To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

Marcino - 24-10-2016, 12:27

Korx17 napisał/a:
Bardzo miałeś go rudego od spodu ?

Myśle ze bardzo mocno w tylnej części, czyli tam gdzie nie zrobiłem poprawki w 2012...
Zerknij do mojego tematu tam są fotki gołej blachy.

milo - 24-10-2016, 15:14

Marcino napisał/a:
Położyłem 2x Elastometal na całość

Widziałeś co sie robi przy grubej warstwie elastometalu ? :shock:
Zostało mi w puszcze na dnie około 1 cm gr zrobiła sie jak gąbka i była mocno nasaczona wodą plaster lezał kilka dni na na zewnatrz i dalej kipiała z niej woda

Marcino - 24-10-2016, 15:42

milo napisał/a:
Widziałeś co sie robi przy grubej warstwie elastometalu ?

Tak samo na forum mazdy ktoś stosował.
To co u ciebie się stało to jakaś dziwna rzecz. Być może farba się popsuła. Zobacz jak gościu pomalował słupek popłuczynami i jak to się trzyma??

Wiem też jak dobrze zrobił na zbiornik paliwa.... poczytaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2578917.html

zdjęcia:
http://www.elektroda.pl/r...d.php?id=683889



Ja niestety nie testowałem, ale jak widzę jak się trzyma na progu postanowiłem dać jak jako podkłąd i zabezpieczenie w jedym tak jak to pisze w kartach technicznych. Wydajność 500-800mg m2 mówi samo za siebie niż jakiś "hamerite" do 10m2 z litra. Jest to farba grubo powłokowa, elastyczna, wodoodporna i zawierajaca pigmenty antykorozyjne.

Zdzierał napewno nie będę, jak mówiłem jako jeden z pierwszych na forum to stosuje i nie omieszkam pochwalić się jak to bedzie wygladało za jakiś czas.

Bartekkita - 25-10-2016, 00:52

Marcino, też od jakiegoś czasu zastanawiam się tym środkiem. Bardzo mało jest opinii, ale referencje tej farby są naprawdę spore. Powiedz mi jaka faktyczna wydajność? I gdzie kupujesz
Marcino - 25-10-2016, 08:17

Zużyłem na sam tył - nadkola jakoś połowe czyli z 2.5kg. Na cały samochód 5kg powinno starczyć, i taką ilość zalecano mi w sklepie. Kupiłem bezpośrednio na stronie w sklepie. Objętościowo jest go ciut mniej niż 5l Nouxudola, jak chce to zrobię zdjęcia puszek.
Wczoraj sprawdzałem i tam gdzie są zacieki to jeszcze te krople są miękkie - gumowe, a normalnie już się nie lepi.

adm78 - 25-10-2016, 09:16

Witam

Panowie prosze o podpowiedź ile potrzeba na całe podwozie i 4 nadkola 1 litrowych puszek pod pistolet antykorozji Noxudol 900?

Czy warto robić dwie warstwy tego Nuxodula czy wystarczy jedna? chodzi o to czy jedna warstwa sprawdzi sie w ochronie mechanicznej od uderzeń i wystarczy przy schemacie:
na wypiaskowane podwozie i nadkola reaktywny podkład tlenkowy czerwony Novola, na to podkład epoxydowy plus masa na spawy i łaczenia blach, na to emalia poliuretanowa Novol NOVOPUR_1090 i na wierzch Noxudol900, do profili 750.

a może dać jedną warstwe baranka i na to warstwa Noxudola 900?

Marcino - 25-10-2016, 16:52

Nie można na reaktywny dawać epoxyd. Trzeba odciąć akrylem i na to konserwacja albo jak masz czyste to epoxyd i konserwacja.
Bartekkita - 26-10-2016, 00:31

Marcino, nie trzeba ;) Ja się zastanawiam czy tym nie wymalować podłogi, ale wewnątrz oraz drzwi od środka. Powiedz mi jeszcze w jakiej temperaturze pracujesz i ile Ci to schnie.
adm78 - 26-10-2016, 08:02

Marcino napisał/a:
Nie można na reaktywny dawać epoxyd. Trzeba odciąć akrylem i na to konserwacja albo jak masz czyste to epoxyd i konserwacja.


