To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Karwoś - 10-06-2012, 21:46

Na lpg-forum.pl jest obszerna analiza tego pseudo artykułu - bledów jest tam bardzo dużo - nawet merytoryczne. A co do luzów itp - jak sie nie serwisuje auta to zawsze bedzie klopot. Nikt tam jakos nie sprawdzil dlaczego maja takie klopoty - a wypadaloby chociaż pytac wlascicieli czy regulowali luz co 15000 czy co wspomniane 100 000.
bastek - 10-06-2012, 22:21

raz - w colcie jest taki sam silnik 4a91, a tam problemu nie ma...
dwa - u mnie po 50.000 km na gazie (a 95.000 w sumie) wystąpiły problemy, ale było to zniesienie luzów zaworowych, a nie zwiększenie....

tomekrvf - 11-06-2012, 19:47

suchysusz napisał/a:
Przy lancerze jest uwaga: Po 45 tys. km zbyt duży luz zaworów

Powinno być zbyt małe luzy. Mam taką tabelę z Prinsa w oryginale i bez błędów
Karwoś napisał/a:
a wypadaloby chociaż pytac wlascicieli czy regulowali luz co 15000 czy co wspomniane 100 000.

Przy regulacji luzów "szklankami" co 15 000 km wszelkie oszczędności jazdy na gazie idą w łeb.

plecho1 - 11-06-2012, 22:15

Panowie, w Waszym przypadku, jeśli nie boicie się trochę pobrudzić, luzy zaworowe możecie sprawdzić sobie sami. Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i będzie Wam potrzebny komplet szczelinomierzy za kilka - kilkanaście złotych i około pół godziny zabawy.
Karwoś - 11-06-2012, 22:20

Ja jutro w SX4 jade sprawdzić - w tym jest regulacja plytkami . W lancerze na szczescie jest hydrauliczna kasacja :)
Luk - 11-06-2012, 22:23

Karwoś napisał/a:
W lancerze na szczescie jest hydrauliczna kasacja :)

:?: :?: :?:
Oj, chyba nie... :mrgreen:

krzychu - 11-06-2012, 22:36

Luk napisał/a:
Karwoś napisał/a:
W lancerze na szczescie jest hydrauliczna kasacja :)

:?: :?: :?:
Oj, chyba nie... :mrgreen:


Zależy którym. W starszych w każdym bez MIVEC-a (MIVEC był tylko 2,4 w hameryce).

Karwoś - 11-06-2012, 23:21

Ja mam 4G94 SOHC z usa - nie ten GDI. Wsadzany byl tylko do lancera na usa i japonie - stary silnik ale jary i nie do zajezdzenia - na gazie ponad 70 000.
Luk - 12-06-2012, 00:18

krzychu napisał/a:
Zależy którym. W starszych w każdym bez MIVEC-a (MIVEC był tylko 2,4 w hameryce).

Karwoś napisał/a:
Ja mam 4G94 SOHC z usa - nie ten GDI. Wsadzany byl tylko do lancera na usa i japonie - stary silnik ale jary i nie do zajezdzenia - na gazie ponad 70 000


No fajnie, ale mówimy o Lancerze CYxA (07-...) prawda..? :)

ostry85 - 12-06-2012, 00:21

W najbliższym czasie wstawię fotki.

Auto zbiera się prawie identycznie, ale nie jedzie już max speed 210 tylko 190.

pracuje poprawnie, przełącza się bez zaburzenia pracy silnika - parametry w normie, pali litr więcej niż Pb. Lubryfikantu pobiera bardzo mało, czyli mniej iż 1ml na 1 l LPG, na 570km poszło mi 42l LPG i ok 10-15ml lubryfikantu.

Może lubryfikacja to pic..., ale jeśli zawiera ołów to miałaby rację bytu.

robertdg - 12-06-2012, 08:32

plecho1 napisał/a:
będzie Wam potrzebny komplet szczelinomierzy za kilka - kilkanaście złotych i około pół godziny zabawy.
Miałem kiedyś okazje mierzyć te popularne i tanie szczelinomierze, ich wartości się nijak mają do rzeczywistości
plecho1 - 12-06-2012, 09:00

Ja mam taki tani i ma blaszki o właściwych wymiarach, taki szczelinomierz zawsze można sprawdzić suwmiarką jeśli oczywiście mierzy właściwie :D
SkyLuke - 12-06-2012, 10:12

tomekvrf napisał/a:
Przy regulacji luzów "szklankami" co 15 000 km wszelkie oszczędności jazdy na gazie idą w łeb.


plecho1 napisał/a:
Panowie, w Waszym przypadku, jeśli nie boicie się trochę pobrudzić, luzy zaworowe możecie sprawdzić sobie sami. Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i będzie Wam potrzebny komplet szczelinomierzy za kilka - kilkanaście złotych i około pół godziny zabawy.


Regulację luzów (wymianę szklanek) też chyba można zrobić samemu? Jeżeli się potrafi oczywiście, ale nie jest to chyba "rocket science".

plecho1 - 12-06-2012, 10:19

W tym przypadku regulacja też nie jest zbyt skomplikowana ale i nie tak całkiem prosta i bezproblemowa a dla świętego spokoju zawsze można sprawdzić po tych 40 - 50 tys km. Nie każdy musi robić to sam, można przecież też w serwisie ale jeśli ktoś lubi majsterkować to zrobi to beż problemu.
ko5a - 12-06-2012, 10:20

plecho1, może jakiś guide, a najlepiej foto guide byś zrobił..?
sporo osób by oszczędziło czas i pieniądze na wycieczkach do warsztatów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group