To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Kultura jazdy na drogach itp itd ...poraz któryś tam ...

cane - 07-01-2013, 21:50

krzychu napisał/a:
Można gdzieś sprawdzić czy mają chociaż opłacone OC?


Oczywiście, że tak. Najszybciej tutaj.

plecho1 - 08-01-2013, 08:30

Jak to przejdzie, to ciekawa jak wpłynie na bezpieczeństwo na naszych drogach http://moto.wp.pl/kat,551...1fd89&_ticrsn=3
mjsystem - 08-01-2013, 21:53

plecho1 napisał/a:
Jak to przejdzie, to ciekawa jak wpłynie na bezpieczeństwo na naszych drogach


Niebezpieczne podobno były składaki, stare trupy, przekładki, teraz kierownica po prawej... Zawsze myślałem, że to kierowcy są niebezpieczni. Jeśli świadomie i z premedytacją jedziesz niesprawnym czy niedopuszczonym do ruchu pojazdem to wina pojazdu czy kierowcy? Myślę, że życie samo zweryfikuje import tych aut. Sprowadzone takie auto nie od razu nabędzie nowego właściciela. Tym autem nie każdy odważy się pojechać. I innych krajach europejskich taki pojazd od dawna jest dopuszczony do ruchu i ciekawe co na to statystyki wypadków drogowych :roll: Ciekawe też, czy import "prawokierownicowych" aut w tych krajach jest aż tak dosadnie wielki, żeby zagrażał sprzedaży aut nowych. :wink:

Morfi - 08-01-2013, 22:05

Wszystkie legnumy z wysp trafią do polski. Najwieksze niebezpieczeństwo to wyprzedzanie.
robertdg - 08-01-2013, 22:57

Morfi napisał/a:
Wszystkie legnumy z wysp trafią do polski.
No bo to tylko te auto to kwiatuszki na okładce :?: :badgrin: bedą na potęge sprzedawać angole w całości z wywindowanymi cenami, bez znaczenia, legnum, evo, WRX, GTI, bla bla bla...

Najlepsze to jest:
Kod:
światła wewnętrzne pojazdów będą musiały być dostosowane do ruchu prawostronnego.
normalnie nie do przejścia :lol:

plecho1 - 08-01-2013, 23:19

Ja myślę, że to jest błąd a chodziło o lampy przednie.
robertdg - 08-01-2013, 23:21

Przednie, tylne, ogólnie zewnętrzne, ale miało być smiesznie :P
mjsystem - 10-01-2013, 09:17

Coś mi się obiło właśnie o uszy w temacie przekraczania dwukrotnego prędkości. Czyzby mieli prawko zabierać? I na ile? :wink:
Cytat:
Gotowy jest projekt Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - poinformował w środę minister transportu Sławomir Nowak. Dodał, że teraz projekt trafi do konsultacji społecznych. Zapowiedział m.in. bezwzględną walkę z nadmierną prędkością na drogach.

"Liczymy na to, że organizacje pozarządowe i podmioty zainteresowane bezpieczeństwem drogowym będą mogły się wypowiedzieć i zgłosić swoje uwagi" - powiedział minister Nowak. Projekt programu został przyjęty we wtorek na posiedzeniu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Minister spraw wewnętrznych Jacek Cichocki podkreślił, że główną przyczyną wypadków drogowych jest - w 43 proc. przypadków - nadmierna prędkość. Szef MSW zaproponował m.in. takie rozwiązania jak: odbieranie prawa jazdy za podwójne przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym, obowiązek bezwzględnego zatrzymania pojazdu w chwili, gdy do przejścia zbliża się pieszy.

Jak poinformował, praktyczny egzamin z prawa jazdy zostanie poszerzony o konieczność zdania egzaminu z pierwszej pomocy.

Już wcześniej resort transportu informował, że jednym z głównych priorytetów programu ma być walka z piractwem na polskich drogach. Służyć ma temu podniesienie wysokości mandatów drogowych i budowa systemów fotoradarów z równoczesną poprawą infrastruktury drogowej w Polsce.

Według danych policji w 2012 r. na drogach doszło do 36,5 tys. wypadków; zginęło w nich 3,5 tys. osób, a 45 tys. zostało rannych. Choć liczba zabitych była najniższa od 1989 r., to w przeliczeniu na milion mieszkańców jest wciąż wysoka.

