To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Sylwia - 17-05-2011, 14:24

nie mam rozeznania w kitach DTgazu - czy są lepsze gorsze zestawy?
ogólnie nie ma to dużego uznania na forach.
weź zrób rozenanie w okolicy co montują, czy zdajesz się na 1 warsztat i jeśli się okaze że nie radzą sobie to jedziesz do innego 150km..
powodzenia

m6riano - 17-05-2011, 15:28

Nie mówie że ich polecam do 2,5V6...natomiast ja mam u siebie ich instalke od m/w 3 lat i praktycznie zero problemów(wymiana filtrów i reduktora po 150tkm to żaden problem;-)
mar111cin - 17-05-2011, 15:37

jak się pytacie o gaz, to się pytajcie co zakładają. Bo nie zawsze najtańszy jest najtańszy, a najdroższy najdroższy. (na forum lpg zamontowali gościowi w bmw X5 zestaw oparty na reduktorze alaska i wtryskach valteka za 5tys zł, a potem się dziwił dlaczego to nie chodzi).
tak że pytajcie o podzespoły:
centralka/sterownik
reduktor
wtryskiwacze.
dopiero znając to, można zaczynać rozmowę.

DziadekMirek - 18-05-2011, 11:18

mar111cin napisał/a:
wtryskiwacze które są bardzo polecane to Hana (na allegro koszt do V6 razem z listwami to ok 750zł ). Można kupić keihiny, bo są jeszcze lepsze, ale cena by wyniosła 2500zł xD do tego bym wziął jakiś dobry reduktor (omegas IG1 - 800zł) albo coś co poleca kolega wyżej. Sterownik bym brał taki, żeby samemu można było podregulować instalacje, czyli stag jest dobrą opcją :)


A drozej sie juz nie da?
Chcesz chlopakowi namnozyc kosztow? Za 2 dni (piatek) oddaja swoje EA2A do gazownika w Lubiczu pod Toruniem. Dosc znana marka zakladu, polecana przez innych gazownikow w Polsce.
Elektronika STAG 4, do tego Zavoli i wtryskiwacze REG (wersja ekonomiczna, wtryski nieco wolniejsze od Hana ale parametry w sam raz odpowiednie do Galanta 2.0)
cena to 2500zł
Mozna tez za 2900zł - roznica to wlasnie te wtryskiwacze Hana. Ale skoro nie widac roznicy, a gazownik daje gwarancje jakosci i satysfakcji to po co przeplacac?
wspomne tylko jeszcze ze wtryskiwacze Reg Fast to nowa alternatywa do nieslawnych Valtekow i magikow. Sa wytrzymale, stabilne (co wazne przy naszym syfiastym LPG) i nie rozkalibrowuja sie.
Intalacje LPG zmieniaja sie w ostatnich latach dosc dynamicznie. Co chwile mamy jakies nowosci, nowe rozwiazania techniczne. Mysle ze tutaj najwazniejsze jest by oddac auto takiemu gazownikowi, ktory nie zamontuje sterowania kolo akumulatora czy do góry nogami wtyczki lub wtryski "pod wiatr". Nie chcialbym tez 30cm przewodow od wtryskow i innych tego typu kwiatkow. Nie musze sie znac na LPG, ale place uczciwie i od warsztatu oczekuje fachowosci.
Czego wszystkim tez zycze.

ps. jak slysze ze do montazu instalacji gazu "fachowcy" nie musza sciagac kolektora do nawiertow, to omijam takie warsztaty szerokim lukiem.

adm78 - 18-05-2011, 13:12

Witam

Szanowni forumowicze, którzy mają w swoich miśkach BRC Plug & Play, ile powinny wynosić średnio czasy wtrysków na wolnych obrotach w tej instalacji? coś około 2,5 ms? po podłączeniu pod komputer zauwazyłem ze wykres sondy dla gazu to linia prosta na poziomie 0,8 V, u gazownika okazalo sie ze mieszanka jest tak bogata, ze komputer poskracał czasy wtrysków do prawie 2 ms zeby nie zalewac swiec. Mysle ze gazownik nie potrafił wczesniej wyregulowac instalki, zrobił tylko autoadaptacje. Prosze napiszcie ewentualnie ile powinny wynosic czasy wtrysków przy różnych prędkosciach abym mógł w czasie jazdy z podpietym kompem monitorowac poczynania gazownika. Auto przez skócone czasy traci moc na benzynie, na lpg tez, trzeba dobrze wyregulować instalke i chce tych partaczy gazowników przypilnowac. Jezeli chodzi o lublin to nie polecam autogazu na rowerowej!!!!! nie dawajcie im swoich miśków!!!!!! Byłem u nich dwa miesiące temu na przeglądzie i nic niezauwazyli!!!! złodzieje tylko kase biorą, a problemy odczuwam od pół roku, juz prawie cały zapłon wymieniłem przez tych partaczy, bo myslałem ze to w zapłonie przyczyna.

