To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

lurek - 22-07-2016, 09:27

Ok, udało się (na innym forum wyczytałem że dobrze wyciągnąc bagnet, wyczyścić, odczekać dłuższą chwilę i dopiero ponownie wsadzić aby dokonać pomiar). trochę spanikowałem bo za tydzień nad morze (500km).

Jak już pytam, po zgaszeniu silnika i odczekaniu 10 minut, poziom jest przy max (pod kropką). Jest ok, czy jednak za dużo oleju w silniku? Teoretycznie powinien być na środku.

lobuzek - 22-07-2016, 10:22

Jeśli jest pod kropką to wszystko ok. Mi na ostatnim przeglądzie wlali 3-4 mm ponad kropkę, więc lekko spuściłem.
.swat. - 23-07-2016, 17:57

rmg82 napisał/a:
niezbyt znany dla mojego mechanika ENEOS, który kosztuje swoje, a i dostępność jest ograniczona.
Po lekturze tego tematu sam już nie wiem co zakupić :evil:
W moim ASO też gościu nie znał tego oleju. Jednakże przy następnej wizycie juz się dokształcił :mrgreen: i stwierdził, że to porządny produkt. Poza tym japońskie auto wypada zalewać japońskim olejem. Tam leją go do swoich aut.

Po wymianie na ENEOS do tej pory jestem zadowolony, auto jest elastyczne, zauważalnie cichsze, oleju ani nie ubywa ani nie przybywa ( po ok. 15.000km). Co więcej trzeba chcieć? A że drogie? Za jakość trzeba płacić :?

rmg82 - 24-07-2016, 00:18

dzięki za opinie, a który eneos?
.swat. - 24-07-2016, 16:36

ENEOS Premium Hyper S 5W30
rmg82 - 26-07-2016, 17:30

a co powiecie o Lotos quazar, dotąd lany w moim aucie??
unifil930 - 27-07-2016, 12:33

Witajcie, moje pytanie w sprawie oleju jest takie. Auto obecnie ma 14 tyś. przebiegu, około tysiąca kilometrów wstecz auto było na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym na którym wymieniono olej. Od tego czasu zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku słychać tzw. klepanie zaworów. Podczas zmiany biegów często klepanie słychać zaraz po zmianie biegu na wyższy. Trwa chwilkę i milknie. Nie było tego przed wymianą oleju. Na zimnym wszystko w normie. Macie jakieś swoje doświadczenia w podobnych sprawach ?
tyku - 27-07-2016, 12:40

unifil930, Jaki olej wlali na przeglądzie :?:
unifil930 - 27-07-2016, 12:59

Na fakturze jest Castrol 5W30/B Magnatec Profesional. Nie wiem co było fabrycznie w silniku, ale klepania zaworów nie było, a przed wymianą w czerwcu były takie upały, że asfalt się miejscami topił.
Szczególnie wyraźnie to klepanie słychać jadąc wzdłuż ściany budynku, bariery energochłonnej czy innego elementu odbijającego dźwięki, ale też przy komplecie pasażerów czyli pod obciążeniem.

Lucas123w - 27-07-2016, 15:19

unifil930, nie raz ostrzegałem żeby nie lać tego wynalazku. Mi też przy pierwszej wymianie taki wynalazek wlali i zimą akurat silnik się nie dogrzewał i działał jak czołg.
Przy następnej wymianie zalej olejem który polecamy, jest tu kilka kandydatów.

lisu - 27-07-2016, 21:58

Niedawno zalałem polecany ENEOS Premium Hyper S 5W30, wcześniej jeździłem na Lotos Quazar bo taki mi wciskali w ASO.
Różnice da się odczuć - silnik jakby bardziej elastyczny i cichszy. Dodam że nie jest to efekt wymiany filtra powietrza bo jeżdżę na filtrze K&N i czyściłem go nieco później.

unifil930 - 27-07-2016, 23:59

Mam lekki dylemat, co robić. Czy jechać do ASO i się wykłócać, a już widzę ich reakcję. Czy po prostu kupić i samemu wymienić olej nie zawracając sobie głowy serwisem. Zresztą po batalii w sprawie grzechotu mojego zawieszenia, kierownik ASO jak mnie widzi to edit!!!.
Za tego Castrol-a który mi wlali a ASO zapłaciłem całkiem sporo bo 217 zł, ale przecież nie wymienią mi na inny. Postawią "barierę" między nami i tyle będzie.
Inna rzecz, że jak motor mam rozgrzany to słyszę często ten charakterystyczny klekot zaworów i zastanawiam się czy to tylko przykry efekt akustyczny, czy też mogą być tego jakieś poważne konsekwencje gdybym to zostawił ?

Lucas123w - 28-07-2016, 10:09

unifil930, u mnie taki klekot delikatny występuje jak już olej swoje przerobi, teraz po wymianie na świeży nie ma tego cykania (które występuje u nas wszystkich)
Cena za tego Castrola to i tak łaskawie policzyli bo mnie skasowali z 4 lata temu coś ponad 300zł (wiadomo oleum premium :D :D ) W ASO wymienią Tobie znowu na tego samego Castrola, to jest oficjalny olej Mitsu. Jak masz wolne środki to kup pewny olej, wymień i ciesz się jazdą. Szkoda męczyć młode auto.

sla - 28-07-2016, 10:13

Ja używałem Castrol i byłem zadowolony, w/g mnie ten klekot nie powinien mieć miejsca i nie jest to wina oleju.
Lucas123w napisał/a:
W ASO wymienią Tobie znowu na tego samego Castrola.

Wymienią mu na taki jaki przywiezie, byleby spełniał normy

Lucas123w - 28-07-2016, 10:17

sla, kupowałeś Castrola sam czy z przysłowiowej beczki? jeśli to drugie to to jest chłam. Castrol kupiony w Niemczech to jest całkiem inny olej jak te chrzczone u nas w kraju, takie realia i taki rynek zbytu drugiej kategorii.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group