To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

xxmichuxx - 09-03-2013, 17:55

Pytanie z innej beczki. Czy za pomocą kabla KLL lub ELM327 da się samemu skasować błędy SRS'u i jakim ewentualnie programem.
Posiadam kabel KLL i program EvoScan i tym programem cudów nie zdziałam w dziedzinie SRS (chyba)

Pytam ponieważ, znów po około 5 miesiącach zapaliła się w mojej Cari kontrolka SRS - wcześniej podjechałem do znajomego auto elektryka i po skasowaniu błędu wszystko ok.
Co dziwne bo wypadku nie było, a błąd który komp pokazał to czujnik uderzeniowy (zderzeniowy) prawy przód :shock:

mlun - 10-03-2013, 12:06

Z tego co wiem to raczej nie ma takiej możliwości.
racenty - 10-03-2013, 14:50

Proszę o pomoc w eliminacji usterki. Auto ma ogromne spalanie, wiem że lambda na benzynie ciągle chodzi na bogato co potwierdziło się po z czytaniu logu z evoscan. Logi do pobrania z mojego chomika, ustawiłem na nich darmowy transfer. Logi
Krotki log zawiera odpalenie auta.
Długi to trasa z tym że na początku włączyłem na chwile gaz, czas włączenia gazu widać po parametrach lambdy.Logi

mateusz8230 - 10-03-2013, 18:12

Racenty a ile wynosi to Twoje spalanie?I czy rzeczywiście pokrywa się z tym co podaję komp? Cari przed liftem? Jeśli tak to chyba masz nie standardowe ustawienie przepustnicy coś koło 0,540V ale nie wiem jak to ma się do Twojego silnika bo w GDi standard to 0,64V
racenty - 10-03-2013, 18:39

Spalanie benzyny koło 12 litrów w trasie z tego co liczyłem, może trochę więcej. W mieście jakieś 14l.
Carisma przed liftem 1.8 85kw 1997 rok. Przepustnica hmm była grzebana jak kupiłem Cari, potem elektronik ustawił ją tak jak jest teraz. Wydaje mi się że ona nie jest ustawiona zgodnie z manualem serwisowym. Chce się zabrać za to ale trochę pogoda mi nie dopisuje.

mateusz8230 - 10-03-2013, 19:01

Spalanie w mieście w zimie 12-14 litrów to niestety NORMA:) Zależy też w jakim stanie masz silnik...No i jak w tej trasie jezdzisz,zależy od tego jak bardzo masz ciężko nogę :D do 12 litrów to Cari pali ale jak się jedzie 150km/h.Jak kiedyś ustawiłem przpeustnice na podobne napięcie jak masz Ty to auto mi bardzo mocno szarpało podczas dodawania gazu itp...
racenty - 10-03-2013, 19:16

Mam automat to może mi trochę zwiększać spalanie. W trasie jechałem koło 90. Auto nie szarpie, a co z sondą? Jest nowa a praktycznie ciągle chodzi na bogato:O Sprawdziłem w manualu, przepustnica powinna mieć od 0,400-1mv w aucie bez tlc.
plecho1 - 10-03-2013, 19:21

Jeśli masz za bogatą dawkę, to sonda będzie to pokazywała.
racenty - 10-03-2013, 19:40

Za bogata dawka paliwa z czego może się brać? Źle ustawionej przepustnicy czy inny jakiś powód może być?
plecho1 - 10-03-2013, 19:53

Może jest coś nie tak z wtryskami, może któryś leje bo raczej nic więcej nie może mieć na to wpływu.
tomicarisma - 20-03-2013, 12:11

Czytam te posty i nie mogę uzyskać odpowiedzi. Czy po zakupie tego kabelka:
http://allegro.pl/vag-kkl...3077744309.html
trzeba będzie mostkować piny 1 i 4 żeby wymrugało błędy? Czy sam kabel i program EVOSCAN nie pokaże tych błędów? Po co to się mostkuje i czy dzięki kabelkowi można zczytać błędy pojawiające się po przełączeniu na GAZ w Carismie czy do tego potrzebny jest kabel do kompa od instalacji gazowej?

mateusz8230 - 20-03-2013, 21:13

Do odczytania błędów wystarczy spinacz albo kawałek drucika i wpinasz w pin 1 i 4, natomiast do sprawdzenia parametrów silnika,jego podzespołów w czasie pracy służy program np.Evoscan+ten kabelek+ zworka 1 i 4 pin! Kabel+Evoscan to rzecz nieoceniona bo bardzo często nie ma kodów błędów w ECU a dopiero po wykonaniu telemetri pracy silnika wychodzą różne dziwne rzeczy...
plecho1 - 20-03-2013, 21:38

No i po odczytaniu pewnych parametrów za pomocą tego kabla i programu można dużo lepiej dostroić instalację LPG.
racenty - 31-03-2013, 00:55

Czy byłby ktoś tak uprzejmy i zamieścił logi książkowo działającego auta dla silnika 1.6 przed liftem lub 1.8 85kw?
guner - 01-04-2013, 16:27

Nie chce zakładać nowego tematu więc pisze w tym (chyba najbardziej związany z moim problemem).
Otóż wczoraj moja Cari złapała błąd silnika. Stało się to po tym jak odpaliłem ją jak była zasypana mokrym śniegiem. Odpaliłem i zacząłem dopiero ją odśnieżać. Nie wiem czy nie miała za mało powietrza i z stąd ten błąd?
Moje pytanie zmierza w kierunku tego czy bez kabelka ta się jakość odczytać ten błąd (1,6, 2003 rok)? Drugie pytanie to czy ten błąd powinien sam zniknąć czy będzie aż do skasowania (to że nie znika oznacza że problem stale występuje??).
Nie chce odpinać aku bo dzielnie od ok 1,5 roku obliczam średnie spalanie z komputera i nie ukrywam że zależy mi na tym wyniku. Z dwojga złego chyba szybciej wolałbym zainwestować w kabelek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group