| 
				
					| Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu
 
 pitu90 - 08-05-2011, 20:43
 
 No teraz ja ws umie po 8 już latach i przejechane 78000 ;p przymierzam się do zmiany rozrządu i wybrałem tak
 
 Pasek Mitsuboshi
 napinacz Koyo
 
 
 2x pasek wielorowkowy gates jeden do klimy i wspomagania drugi do alternatora
 
 będzie taki zestaw ?
 
 dodam ze Carisma 1.6 Headback 1998r.
 kamir - 08-05-2011, 21:14
 
 Saqu, a jak te paski?
 Tak, jak pisałem jeden od alternatora a drugi od osprzętu ??
 
 Bo wiem, że są 2 nawet w wersji bez klimy
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 Saqu - 08-05-2011, 22:42
 
 tak, paski klinowe są 2. jeden od osprzętu i jeden od alternatora.
 Te w wersji z klimą różnią się jedynie długością od tej wersji bez klimy.
 robertdg - 08-05-2011, 22:52
 
 
 Taka mała konkluzja, alternator to też osprzęt 	  | Saqu napisał/a: |  	  | tak, paski klinowe są 2. jeden od osprzętu i jeden od alternatora. | 
   Anonymous - 09-05-2011, 07:50
 
 Ja u siebie wymieniam na taki zestaw:
 -pasek rozrządu-SUN, zobaczymy, ponoć bardzo dobre japońskie, Mitsuboshi singapur co nie znaczy oczywiście że są gorsze, oba są ponoć montowane w wielu samochodach na pierwszy montarz
 -rolki napinająca, prowadząca GMB/Koyo
 -pompa wody z uszczelką GMB
 -napinacz hydrauliczny Oryginał
 -uszczelniacze NOK
 -paski osprzętu-Sun
 kamir - 09-05-2011, 12:31
 
 Saqu, dzięki za odp.
 Saqu - 09-05-2011, 18:58
 
 robertdg, hehe fakt
  co racja to racja a precyzyjniej by było napisać że od pompy wody i bla bla bla..   Anonymous - 10-05-2011, 14:10
 
 Przed zakupem części pojechałem jeszcze do mojego mechanika bo coś mi z tyłu stukało aby wynalazł co to takiego no i zagadałem oczywiście że będę chciał wymienić rozrząd, zawsze mi robił przy innych autkach i nie było problemu więc i tym razem nie powinno a tu odpowiedż-przy tym miśku się nie podejmuję bo...ten typ ma zmienne fazy rozrządu i potrzebne są specjalne blokery aby zablokować koła zębate. Gdy sie rozjadą i nie tak jak trzeba założy się pasek to silnik będzie cykał jak diesel. Zaproponował serwis Mitsu więc pojechałem z ciekawości ile to wyjdzie. Od gościa na wstępie usłyszałem uuuuu ciężka sprawa i że następnego dnia zadzwoni jego kolega i wszystko powie. Zadzwonił, zaproponowałem własne części na co on że widzi że się orientuję, zgadza się na moje i sama robocizna wyniesie 500zł na wszystko co dwa posty wyżej wypisałem bez pasków osprzętu. A z ciekawości oryginalny napinacz u nich 800zł
  Co wy na to? Saqu - 10-05-2011, 16:45
 
 heh o zmiennych fazach rozrządu w GDI nie słyszałem... no ale jak się mylę to mnie poprawcie
   millo - 02-06-2011, 00:25
 
 Zamierzam zmienić u siebie pasek rozrządu i mam kilka pytań.
 
 1. Znalazłem na allegro pasek polecanej tu przez niektórych (wiem, że mniejszość
  ) firmy Dayco w atrakcyjnej cenie http://moto.allegro.pl/pa...1625204878.html . Pasuje on do silnika w modelu po lifcie? Zdaje się, że silnik jest bez zmian, ten sam 90-konny turbodiesel, ale wolę się upewnić. 
 2. Czym skutkuje niewymienienie pompy wody? Czy w razie jej awarii może się stać coś złego z prowadzeniem paska i awarią rozrządu?
 
