Nasze Miśki - Jak wino...
sveno - 29-10-2011, 00:03
aha. Więc tak, będzie go widział, a co będzie na nim widział to się okaże, ja mam biały wyświetlacz z czarnymi pixelami, a z tego co wiem, na wyswietlaczu "czarnym" przy tym kącie z jakiego patrzył będzie pasażer nic nie widać, albo widać żółtą poświatę
nie dało się zrobić tak, żeby pasażer wcale go nie widział, bo u mnie jest juz wciśnięty w głąb budy jak się da (ochrona przed wścibskim słońcem) i do tego skierowany idealnie na kierowcę
SPIDER-ek - 30-10-2011, 14:52
sveno, skończyłeś już rzeźbić? widzę że każdy z nas miał niezłe przeżycia z montażem UKP
Ja nie ustawiałem nic pod kątem i jestem bardzo zadowolony. Kwestia odpowiedniej regulacji.
sveno - 01-11-2011, 20:42
SPIDER-ek napisał/a: | sveno, skończyłeś już rzeźbić? | z ekranikiem skończyłem, nie wyszlo do końca tak jak chciałem, ale z braku czasu musi narazie tak zostać, ale po kolei:
okleiłem wyświetlacz taśmą papierową i odrysowałem ekranik długopisem, tak coby przy docieraniu wiedzieć gdzie on się zaczyna:
przypadkiem odkryłem, że tusz z długopisu przeniósł się po części na szpachle:
co znacznie mi ułatwiło prace przy docieraniu bo nie musiałem co chwilę składać obudowy w całość, żeby zobaczyć ile mam jeszcze dotrzeć polecam tę metodę, jest genialna w swojej prostocie
po docieraniu i wygładzeniu papierem 400 efekt był taki:
nie przyłożyłem się do wygładzenia tych czołowych powierzchni które oryginalnie są bardzo chropowate i teraz tego żałuję po malowaniu wygląda to tak:
pierwsze odpalenie w aucie:
dzisiaj przygotuje sobie kable do montażu tzn poprzedłużam te od wtyczki z UKP i jak dobrze pójdzie jutro skończę montaż w czwartek rano trasa do Krk i pierwsza kalibracja podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".
Z dalszych aktualności to nareszcie ustawiłem halogeny dalekosiężne:

widok snopów światła przed i po sutawianiu, reflektory zasłonięte także to co widać na ścianie to światło tylko i wyłącznie z dalekosiężnych, świecą idealnie poziomo (37 cm od gleby) i lekko rozchyliłem je na boki tak coby doświetlały pobocza.
No i na koniec Forfiter nareszcie w Łinter Edyszyn:
deejay - 01-11-2011, 20:50
sveno napisał/a: | podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne". |
Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma
SPIDER-ek - 01-11-2011, 21:03
PB95
na oponach 225/45/R17
VSS: 0,0392 [m/imp]
wtrysk: 0,00402 [l/s]
na oponach 205/55/R16
VSS: 0,0393 [m/imp]
wtrysk: wtrysk: 0,00400 [l/s]
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.
I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)

Owczar - 01-11-2011, 21:43
SPIDER-ek napisał/a: | Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej. |
Przecież stała wtrysku się nie zmienia w zależności od koła
Sveno, jest git
SPIDER-ek napisał/a: | I mały dodatek spalania z między tankowaniem:) |
Takie nocne te wyniki
SPIDER-ek - 01-11-2011, 22:22
przeciez zmianie uleglo vss. jakie nocne wyniki? przeciez nie stalem 4h w korku tylko jechalem.normalne wyniki. wszystko zalezy gdzie jezdzisz
sveno - 01-11-2011, 22:46
SPIDER-ek napisał/a: | przeciez zmianie uleglo vss |
ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi
deejay, SPIDER-ek, dzięki za dane Owczar, pochwalisz się swoimi stałymi?
Owczar - 01-11-2011, 22:56
sveno napisał/a: | ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi |
No właśnie
deejay napisał/a: | Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma |
Ale nie zapominaj, że masz ustawione 4 cylindry Czyli dla 6 będzie to 466.
