Outlander III Ogólne - Outlander PHEV
stefunk - 13-08-2020, 08:55
ASO chciało 300 pln za odzyskanie hasła wifi, więc zacząłem grzebać w internecie, jak to zrobić na własną rękę ... i się udało. Wszystko darmową alternatywą dla etacsdecoder
Kupujemy na allegro za 80pln kabel mini vci j2534 (~83pln)
Ściągamy darmową aplikację MMCodingWriter https://forum.kolyandex.su/viewtopic.php?f=15&t=3&fbclid=IwAR39PG3ALnfz4soien37ZMSanoXR3-3KY7S4ZGv5pMGlda1KaJev0GXCYzM
Ustawiamy w zakładce settings połączenie na j2534
Klikamy connect
Wchodzimy w zakładką others i przy phev wifi klikamy read
Bonus - domykanie dachu kluczykiem:
Zakładka ETACS
Klikamy editor, zmieniamy P/R Type na SC1 oraz P/W Type na P1
Klikamy Apply
Klikamy Write variant
Program pozwala na dużo więcej, dajcie znać jak znajdziecie inne ciekawe opcje
http://mmc-manuals.ru/Mit...%86%D0%B8%D0%B8 - manuale jak zrobić więcej, u mnie działa tylko na IE, wszystko jest po rosyjsku, ale google translate świetnie sobie radzi
mardel - 24-09-2020, 08:13 Temat postu: Utrzymanie systemu paliwowego Witam wszystkich użytkowników PHEV i proszę o poradę.
Jak długo trwa "utrzymanie systemu paliwowego" czyli tryb w którym misiek automatycznie przechodzi w tryb CHARGE ( nie można wyłączyć). jest to stary model z 2013 roku, i używam go w 90% wyłącznie na prądzie.
Za pierwszym razem kiedy zjawisko wystąpiło, trwało to kilka dni i po zatankowaniu tryb się wyłączył. Teraz mimo tankowania misiek dalej wypala "cenną" etylinę...
Czy ktoś może wie? Chodzi o czas, kilometry czy ilość paliwa w baku?
Pozdrawiam
Krzysztof Sosik - 24-09-2020, 22:30
Kochani mam problem .Odkrecalem nakładki wentla i urwałem wentyl a ze mój Outlander III PHEV ma czujniki ciśnienia . Czy one są rozbieralne wentle( sam zawór bez czujnika ) czy potrzeba z czujnikami wymienić . Bo oglądam i są w sprzedaży z wykręcamy wentylem . Miał ktoś podobny problem ?
darek44 - 29-09-2020, 09:57 Temat postu: Re: Utrzymanie systemu paliwowego
mardel napisał/a: | Witam wszystkich użytkowników PHEV i proszę o poradę.
Jak długo trwa "utrzymanie systemu paliwowego" czyli tryb w którym misiek automatycznie przechodzi w tryb CHARGE ( nie można wyłączyć). jest to stary model z 2013 roku, i używam go w 90% wyłącznie na prądzie.
Za pierwszym razem kiedy zjawisko wystąpiło, trwało to kilka dni i po zatankowaniu tryb się wyłączył. Teraz mimo tankowania misiek dalej wypala "cenną" etylinę...
Czy ktoś może wie? Chodzi o czas, kilometry czy ilość paliwa w baku?
Pozdrawiam |
sytuacja jest taka że jak jest chłodno to włącza silnik jako wspomaganie ogrzewania. wyłącz ogrzewanie albo zmniejsz znacznie temperaturę
Moris29 - 06-10-2020, 23:06
Witam wszystkich użytkowników forum. Właśnie dołączyłem do Szanownego Grona kupując PHEVa z 2018.
