| 
				
					| [07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Przegląd techniczny - gdzie, co i za ile ?
 
 Zbigi - 13-03-2011, 20:20
 
 
  	  | cypmus napisał/a: |  	  | w kwietniu mija mi rok jak śmigam lansikiem, nakręciłem nie dużo bo 8500 km,  w związku z czym pytanko, czy muszę pomimo małego przebiegu wymieniać wszystko - np. filtry -  tylko dlatego ,że minął rok? czy mogę podjechać gdy stukną mi kilometry. z takim przebiegiem nie wymienia się chyba filtra powietrza czy przeciwpyłkowego. jak na to patrzą w ASO? jeśli było to omawiane w tym temacie to sorrki, nie dałem rady dokładnie przelecieć wszystkiego   pozdrawiam
 | 
 
 Co rok Musisz wymieniać tylko olej (filtr też), bez względu czy przejechałeś 1000 czy 20.000. W przeciwnym przypadku może być problem z gwarancją. Jak jej nie Masz to na własne ryzyko.
 Po prostu olej częściowo traci swoje właściwości. Po za tym wszystko Masz w książce gwarancyjnej co i kiedy.
   Luk - 13-03-2011, 22:00
 
 
  	  | Zbigi napisał/a: |  	  | Co rok Musisz wymieniać tylko olej (filtr też) | 
 Dla uściślenia, gdyby kolega cypmus  nie przeczytał dokładnie: obowiązkowo olej i TYLKO filtr oleju. Wymiana innych filtrów nie jest obowiązkowa (w szczególności powietrza, który się wymienia po 3 latach /60000 km). Filtr ppyłkowy można wymienić samemu, ja kupiłem za 30-40 zł.
 Anonymous - 14-03-2011, 14:55
 
 no i wszystko jaśniejsze, dzięki Zbigi i Luk, to mój pierwszy nowy samochodzik, jak tak przeglądałem ten temat to lekko zdziwiony bylem , gdy koledzy pisali co i za ile, no ale przede wszystkim CO wymieniali na pierwszym przeglądzie po roku... no chyba , że mieli jakieś z deczka większe przebiegi
   czyli olej i filtr sam sobie kupię, będzie na pewno jeszcze taniej co nie?
 a co sądzicie o tym płatnym przeglądzie lakieru, to chyba jakaś bzdura jest?
 pozdrawiam
 Luk - 14-03-2011, 15:09
 
 
  	  | cypmus napisał/a: |  	  | czyli olej i filtr sam sobie kupię, będzie na pewno jeszcze taniej co nie? | 
 Filtr możesz odpuścić, w ASO kosztuje 40-50 zł, ale olej kup sam (pamiętaj o parametrach!).
 
  	  | cypmus napisał/a: |  	  | a co sądzicie o tym płatnym przeglądzie lakieru, to chyba jakaś bzdura jest? | 
 W zasadzie to bzdura, ale potrzebna do gwarancji na lakier... Co prawda gwarancja obejmuje tylko perforację, co zapewne nigdy nie zaistnieje
  W moim, po 2,5 roku nic nie rdzewieje, więc widać, że nie ma jakiś wad w lakierowaniu. Ale u Ciebie, na 1-szym przeglądzie może warto zrobić, gdyby coś jednak wyszło w przyszłości... Anonymous - 15-03-2011, 09:53
 
 no z tym filtrem to faktycznie strata czasu na szukanie a olej, jaki radzicie - szczerze to nie mam pojęcia jakim zalewają w fabryce - czy 5W40 to dobry parametr? tu mam na myśli shell helix, a może OW40 castrola?
 aegis - 15-03-2011, 15:29
 
 
  	  | cypmus napisał/a: |  	  | a olej, jaki radzicie | 
 cypmus, polecam ten watek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47461
 bastek - 15-03-2011, 17:16
 
 jak kupisz olej na sieci, to u tej samej osoby kupisz i filtr. także 20 zł do przodu na filtrze, czasu nie angażujesz -
 jeśli kupujesz olej w sklepie-to pewnie możesz spytać czy mają i filtry
 
 ---------------
 a ja też mam pytanie:
 trochę z lenistwa
 zbliża mi się przegląd nr 3 - i plan jest wycieczka do zoo do w-wy, może muzeum techniki?
 tak po łatwiźnie - do którego serwisu w stolicy się jeździ, żeby było ok, i z włąsnymi filtami olejem?
 Anonymous - 15-03-2011, 21:30
 
