Owczar - 22-02-2013, 23:07 Alternator jest taki sam, tylko podłączenie zegarów inne, więc nie ma to w tym wypadku znaczenia. Jeśli masz instalacje poliftową, zegary poliftowe to nie ma problemu.
Ma to znaczenie gdy masz przedliftową wiązkę i włożysz HC bez przeróbki. Wtedy spala się regulator. Ale spala się tylko raz i na zawsze
MKV napisał/a:
Hmm... może sama kostka od alternatora ma jakąś wadę??
Ciężko powiedzieć. Marek pewnie sprawdził jej stan, a jeśli jest coś nie tak to widać to gołym okiem. Kiedy problem jest cały czas to można pomierzyć i sprawdzić.
Kiedy odpalisz i pojawi się taki problem to spróbuj poruszać kostką i zobacz czy będzie ok. Możliwe, że alternator ma np problem ze wzbudzaniem. Jeśli z poprzednim altkiem było ok, to wina wiązki jest mało prawdopodobna. Aczkolwiek nie można jej wykluczyć.robertdg - 22-02-2013, 23:08 Sprawdź przekaźnik alternatora znajduje się w puszcze koło akumulatora
MKV napisał/a:
No i o co chodzi z tym co mi derpin pisał, że tak się zdarza jak się użyje alternatora od wersji bez zegarów High Contrast do wersji z takimi zegarami??
Jakieś baśnie, gdyby tak miało być to by ludzie nie przekładali sobie analogów na digitale MKV - 22-02-2013, 23:46
robertdg napisał/a:
Sprawdź przekaźnik alternatora znajduje się w puszcze koło akumulatora
To w Galantach i alternator ma własny przekaźnik?? Kurcze w Swifcie to mam tylko przekaźniki "fuel pump relay" i "FI relay" a tutaj widzę na bogato - muszę się jeszcze sporo nauczyć o tym samochodzie Anonymous - 23-02-2013, 11:46
MKV napisał/a:
No i o co chodzi z tym co mi derpin pisał, że tak się zdarza jak się użyje alternatora od wersji bez zegarów High Contrast do wersji z takimi zegarami??
nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o to że takie są objawy jak coś upali się w alternatorze przy swapie zegarów HC do przedlifta...MKV - 23-02-2013, 12:25
Derpin napisał/a:
MKV napisał/a:
No i o co chodzi z tym co mi derpin pisał, że tak się zdarza jak się użyje alternatora od wersji bez zegarów High Contrast do wersji z takimi zegarami??
nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o to że takie są objawy jak coś upali się w alternatorze przy swapie zegarów HC do przedlifta...
A to sorka cos zle zrozumialem w takim razie. Tak czy tak alternator pochdzi i taka z Gala z 2001r czyli z polifta z zegarami HC.robertdg - 23-02-2013, 19:40
Derpin napisał/a:
nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o to że takie są objawy jak coś upali się w alternatorze przy swapie zegarów HC do przedlifta...
Białas to niby polift z fabrycznymi HC czyli jakie meritum tego stwierdzenia Anonymous - 23-02-2013, 22:17 zdanie jest wyrwane z kontekstu naszej prywatnej rozmowy i słabo pasuje do tej ogólnej tutaj, ale chodziło ogólnie o to, że przyczyna usterki tkwi zapewne w altku, i tam rozpoczął bym poszukiwania.robertdg - 24-02-2013, 09:37 W sumie niepotrzebne zamieszanie MKV - 24-02-2013, 12:22
robertdg napisał/a:
W sumie niepotrzebne zamieszanie
No w sumie na to wyszlo. Niemniej jednak problem istnieje ze co ktores odpalenie silnika nie ma ladowania i pokazuje niski stan oleju - dlaczego?sveno - 24-02-2013, 12:33
MKV napisał/a:
nie ma ladowania i pokazuje niski stan oleju - dlaczego?
bo te dwie kontrolki sterowane są minusem (albo plusem, nie pamiętam już dokładnie, w każdym bądź razie inaczej niż wszystkie inne w zegarach) jeżeli pojawia się ładowanie to gasną obydwie, jeżeli jest ładowanie a brak oleju to świeci tylko ta od oleju.
Masz ewidentnie problem z alternatorem.MKV - 24-02-2013, 13:12
sveno napisał/a:
MKV napisał/a:
nie ma ladowania i pokazuje niski stan oleju - dlaczego?
bo te dwie kontrolki sterowane są minusem (albo plusem, nie pamiętam już dokładnie, w każdym bądź razie inaczej niż wszystkie inne w zegarach) jeżeli pojawia się ładowanie to gasną obydwie, jeżeli jest ładowanie a brak oleju to świeci tylko ta od oleju.
Masz ewidentnie problem z alternatorem.
Czyli co - 3 raz w ciagu 2 miesiecy go bede musial wyciagac? To jakas paranoja sie zaczyna robic...
Pytanie tez co moze byc nie tak w alternatorze i jak w takim razie go sprawdzili jak byly wymieniane lozyska...Bartek - 24-02-2013, 15:45 MKV, poczekaj z wyjmowaniem - kontrolka poziomu oleju i ładowania alternatora mają wspólny kabel masowy (w okolicach alternatora) - może w nim tkwi przyczyna problemówMKV - 24-02-2013, 16:01
Bartek napisał/a:
MKV, poczekaj z wyjmowaniem - kontrolka poziomu oleju i ładowania alternatora mają wspólny kabel masowy (w okolicach alternatora) - może w nim tkwi przyczyna problemów
Bedzie trzeba sprawdzic. Dzis przestal ladowac po przejechaniu kilku kilometrow dalej. Po paru minutach zatrzymalem sie i podnioslem maske i jakby chrobitanie bylo slychac ktorego nie slyszalem podczas ladowania. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika znowu normalnie ladowal.MKV - 28-02-2013, 16:00 Wkońcu skończyłem montować filmik z nocnej jazdy Miśkiem po Warszawie
sveno - 28-02-2013, 16:31 przyjemnie się ogląda czym kręciłeś?