Anonymous - 18-05-2011, 14:34

Mam takie pytanie: co myślicie o poniższej instalacji? Rok temu kupiłem EA5W właśnie z taką instalacją. Niebawem wymiana filtrów i zastanawiam się czy coś jeszcze nie będzie do wymiany. Na LPG się nie znam, lecz wydaje mi się, że instalacja jest niskiej klasy i będą potrzebne jakieś większe inwestycje...

Reduktor ZAVOLI N
Zawór gazowy ZAVOLI
Zbiornik GRODKÓW poj 45 śr 630
Wielozawór TOMASETTO
Obudowa wielozaworu GRODKÓW
Zawór tankowania TOMASETTO
Przełącznik G/B SEC
Elek. jednostka ster. (ECU) SEC
Wtryskiwacz gazu OMVL
Przewody (sztywne i elastyczne) SEMPERIT

Układ zasilania silnika WTRYSK

Wraz z wlewem pod klapką instalacja w czerwcu 2009 kosztowała... 2000PLN.

Andrew - 18-05-2011, 14:37

kuzi napisał/a:
Wraz z wlewem pod klapką instalacja w czerwcu 2009 kosztowała... 2000PLN.
Co do ceny mogę się wypowiedzieć, znajomy w Xedosie V6 zakładał u kolegi, który nie policzył mu robocizny, no i to kosztowało go 2600... Więc sądzę, że Twoja instalka do najlepszych nie należy. A jak się auto na niej sprawuje?
Anonymous - 18-05-2011, 14:41

Mhm... Niby jest wszystko OK, lecz...

1. Silnik mi "cykał", miałem wymieniać popychacze, ale po wymianie uszczelki pod klawiaturą silnik się uspokoił... na benzynie. Na gazie coś "cyka" i nie są to popychacze. Bardziej to wygląda na wtryskiwacze.

2. Na LPG przy ponad 5000rpm przerywa. Sytuacja nie pojawia się tylko w pierwszych 30-40 km po zatankowaniu gazu.

Andrew - 18-05-2011, 14:43

kuzi napisał/a:
2. Na LPG przy ponad 5000rpm przerywa. Sytuacja nie pojawia się tylko w pierwszych 30-40 km po zatankowaniu gazu.
Wygląda na to, że po rozgrzaniu się całości osprzętu coś nie domaga... Najlepiej zrobić przegląd u dobrego gazownika i będzie wiadomo co i jak. Tym bardziej, że czasami trzeba auto pokręcić powyżej 5000rpm :wink:
Zhan - 18-05-2011, 15:09

DziadekMirek napisał/a:
wtryskiwacze Reg Fast to nowa alternatywa do nieslawnych Valtekow i magikow. Sa wytrzymale, stabilne (co wazne przy naszym syfiastym LPG) i nie rozkalibrowuja sie.


Taką samą opinie miały kiedyś MagicJety. Jak dla mnie polecanie czegoś nowego, w domyśle niesprawdzonego jest dość ryzykowne. Ja polecam sprawdzone Matrixy pojedyncze, przerabiałem już u siebie i Valteki i MagicJety a odkąd mam Matrixy zapomniałem o problemach z gazem.

mar111cin - 18-05-2011, 15:50

Dziadekmirek silnik 2.0 potrzebuje lepszych wtryskiwaczy niż 2.5, bo ma większą moc z cylindra... taka mała dygresja.. Jak sam zauważyłeś REG to tani zamiennik valteków, których osobiście też bym nie chciał w swoim aucie :) Można zrobić coś tanio, a można zrobić coś dobrze. Kompromis rzadko występuje, a zazwyczaj oszczędzający płaci podwójnie...

PS można było ;) zawsze są keihiny xD ale one też mają swoją wadę.. muszę swoje oddać na czyszczenie...


adm78 to zależy jeszcze w jakich warunkach, włączone światło, temperatura na zewnątrz, korekty długo terminowe itp. Potwierdzam że u mnie (podaje czasy z ECU benzynowego, ale takie tez powinny być gazowe) potrafią być wartości nawet poniżej 2,5ms , ale przy obciążeniu światłami, klimatyzacją itp. potrafią podskoczyć do 3,3ms. Teraz nie powiem Ci warunków, ale przy max depnieciu pod górkę itp wartości dochodziły gdzieś do 11,5ms

kuzi nie wiem, nie znam się, ale ten reduktor nie jest za słaby do tego auta? może być że niedomaga ciśnieniowo czy też termicznie i tak się dzieje.



