[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
artufcb - 12-09-2016, 14:24
Łożyska nie były wymieniane, przynajmniej przeze mnie. Przebieg nieznany, około 300k. Gdzie łożyska kupić? Ile ich tam jest? Jakiej firmy łożyska i uszczelniacz?
Nie mam kompletnie pojęcia na temat skrzyni. Proszę o pomoc i konkretne linki.
milo - 12-09-2016, 14:44
| artufcb napisał/a: | | Czy jest jakieś łożysko czwartego biegu? |
Jest łozysko igiełkowe wewnatrz koła zębatego ale pracuje tylko jak jest nie zapiety 4 bieg
| Marcino napisał/a: | | Bo 4 ty bieg jest bezpośredni nie idxie przez wałek pośredni |
Nie pisz głupot
Wałek pośredni jest zazębiony z mechanizmem róznicowym na stałe i tylko przesuwki za pomocą synchronizatorów nadaja odpowiedni bieg wszystkie koła zebate sa zazebione
Przesuwka 4 biegu jest wspólna z 3 i jest na wałku sprzegłowym, kłania sie manual 22B 4-4
[ Dodano: 12-09-2016, 15:46 ]
| Cytat: | Gdzie łożyska kupić? Ile ich tam jest? Jakiej firmy łożyska i uszczelniacz?
Nie mam kompletnie pojęcia na temat skrzyni. Proszę o pomoc i konkretne linki. |
Dzwoń i wszystkiego sie dowiesz i kupisz bez problemu
Japaneze
Marek Malik
Pabianice
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Owczar - 12-09-2016, 14:59
To co na pewno musisz kupić:
oba łożyska wałka sprzęgłowego
uszczelniacze półosi
uszczelniacz wałka sprzęgłowego
podkowa trzymająca łożysko do planowania lub wymiany - splanowaną kupisz u Japaneze
Reszta w zależności od zużycia. Czasem warto przy okazji wymienić sprzęgło i łożysko dociskowe.
milo - 12-09-2016, 15:26
Dodam jeszcze łozysko wałka posredniego wałeczkowe niby z pozoru jest dobre ale po wyciagnieciu koszyczka i włeczków widać wzery na biezni itp potrafi niezle hałasować
Marcino - 12-09-2016, 17:22
To wiem ze sa wszystkie zazębionych ale moment jest przenoszony tylko para kół zazębionych i załączonych przesuwka. Zaraz spojrzę do manuala. Zasugerowałem sie skrzynia bez mechanizmu bo takie mam na codzień.
artufcb - 12-09-2016, 17:54
Możecie podać mniej więcej ceny tych trzech łożysk i uszczelniaczy?
I pytanie główne. Jak rozpołowić skrzynię?
Mam ją na wierzchu, wszystkie śruby odkręcone, kilka mm odchodzi luźno w miarę ale dalej coś trzyma. Łożysko pół osi puściło. Pomocy
sampler - 12-09-2016, 19:30
| artufcb napisał/a: | Możecie podać mniej więcej ceny tych trzech łożysk i uszczelniaczy?
I pytanie główne. Jak rozpołowić skrzynię?
Mam ją na wierzchu, wszystkie śruby odkręcone, kilka mm odchodzi luźno w miarę ale dalej coś trzyma. Łożysko pół osi puściło. Pomocy |
Może Ci trzymać koło wstecznego biegu lub pierścień rozprężny łożyska pod czarnym korkiem.
milo - 12-09-2016, 19:38
| sampler napisał/a: | | Może Ci trzymać koło wstecznego biegu lub pierścień rozprężny łożyska pod czarnym korkiem. |
Własnie tak
Wybierak tez musisz odkręcic
artufcb - 12-09-2016, 19:54
Wybierak nie posypie mi się na części pierwsze jak go odkręce?
O czarnym korku mówicie który jest po drugiej stronie skrzyni niż sprzęgło? Ten korek po prostu zdjąć? Jakiś sposób na niego?
milo - 12-09-2016, 20:17
| artufcb napisał/a: | | Wybierak nie posypie mi się na części pierwsze jak go odkręce? |
Nie
| artufcb napisał/a: | | O czarnym korku mówicie który jest po drugiej stronie skrzyni niż sprzęgło? |
Tak poprostu musisz podwazyć ostroznie i wyciągnąć
artufcb - 12-09-2016, 21:05
Później przez ten korek nie będzie ciekł olej? Trzeba go dawać na jakiś silikon? A w ogóle dwie połówki są na silikon czy jakaś uszczelka tam jest?
Krzyzak - 13-09-2016, 09:06
jest silikon
skrzynia w EA nie ma wałka pośredniego - jest sprzęgłowy, zdawczy i mech. różnicowy
artufcb - 13-09-2016, 12:12
Jak ten pierścień rozprężny łożyska wyjąć?
sampler - 13-09-2016, 12:46
specjalne narzędzie lub dwa odpowiednie wkrętaki tak żeby go naciągnąć. Wtedy ciągniesz obudowe do góry a łożysko z rowkiem zostaje z wałkiem. I pamiętaj o wstecznym bo też będzie trzymał
artufcb - 13-09-2016, 12:48
tak przeglądam manuala i z tym wstecznym właśnie nie ogarniam co mam zrobić. Możesz pomóc?
|
|
|