie o uszczelniacz wałka sprzegłowego-jak to jest z jego wymiana?Czy jest zakładany od zewnatrz skrzyni czy tez trzeba skrzynie rozbierac bo uszczelniacz wchodzi od środka?
Dzięki z góry za odpowiedz,pozdrawiam.

[ Dodano: 07-06-2016, 22:29 ]
Ale kolego serdeczny,jak jezdzic?pedał w podłodze a auto prawie nie jedzie bo sprzegło sie slizga przeciez....
Jest wyciek i to spory,inaczej nie wiedział bym ze mam uszczelniacz do wymiany..
Poza tym taka tarcza nadaje sie do wyrzucenia,a Galant to nie seicento do niedzielnej jazdy.Pozdrawiam.

milo - 07-06-2016, 22:59

piotr28 napisał/a:
Czy jest zakładany od zewnatrz skrzyni czy tez trzeba skrzynie rozbierac bo uszczelniacz wchodzi od środka?

Uszczelniacz wymienia sie od zewnatrz tylko wczesniej odkrecasz prowadnice łozyska oporowego

Krzyzak - 08-06-2016, 08:10

milo napisał/a:
Uszczelniacz wymienia sie od zewnatrz
to prawda i chciałoby się powiedzieć: na szczęście, bo w starszych skrzyniach Mitsu wymieniało się od wewnątrz
piotr28 - 08-06-2016, 20:17

Wielkie dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam Was
MKV - 22-07-2016, 08:14

Pytanie na szybko apropos 2.5 V6. Po odpaleniu gdy samochód jest na luzie chyba ze skrzyni dochodzi takie jakby lekkie "chrobotanie" cyklicznie co chwilę jak w oscyloskopie i dźwięk trwa powiedzmy 2s i na 2s znika i tak w kółko a po wciśnięciu sprzęgła jest kompletna cisza.

Ktoś miał coś takiego?

Owczar - 22-07-2016, 10:39

A jak wciśniesz sprzęgło do połowy?
MKV - 22-07-2016, 10:55

Owczar napisał/a:
A jak wciśniesz sprzęgło do połowy?

To jeszcze słychać- dopiero przy prawie pełnym wciśnięciu cichnie całkowicie.

Owczar - 22-07-2016, 10:58

Kilka osób miało już ten problem, ale jednoznacznie nie można było wskazać przyczyny. Generalnie jest jakiś luz, który powoduje takie zachowanie. Często pomagał u mnie strzał ze sprzęgła. ostatecznie wymiana łożysk i wykasowanie luzów na mechaniźmie różnicowym rozwiązały problem.
MKV - 22-07-2016, 13:39

To może Ceramizera dolać do skrzyni albo coś i liczyć na cudowne wyciszenie? ;>
Owczar - 22-07-2016, 14:41

Ja bym nic nie kombinował z ceramizerem ;) Zerknij jeszcze czy np poruszanie drążkiem biegów bez wciskania sprzęgła zmienia dźwięk.
milo - 22-07-2016, 14:50

MKV napisał/a:
"chrobotanie" cyklicznie co chwilę jak w oscyloskopie i dźwięk trwa powiedzmy 2s i na 2s znika i tak w kółko a po wciśnięciu sprzęgła jest kompletna cisza.

Mozliwe łozysko na wałku i wszelkie luzy wzdłuzne itp
Owczar napisał/a:
wykasowanie luzów na mechaniźmie różnicowym rozwiązały problem.

Na luzie mechanizm różnicowy nie pracuje więc mozna go wykluczyć
Owczar napisał/a:
Często pomagał u mnie strzał ze sprzęgła.

Zgadza sie lub kilka razy wcisnąc sprzęgło normalnie
MKV napisał/a:
To może Ceramizera dolać do skrzyni albo coś i liczyć na cudowne wyciszenie?

Lepiej wymienić olej wystarczy 75W90
Owczar napisał/a:
czy np poruszanie drążkiem biegów bez wciskania sprzęgła zmienia dźwięk.

Najlepszy efekt daje wsteczny jest zdecydowanie ciszej

artufcb - 11-09-2016, 23:07

Galant EA2A.

Wyje coś na czwartym biegu, na innych biegach nie słychać (może delikatnie na piątce ale nie jestem pewny). Biegi wchodzą idealnie wszystkie. Wrzucam czwórkę, wciskam gaz i wyje, jak startujący samolot ale bardzo cicho, trzeba się wsłuchać. Co prawda nie za każdym razem, ale w 70% przypadków tak.

Łożysko wałka któreś? Czy jest jakieś łożysko czwartego biegu?

stojąc w miejscu na biegu jałowym nic nie słychać, wciskając sprzęgło nic się nie zmienia.

Owczar - 12-09-2016, 11:06

Łożyska były już wymieniane? Jaki przebieg? Możliwe, że łożysko wejściowe wałka sprzęgłowego ma spory luz. Podczas jazdy na 4 biegu działa duża siła wzdłużna na ten wałek.
Marcino - 12-09-2016, 12:14

Bo 4 ty bieg jest bezpośredni nie idxie przez wałek pośredni


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group