To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Frankenstein CC5A

jabberkonto - 23-10-2012, 09:07

puntspusy napisał/a:
ja polecam pompe Walbro 255


Tylko ze wtedy na bank musi zakladac regulowany regulator cisnienia paliwa. Na pompie z eclipse'a moze dac rade fabryczny regulator.

Walbro 255 raczej mu sie nie przyda przy wtryskach 330.

puntspusy - 23-10-2012, 12:02

lepiej wg mnie do strojenia miec mocniejsza pompę, być moze nie wykorzysta jej możliwości ale przynajmniej na strojeniu nie bedzie fuckupu, jesli z klipsa pod wzgledem wydajnosci podejdzie to niech laduje, zmienic napewno powinien, nie ma to tamto
harpagan - 23-10-2012, 14:03

jabberkonto napisał/a:
To jeszcze zastanow sie nad inna pompa paliwa. Moze od eclipse turbo? Powinna byc tania i raczej pasuje

Nigdzie nie znalazłem rozsądnych informacji nt pomp i pewnie najbezpieczniej było by zmienić i zapomnieć.
Pompa od klipsa turbo pasuje plug&play? 1G czy 2G?

puntspusy napisał/a:
ja polecam pompe Walbro 255

Trochę armata na wróbla.
Na jakiej pompie działałeś?

areksz121 napisał/a:

Bez obciążenia raczej ciężko mu będzie zaszkodzić, chodzi mi o uruchomienie MIVECa na postoju, bo już samo to zmotywuje Cię ogromnie do dalszego działania, wiem co mówię :wink:

Czuję się przekonany ;)

jabberkonto - 23-10-2012, 15:38

harpagan napisał/a:

Pompa od klipsa turbo pasuje plug&play? 1G czy 2G?


Uzylem pompy z 2g turbo w miejsce pompy z 1.6 4wd. Nie pamietam tylko jakiej blaszki przytrzymujacej pompe uzylem (takie "L") bo mialem cala pokrywe zbiornika paliwa od eclipse. Pompa z eclipse jest chyba minimalnie dluzsza, ale najwyzej przerobisz sobie ta blaszke z 1.6 albo dorobisz nowa. Dodatkowo polecalbym doprowadzic nowymi, grubszymi przewodami napiecie bezposrednio z akumualtora do pompy.

Oringi uszczelniajace i wtyczka jest taka sama.

Tak sobie mysle ze moglbys sprobowac kupic pompe i regulator cisnienia z eclipse turbo. Jest duza szansa ze bedzie pasowal na szyne paliwowa z colta. Tym samym maly kosztem (100-200 pln) masz fabryczna pompe i fabryczny regulator, ktory jest pewnie dosyc niezawodny.

harpagan - 25-10-2012, 09:02

jabberkonto napisał/a:
Tak sobie mysle ze moglbys sprobowac kupic pompe i regulator cisnienia z eclipse turbo. Jest duza szansa ze bedzie pasowal na szyne paliwowa z colta. Tym samym maly kosztem (100-200 pln) masz fabryczna pompe i fabryczny regulator, ktory jest pewnie dosyc niezawodny.


Dzięki za info!


Zapłon ustawiony, układ chłodzenia zalany do końca i odpowietrzony, a alternator przestał stękać.
Dziwne stukodzwięki dochodzące z prawego przedniego koła spowodowane zagięciem się mocowania przewodu ABS też zostały usunięte.
Silnik pracuję równo, cicho, zawory nie klepią, łożyska nie wyją gra gitara :)
Obroty trochę za niskie, śruba w przepustnicy nie chce się dać odkręcić ... że też nie sprawdziłem tego mając wszystko rozebrane

Przełamałem się i mając Grześka w garażu stwierdziłem, że czas sprawdzić zmienna fazę.
Kostka mivecowa jest dwupinowa i zgodnie z tym co mówił Arek, jeden przewód na stałe został podpięty pod +12V, a drugi czekał na zmasowanie.
Wkręcamy na 2000 - 2500 podpięta masa, lekki wzrost obrotów i następuję zmiana dźwięki. Działa ;)
Kilka prób w zakresie max do 4000 i za każdym razem wszystko sprawnie. Będą z niego ludzie ;)

Zestaw małego druciarza odpięty i mały test wokół osiedla.
Pierwsze spostrzeżenie to kompletny brak wolnych obrotów i telepanie budy ... poliuretany robią swoje.
Hamulce ledwo działają, ale rok stał to nie ma się co dziwić. Wszystko inne natomiast chodzi jakby ta przerwa nie istniała.
Delikatne obcowanie z pedałem gazu i pojedyncze spokojne dokręcenie do 4000 obrotów nie robi na nim żadnego wrażenia.
Spodziewałem się dławienia, szarpania, a tu nic, aż mam wrażenie, że jest za dobrze.
Powrót do garażu, otwarcie machy i pojawia się dym. Puścił chyba zbyt mocno ściśnięty górny wąż chłodnicy.
Czekam, aż ostygnie, skracam kawałek skręcam i czas na osiedlową rundę numer dwa.
Tym razem, już lepiej z obrotami, dalej są za trochę za niskie, ale ustabilizowały się nie wariują i przy generalnym uśmiechu na twarzy ich fochy zupełnie mi nie przeszkadzają.
Kolejny wjazd do garażu, poprawka podłączenia zegara doładowania, który jako drugi po temperaturze oliwki w końcu zaczyna działać i chwilę później mocne zdziwienie.
Plama oleju pod samochodem :/

