To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

pitu90 - 08-05-2011, 21:43

No teraz ja ws umie po 8 już latach i przejechane 78000 ;p przymierzam się do zmiany rozrządu i wybrałem tak

Pasek Mitsuboshi
napinacz Koyo


2x pasek wielorowkowy gates jeden do klimy i wspomagania drugi do alternatora

będzie taki zestaw ?

dodam ze Carisma 1.6 Headback 1998r.

kamir - 08-05-2011, 22:14

Saqu, a jak te paski?
Tak, jak pisałem jeden od alternatora a drugi od osprzętu ??

Bo wiem, że są 2 nawet w wersji bez klimy


Uploaded with ImageShack.us

Saqu - 08-05-2011, 23:42

tak, paski klinowe są 2. jeden od osprzętu i jeden od alternatora.
Te w wersji z klimą różnią się jedynie długością od tej wersji bez klimy.

robertdg - 08-05-2011, 23:52

Saqu napisał/a:
tak, paski klinowe są 2. jeden od osprzętu i jeden od alternatora.
Taka mała konkluzja, alternator to też osprzęt ;-)
Anonymous - 09-05-2011, 08:50

Ja u siebie wymieniam na taki zestaw:
-pasek rozrządu-SUN, zobaczymy, ponoć bardzo dobre japońskie, Mitsuboshi singapur co nie znaczy oczywiście że są gorsze, oba są ponoć montowane w wielu samochodach na pierwszy montarz
-rolki napinająca, prowadząca GMB/Koyo
-pompa wody z uszczelką GMB
-napinacz hydrauliczny Oryginał
-uszczelniacze NOK
-paski osprzętu-Sun

kamir - 09-05-2011, 13:31

Saqu, dzięki za odp.
Saqu - 09-05-2011, 19:58

robertdg, hehe fakt :P co racja to racja a precyzyjniej by było napisać że od pompy wody i bla bla bla.. :D
Anonymous - 10-05-2011, 15:10

Przed zakupem części pojechałem jeszcze do mojego mechanika bo coś mi z tyłu stukało aby wynalazł co to takiego no i zagadałem oczywiście że będę chciał wymienić rozrząd, zawsze mi robił przy innych autkach i nie było problemu więc i tym razem nie powinno a tu odpowiedż-przy tym miśku się nie podejmuję bo...ten typ ma zmienne fazy rozrządu i potrzebne są specjalne blokery aby zablokować koła zębate. Gdy sie rozjadą i nie tak jak trzeba założy się pasek to silnik będzie cykał jak diesel. Zaproponował serwis Mitsu więc pojechałem z ciekawości ile to wyjdzie. Od gościa na wstępie usłyszałem uuuuu ciężka sprawa i że następnego dnia zadzwoni jego kolega i wszystko powie. Zadzwonił, zaproponowałem własne części na co on że widzi że się orientuję, zgadza się na moje i sama robocizna wyniesie 500zł na wszystko co dwa posty wyżej wypisałem bez pasków osprzętu. A z ciekawości oryginalny napinacz u nich 800zł :shock: Co wy na to?
Saqu - 10-05-2011, 17:45

heh o zmiennych fazach rozrządu w GDI nie słyszałem... no ale jak się mylę to mnie poprawcie ;)
millo - 02-06-2011, 01:25

Zamierzam zmienić u siebie pasek rozrządu i mam kilka pytań.

1. Znalazłem na allegro pasek polecanej tu przez niektórych (wiem, że mniejszość :-P ) firmy Dayco w atrakcyjnej cenie http://moto.allegro.pl/pa...1625204878.html . Pasuje on do silnika w modelu po lifcie? Zdaje się, że silnik jest bez zmian, ten sam 90-konny turbodiesel, ale wolę się upewnić.

2. Czym skutkuje niewymienienie pompy wody? Czy w razie jej awarii może się stać coś złego z prowadzeniem paska i awarią rozrządu?