Męczyło mnie otwieranie bezkluczykowe jako, jak sie okazuje, nie takie ciężkie do sforsowania przez osoby dysponujące odpowiednim sprzętem. Dzisiaj, dzieki interwencji Tokyo ten system został wyłączony, teraz otwieranie tylko z pilota i pilot musi być w slocie do uruchomienia auta. I co najważniejsze, (dla żony ), za rozsądne pieniądze mam pilota 3 przyciskowego obsługującego elektryczną pokrywę bagażnika. Silnik podnoszący zamontował poprzedni właściciel, ale nie było pilota. Ponadto mam wgrane polskie menu i jest szansa na przestrojenie radia z czestotliwości amerykańskich na europejskie.
wawa_marek - 06-10-2020, 23:19
No niby bezpieczniej, że ta funkcja nie działa, ale ja noszę kluczyk w kieszeni ponad 10 lat (key free) i jakoś nikt nie chciał ukraść mojego Megane. Teraz w Outlanderze również z tego korzystam. Jest wygodniej, nie trzeba grzebać po kieszeniach, to jest tak jak czytnik linii papilarnych w telefonie, jak raz zaczniesz używać to już nie chce ci się wstukiwać kodów. Najważniejszy temat dla tych co chcą zabezpieczyć auta przed kradzieżą, to modyfikacja gniazda OBDII. To jest źródło większości nieautoryzowanych uruchomień silnika - nie metoda na "walizkę".
Moris29 napisał/a: | Witam wszystkich użytkowników forum. Właśnie dołączyłem do Szanownego Grona kupując PHEVa z 2018.
Męczyło mnie otwieranie bezkluczykowe jako, jak sie okazuje, nie takie ciężkie do sforsowania przez osoby dysponujące odpowiednim sprzętem. Dzisiaj, dzieki interwencji Tokyo ten system został wyłączony, teraz otwieranie tylko z pilota i pilot musi być w slocie do uruchomienia auta. I co najważniejsze, (dla żony ), za rozsądne pieniądze mam pilota 3 przyciskowego obsługującego elektryczną pokrywę bagażnika. Silnik podnoszący zamontował poprzedni właściciel, ale nie było pilota. |
Sorgan - 10-10-2020, 12:08
[quote="stefunk"]ASO chciało 300 pln za odzyskanie hasła wifi, więc zacząłem grzebać w internecie, jak to zrobić na własną rękę ... i się udało. Wszystko darmową alternatywą dla etacsdecoder
Kupujemy na allegro za 80pln kabel mini vci j2534 (~83pln)
Witam. Chodzi o powszechnie dostępny kabel do Toyot, czy jakiś uniwersalny z łącznością Bluetooth, a może jakiś dedykowany z chip tuningiem ? Połączenie po kablu czy bezprzewodowe ?
acent - 10-10-2020, 22:13
etacsdecoder nie jest darmowy, chyba chodzi o MMCodingWriter. Interfejs zwykły od toyoty na kablu wystarczy lub każdy inny wspierający J2534 Pass-Thru Driver. Ostatecznie tanim elm 327 też obskoczysz.
Wojtas_s23 - 28-10-2020, 20:49 Temat postu: Czy ktoś może to zinterpretować ? Hej, taki PHEV, fajnie wygląda ale ...
akumulator naładowany na full i pisze zasięg 24km
jak to interpretować, szczególnie informację "EV Driving 100%"
https://imgur.com/a/7vzNIqa
Woytas_MAC - 20-11-2020, 15:03 Temat postu: Re: Utrzymanie systemu paliwowego
darek44 napisał/a: | mardel napisał/a: | Witam wszystkich użytkowników PHEV i proszę o poradę.
Jak długo trwa "utrzymanie systemu paliwowego" czyli tryb w którym misiek automatycznie przechodzi w tryb CHARGE ( nie można wyłączyć). jest to stary model z 2013 roku, i używam go w 90% wyłącznie na prądzie.
Za pierwszym razem kiedy zjawisko wystąpiło, trwało to kilka dni i po zatankowaniu tryb się wyłączył. Teraz mimo tankowania misiek dalej wypala "cenną" etylinę...
Czy ktoś może wie? Chodzi o czas, kilometry czy ilość paliwa w baku?
