To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

sveno - 29-10-2011, 00:03

aha. Więc tak, będzie go widział, a co będzie na nim widział to się okaże, ja mam biały wyświetlacz z czarnymi pixelami, a z tego co wiem, na wyswietlaczu "czarnym" przy tym kącie z jakiego patrzył będzie pasażer nic nie widać, albo widać żółtą poświatę :)

nie dało się zrobić tak, żeby pasażer wcale go nie widział, bo u mnie jest juz wciśnięty w głąb budy jak się da (ochrona przed wścibskim słońcem) i do tego skierowany idealnie na kierowcę

SPIDER-ek - 30-10-2011, 14:52

sveno, :) skończyłeś już rzeźbić? widzę że każdy z nas miał niezłe przeżycia z montażem UKP :)
Ja nie ustawiałem nic pod kątem i jestem bardzo zadowolony. Kwestia odpowiedniej regulacji.

sveno - 01-11-2011, 20:42

SPIDER-ek napisał/a:
sveno, :) skończyłeś już rzeźbić?
z ekranikiem skończyłem, nie wyszlo do końca tak jak chciałem, ale z braku czasu musi narazie tak zostać, ale po kolei:
okleiłem wyświetlacz taśmą papierową i odrysowałem ekranik długopisem, tak coby przy docieraniu wiedzieć gdzie on się zaczyna:

przypadkiem odkryłem, że tusz z długopisu przeniósł się po części na szpachle:

co znacznie mi ułatwiło prace przy docieraniu bo nie musiałem co chwilę składać obudowy w całość, żeby zobaczyć ile mam jeszcze dotrzeć :) polecam tę metodę, jest genialna w swojej prostocie :)
po docieraniu i wygładzeniu papierem 400 efekt był taki:

nie przyłożyłem się do wygładzenia tych czołowych powierzchni które oryginalnie są bardzo chropowate i teraz tego żałuję :( po malowaniu wygląda to tak:

pierwsze odpalenie w aucie:

dzisiaj przygotuje sobie kable do montażu tzn poprzedłużam te od wtyczki z UKP i jak dobrze pójdzie jutro skończę montaż :) w czwartek rano trasa do Krk i pierwsza kalibracja :) podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".

Z dalszych aktualności to nareszcie ustawiłem halogeny dalekosiężne:

widok snopów światła przed i po sutawianiu, reflektory zasłonięte także to co widać na ścianie to światło tylko i wyłącznie z dalekosiężnych, świecą idealnie poziomo (37 cm od gleby) i lekko rozchyliłem je na boki tak coby doświetlały pobocza.
No i na koniec Forfiter nareszcie w Łinter Edyszyn:

deejay - 01-11-2011, 20:50

sveno napisał/a:
podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".


Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma :wink:

SPIDER-ek - 01-11-2011, 21:03

PB95

na oponach 225/45/R17
VSS: 0,0392 [m/imp]
wtrysk: 0,00402 [l/s]

na oponach 205/55/R16
VSS: 0,0393 [m/imp]
wtrysk: wtrysk: 0,00400 [l/s]
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.

I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)

Owczar - 01-11-2011, 21:43

SPIDER-ek napisał/a:
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.


Przecież stała wtrysku się nie zmienia w zależności od koła :)

Sveno, jest git :)

SPIDER-ek napisał/a:
I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)


Takie nocne te wyniki :)

SPIDER-ek - 01-11-2011, 22:22

przeciez zmianie uleglo vss. jakie nocne wyniki? przeciez nie stalem 4h w korku tylko jechalem.normalne wyniki. wszystko zalezy gdzie jezdzisz
sveno - 01-11-2011, 22:46

SPIDER-ek napisał/a:
przeciez zmianie uleglo vss

ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi :)

deejay, SPIDER-ek, dzięki za dane :) Owczar, pochwalisz się swoimi stałymi? :wink:

Owczar - 01-11-2011, 22:56

sveno napisał/a:
ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi


No właśnie :)

deejay napisał/a:
Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma


Ale nie zapominaj, że masz ustawione 4 cylindry :) Czyli dla 6 będzie to 466.
Ja mam teraz 470 dla LPG. PB taką jak Deejay, ale nie wiem czy dobra bo nie sprawdzałem. Stała drogi z GPS, ale nie pamiętam wartości. Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni.