 3. Potrzeba jakichś specjalnych narzędzi do wymiany paska rozrządu i rolki?
 Piwor - 06-06-2011, 09:29
 
 millo, jeśli pompa wody jest na rozrządzie i pompa padnie, to przemieli cały silnik.
   Anonymous - 06-06-2011, 10:16
 
 ja w weekend zmieniałem rozrząd oraz jeszcze troszkę innych rzeczy, w skrócie powiem ile mnie kosztowały cześci:
 pasek CT 935(polecam-idealnie pasują znaki z kołami) , rolki INAx3szt.- 277 zł
 uszczelka pod czapkę, uszczelniacz wałka rorządu- 120 zł
 pompa wody- RUVILA- 100 zł(napędzana paskiem wielorowkowym)
 planowanie glowicy 80 zł
 wymiana wałka rozrządu- wytarta 1 krzywka-wraz z osiowaniem i reg luzów zaworowych, ciekawostka je tez mam po lifcie budę i nie mam płytek w szklankach tylko całe szklanki-480zł
 koncówki drążków-2x45 zeta OYOTO czy jakos tak
 uszczelka pokrywy zawórów- 15 zeta
 Wymieniłem sobie jeszcze pompę wtryskową(450zł)- taki kaprys- spr na stole 50 zeta
 spr 4 wtrysków i regulacja 1 szt.- 40 zeta
 Wymiana samego rozrządu to bułka z masłem, CT935, znaki na pasku mają pokrywac się z tymi na kołach, mozna wspomóc się okienkiem na kole zamachowym-tak dla pewności, no i 28 zębów pomiędzy wałkim rozrżadu a kołem pompy i musi zagadać, Dla pedantów dokładna regulacja pompy na kole, z czujnikiem chyba cos około 70 zeta. Maszyna chodzi jak burza, ale znajomi smieją sie  ze mnie że tyle kasy w niego pakuję, ale ja lubię mieć sprawne auto Pozdro
 agalaska - 21-06-2011, 10:24
 
 Witam serdecznie
   
 Moje autko (Carisma 1,6 '98 90KM chatchback)  też czeka wymiana rozrządu, dlatego też chciałabym się poradzić mądrzejszych ode mnie. Poczytałam sporo w tym temacie, mniej więcej wiem, co jest chwalone a co nie. Przejdźmy jednak do rzeczy. Stronę wcześniej jeden z forumowiczów polecał taki komplet lub podobny:
 http://allegro.pl/rozrzad...1656033908.html
 czyli:
 -PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
 -ROLKA NAPINAJĄCA (NAPINACZ) JAPOŃSKA SAKURA (KOYO)
 -POMPA WODY GMB (Made in Japan)
 
 i chciałam zapytać, co oprócz tego mam dokupić? te dwie rolki, pośrednią i prowadzącą?
 
 Teraz kolejna sprawa, gdyż mam przejechane ok 170 tyś, a nie wiem, czy pasek hydrauliczny poprzednio był wymieniany. Lepiej zapytać się najpierw mechanika czy go wymieniać, czy na wszelki wypadek (przezorność) kupić i wymienić? (wiadomo, że koszty dla mnie mają znaczenie
  ) 
 i ostatnia sprawa... uszczelniacze... czy to niezbędne? zawsze się je wymienia przy rozrządzie? jeśli tak, to proszę, powiedzcie jakie i orientacyjne ceny bym miała z czym porównywać.
 P.S. Czy 300 zł za robociznę wymiany rozrządu to dużo? czy normalna stawka?
 
 Dziękuje z góry za pomoc w rozwianiu moich wszelkich dylematów i zapytań
   bart1924 - 02-07-2011, 15:19
 
 agalaska ja niedawno kupiłem taki zestaw od tego sprzedawcy, napisałem mu żeby dorzucił do przesyłki dwa uszczelniacze (wału korbowego i wałka rozrządu) firmy Corteco (w kartoniku oryginalne NOK) i wszystko chodzi elegancko. Dodam, że koszt tych uszczelniaczy u niego to 15zł/szt.
 Dokupiłem jeszcze dwa paski do alternatora i pompy wspomagania i ogólnie prawie wszystko porobione bo jeden muszę wymienić bo dali mi za długi (mam wersję bez klimy).
 kamir - 03-07-2011, 19:30
 
 agalaska, moim zdaniem 300 zł za wymianę to stanowczo za dużo...
 
 
  	  | bart1924 napisał/a: |  	  | Przyszła pora, żeby kilka rzeczy wymienić: 
 Pasek rozrządu Mitsuboshi
 Rolka Sakura
 Pompa wody GMB
 Uszczelniacze 2x NOK
 Pasek alternatora Continental
 Pasek wspomagania Continental
 Uszczelka pokrywy zaworów Elring
 
 Części 469zł +wymiana 130zł
 | 
 
 P.S. Cytat aktualny z innego tematu.
 klik
 
 |  | 
 |  |