3. Potrzeba jakichś specjalnych narzędzi do wymiany paska rozrządu i rolki?

Piwor - 06-06-2011, 10:29

millo, jeśli pompa wody jest na rozrządzie i pompa padnie, to przemieli cały silnik. :)
Anonymous - 06-06-2011, 11:16

ja w weekend zmieniałem rozrząd oraz jeszcze troszkę innych rzeczy, w skrócie powiem ile mnie kosztowały cześci:
pasek CT 935(polecam-idealnie pasują znaki z kołami) , rolki INAx3szt.- 277 zł
uszczelka pod czapkę, uszczelniacz wałka rorządu- 120 zł
pompa wody- RUVILA- 100 zł(napędzana paskiem wielorowkowym)
planowanie glowicy 80 zł
wymiana wałka rozrządu- wytarta 1 krzywka-wraz z osiowaniem i reg luzów zaworowych, ciekawostka je tez mam po lifcie budę i nie mam płytek w szklankach tylko całe szklanki-480zł
koncówki drążków-2x45 zeta OYOTO czy jakos tak
uszczelka pokrywy zawórów- 15 zeta
Wymieniłem sobie jeszcze pompę wtryskową(450zł)- taki kaprys- spr na stole 50 zeta
spr 4 wtrysków i regulacja 1 szt.- 40 zeta
Wymiana samego rozrządu to bułka z masłem, CT935, znaki na pasku mają pokrywac się z tymi na kołach, mozna wspomóc się okienkiem na kole zamachowym-tak dla pewności, no i 28 zębów pomiędzy wałkim rozrżadu a kołem pompy i musi zagadać, Dla pedantów dokładna regulacja pompy na kole, z czujnikiem chyba cos około 70 zeta. Maszyna chodzi jak burza, ale znajomi smieją sie ze mnie że tyle kasy w niego pakuję, ale ja lubię mieć sprawne auto Pozdro

agalaska - 21-06-2011, 11:24

Witam serdecznie :)

Moje autko (Carisma 1,6 '98 90KM chatchback) też czeka wymiana rozrządu, dlatego też chciałabym się poradzić mądrzejszych ode mnie. Poczytałam sporo w tym temacie, mniej więcej wiem, co jest chwalone a co nie. Przejdźmy jednak do rzeczy. Stronę wcześniej jeden z forumowiczów polecał taki komplet lub podobny:
http://allegro.pl/rozrzad...1656033908.html
czyli:
-PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
-ROLKA NAPINAJĄCA (NAPINACZ) JAPOŃSKA SAKURA (KOYO)
-POMPA WODY GMB (Made in Japan)

i chciałam zapytać, co oprócz tego mam dokupić? te dwie rolki, pośrednią i prowadzącą?

Teraz kolejna sprawa, gdyż mam przejechane ok 170 tyś, a nie wiem, czy pasek hydrauliczny poprzednio był wymieniany. Lepiej zapytać się najpierw mechanika czy go wymieniać, czy na wszelki wypadek (przezorność) kupić i wymienić? (wiadomo, że koszty dla mnie mają znaczenie ;) )

i ostatnia sprawa... uszczelniacze... czy to niezbędne? zawsze się je wymienia przy rozrządzie? jeśli tak, to proszę, powiedzcie jakie i orientacyjne ceny bym miała z czym porównywać.
P.S. Czy 300 zł za robociznę wymiany rozrządu to dużo? czy normalna stawka?

Dziękuje z góry za pomoc w rozwianiu moich wszelkich dylematów i zapytań :)

bart1924 - 02-07-2011, 16:19

agalaska ja niedawno kupiłem taki zestaw od tego sprzedawcy, napisałem mu żeby dorzucił do przesyłki dwa uszczelniacze (wału korbowego i wałka rozrządu) firmy Corteco (w kartoniku oryginalne NOK) i wszystko chodzi elegancko. Dodam, że koszt tych uszczelniaczy u niego to 15zł/szt.
Dokupiłem jeszcze dwa paski do alternatora i pompy wspomagania i ogólnie prawie wszystko porobione bo jeden muszę wymienić bo dali mi za długi (mam wersję bez klimy).

kamir - 03-07-2011, 20:30

agalaska, moim zdaniem 300 zł za wymianę to stanowczo za dużo...

bart1924 napisał/a:
Przyszła pora, żeby kilka rzeczy wymienić:

Pasek rozrządu Mitsuboshi
Rolka Sakura
Pompa wody GMB
Uszczelniacze 2x NOK
Pasek alternatora Continental
Pasek wspomagania Continental
Uszczelka pokrywy zaworów Elring

Części 469zł +wymiana 130zł


P.S. Cytat aktualny z innego tematu.
klik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group