Nasze Miśki - Historia mojego upartego Miśka czyli Projekt C58/3A
Hubeeert - 30-09-2015, 15:32
Odkopię temat i wyciągnę go przy okazji z Magazynu...
Mirage został dokładnie wypatroszony gdyż był to warunek blacharza, który chciał go obejrzeć i zdecydowac co dalej.
Przy demontażu nie została urwana nawet jedna śrubka, wszystko idealnie zeszło, odkręciło się, wyszło z zaczepów itd, ale... Niestety potwierdziło się to o czym mówiło mi kilka osób jeszcze w 2007 roku - samochód był u rzeźnika a nie blacharza poprzednim razem.
Obraz jest następujący - progów NIE MA. W całości. Podciągów w progach nie ma. W całości, tylny lewy błotnik nie istnieje tam gdzie był "naprawiany" i nie dlatego, że o samochód nie zadbałem tylko dlatego, że przy "naprawie blacharki" pominięto wycięcie skorodowanych blach, kładąc nowe na stare a przy tzw okazji zabrakło czasu na zabezpieczenie antykorozyjne. Samochód jest nie do uratowania. Dodatkowym smaczkiem było mocowanie prawego fotela do progu wykonane z kawałka blachy ocynkowanej (do obróbek blacharskich na dachach) przykręcone do progu wkrętami do konstrukcji ścian gipsowo kartonowych a do tej blachy tak samo zamocowany był wspornik szyny fotela...
Mirage czeka już tylko na zdjęcie drzwi i tylnej klapy, zawieszenia i wytarganie silnika po czym trafi jako wsad hutniczy do pieca.
Na szczęscie GTi jest w dużo lepszym stanie blacharskim choć i w nim progi sa tematem newralgicznym. Nie będzie to jednak mission impossible i tego da się uratować. Chyba, okaże się za jakiś czas gdy trafi na operację.
Co do silnika. Mam dwa - 4G61T z przebiegiem 320000km+ w stanie do kapitalnego remontu (teoretycznie taki przeszedł... teoretycznie...) i 4G67 z 200000km na zegarach. Oba 6 bolt. W zeszłym roku dla celów testowych spróbowaliśmy oba odpalić, oba zaskoczył od dotknięcia, po dolaniu oleju do pełnego stanu. Na starym paliwie (co najmniej 5 lat).
Skrzynie też dwie z tym, że ta w Mirage jest dłuższa.
Co powstanie z tych dwóch? Jeszcze nie wiem. Może trafi się trzeci - swoją drogą jak macie kogoś w Bretzfeld-Schwabbach kto mógłby obejrzeć dla mnie jeden samochód - byłbym bardzo wdzięczny.
Pytania o to gdzie odbędzie się operacja skwituję już teraz krótko - u nas w warsztacie. Może choć raz dla odmiany będzie to zrobione dobrze.
Zdjęć nie będzie. Za bardzo trzęsą mi się ręce jak patrzę na samochód, który kosztował mnie około 30000 zł w roku 2005, żeby to uwiecznić...
Marcino - 30-09-2015, 23:31
Myślałem kiedyś o tym czy temat jeszcze drgnie.....
Szkoda go.... ich obu..:)
Juiceman - 01-10-2015, 06:12
3mam kciuki, my z czarnym mirage ruszamy w listopadzie z robotą przynajmniej takie są wstępnie plany. Na początku blacharka, a później mechanika czego najbardziej się obawiam z racji ciężko dostępnych części ....
Hubeeert - 01-10-2015, 12:06
Juiceman oemmitsubishiparts.com - wysyłają do PL i mają niezłe ceny, sprawdzone.
Juiceman - 01-10-2015, 13:06
a podziękować, porównam ceny z tym co ja mam.
Dzięki!
Matejko - 01-10-2015, 13:15
Byłem, widziałem
co mogę napisać
bądź silny, niestety, szkoda sentymentów na niego
Hubeeert - 01-10-2015, 13:32
Sentyment zostanie już na zawsze, ale w stanie obecnym bez funduszy na poziomie 15k PLN + nie ma nawet co zaczynać tematu blacharka...
Tomek - 01-10-2015, 14:27
dajże fotki, nie bądź taki
też chcemy popatrzeć jak źle musi być, że złomujesz sentymenta
Hubeeert - 01-10-2015, 14:31
Tomek napisał/a: | dajże fotki | dajże spokój, co?
Marcino - 01-10-2015, 15:57
Hubeeert napisał/a: | Tomek napisał/a: | dajże fotki | dajże spokój, co? |
tak po Krakowsku poprosił...
Hubeeert - 01-10-2015, 16:24
wiem
jacek11 - 01-10-2015, 21:48
Sentyment sentymentem,ale rozsądek dobrze podpowiada.
cns80 - 02-10-2015, 13:42
Hubeeert napisał/a: | Może choć raz dla odmiany będzie to zrobione dobrze. | Nie warto zrywać z tradycją
Hubeeert - 02-10-2015, 14:23
Spadaj łajzo
rosomak1983 - 02-10-2015, 23:01
Hubeeert napisał/a: | Spadaj łajzo |
Hubert ja Ci mowiłem kto mrówki nasłał na miraga jak Cie nie było... nie ma co blacharza od razu obwiniac.
Na serio to Hubi wyluzyj co zrobisz jak nic nie zrobisz, czasu nie cofniesz. Zycie toczy sie dalej. Jest tyle fajnych misków do modzenia ze sie w pale nie miesci...
Co do silnika przejdz na słuszna strona mocy czyli 4g63... taka moja rada. pozdro i powodzenia
|
|
|