Marcino opinia że nie można to duże uogólnienie, bo w wielu przypadkach można, aby było to tylko uzasadnione. Odpowiednio dobrany reaktywny i epoksyd nie wykluczają sie chemicznie, podstawa to żeby reaktywny sechł najlepiej dwie doby i potem epoksyd to samo. Co więcej to nie moja opinia tylko fachowca który zajmuje sie na co dzień odbudową starych aut i zna wiele technik, u mnie zaproponował akurat taką kombinacje, do wyboru dla mnie pozostawił warste zewnętrzną. Dodatkowo potwierdził mi to majster który robi mi teraz auto, który oprócz piaskowania również remontuje całościowo stare auta i poparł robić taki schemat więc robi. Tłumaczyli mi dlaczego po piaskowaniu warto dac podkład tlenkowy ale nie powtórze tego dokładnie więc nic nie napisze. Obok mojego stoi właśnie 30-letni jaguar którego czeka podobne zabezpieczenie, bez demontażu całej budy i całego podwozia.

Marcino - 26-10-2016, 08:09

adm78,
Jak tam chcesz, ja się opieram na tym co na forach lakeirniczych piszą, może na podwoziu to nie ma znaczenia ale pod warstwy dekoracyjne tak.

Bartekkita napisał/a:
Powiedz mi jeszcze w jakiej temperaturze pracujesz i ile Ci to schnie.

W garażu nie wiem dokładnie ale powiem ze koło 18st może być. Wczoraj po 2 dniach było suche choć tam gdzie grubo jeszcze czuć było ze jest miękkie.

adm78 - 26-10-2016, 08:17

Marcino napisał/a:
adm78,
Jak tam chcesz, ja się opieram na tym co na forach lakeirniczych piszą, może na podwoziu to nie ma znaczenia ale pod warstwy dekoracyjne tak.


i pewnie o to chodzi, też znalazłem na wielu forach lakierniczych (np. lakierowanko.info) opinie jak piszesz, pewnie przy elementach lakierowanych nadwozia tak sie nie robi.

kaczka81s - 26-10-2016, 20:57

Kumpel restaurował starego Range Rovera i konsultował się z technikiem z Novola. Powiedział mu że można dać epoksyd na reaktywny tylko musi się wysezonować (wyschnąć), chodzi o to by odparował całkowicie kwas fosforowy, ponieważ to on wchodzi później w reakcję z epoksydem. Tak mniej więcej to sobie przypominam, bo to było kilka lat temu i nie pamiętam dokładnie czy odnawiał wtedy ramę, czy to już była karoseria pod lakier.
Marcino - 27-10-2016, 08:02

Zgadza się to co piszesz, ale powiedz mi jaki problem prysnąć to akrylem w celu izolacji.
Bartekkita - 27-10-2016, 14:54

Marcino, główny problem to czas ;) tak sie podliczyłem i jak wyjade na spokojnie do grudnia to będzie sukces :D

Zazdroszczę warunków :)

Marcino - 28-10-2016, 10:57

Ja rozumiem że czas.... ale zamiast sezonować reaktywny i na niego epoxyd, wolałbym dać na to akryl. Jak na podwozie to na porzadna konserwacja i jest ok. Taki miałem plan, nawet mi został cały reaktywny nawet nie ruszony, ale skonczyło się na tym Elastometalu. Czas pokaże czy mój wybrór był dobry.
A tak wogóle to mój stoi od soboty 10 września..... już teraz szpachla jest... ale sama się nie chce dotrzeć też nie wiem czy do wigilii wyjadę, ale satysfakcja ze robie sam jest najlepsza.

Reaktywny mam zamiar dać na przednie błotniki od środką gdzie niwidoczne bo tam zaczyna się cos pojawiać, widziałem jak zdjąłem jeden. Najgorzej że śruby tak zardzewiałe ze nie idzie ich odkręcić tych od wzmocneinia. Jak skoncze tył, zaloże zawieszenie to wtedy obrócę samochód zeby było mi wygodniej i zajme się przodem, w tej chwili stoi 10cm od bramy garażowej przodem zebym miał dobry dostęp z tyłu... cóż mogłby być garaż dłuższy o 1m..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group