Tomek - 10-01-2013, 09:25

mjsystem napisał/a:
odbieranie prawa jazdy za podwójne przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym,


:(

to już bym w 2010 stracił

mjsystem napisał/a:
obowiązek bezwzględnego zatrzymania pojazdu w chwili, gdy do przejścia zbliża się pieszy.


albo zmienimy ten rząd, albo zmieniam miejsce zamieszkania

krzychu - 10-01-2013, 09:26

mjsystem napisał/a:

Według danych policji w 2012 r. na drogach doszło do 36,5 tys. wypadków; zginęło w nich 3,5 tys. osób, a 45 tys. zostało rannych. Choć liczba zabitych była najniższa od 1989 r., to w przeliczeniu na milion mieszkańców jest wciąż wysoka.
[/i]


Jakoś zapomnieli dodać, że dziwnie zbiegło się to czasem otwarcia wielu dróg 2 jezdniowych... Ale oczywiście to kierowcy są winni, a nie zła infrastruktura drogowa... Spoko niech odbierają prawo jazdy, ale niech ograniczenia prędkości będą ustawiane z głową i niech wraz z ograniczeniami idą usprawnienia drogowe!

Morfi - 10-01-2013, 10:10

Będzie luźniej na drogach.
Popieram, pomysł ten świetnie wpisuje się w nasza akcje stop wariatom na drogach.
Gdzie mitsumaniaki sprzeciwiają się debilnym kierowcom, którzy w mieście jeżdzą ponad 100 km/h. Będzie więcej patroli na przejściach.

Luk - 10-01-2013, 10:35

Popieram, ale tylko w sytuacji, kiedy zmienione zostaną absurdalne ograniczenia prędkości na pewnych odcinkach ulic. Np. w Warszawie, 3 pasmowe arterie, przejścia podziemne lub kładkami i... 50 km/h...
gzesiolek - 10-01-2013, 10:38

tomek84, skoro u Ciebie norma jest jazda ponad 100km/h w terenie zabudowanym i nie zatrzymywanie się przed przejściem gdy pieszy chce przejsc to juz wole, zeby rzad sie nie zmienil... tam gdzie pojedziesz moze Cie odlucza niektorych przyzwyczajen...
krzychu - 10-01-2013, 10:41

A jeśli chodzi o pieszych popieram, ALE na drogach o 2 lub więcej pasach w jednym kierunku muszą być przejścia sterowane światłami i to przed wejściem przepisów!
Tomek - 10-01-2013, 11:07

gzesiolek napisał/a:
tomek84, skoro u Ciebie norma jest jazda ponad 100km/h w terenie zabudowanym


godzina 5.50, Kielce, 2 pasy ruchu w każdym kierunku, obok żadnych chodników
w takich miejscach w normalnych miastach jest 70-80 kmh, a tam 50 kmh i fotoradar (w jakimś celu)

gzesiolek napisał/a:
nie zatrzymywanie się przed przejściem gdy pieszy chce przejsc to juz wole, zeby rzad sie nie zmienil


gdy pieszy chce przejsc, a "gdy pieszy zbliza sie do przejscia" to jest różnica

gzesiolek napisał/a:
tam gdzie pojedziesz moze Cie odlucza niektorych przyzwyczajen...


a ty znasz mnie w ogóle, żeby pozwalać sobie na takie wycieczki ?

[ Dodano: 10-01-2013, 11:14 ]
polecam szybką wycieczkę na Węgry, gdzie są lekko chore przepisy i obserwacje jak tam wygląda ruch w mieście, totalny paraliż moim zdaniem

Luk napisał/a:
Np. w Warszawie, 3 pasmowe arterie, przejścia podziemne lub kładkami i... 50 km/h...


w "jakimś" celu 50kmh jest

krzychu napisał/a:
A jeśli chodzi o pieszych popieram, ALE na drogach o 2 lub więcej pasach w jednym kierunku muszą być przejścia sterowane światłami i to przed wejściem przepisów!


otóż to

łatwiej wszystko ograniczyć przepisami i sparaliżować ruch, niż wydać na inwestycje drogowe, uchwalić mądre przepisy i ułatwić wszystkim życie

gzesiolek napisał/a:
tam gdzie pojedziesz


wracając do tego, to byłem w swoim życiu "tu i ówdzie" i zrobiłem kilka kilometrów w różnych krajach UE i globu, wiem jak się jeździ na świecie, a jak w Polsce
sprawne przemieszczanie się to na pewno nie jest domena naszych dróg

[ Dodano: 10-01-2013, 11:18 ]
i jeszcze dygresja:

- ja będąc pieszym sam dbam o swoje bezpieczeństwo na pasach, nie potrzebuje, żeby mnie ktoś przepuszczał, korona z głowy mi nie spadnie jak się zatrzymam, nigdy nie wchodzę na przejście jak nie mam kontaktu wzrokowego z kierowcą i nie mam pewności, że mnie widzi, znajoma leży właśnie połamana w szpitalu, bo była pewna, że kierowca ją widzi (bo ona go widziała), a nie widział



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group