To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi

Tercel - 08-02-2010, 21:20

Moje całoroczne w zimie są super, zobaczę jak będzie przy +40
Pozdrawiam

Anonymous - 11-02-2010, 14:15

Tercel napisał/a:
Moje całoroczne w zimie są super, zobaczę jak będzie przy +40
Pozdrawiam

Też będą super - jak nazwa wskazuje są całoroczne więc -50 i +50 zachowują się tak samo :)

Silverrr - 14-02-2010, 00:20

A z ciekawości zapytam... Warto kupować takie całoroczne? W sumie bardziej mi krąży po głowie stare powiedzenie "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". Lepiej zainwestować w roczniaki czy zmieniać zima/lato? :shock:
jaca71 - 14-02-2010, 00:41

Silverrr,
Jak zainwestujesz w Vectory od GY to nie pożałujesz. W zimie są lepsze od wielu zimówek, w lecie nie ustępują letnim.

Ja mam OEMowe Yokohamy całoroczne i... Dzisiaj w Krakowie pierwszy dzień zimy. Znaczy ilość świeżego śniegu zrównała się z prześwitem samochodu. Około 23 jeździłem po mieście (błoto pośniegowe), po osiedlowych dróżkach (nic nie odśnieżone) i wjechałem na rozległy firmowy parking wytyczając pierwsze koleiny. Nie zauważyłem wielkiej różnicy w porównaniu z przeciętnymi zimówkami czyli Dębica Frigo, Fulda Krisalp i Kleber jakiś tam. Minimalnie odstają za to w porównaniu z Michelinami MX całorocznymi. Ale biorąc pod uwagę że mam teraz ponad 150KM bez żadnego elektronicznego kagańca, a tamte opony zimowe i całoroczne były na samochodach odpowiednio 55KM (980kg) i 90KM (1100kg) to uważam że obecne całoroczne są super.

scoro - 13-03-2010, 11:38

Witam,
Sorry, że odkopuję temat, ale zbliża się wiosna i przymierzam się do zakupu felgi pod oponki letnie (temat zbliżony, więc piszę tu ;) ). Nasuwa mi się takie pytanie: czy do fabrycznych opon Dunlop-a do wersji Invite można bez problemu założyć felgę o szerokości 7.0" ? Oponka ma szerkość 205mm i tabelki mówią o zakresie 5.5-7.5" dla takiej szerokości opony, przy czym proponowana jest 6,5-calowa felga jako optymalna. Czy są jakieś konsekwencje w przypadku stosowania szerszych felg (ale mieszczących się w zakresie) ?

Dokładnie chodzi mi o te felgi

Mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo :oops:

krzychu - 13-03-2010, 15:33

Może być 7 cali. Zapytaj ten sklep o ET. Jeśli 45 to bez problemu bierz. Jeśli 40-42 będzie OK. A jak mniej to źle.
scoro - 13-03-2010, 20:03

krzychu, ET45 ma , bo pytałem. Dzięki za szybką odpowiedź :)
gzesiolek - 14-03-2010, 01:13

To ja sie dopne do pytania...
dla 7x16 jakie ET lepiej brac 40 czy 48...?
przy ET40 jak sadze dla opon 205 bedzie na styk aby nie wystawaly
ale ciekawi mnie czy ET48 plus wieksza szerokosc felgi nie bedzie nigdzie nic obcierac...

robertdg - 14-03-2010, 12:16

gzesiolek, Ja bym powiedział ze lepszy bylby ET40, gdyz wedle katalogu dla felg 7.5x16 zalecane jest ET 40, róznica w szerokości felgi to 0.5cala ~ 1.27cm, czyli na każdą stronę ~6mm z haczykiem, przy tym ET felgi będa prawidlowo odsadzone.
Luk - 14-03-2010, 12:43

gzesiolek napisał/a:
dla 7x16 jakie ET lepiej brac 40 czy 48...?

dla ET 40 masz w porównaniu do fabrycznych 6,5x16ET46:
"do środka" - 0 (czyli tak jak w fabrycznych),
"na zewnątrz" będą wystawać bardziej o ok. 12mm.

dla ET 48: do środka - 8mm, na zewnątrz 4mm.
Ponieważ ludzie tu jeżdżą na ET40 i nic im nie obciera o nadkola, to z tych 2 brałbym ET40. Przy ET48 nie wiem, czy nie będzie obcierać gdzieś od środka przy maksymalnych skrętach i obciążeniu...

jaca71 - 14-03-2010, 12:59

Luk napisał/a:
"na zewnątrz" będą wystawać bardziej o ok. 12mm.

Nie pamiętam i nie chce mi się szukać ale już ktoś zakładał ET40 do z tego co pamiętam 6,5" i narzekał że wystają i bardziej łoją kamieniami boki :(

tadek-l - 14-03-2010, 13:06

Do tego należy założyć poszerzenia błotników, inaczej grozi mandat oraz utrata dowodu rejestracyjnego.
Luk - 14-03-2010, 13:17

tadek-l napisał/a:
Do tego należy założyć poszerzenia błotników, inaczej grozi mandat oraz utrata dowodu rejestracyjnego.

Zmierzyłeś? Sprawdziłeś, że wystają poza nadkola? Bo mi wychodzi, że nie będą wystawać.
Co nie zmienia faktu, że progi będą bardziej narażone na kamienie.

gzesiolek - 14-03-2010, 17:06

No wg mnie te 12,7mm na zewnatrz to bedzie na styk w standardowych blotnikach... no ale wlasnie nie chce by bardziej strzelalo po lakierze... stad pytanie o ET48 bo akurat felgi ktore bym chcial na lato to wszystkie maja albo ET40 albo ET48... (nie mowiac o ET35 itp.) a wiem ze dla ET45 te calowe nie obcieraja (to niby tylko 3mm roznicy albo az...)

Chyba ze znacie jakies w stylu:
klasyczne srebne "wieloszprychowe" cos w stylu AEZ Xylo czy choćby tych 18calowych w Lancerze... ale 16cali (do standardowych Dunlopów) i z ET45?

Tak do 1600zł za komplet...

Wszelkie pomysły mile widziane ;)

krzychu - 14-03-2010, 17:15

jaca71 napisał/a:
Nie pamiętam i nie chce mi się szukać ale już ktoś zakładał ET40 do z tego co pamiętam 6,5" i narzekał że wystają i bardziej łoją kamieniami boki :(


Z łojeniem po drzwiach to był ktoś z oponami 215 czy nawet 225 i ET35....

Na zewnątrz raczej może wystawać opona niż felga więc z ET40 czy to będzie 6,5 czy 7 cali całe koło wystaje tyle samo. Proponuje szukać czegoś 45-46 bo tutaj często się przewija temat walenia kamyczkami po drzwiach. Co do ET48 wsadź rękę za koła (z przodu i z tyłu) jak Ci wszędzie wejdą palce to kupuj 48 jeśli wolisz oszczędzać lakier kosztem minimalnie rozstawu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group