Ja mam teraz 470 dla LPG. PB taką jak Deejay, ale nie wiem czy dobra bo nie sprawdzałem. Stała drogi z GPS, ale nie pamiętam wartości. Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni.
sveno - 01-11-2011, 23:10
wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok Owczar napisał/a: | Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni. | jak to? Stała VSS to metry przebyte w czasie jednego impulsu i generator tych impulsów musi być gdzieś za skrzynią (dyfer, półosie?) bo przecież z tych sygnałów ECU daje sygnał do prędkościomierza wiec zależne jest to tylko od obrotów koła, przełożenie nie ma nic do rzeczy. Stała VSS będzie zależała od rozmiaru opony i od ilości impulsów na obrót koła. Chyba, że źle rozumuje? Poprawcie mnie.
Owczar - 01-11-2011, 23:19
No faktycznie, czujnik będzie gdzieś na wyjściu więc będzie niezależny od przełożenia
sveno napisał/a: | wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok |
Na początku ustawiłem właśnie 699 od Bartka i zostawiłem domyślne 4 cylindry, bo nie zauważyłem opcji do ustawienia. Potem patrzę, a tu liczba cylindrów do ustawienia. Zmieniłem na 6 i te wartości spalania były przerażające Bałem się dotknąć gaz
m6riano - 02-11-2011, 02:59
Fajnie ci wyszła ta obudowa wyświetlacza...;-)
SPIDER-ek - 02-11-2011, 07:26
zajażyłem o co kaman, ja manewrowałem między 405 a 400 żeby zniwelować niedokładność miedzy tym co pokazało a tym co spaliło i cos mi nie pasowało ale to różnica była na ml, już wiem że to było spowodowane sposobem tankowania, a wachało sie to róznie od 0,4l do 1l na całym baku:) myslałem że wtryskiem to zniweluje
Tomek - 02-11-2011, 10:39
gratuluje sveno
nabędziesz doświadczenia, to u mnie pomodzimy
pewnie na wiosne, znając mnie, nie mam ostatnio czasu na te zabawy
w weekend wezme z tarnowa pare narzędzi i zapasowy zegarek, to przynajmniej przygotuje sobie grunt pod wyświetlacz, a reszta to najwcześniej grudzień
ps. takie pytanko: czym będziesz montował/przykręcał wyświetlacz do tej swojej obudowy??
sveno - 02-11-2011, 18:24
montaż UKP zakończony powodzeniem Łatwo nie było:
wbrew powszechnej opinii przeciągnięcie wstęgi od wyświetlacza przez deskę poszło bardzo łatwo i szybko, bo potrzebny był pomysł: ja pociąłem wstęgę na paski po 5 przewodów:
i przyczepiłem do drucika długości około 1m, najpierw przeciągnąłem drucik przez deskę, a potem ciągnąc za niego przeciągnąłem wstęgę
Następnie kablologia, dobrze, że do ECU ida tylko 3 kabelki, tak się przy tym nagimnastykowałem jak na żadnym w-f'ie
Nie chciałem dublować wskazań temp zew, bo jest już w klimatroniku, dlatego czujnik temp zewnętrznej włożyłem w jeden z tuneli doprowadzających powietrze do środkowych nawiewów, dzięki temu wiem jak mocno mi grzeje lub jak bardzo chłodzi klimatyzacja na zagrzanym silniku, klimatroniku ustawionym na 32st i 3 biegu wentylatora temp wyglądały tak:
i jeszcze trochę rosły.
Przyciski dałem tutaj:
idealne miejsce-super ergonomiczne.
Niestety dzisiaj dopiero zauważyłem, że budka po zegarku bez tej ciemnej szybki to nie jest dobry pomysł-zostały szpary między ta budką a deską
jutro w wolnej chwili założę tą szybkę i sprawdzę co będzie widać na wyświetlaczu, oraz obowiązkowo filmik z UKP w akcji, dzisiaj po kalibracji wstępnej udało mi się zmierzyć przyspieszenia, 3 starty od 0 do 100km/h a wyniki to odpowiednio: 8.8s 8.4s i 9.0s na benzynie bo akurat gaz mi się skończył, ale i tak chyba nie jest źle
Jeszcze jedno pytanie: w jakim zakresie napięcia pracuje sonda lambda w Galancie? 0-1V?
|
|
|