Tak ogólnie to można, można polecieć po kosztach, ale potem przy byle depnięciu itp. będzie się przełączał na Pb. Albo jak w niektórych sterownikach pomagał sobie Pb. a chyba nie o to tutaj chodzi? Albo będzie miał ubogą mieszankę xD.
Ja wychodzę z założenia że lepiej założyć coś co ma naddatek wydajnościowy, niż ma niedomagać.

[ Dodano: 18-05-2011, 16:17 ]
teraz z ciekawości poczytałem trochę na forum lpg o instalacjach proponowanych do galanta (nie wiem czy mi się za to nie oberwie że mówię o obcym forum, no ale gdzie lepiej dobrać gaz niż u dobrych gaziarzy, którzy się dzielą swoim doświadczeniem). Pomijając już to że zawsze polecają wtryskiwacze Hana, to gdy mowa o reduktorze mówią o magic III lub scorpion GT (jeszcze o wspomnianym przeze mnie IG1 , tylko że to duża różnica cenowa, ale bardziej stabilny) oraz jeszcze mówią o.... 2xZavoli, czyli wychodzi na to że jedna sztuka jednak niedomaga. (wpisałem u nich w wyszukiwarke "galant" i kilka pierwszych wyników o montażu gazu do galanta tak nakreśliło sytuację)

KaWu - 19-05-2011, 11:23

mar111cin napisał/a:
kuzi nie wiem, nie znam się, ale ten reduktor nie jest za słaby do tego auta? może być że niedomaga ciśnieniowo czy też termicznie i tak się dzieje


Nka na pewno ma ustawione przełączanie na Pb przy wyższych obrotach.
Ile Ci spala Pb podczas jazdy na lpg :?:
Na wyższym ciśnieniu reduktora-ale to powinienes miec Zavoli S jeszcze jako tako by było- sprawdzałem na nowym reduktorze w 2,5L. Pozniej na pewno spadki beda wieksze.

kuzi napisał/a:
Elek. jednostka ster. (ECU) SEC

niestety nie znam

kuzi napisał/a:
Wtryskiwacz gazu OMVL


Raz u znajomego ustawialem je. Niestety zalozylismy nowe MJ a on mial sie bujac z gwarancja bo na OMVL kazdy lal jak chcial.

Zhan napisał/a:
odkąd mam Matrixy zapomniałem o problemach z gazem


Tak samo jak MJ. Przelczanie przy ile stopniach masz zima :?: ~40 :?:

Anonymous - 19-05-2011, 11:44

KaWu napisał/a:
mar111cin napisał/a:
kuzi nie wiem, nie znam się, ale ten reduktor nie jest za słaby do tego auta? może być że niedomaga ciśnieniowo czy też termicznie i tak się dzieje

Nka na pewno ma ustawione przełączanie na Pb przy wyższych obrotach.
Ile Ci spala Pb podczas jazdy na lpg :?:
Na wyższym ciśnieniu reduktora-ale to powinienes miec Zavoli S jeszcze jako tako by było- sprawdzałem na nowym reduktorze w 2,5L. Pozniej na pewno spadki beda wieksze.

Nie wiem ile mi spala Pb podczas jazdy na lpg. Nigdy nie sprawdzałem... Wątpię by się przełączał na Pb przy wyższych obrotach, bo wyraźnie się zadusza...

Rozumiem, że sugerujecie wymianę reduktora i wtryskiwaczy...?

KaWu - 19-05-2011, 11:48

kuzi napisał/a:
Wątpię by się przełączał na Pb przy wyższych obrotach, bo wyraźnie się zadusza...


Jak będzie mieć 2 paliwa = za bogato, to się przydusza ...

kuzi napisał/a:
Rozumiem, że sugerujecie wymianę reduktora i wtryskiwaczy...?


Ja nie sugeruję. Najpierw sprawdzenie. W ciemno nie ma co wymieniać jak coś się sprawdza w Twoim aucie. Możemy tylko gdybać na odległość.

mar111cin - 19-05-2011, 14:01

KaWu napisał/a:

kuzi napisał/a:
Wtryskiwacz gazu OMVL


Raz u znajomego ustawialem je. Niestety zalozylismy nowe MJ a on mial sie bujac z gwarancja bo na OMVL kazdy lal jak chcial.


jak nie wpisuję nazwę OMVL to mi wyskakuje że jest to REG, który polecał Dziadekmirek wyżej, teraz już jasne dlaczego się nie dało "drożej" ?;)

kuzi masz interfejs do tej swojej instalacji? jak sam podłubiesz to wtedy będziesz wiedział co jej dolega.
sprawdzisz spadek ciśnienia i temperatury i będziesz miał wyrobione zdanie na temat reduktora. Chociaż 80% że reduktor za słaby. Z tym że możesz mieć zbyt cienkie przewody poprowadzone do reduktora, ale to by Ci powiedział jakiś sprawdzony gazownik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group