sveno - 01-11-2011, 23:10

wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok :)
Owczar napisał/a:
Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni.
jak to? Stała VSS to metry przebyte w czasie jednego impulsu i generator tych impulsów musi być gdzieś za skrzynią (dyfer, półosie?) bo przecież z tych sygnałów ECU daje sygnał do prędkościomierza wiec zależne jest to tylko od obrotów koła, przełożenie nie ma nic do rzeczy. Stała VSS będzie zależała od rozmiaru opony i od ilości impulsów na obrót koła. Chyba, że źle rozumuje? Poprawcie mnie.
Owczar - 01-11-2011, 23:19

No faktycznie, czujnik będzie gdzieś na wyjściu więc będzie niezależny od przełożenia :)

sveno napisał/a:
wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok


Na początku ustawiłem właśnie 699 od Bartka i zostawiłem domyślne 4 cylindry, bo nie zauważyłem opcji do ustawienia. Potem patrzę, a tu liczba cylindrów do ustawienia. Zmieniłem na 6 i te wartości spalania były przerażające :D Bałem się dotknąć gaz ;)

m6riano - 02-11-2011, 02:59

Fajnie ci wyszła ta obudowa wyświetlacza...;-)
SPIDER-ek - 02-11-2011, 07:26

zajażyłem o co kaman, ja manewrowałem między 405 a 400 żeby zniwelować niedokładność miedzy tym co pokazało a tym co spaliło i cos mi nie pasowało :) ale to różnica była na ml, już wiem że to było spowodowane sposobem tankowania, a wachało sie to róznie od 0,4l do 1l na całym baku:) myslałem że wtryskiem to zniweluje
Tomek - 02-11-2011, 10:39

gratuluje sveno
nabędziesz doświadczenia, to u mnie pomodzimy
pewnie na wiosne, znając mnie, nie mam ostatnio czasu na te zabawy
w weekend wezme z tarnowa pare narzędzi i zapasowy zegarek, to przynajmniej przygotuje sobie grunt pod wyświetlacz, a reszta to najwcześniej grudzień

ps. takie pytanko: czym będziesz montował/przykręcał wyświetlacz do tej swojej obudowy??

sveno - 02-11-2011, 18:24

montaż UKP zakończony powodzeniem :) Łatwo nie było:


wbrew powszechnej opinii przeciągnięcie wstęgi od wyświetlacza przez deskę poszło bardzo łatwo i szybko, bo potrzebny był pomysł: ja pociąłem wstęgę na paski po 5 przewodów:


i przyczepiłem do drucika długości około 1m, najpierw przeciągnąłem drucik przez deskę, a potem ciągnąc za niego przeciągnąłem wstęgę :)
Następnie kablologia, dobrze, że do ECU ida tylko 3 kabelki, tak się przy tym nagimnastykowałem jak na żadnym w-f'ie :)
Nie chciałem dublować wskazań temp zew, bo jest już w klimatroniku, dlatego czujnik temp zewnętrznej włożyłem w jeden z tuneli doprowadzających powietrze do środkowych nawiewów, dzięki temu wiem jak mocno mi grzeje lub jak bardzo chłodzi klimatyzacja :) na zagrzanym silniku, klimatroniku ustawionym na 32st i 3 biegu wentylatora temp wyglądały tak:



i jeszcze trochę rosły.
Przyciski dałem tutaj:


idealne miejsce-super ergonomiczne.
Niestety dzisiaj dopiero zauważyłem, że budka po zegarku bez tej ciemnej szybki to nie jest dobry pomysł-zostały szpary między ta budką a deską :(

jutro w wolnej chwili założę tą szybkę i sprawdzę co będzie widać na wyświetlaczu, oraz obowiązkowo filmik z UKP w akcji, dzisiaj po kalibracji wstępnej udało mi się zmierzyć przyspieszenia, 3 starty od 0 do 100km/h a wyniki to odpowiednio: 8.8s 8.4s i 9.0s na benzynie bo akurat gaz mi się skończył, ale i tak chyba nie jest źle :)

Jeszcze jedno pytanie: w jakim zakresie napięcia pracuje sonda lambda w Galancie? 0-1V?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group