To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)

tresorex - 12-04-2017, 10:43

W galu EA jest podobnie...

Gdzie nabijałeś klimę?

wichura1 - 12-04-2017, 15:35

tresorex napisał/a:
W galu EA jest podobnie...

Gdzie nabijałeś klimę?


AUTO-KOMPLEX Poznań ul. Byczyńska 1 (przy INEA stadion) Zniżka do 18 kwietnia.

Matejko - 12-04-2017, 23:31

Marcin - 11 lat jak na chłodnice klimy to bardzo dużo w obecnych czasach, w osobówkach wymiana po 2-3latach nie dziwi. Obecnie pracuje przy ciężarowkach i tutaj rok nikogo nie dziwi...
wichura1 - 13-04-2017, 00:35

A w Carismie nadal fabryczna chłodnica jeździ i dobrze chłodzi. :D
tresorex - 13-04-2017, 05:20

W ca widziałem chłodnice z 92 roku i miała może tylko 1pasek uszkodzony :) teraz to się robi jednak szmelc!
robertdg - 13-04-2017, 07:46

Matejko napisał/a:
Marcin - 11 lat jak na chłodnice klimy to bardzo dużo w obecnych czasach, w osobówkach wymiana po 2-3latach nie dziwi. Obecnie pracuje przy ciężarowkach i tutaj rok nikogo nie dziwi...
No tak, tylko że cięzarówka na międzynarodówce potrafi zrobić 300tyś km rocznie więc porównywac to do osobówki troche kiepsko, nawet jezeli weżmiesz mediane dobrej krajówki na poziomie 150tyś km rocznie, to dlaczego nikogo ma to nie dziwić, skoro warunki drogowe użytkowania oraz chemia do mycia robi swoje, tu masz adekwatnosc dla kogos co osobówka robi 50tyś km rocznie.
Jak na produkt w wykonaniu lipa bardzo dobrze to znosi.

Ziemba. - 13-04-2017, 18:12

wichura1 napisał/a:
A w Carismie nadal fabryczna chłodnica jeździ i dobrze chłodzi. :D


W mojej też. :D

wichura1 - 20-05-2017, 22:30

Od kilku dni, podczas jazdy prosto zapalała mi się kontrolka SRS, po skręceniu kierownicy gasła, ponownie zapalając się po wyprostowaniu kierownicy. Kupiłem na Allegro za 58PLN z przesyłką, używany zwijacz taśmy SRS. Po zamontowaniu problem znikł. Pamiętajcie, przy montażu zwijacza, żeby delikatnie sprawdzić skrajną pozycję. W każdą stronę kręci się 3 i 1/3 obrotu, więc środek, przy ustawieniu kierownicy prosto jest 3 1/3 obrotu od skrajnej pozycji. Przy okazji zlokalizowałem, która tuleja gumowo-metalowa tylnego zawieszenia jest uszkodzona i piszczy. Wyraźnie widać, że tulejka metalowa kręci się w tulei razem ze śrubą. Póki co naładowałem w nią smaru, w sprayu kręcąc śrubą z zatartą w niej tulejką, do czasu zakupu to musi wystarczyć. na zdjęciach prace montażowe taśmy. :D










wichura1 - 01-07-2017, 23:14

Dzisiaj pozbyłem się w końcu trzeszczenia, lewego tylnego wahacza poprzecznego. Za 312PLN kupiłem w MITSUSTYLE oryginalne części:

MU000390 śruba montażowa 2 szt.
MU431006 nakrętka zawieszenia 3 szt.
MB809335 śruba regulacyjna 1 szt.
MN100110 tuleja wahacza poprzecznego wewnętrzna 1 szt.
4113A062 tuleja wahacza poprzecznego zewnętrzna ( pływająca )

Ten wahacz jest kiepsko zaprojektowany, demontaż tulei jest tak samo porypany jak montaż. Trzeba bardzo uważać, żeby nie uszkodzić wahacza. W każdym razie udało się i nastała cisza. :D







wichura1 - 24-10-2017, 11:34

208.000km wymiana oleju: Q8 Formula Excel SAE 5W-40 + filtr oleju BOSCH 0 986 452 041. Wymiana oleju do wspomagania MOBIL ATF 220.




wichura1 - 10-12-2017, 11:11

Wymiana tłumika końcowego i środkowego. Wszystkie rury od katalizatora do końca zgnite, przy tłumiku końcowym puściły zgrzewy i się rozwarstwił. Śruby przy katalizatorze stanowiły jedną całość ze szpilkami. Szpilki odcięte, rozwiercone i zastąpione śrubami M12 8.8. Tłumik środkowy EDEX 14.05, tłumik końcowy Ferroz 25.062 koszt 300PLN z przesyłką, do tego uszczelki i pasta do wydechów za 70PLN. Żeby się nie męczyć pod samochodem, tłumik końcowy odcięliśmy tuż za łączeniem z tłumikiem środkowym. resztę odpięliśmy i odkręciliśmy od kolektora wydechowego (pamiętajcie żeby odpiąć lambdę, trzeba zdemontować tunel środkowy i odpiąć ją, złącze jest po lewej stronie pasażera za dywanikiem). Odcięcie i rozwiercenie szpilek, na całkowicie zdemontowanym wydechu było bardzo proste. Nastała cisza. :D


Hugo - 10-12-2017, 12:11

Widzę, że puszczajacy od góry szew blach tłumika końcowego to standard nie tylko w Galu.
wichura1 - 10-12-2017, 13:23

Przy tych nowych, polskich tłumikach, łączenie jest zawinięte i sprasowane.
Krzyzak - 10-12-2017, 17:17

Hugo, odpukać u mnie w kombi ten sam układ wydechowy od 20 lat prawie lat; puściła się tylko złączka środkowy-końcowy i jest wspawana rura 64mm nałożona na obie 60-tki; w tym roku Marcino poprawiał w tym łączeniu, bo się mała dziurka zrobiła...
Hugo - 10-12-2017, 17:24

Krzyzak napisał/a:
Hugo, odpukać u mnie w kombi ten sam układ wydechowy od 20 lat prawie lat
Na pewno dużo zależy od tego czy auto jeździ codziennie czy więcej stoi niż jeździ :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group