 wielkie dzięki aegis...i rozjaśniło mi się
   Silverrr - 15-03-2011, 23:10
 
 03.03.2011 odwiedziłem moich ulubionych Plichciarzy w Gdyni przy Morskiej 80
   Graty miałem swoje, zostawiłem 390,- za przegląd i machnąłem się na etui skórzane na klucze za 14,-
  Fajny bajer   Castrol Edge Sport 0W40 - 4+1l - 148zł
 Filtr oleju MANN - Jakieś grosze chyba 15zł
 Filtr powietrza MANN - koło 70zł - wymieniłem sam
 Filtr kabinowy MANN z aktywnym węglem - 109zł wymieniłem sam
 Olej skrzyni biegów Motul Motyl Gear 75W80 koło 90zł jeśli dobrze pamiętam za 3l - wymieniałem w innym serwisie
 Dodatkowo poprosiłem o naciągnięcie ręcznego i ustawienie otwierania szyb z kluczyka. Chyba mam jakieś dziwaczne auto bo po podłączeniu kompa światła same ustawiły się w tryb auto, czego nie znoszę - wolę sam włączać lub jeździć z wyłączonymi jeśli jest taka potrzeba. Po ustawieniu otwierania szyb z kluczyka panowie wzięli się za ustawienie świateł na manualne po czym, gdy już tego dokonali to funkcja otwierania szyb z kluczyka odmówiła współpracy
  Na zasadzie "chłopie, albo światła manual albo opuszczanie szyb"  Ale Pan Andrzej jest konsekwentny i przy okazji wymiany czujników zderzeniowych powalczy jeszcze z tym tematem  Ogólnie jestem mega zadowolony   Margo zniknęło całe szczęście a dziadostwo z Motor Centrum zawsze każdemu odradzam, z resztą nie tylko ja. Normalnie jestem dumny, że taki fajny serwis mamy w Gdyni
   Uwex - 16-03-2011, 08:53
 
 
  	  | Silverrr napisał/a: |  	  | Olej skrzyni biegów Motul Motyl Gear 75W80 | 
 
 napisz jakie efekty , najlepiej w tym  temacie.
 Drive4Fun - 16-03-2011, 21:16
 
 Panowie, pytanko mam odnośnie pierwszego przeglądu.
 Jak komputer informuje o serwisie, i czy jest to jakoś uciążliwe jeśli w czasie jazdy przekroczy się 15000km. czyli  (wg komp.) czas pierwszego serwisu.
 Szykuje mi się dłuższa podróż a komp wskazuje 2400 do przeglądu.
 Wiem, że pierwszy przegląd jest po 20000km i w serwisie o tym też wiedzą, ale stwierdzono, że nie będą przestawiać , bo to podobno zaburzy cały system serwisowania.
 Czy któryś z Was przekroczył ilość km. do przeglądu i może mi opisać jak reaguje wtedy komputer?
 mitsu00 - 16-03-2011, 22:35
 
 
 Po wyzerowaniu nie będzie pokazywał 20 tys. km tylko 18500 km, jeśli przekroczysz o 1500 km. 	  | Drive4Fun napisał/a: |  	  | Czy któryś z Was przekroczył ilość km. do przeglądu i może mi opisać jak reaguje wtedy komputer? | 
 waldinio - 16-03-2011, 23:26
 
 
  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Po wyzerowaniu nie będzie pokazywał 20 tys. km tylko 18500 km, jeśli przekroczysz o 1500 km. 	  | Drive4Fun napisał/a: |  	  | Czy któryś z Was przekroczył ilość km. do przeglądu i może mi opisać jak reaguje wtedy komputer? | 
 | 
 
 nieprawda, ja przekroczyłem o 1500km, przy odpalaniu silnika (rzecz się działa w zimie) miałem dwa komunikaty, najpierw ze temp <3 stopni a potem drugi przypominajka o serwisie i tak za każdym razem do wyzerowania, po przeglądzie i wyzerowaniu miałem przebieg 21500 i 20000 do następnego a tak naprawdę to wszystko zależy od kolesia co ustawia przypominajkę, na kompie od nowosci też miałem 15kkm, kiedys pojechałem i ustawili na 19600km
 mitsu00 - 16-03-2011, 23:45
 
 
 A ja mialem tak jak napisałem. 	  | waldinio napisał/a: |  	  | nieprawda, ja przekroczyłem o 1500km, przy odpalaniu silnika (rzecz się działa w zimie) miałem dwa komunikaty, najpierw ze temp <3 stopni a potem drugi przypominajka o serwisie i tak za każdym razem do wyzerowania, po przeglądzie i wyzerowaniu miałem przebieg 21500 i 20000 do następnego a tak naprawdę to wszystko zależy od kolesia co ustawia przypominajkę, na kompie od nowosci też miałem 15kkm, kiedys pojechałem i ustawili na 19600km | 
 Silverrr - 18-03-2011, 07:45
 
 Jak przypomina? Przy odpalaniu silnika, oprócz innych komunikatów, wyskoczy "klucz" z napisem "PERIODIC INSPECTION". Napis będzie się pojawiał przez 500km lub tydzień bo o tyle można przyjechać wcześniej/spóźnić się. Zawsze wydawało mi się, że jest to 1000km i miesiąc, ale na ostatnim przeglądzie 03/03/2011 uzyskałem dokładną odpowiedź. Po tygodniu lub 500km ikonka przestanie się pojawiać.
 
 |  | 
 |  |