Wyciek jest z okolic filtra, niestety przy kompresorze i jego mocowaniu nie ma tam żadnego dojścia i ciężko powiedzieć czy to łączenie filtra z podstawką czy podstawki z blokiem, czy może w ogóle sama podstawka.
Zabrakło czasu na zrzucenie kompresora i ustalenie przyczyny :(

Runda druga dziś

rosomak1983 - 25-10-2012, 11:02

harpagan, zmierz krokowca moze ma cewke spalona na któryms pinie i kiepsko podbija.
harpagan - 25-10-2012, 19:21

rosomak1983 napisał/a:
harpagan, zmierz krokowca moze ma cewke spalona na któryms pinie i kiepsko podbija.

Też o tym myślałem, ale na pierwszy ogień idą ważniejsze rzeczy.
Mam sprawnego krokowca od GTi więc pomiar i ewentualna testowa podmiana powinny rozwiązać sprawę.

Usunięty wyciek oleju.
Przepuszczała zaślepka w podstawce filtra.
Wykręciłem wszystkie elementy z podstawki i skręciłem mocniej z użyciem taśmy teflonowej.
Krótka przejażdzka i na razie sucho.
Czekając na weekend ...

harpagan - 02-11-2012, 08:59

Wycieki definitywnie uszczelnione, za mną jakieś 40km.
Poliuretan w poduszkach męczy, tak samo jak brak wolnych obrotów, wydech w paru miejscach jest nieszczelny i robi się coraz głośniej.
Okazuję się, że obydwa silniczki krokowe jakie posiadam mają uwalone po jednej cewce, a do tego zreanimowany alternator nie ładuję.

Udało się cyknąć jakieś amatorskie komórkowe zdjęcia.
Od razu zaznaczam, że przedni zderzak nie jest przykręcony nawet na jedną śrubkę ;)
Z tyłu można zaobserwować kolejny efekt życzliwości ludzkiej, tym razem jakiś artysta malarz podzielił się ze mną i przy okazji meganą mojego kolegi resztkami swojej farby





BeNeK - 02-11-2012, 11:55


Matejko - 02-11-2012, 12:59

piekne volvo w tle :!:
Anonymous - 02-11-2012, 14:58

Kotnie wygląda :) ten twoj indianin
areksz121 - 02-11-2012, 18:26

Harp, :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: A najbardziej za to, że pomalowałeś skrzynię :mrgreen: Ja u siebie nie pomalowałem, bo serce było ważniejsze, ale jak to mówią, co się odwlecze.... :wink: Z drugiej strony to u mnie skrzynię widać tyle co z przodu koło poduszki przedniej i najlepiej od spodu (wtedy gryzie w oczy :P ), a tak to zakrywa ją filtr, reduktory i cała reszta infrastruktury kanalizacyjno-wężowo-gazowej :biggrin:

Czekamy nadal na Ciebie z jakąś relacją na żywo :twisted: Pompka kiedy rusza do boju?

Kleju - 02-11-2012, 19:17

harpagan napisał/a:
za mną jakieś 40km


I jak wrażenia? Jakieś porównanie do "zwykłego" 4G93? 8)

harpagan napisał/a:
Poliuretan w poduszkach męczy


Telepie/szarpie budą?

BeNeK, widzę, żę wszystkie ciekawe projekty monitorujesz :mrgreen:

areksz121 - 03-11-2012, 05:58

Kleju napisał/a:
BeNeK, widzę, żę wszystkie ciekawe projekty monitorujesz :mrgreen:


Zbiera cenne informacje i doświadczenia innych, czekajcie jeszcze chwilę, to nas zadziwi :mrgreen: :P

Dogadaliście się w sprawie MIVECosprzętu :) :?:

BeNeK - 03-11-2012, 11:28

Kleju, monitoruje ale u Ciebie cisza i nie mam co czytać :evil: weź się w końcu ogarnij zią :mrgreen:

areksz121 napisał/a:
Kleju napisał/a:
BeNeK, widzę, żę wszystkie ciekawe projekty monitorujesz :mrgreen:


Zbiera cenne informacje i doświadczenia innych, czekajcie jeszcze chwilę, to nas zadziwi :mrgreen: :P

....


Plany na miśka są , ale nie ukrywam że powoli temat Galanta zaczyna się ruszać . Sory za OT .

Właśnie jak wrażenia po pierwszych jazdach ? Było coś "ostrzej" testowane ? :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group