Pozdrawiam |
sytuacja jest taka że jak jest chłodno to włącza silnik jako wspomaganie ogrzewania. wyłącz ogrzewanie albo zmniejsz znacznie temperaturę |
Witam
Rozumiem ,że chodzi o sytuację gdzie na wyświetlaczu pojawił sie komunikat "Engine started to maintain fuel system" ? Jeśli tak to miałem taką sytuację 2 razy w tym roku. Samochód dba o układ paliwowy i wymaga 15l. na kwartał. Sam jeżdżę raczej na prądzie wiec jak pierwszy raz miałem komunikat o paliwie to odpaliłem google. Tam miły Pan chyba z Indii łamaną angielszczyzną powiedział że wystarczy zatankować do pełna i będzie oki.
Pierwszy raz się udało ale za drugim razem miałem prawie pełen zbiornik paliwa i weszło mi około 8 litrów. A silnik spalinowy nadal działał. Trzeba było wyjeździć 15l. Teraz na wszelki wypadek utrzymuję stan 3/4 zbiornika.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20-11-2020, 15:07 ]
Wojtas_s23 napisał/a: | Hej, taki PHEV, fajnie wygląda ale ...
akumulator naładowany na full i pisze zasięg 24km
jak to interpretować, szczególnie informację "EV Driving 100%"
https://imgur.com/a/7vzNIqa |
A sprawdzałeś stan baterii tz. zużycia ogniw ? Np. programem PHEV Watchdog.
Rafał 84 - 22-11-2020, 18:48
Witam,jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Outlandera PHEV i mam parę pytań,będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Jak mogę sprawdzić kondycję baterii(akumulatorów)
Jak można wyregulować światła,chodzi o to aby je trochę ponieść
Oraz jak wymienić żarówki w kloszach na samym dole
I ostatnie pytanie chciał bym wymienić żarówki od świateł mijania i drogowych macie jakiś link lub coś
Pozdrawiam
Woytas_MAC - 23-11-2020, 07:25
Rafał 84 napisał/a: | Witam,jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Outlandera PHEV i mam parę pytań,będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Jak mogę sprawdzić kondycję baterii(akumulatorów)
Jak można wyregulować światła,chodzi o to aby je trochę ponieść
Oraz jak wymienić żarówki w kloszach na samym dole
I ostatnie pytanie chciał bym wymienić żarówki od świateł mijania i drogowych macie jakiś link lub coś
Pozdrawiam |
Hej
Poziom baterii możesz sprawdzić programem na tel. PHEV Watchdog (znajdziesz go w google play) trzeba jednak mieć interface OBD 2.
Żarówki do jazdy dziennej te dolne mi wymieniał kolega mówił ze sporo odkręcania. Ale się udało i wymieniłem na takie z barwą zbliżoną do świateł mijania (OSRAM LED Driving Cool White 6000K 12V P13W). Światła mijania mam jasne i bardzo dobrze świecą. Natomiast drogowe to już łatwo i wymieniłem na Osram HB3 9005 Cool Blue Intense XenonLook 4200K. Ładnie świeca i barwa światła zbliżona do świateł mijania.
Z podniesieniem świateł nie pomogę.
Pozdrawiam
Marcino - 23-11-2020, 08:24
Rafał 84 napisał/a: | Jak można wyregulować światła,chodzi o to aby je trochę ponieść |
Najlepiej pokretłem w kabinie je podnieść, a jak takiego nie ma to...
Podjedz na stacje diagnostyczna zrobią ci to w kilka minut i bedziesz pewny ze są dobrze ustawione. Nie wydasz majątku.
Rafał 84 - 23-11-2020, 18:38
Dziękuję za pomoc,żarówki już zamówione,co do regulacji nie mam pokrętła więc podjadę na stację,mam jeszcze jedną sprawę czy może ktoś podesłać link gdzie można kupić interface OBD 2 tak aby na pewno działał.
Woytas_MAC - 24-11-2020, 08:17
Ja mam taki: Vgate iCar Pro BT4.0 Interfejs OBD2 ELM327 iOS PL.
Ale może zapytaj specjalistów na forum żeby nie przepłacać. A co do żarówek to pomyśl sobie jeszcze o światłach pozycyjnych.
Ja miałem takie bardzo żółte i nie pasowały do reszty. Kupiłem takie Philips Ultinon LED 6000K 2x. Żarówka W5W 12V 0.9W .
Dobrze to wszystko razem wygląda.
Pozdrawiam
|
|
|